Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:http://www.nieuwsblad.be
De Britse prins Harry heeft tijdens een polomatch zijn paard zo hardhandig de sporen gegeven dat het dier er een bloedende buikwond aan over hield. Het incident gebeurde in juli in Windsor Great Park (Berkshire) tijdens een wedstrijd tussen het team van prins Harry en dat van de Royal Navy.
De foto's zijn nu uitgelekt. Tijdens het polospel is het verboden rijdieren hardhandig de sporen te geven. Sancties voor het overtreden van die regel kunnen gaan van een verwittiging tot een boete van omgerekend 60.000 euro. De nationale polofederatie van Groot-Brittannië is een onderzoek gestart.
Klik hier voor twee foto's.
Klik hier voor nog een foto.
Ulissa schreef:Weet iemand of je in de Polosport met sporen mag rijden?
Ik zie eigenlijk nooit een Polo-rijder met sporen.
beantsje schreef:ik vind hoe dan ook de vergelijking tussen voetbal en polo totaal mank gaan. Een voetballer kent de risico's en kan op elk moment besluiten te stoppen. Een polopony niet.
Je kunt discussiëren of een spoor nodig is en of de verwonding het gevolg is van wreedheid of van onbedoeld bij-effect van bijv. evenwicht houden.
Feit is echter, dat spoorverwondingen in de paardensport leiden tot uitsluiting dus daarmee is duidelijk dat wat de oorzaak ook is, spoorverwondingen 'not done' zijn.
En als het idd gevolg is van een onhandigheid? Dan denk ik dat de ruiter in kwestie de sporen simpelweg (nog) niet verdiend heeft.
Voltigeur schreef:an_ti schreef:Ik vind Polo er sowieso nooit vriendelijk uitzien maar na dit hoef ik er al helemaal niets meer van te hebben.
Echt ronduit schandalig..
En alweer een reactie die het niveau van de discussie in dit topic enorm opkrikt...
Voltigeur schreef:beantsje schreef:ik vind hoe dan ook de vergelijking tussen voetbal en polo totaal mank gaan. Een voetballer kent de risico's en kan op elk moment besluiten te stoppen. Een polopony niet.
Je kunt discussiëren of een spoor nodig is en of de verwonding het gevolg is van wreedheid of van onbedoeld bij-effect van bijv. evenwicht houden.
Feit is echter, dat spoorverwondingen in de paardensport leiden tot uitsluiting dus daarmee is duidelijk dat wat de oorzaak ook is, spoorverwondingen 'not done' zijn.
En als het idd gevolg is van een onhandigheid? Dan denk ik dat de ruiter in kwestie de sporen simpelweg (nog) niet verdiend heeft.
Dus jij hebt ook een een foto van een wonde genoeg om te bepalen wie wèl en wie gèèn sporen mag dragen?
Jij vertaalt het als zijnde misschien oorzaak van onhandigheid? Nou, iets dergelijks kan ook gewoon pech of ongeluk zijn. Wat nog niet hoeft te impliceren dat de ruiter in kwestie onbekwaam zou zijn om sporen te dragen.
Cayenne schreef:http://www.nieuwsblad.be
De Britse prins Harry heeft tijdens een polomatch zijn paard zo hardhandig de sporen gegeven dat het dier er een bloedende buikwond aan over hield.
Nessah schreef:Volgens mij is het ook niet letterlijk lekprikken, maar meer openschuren, doordat die spoor iedere keer weer over die plek gaat.Toch vraag ik me het altijd af hé, ik heb zovaak paarden lek geprikt gezien.. Hoe krijg je het voor elkaar? Ik rijd ook met sporen en ben een keer half in het hek blijven hangen, paard sprong terug en vol de spoor in zijn buik door die sprong.. Echt vol... Maar helemaal niets te zien, er zaten alleen wat haartjes aan mijn spoor. Dus hoe krijg je het voor elkaar om een paard lek te prikken.. Ik snap het niet.
bijdehandje1 schreef:Een paard met bloed in de vacht, dat kan iedereen overkomen.
Ik kan me bij polo ook nog voorstellen, dat iemand met een onderbeen klem kan komen zitten tussen twee paarden in, en dan is een wondje zo gepiept. Doe er wat zweet bij, op een schimmel en het lijkt al snel een bloedbad![]()
Het verschil is, dat als míjn spoor uitschiet, dit niet in de krant komt. Maar als je Prins van Wales bent, heb je de pech dat het wereldwijd wordt uitgemeten.
Een wondje met een spoor kan per ongeluk ontstaan Renatevb.
Kim90, kom eens met het bewijs dat Prins Harry dóórprikte, en bewijs eens dat hij dit wondje wel had gemerkt, maar bewust doorreed?