Paardeneigenaren gemeente Hulst beboet voor mest op straat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:16

mijn paard heeft eens vlakvoor een politie moeter gescheten ( ja met politie erop ) die deden niks hoor en ik reed gewoon verder :D

politie mag de poep van hun paarden ook wel opruimen dan, kijk dat schiet nie op! ze moeten opletten op d emensne, maar ja komop zeg een buitje en het is weg, een andre evrhaal vind ik het als het echt bij iemand voor de deur gebeurt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:25

Wie gaat er iets verzinnen als een poepzak die vanaf het paard bedienbaar is? Of een soort stofzuiger die verbonden aan een soort rugzak of zadeltas? :D Gat in de markt!

Mariposa11

Re: Paardeneigenaren gemeente Hulst beboet voor mest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:28

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 00:32

Ik vindt het ook onzin.

Vaak is het nog niet goed hoor, als je het in de berm schuift. Als die al aanwezig is.

En wat moet ik dan? Kilometers wandelen met schep en kruiwagen om drol op te halen? :+

En ik denk dat er een hoop paarden zijn die de poepzak niet zullen waarderen...

Echt, ik zie het probleem niet zo. :+ Het is zo weg..

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:19

Caprice4evah schreef:
Bizzybijtje schreef:
Er ligt hier helemaal niet veel :n Dan eerder die boeren die het slik niet opruimen wat van hun trekkerbanden af komt _O- Die mogen wel wat meer beboet worden...

Komen ze geld te kort ofzo :n ?

Maar hé, Hulst haalt de voorpagina! :D

ff geheel offtopic, maar hier haak ik ff op in, als rasechte boerendochter, maar van wat hier word gezegd gaan mn haren wel ff overeind :(
Boeren zijn toen met het laatste ongeluk op de hulsterseweg ook door het slijk gehaald wbt deze stelling van jou en geheel onterecht, las ook iets van een ander met de nieuwe overgespoten auto?? Als 'stadsmensen' zo dom zijn om bv hard te gaan vliegen in de polders waar je maar 60 mag in de tijd dat er veel gerooid/oogst word van het land dan moet je de polderwegen niet opzoeken! Ik kan me geeneen boer in onze omtrek heugen wie het niet wegveegt/schraapt als ze klaar zijn op het land en anders staan er langs 2 kanten een waarschuwingsbord.
Waar je geen weet van heb moet je niet over gaan zeuren of gaan afvallen.

Maar goed wat ik ervan begrijp is dat dat wetsvoorstel er nog niet door is? Ze moeten eens wat logischer gaan nadenken...

Mijn haren gingen ook overeind staan van wat jij zegt. Mijn manneke is geen stads mens en om nu maar gelijk aan te nemen dat wij meer dan 60 reden is ook belachelijk. De teller stond op 50 omdat we andermans auto hadden geleend... Er stonden aan beide kanten geen borden, de politie kan het beamen want die zijn nadat wij van de schrik bekomen zijn gaan kijken en de boer op gaan zoeken. Denk dat Bizzybijtje haar broer het kan beamen want het was op de Zandbergsestraat met een auto van een gezamelijke vriend van haar broer en ons.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:43

Caprice4evah schreef:
Bizzybijtje schreef:
Er ligt hier helemaal niet veel :n Dan eerder die boeren die het slik niet opruimen wat van hun trekkerbanden af komt _O- Die mogen wel wat meer beboet worden...

ff geheel offtopic, maar hier haak ik ff op in, als rasechte boerendochter, maar van wat hier word gezegd gaan mn haren wel ff overeind :(
Boeren zijn toen met het laatste ongeluk op de hulsterseweg ook door het slijk gehaald wbt deze stelling van jou en geheel onterecht, las ook iets van een ander met de nieuwe overgespoten auto?? Als 'stadsmensen' zo dom zijn om bv hard te gaan vliegen in de polders waar je maar 60 mag in de tijd dat er veel gerooid/oogst word van het land dan moet je de polderwegen niet opzoeken! Ik kan me geeneen boer in onze omtrek heugen wie het niet wegveegt/schraapt als ze klaar zijn op het land en anders staan er langs 2 kanten een waarschuwingsbord.

Maar goed wat ik ervan begrijp is dat dat wetsvoorstel er nog niet door is? Ze moeten eens wat logischer gaan nadenken...

Ik denk niet dat het een aanval op de boeren is hoor. Maar meer ter vergelijking.
Ik moet zeggen dat als koerier dat de bietencampagne niet een leuke periode is. Uiteraard kunnen de boeren er niets aan doen, die doen ook alleen hun werk, maar het is wel zo dat het een hinderlijke periode is voor weggebruikers. Ik weet dat boeren het naderhand allemaal weer opruimen ook, maar zo heb je periodes van zaaien, oogsten etc die voor overlast zorgen. Het was meer om de stelling op te gooien dat een paar paardendrollen ( die vegetarisch zijn, dus de geur snel verliezen en met wat regen vaak zo weg zijn) niets zijn in vergelijking met wat er van het land de weg op wordt getrokken.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:34

Krissie, ik ken geen enkele boer die het wél doet maar oke.

