'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie1

Berichten: 2349
Geregistreerd: 24-02-04

Re: 'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:39

Grappig om te zien dat de mensen die bekend zijn met deze manege en loting er totaal geen probleem in zien. De mensen die niet weten hoe of wat blaten het hardst. Lezen! Schijnt ook erg moeilijk te zijn. De pony is niet de shetlander maar de bruine pony. En er valt geen pony te winnen, je kunt een cheque winnen. En die kun je inwisselen voor een pony of geld, en minderjarige mogen dit echt niet inwisselen zonder ouder er bij. Elke idioot die een pony op de markt koopt voor 500 euro kun je dus ook wel gaan verbieden volgens de tegenstanders van deze loterij. Er is prima begeleiding van de manege uit, denk dat deze pony het beter treft als menig ander paard/pony die door de eerste de beste beginner gekocht wordt.
Je hebt het hier overigens over een 4 sterren fnrs manege, die gaan echt geen rare dingen aan de hand halen hoor.

Cicigirly
Berichten: 340
Geregistreerd: 30-05-10

Re: 'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:42

Helemaal mee eens :D

2loreentjuh2
Berichten: 10
Geregistreerd: 27-04-10
Woonplaats: Nieuwe niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:44

wat maakt het uit dat de pony via een inruilbare check een nieuwe eigenaar heeft,
want dan moet het kopen en verkopen ook verboden moeten worden want iedere gek die 500 euro heeft gespaard kan een paard of pony kopen.
en dan wordt er ook niet gekeken of die gene de verzorging en de kosten wel heeft bekeken voor het een paard of pony koopt.
dan moet dus ook bij iedere aankoop van een paard of pony een overzicht geleverd worden wat gemiddeld de kosten zijn om het dier te onderhouden!!!

ik denk ook wel te weten op welke mange de loterij heeft plaats gevonden en de manege eigenaar weet heus zelf wel wat verantwoord is!!!
Laatst bijgewerkt door 2loreentjuh2 op 07-09-10 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

2loreentjuh2
Berichten: 10
Geregistreerd: 27-04-10
Woonplaats: Nieuwe niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:45

hey kimmi

je was me net voor met juh antwoord we denken er in ieder geval het zelfde over!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110971
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 20:47

2loreentjuh2, zou je misschien leestekens kunnen gebruiken?
Dit is echt niet te lezen.

Lab_iris

Berichten: 1014
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:49

PBA_ schreef:
Is het deze pony?

Afbeelding



ja, ik was daar op stal.

Het is deze pony, bepaald geen shet pony dus.. deze pony loopt naar mijn weten L dressuur en springt ook flink.. is helemaal gekeurd.. ik vond het ook al een raar idee toen ik het hoorde.. een pony verloten..

rasrem
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:59

hey allemaal,
ik ben de gelukkige winnaares van de bingo pony. ik zeg er ook eerlijk bij dat alles heel netjes is gedaan en afgehandeld. je kan inderdaad kiezen voor geld of de pony. ik heb dus gekozen voor de pony. ik zit al mijn hele leven in de paarden en hij staat nu samen me5t mijn andere paard. het zijn al dikke vrienden en lopen de hele tijd te spelen.

kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: 'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:12

Rasrem gefeliciteerd met je nieuw aanwinst.
Is een leuke manier om aan een paard of pony te komen en helemaal als het zo´n mooi diertje is. Lekker van genieten en hoop dat jullie nog lang van hem/haar mogen genieten.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:33

rasrem schreef:
hey allemaal,
ik ben de gelukkige winnaares van de bingo pony. ik zeg er ook eerlijk bij dat alles heel netjes is gedaan en afgehandeld. je kan inderdaad kiezen voor geld of de pony. ik heb dus gekozen voor de pony. ik zit al mijn hele leven in de paarden en hij staat nu samen me5t mijn andere paard. het zijn al dikke vrienden en lopen de hele tijd te spelen.


Ik zeg: Gefeliciteerd met die schoonheid! En zo te horen nog getalenteerd ook! Zou leuk zijn als je nog eens foto's hier op bokt wil laten zien :j

Oke, het mág misschien niet.. hoewel mij bijstaat dat het wel mag als er ook een alternatieve prijs te kiezen is.. maar ik durf te wedden dat als het overal zo netjes gedaan werd als deze manege het zo te horen doet, het nooit verboden had hoeven worden ;)

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:53

@Rasrem, gefeliciteerd met je pony!
Zo te horen best een leuke en hij kan in ieder geval goed opschieten met je paard lees ik,
dat is wel zo handig.
Veel plezier nog met hem.

YvonneV
Berichten: 8799
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:21


bijdehandje1
Berichten: 958
Geregistreerd: 28-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:22

Rasrem, van harte gefeliciteerd met je mooie pony, en heel veel geluk met hem.

Ach waren ze vorig jaar ook al bezig? Als ik het goed lees, zijn ze er op paardenhandelaren tegen, en proberen ze dat ook via deze manier naar buiten te brengen.

jes_sira

Berichten: 1101
Geregistreerd: 08-10-09
Woonplaats: Randstad, zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 00:50

Heel fijn dat deze pony een goed baasje heeft getroffen, maar ben van mening dat die wet er niet voor niets is.

Daarbij vindt ik een paar dingen "raar"
Op de site wordt de pony Bingo genoemd, hier Remy. Uitleg heb ik gezien, maar vindt het toch vaag.
Qua nazorg en wat je erbij krijgt worden hier diverse dingen geroepen.
1 maand gratis stalling, 1 jaar gratis stalling, 1e maand korting op stalling, begeleiding, hulp en controle.
Houd dat ook in dat zón kind dat een pony krijgt ook les krijgt als diegene niet kundig genoeg is voor deze pony en zo ja hoelang en tot hoever? Wat is nu waar over de stalhuur?
Wat zou de manege betalen als ze het wil terug"verkopen"? Slachtwaarde, marktwaarde? Pony wordt dan wel weer verkocht, maar toch. In deze tijd is het al lastig volgens de berichten.

Het is echt niet zo dat ik denk dat het een "slechte" manege is. Ik ken ze niet, dus oordeel ook echt niet!
Maar ik denk dat zo alles bij elkaar genomen het te mooi is om waar te zijn. Dit kost teveel voor een manege, veel meer dan de € 500,00 voor aankoop van de pony. Zeker als het een onkundig persoon is die de pony gewonnen heeft. Elke minuut dat een medewerker of eigenaar van de manege steekt in de winnaar kost geld.

Tevens denk ik dat ouders zich "tegenwoordig" makkelijker over laten halen door een lief kijkend en tranen latend meisje dan jaren geleden (in mijn omgeving ken ik wel een paar meisjes die het voor elkaar zullen krijgen, terwijl ze totaal niet beseffen wat het allemaal inhoud. De ouders incl.). Daar kan je dus ook niet echt op vertrouwen.

Het wordt zo wel heel gemakkelijk gemaakt om een dier aan te schaffen dat je anders "voorlopig" niet gedaan zou hebben vanwege diverse redenen.

edit; toevoeging

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: 'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:19

Te duur voor de manege? Denk nou eens na. Dit staat hier al 2 weken van te voren in de krant. Al die mensen die er op af komen. Kopen allemaal een loootje, nemen allemaal een patatje en wat drinken. Ze verdienen er zat aan hoor.

Bravura
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:24

rasrem schreef:
hey allemaal,
ik ben de gelukkige winnaares van de bingo pony. ik zeg er ook eerlijk bij dat alles heel netjes is gedaan en afgehandeld. je kan inderdaad kiezen voor geld of de pony. ik heb dus gekozen voor de pony. ik zit al mijn hele leven in de paarden en hij staat nu samen me5t mijn andere paard. het zijn al dikke vrienden en lopen de hele tijd te spelen.


Veel plezier met de pony! Vroeger werden op de paardenmarkten niet anders dan paarden en pony's verloot. Wij zijn er zo aan 3 gekomen, waarvan 1 topper! (heel lang geleden). :D

Maar goed, verloten mag niet meer.....handige omzeiling dus.....Net zoals couperen zoals ik vorige week hier weer een trekpaardveulen zag staan, die gaan gewoon naar België om de wet hier te omzeilen.