En wat een ontzettend raar topic zeg.

BOKKERS!!!
Even een vraag.

Waarom denken jullie in hemelsnaam dat het afdoende zou zijn je mest op te schuiven naar de berm. Dat is je reinste onzin, je kunt dan nog net zo beboet worden, en het maakt het voor buurtbewoners echt niet beter want die stront ligt er nog.

Eerlijk gezegd vind ik het nogal naief. Opschuiven en klaarrr. Nee zo werkt dat dus niet, dat is verplaatsen ipv opruimen.

En daarom laat ik het gewoon liggen zo als het valt. Waar ze allemaal al geen problemen van maken.

En hoe willen ze boetes gaan uitdelen dan?

- Als je paard poept en ze zijn erbij kunnen ze dat doen. Maar wat als jij later terug wilt komen??
- En sowieso, kunnen ze boetes nasturen?

Lijkt me niet toch, er staan meerdere ruiters en paarden op een stal vaak. Dus wij krijgt dan de boete?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:34

En als ik met een andere stalnaam ga rijden, en een buurtbewoner belt. Krijgt dat díe stal een brief? Dan is het makkelijk te omzeilen, haha.

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:37

Blijkbaar is het door manege Heikant gekomen de klachten maar goed is iets wat ik heb horen waaien...

Uhm ik heb niemand aangevallen of ervanuitgaande dat er door een bokker te hard werd gereden.
Ik sugereer DAT het gedaan word, ik rij dagelijks door de polder en als ik zie wat er voor volk rijd en hoe hard, nou echt dan hou je je hart weleens vast en dan denken we wel eens hoe lang gaat het duren voordat er weer een.....
In de periode dat de boeren volop in het land bezig zijn heb je er rekening mee te houden al moet ik zeggen dat ik nooit met 50 in een slipje ben geweest oid door slik hoor maar goed, je heb er gewoon rekening mee te houden ipv makelijk op de boeren af te schuiven.

De poepzak, tjah, denk dat mn merrie de kar aan gort mept, maar hee alles voor veiligheid he haha... *tsjongejonge*

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:41

neehoor niet manege heikant weet waar het vandaan komt mensen stonden het met een big smile te vertellen niet wetende dat ik paarden heb ;) erg flauw dan moet je niet aan een weg naar het bos gaan wonen dat is dan mijn mening. als het bij iemand voor de oprit/deur is ruim ik het netjes op of schuif het aan de kant

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:35

Ahh dus het is meer de kant van Heikant op dan hier.. Tjah daar ligt veel mest van de paarden omdat dat de weg naar één van de weinige bossen hier is waar paarden mogen komen.
Vind het een beetje raar dat er na zoveel jaar ineens over geklaagd word... Hier een paar dorpen verder valt het reuze mee met de mest van paarden.

Edit: vond het al vreemd dat het door manege Heikant zou komen die klachten want zoveel pensionklanten rijden daar niet buiten, daar zijn de meeste stallenhuurders wedstrijdruiters die niet buiten komen behalve in de buitenbak.
Laatst bijgewerkt door Krissie0 op 09-09-10 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:36

Helemaal opruimen, nee sorry. Maar ik schop het wel even netjes naar de zijkant van de straat oid :j

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:51

Tja, het gaat er toch van komen dat steeds meer gemeentes het gaan verplichten. En we willen toch allemaal geen paardenbelasting neem ik aan..

Dus in plaats van te klagen dat het allemaal onzinnig is kunnen we het beter accepteren en creatieve oplossingen gaan bedenken.

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:04

Maar ze hebben het beleid over de hondenpoep niet eens in hand? Dus ze kunnen wel steeds iets nieuws gaan verzinnen maar zou je dan niet eerst bij de honden kordaat gaan handelen? Maar jah zoals wij al menigmaal aan de hondenuitlaters op onze dijk (wat we 2x hooien per jaar voor de paarden en stieren) hebben gevraagd; u vind het zelf ook fijn als er bij u in uw eten gepoept word zeker.... Maar dan is het brutaal, maar paardenpoep op de weg nee ieeeuwwww.... gekken....

Edit; Heb zelf 2 hele leuke hondjes hoor, dus geen hondenhater ;)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:06

OMG en als ze het nou niet zien gaan ze dan iedereen met paarden en boete geven ofwat??? hoe gaan ze dat onderzoeken?? en idd met de hondenpoep is het niet in de hand dus laat staan met paarden!