Keesface

Berichten: 514
Geregistreerd: 14-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:37

Wel een knappe pony!
Alleen nogal jammer dat er zo met het beestje om is gegaan. In elk geval heel fijn dat hij goed terecht is gekomen, hij had het slechter kunnen treffen!

Cicigirly
Berichten: 340
Geregistreerd: 30-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:44

Keesface schreef:
Wel een knappe pony!
Alleen nogal jammer dat er zo met het beestje om is gegaan. In elk geval heel fijn dat hij goed terecht is gekomen, hij had het slechter kunnen treffen!


Hoe is er dan mee omgegaan ;)
Weet je helemaal niet..
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar van dat verloten merkt zo een pony bar weinig :P

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:49

Cicigirly schreef:
Keesface schreef:
Wel een knappe pony!
Alleen nogal jammer dat er zo met het beestje om is gegaan. In elk geval heel fijn dat hij goed terecht is gekomen, hij had het slechter kunnen treffen!


Hoe is er dan mee omgegaan ;)
Weet je helemaal niet..
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar van dat verloten merkt zo een pony bar weinig :P



Ik had ook al zoiets wat verneemt de pony nou van de verloting. Ok hij kreeg een andere stal en eigenaar maar dat zou ook gebeuren als hij verkocht werd.

Gefeliciteerd met je nieuwe pony!

Tartara
Berichten: 471
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Zaanstreek

Re: 'Verloting van pony door manege is zeer onverantwoord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:01

Ik kan je verzekeren dat de pony tot op de dag van verloting super verzorgd is, daar kan mening paardeneigenaar nog een voorbeeld aan nemen!
Ieder jaar komt deze discussie terug, ik snap niet waar mensen zich druk om maken, vorig jaar heeft de partij een kans gehad om op de opendag zelf het woord te nemen, maar er kwam niemand opdagen, ik vind dan niet dat je nu nog recht van spreken hebt.

Er wordt begeleiding aangeboden indien dat nodig is en als je minderjarig bent krijg je echt de pony niet zomaar mee zonder toestemming van ouder!

Tartara
Berichten: 471
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Zaanstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:02

miccamaaike schreef:
pony verloten klinkt niet erg verstandig... ook vind ik die pony er niet heel tiptop uitzien...


Ben ik wel benieuwd hoe jij dat kan zien?

En de cheque hoeft niet op de manege ingewisseld te worden! Overigens wordt er door het publiek (net als bij een veiling, dus wie weet ook mensen die er mogelijk niet voor kunnen zorgen }> ) vaak een hoger bod gedaan dan de 500 euro, dus heb je zowieso contant geld.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:12

Waarom zou een manege een pony aanbieden die vanalles zou mankeren?
Dan krijgen ze juist een slechte naam.
Dus lijkt me sterk dat dit beest van alles mankeert.
Wellicht staan er wel heel veel sponsoren achter.

Gelukkig is het dier bij mensen terecht gekomen die de verzorging wel op zich kunnen nemen.

Bij veekeuringen etc worden ook vaak genoeg kalveren verloot.
En dit zijn dan ook dieren van topmoeders/vaders.

Tartara
Berichten: 471
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Zaanstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:27

jes_sira schreef:
Heel fijn dat deze pony een goed baasje heeft getroffen, maar ben van mening dat die wet er niet voor niets is.

Daarbij vindt ik een paar dingen "raar"
Op de site wordt de pony Bingo genoemd, hier Remy. Uitleg heb ik gezien, maar vindt het toch vaag.
Qua nazorg en wat je erbij krijgt worden hier diverse dingen geroepen.
1 maand gratis stalling, 1 jaar gratis stalling, 1e maand korting op stalling, begeleiding, hulp en controle.
Houd dat ook in dat zón kind dat een pony krijgt ook les krijgt als diegene niet kundig genoeg is voor deze pony en zo ja hoelang en tot hoever? Wat is nu waar over de stalhuur?
Wat zou de manege betalen als ze het wil terug"verkopen"? Slachtwaarde, marktwaarde? Pony wordt dan wel weer verkocht, maar toch. In deze tijd is het al lastig volgens de berichten.

Het is echt niet zo dat ik denk dat het een "slechte" manege is. Ik ken ze niet, dus oordeel ook echt niet!
Maar ik denk dat zo alles bij elkaar genomen het te mooi is om waar te zijn. Dit kost teveel voor een manege, veel meer dan de € 500,00 voor aankoop van de pony. Zeker als het een onkundig persoon is die de pony gewonnen heeft. Elke minuut dat een medewerker of eigenaar van de manege steekt in de winnaar kost geld.

Tevens denk ik dat ouders zich "tegenwoordig" makkelijker over laten halen door een lief kijkend en tranen latend meisje dan jaren geleden (in mijn omgeving ken ik wel een paar meisjes die het voor elkaar zullen krijgen, terwijl ze totaal niet beseffen wat het allemaal inhoud. De ouders incl.). Daar kan je dus ook niet echt op vertrouwen.

Het wordt zo wel heel gemakkelijk gemaakt om een dier aan te schaffen dat je anders "voorlopig" niet gedaan zou hebben vanwege diverse redenen.

edit; toevoeging



Wat is er nou vaag aan de naam? De pony heet op papier Remy, maar wordt Bingo genoemd, da's toch niet moeilijk? De nieuwe eigenaar kan de naam Bingo aan houden, of de pony bij de naam op zijn papier noemen of zelfs een andere naam geven (oei, nu wordt het pas echt raar :+ )

Een jaar lang begeleiding indien nodig en de stalling, daarvoor zou je Ron van Eerden kunnen bellen, nummer staat wel op de site ;)
Terug verkopen, tja, het is ook een handelaar, dus ik denk dat je maar net mazzel moet hebben, maar je kunt de pony natuurlijk ook aan een ander verkopen.

Te mooi om waar te zijn? Te veel kosten voor de manege? Er zijn 1000 lootjes te koop, al deze lootjes zijn genummerd van 1 tot en met 1000, je trekt een lootje en het nummer dat er op staat, dat is gelijk het bedrag dat je moet betalen, dus mocht je nummer 1 hebben, dan betaal je 1 euro cent (0.01), trek je lootje 315 dan betaal je 3 euro 50 (3,50) als je alles optelt, dan zit je dus al op een mooi bedrag (5005 euro alleen al aan lootjes verkoop)
Daarbij weet je dat het om een pony gaat, dus mocht je die niet willen kun je of voor het geld kiezen of simpelweg niet mee doen.
Ouders en huilende kinderen, het is maar net wat je daar zelf mee doet. Kind kan misschien wel huilen en smeken, maar neem aan dat er vooraf wel over gepraat is voordat een lootje wordt gekocht en met het bedrag dat je kunt krijgen kan je toch extra lessen of eventueel geld opzij zetten voor een pony als er de tijd er wel rijp voor is.
En natuurlijk kost het de medewerkers van de manege tijd, maar laten zij daar nu voor opgeleid zijn en dat ook bij hun taak hoort op de manege.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:29


Tartara
Berichten: 471
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Zaanstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:36

En heb je die discussie ook gelezen? Ik wil je best uitleggen hoe de loting werkt hoor en dat je niet de pony hoeft te nemen? Maar dat je, als je wint, de kans krijgt om of voor de pony of voor het geld te kiezen en dat je ook nog de pony ter plaatse kan verkopen aan de hoogste bieder in het publiek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:38

Tartara schreef:
En heb je die discussie ook gelezen? Ik wil je best uitleggen hoe de loting werkt hoor en dat je niet de pony hoeft te nemen? Maar dat je, als je wint, de kans krijgt om of voor de pony of voor het geld te kiezen en dat je ook nog de pony ter plaatse kan verkopen aan de hoogste bieder in het publiek.


Je hoeft mij helemaal niks uit te leggen.

Het enige wat ik zeg, is dat die verloting, wanneer er gekozen wordt voor de pony, tegen de WET is. En ik het niet vind kunnen.