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:48

@Rienne; zondag zijn we nog door Terhole gereden met onze paarden (aangespannen) als ze nou hadden gepoept had je dan geklaagt hahaha of lief opgeruimd *lol*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:44

Caprice4evah schreef:
Bizzybijtje schreef:

Relax... :') Het was geen aanval op boeren, maar eerder zoiets van 'er komt meer slik van trekkerbanden af dan dat er paardenpoep op straat komt'. ;) Enneh, ik ben geen stadsmens... Zelfs als je onder de 60 rijd kan het nog gebeuren.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:10

Stadsmensen in Zeeuws-Vlaanderen, dat is wel zoeken naar de welbekende naald in de hooiberg :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:14

Inderdaad _O-

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:39

Chaos schreef:
Krissie, ik ken geen enkele boer die het wél doet maar oke.

Waarom denken jullie in hemelsnaam dat het afdoende zou zijn je mest op te schuiven naar de berm. Dat is je reinste onzin, je kunt dan nog net zo beboet worden, en het maakt het voor buurtbewoners echt niet beter want die stront ligt er nog.

Eerlijk gezegd vind ik het nogal naief. Opschuiven en klaarrr. Nee zo werkt dat dus niet, dat is verplaatsen ipv opruimen.

En daarom laat ik het gewoon liggen zo als het valt. Waar ze allemaal al geen problemen van maken.

ik ken ook geen boer die het doet, bij ons wordt het niet opgeruimd, maar moet eerlijk zeggen dat ik me er echt nog NOOIt aan gestoord heb :+

Maar jouw redenering is ook een beetje vreemd? Omdat je er alsnog voor wordt beboet schuif je het dus ook maar niet opzij? Ik snap best dat mensen er problemen mee hebben als er midden in een dorp zo'n flinke hoop ligt. Dat is dus ook precies de reden waarom ik dus WEL altijd afstapte en het in de berm schoof. Daar hebben mensen er nl geen 'last' van. Als het midden op straat ligt kan je er nog lelijk over vallen als je even niet oplet met de fiets :Y) En aangezien het dus idd toch echt onmogelijk is om een schep en kruiwagen mee te nemen op buitenrit leek mij dat altijd de enige oplossing.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:44

Bizzybijtje schreef:
Relax... :') Het was geen aanval op boeren, maar eerder zoiets van 'er komt meer slik van trekkerbanden af dan dat er paardenpoep op straat komt'. ;) Enneh, ik ben geen stadsmens... Zelfs als je onder de 60 rijd kan het nog gebeuren.

In mijn ogen richte je wel doelgericht op de boeren maargoed.

Ik weet niet wat jij voor een beeld hebt van dat slijk, maarre dat word altijd netjes na het werken op de land schoon gemaakt. Dat ben je als boer verplicht (een beetje regen en je hebt een glijbaan) hier in de regio hebben we vaak zat politie gehad omdat de boer dat dus nog niet schoon had gemaakt. mensen bellen wegens 'overlast' (boer was 3 min van het land af, gaat z'n trekkers wegzetten en pakt de trekker met de bezems) en nog komt de politie melden dat er slijk licht. en ja dat is belangrijk, maar JA de boer ruimt het op.

Ik vind het best logisch dat ze dat in de bebouwde kom niet willen hebben.. beetje vreemd om door de bebouwde kom te gaan rijden..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:48

Ik vind het ook terecht!

Goediegoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:14

ben ik even blij dat ze dat bij ons niet gaan doen maar heb ook neit zo vaak last van dat ze wat
op straat doe met buitenrit maar ik laat het altijd lichen maar zet haar meest wel
in de berm of in de goot dat het niet midden op straat licht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:51

Jolandaa_ schreef:
Bizzybijtje schreef:

In mijn ogen richte je wel doelgericht op de boeren maargoed.

Ik weet niet wat jij voor een beeld hebt van dat slijk, maarre dat word altijd netjes na het werken op de land schoon gemaakt. Dat ben je als boer verplicht (een beetje regen en je hebt een glijbaan) hier in de regio hebben we vaak zat politie gehad omdat de boer dat dus nog niet schoon had gemaakt. mensen bellen wegens 'overlast' (boer was 3 min van het land af, gaat z'n trekkers wegzetten en pakt de trekker met de bezems) en nog komt de politie melden dat er slijk licht. en ja dat is belangrijk, maar JA de boer ruimt het op.

Ik vind het best logisch dat ze dat in de bebouwde kom niet willen hebben.. beetje vreemd om door de bebouwde kom te gaan rijden..

Nee... Ik richtte erop dat dat ook 'rommel' geeft op de weg, maar dat daar niets aan gedaan wordt...

En jij woont volgens mij toch echt niet in regio Hulst, heb nog nooit van Heesch gehoord iig ;)
Hier wordt het helaas niet altijd opgeruimt, maar da's een andere discussie.

Terug ontopic maar :D

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 01:15

Ach ik blijf erbij, er ligt meer hondenpoep in de bebouwde kom dan paardenpoep en ik denk dat ze dat eerst maar eens resuluut moeten gaan aanpakken...