Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 4021
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:16

rapido schreef:
:Z word een beetje moe van de eeuwige Anky discussies!
dressuur mensen die zig tegen de schenen geschopt voelen omdat wij western mensen niet zo gescharmeerd zijn van een gevorderde beginner die een WK reining mee gaat rijden.


Geloof niet dat Anky daar wat aan kan doen. Begin als Western ruiters een actie tegen de bondscoach/KNHS, zij zijn verantwoordelijk voor de samenstelling van het team.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:47

Rapido, volgens mij is dat niet het geval en lees jij verkeerd. Het grote discussiepunt is meer: Waarom in hemelsnaam Anky? Dat had iedere mindere westernruiter kunnen zijn maar zij is gekozen.

ayas
Berichten: 363
Geregistreerd: 16-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:45

Enne.....WK te vroeg...?? Je moet er toch gewoon klaar voor zijn ook al ben je reserve.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:28

ayas schreef:
Enne.....WK te vroeg...?? Je moet er toch gewoon klaar voor zijn ook al ben je reserve.


Hoe kort door de bocht kan je zijn :P
Even de reacties van YouthReiner lezen, kan je vast wel wat mee...

Popstra
Berichten: 13948
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:16

ik zeg ook niet dat zij er wat aan kan doen, ik gun het haar van harte!

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:16

Janine, hoezo kort door de bocht.
Ik heb ook al lang gezegd dat het WK niet te vroeg komt, maar Anky te vroeg. En dan kende ik de achtergrond info al langer. ;)

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:31

Leuk detail; Rieky was tot een jaar of tussen de 10 en 15 (?) terug fanatiek dressuur amazone. Zij is pas echt fanatiek western gaan rijden nadat zij Willem ( Burgmeijer) leerde kennen, die dus 1 van de basisleggers van het Nederlandse westerngebeuren is.
Op accomodatie van Rieky en Dave waren tot voor kort dan ook afbeeldingen te zien van dressuur en western. Ik weet eigenlijk niet of die er nog zijn, niet meer opgelet de laatste keren dat ik er was.

Maar ook ik heb mijn ernstige twijfels bij Anky als reserve voor de WEG reining, maar blijkbaar is het belangrijker om een middelmatig team te sturen dan gewoon niet te gaan. Als (1 van de ) laatste eindigen worden we straks toch echt niet blij van. 8-)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:07

Chaos schreef:
Janine, hoezo kort door de bocht.
Ik heb ook al lang gezegd dat het WK niet te vroeg komt, maar Anky te vroeg. En dan kende ik de achtergrond info al langer. ;)


De reactie van ayas goed lezen ;)

Je moet er klaar voor zijn, ook al ben je reserve.
Dus geen gelul, je moet het gewoon kunnen.

Helaas is het niet mogelijk voor Nederland om gezien de situatie/omstandigheden, een beter team te sturen. Dus kan je veel zeggen, maar daar kan Anky niets aan doen.

Althans, zo zie ik het ;)

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:42

-Zucht.

Je hoeft het mij niet uit te leggen, ik ben al een heel poos redelijk op de hoogte. ;)

Waar het mij om gaat, is dat Anky heeft toegezegd en vervolgens gaat lopen miepen. Dan had ze nee moeten zeggen, want ze wéet dat ze bij lange na niet goed genoeg is.

Maar dat doet verder niet terzake.
Mijn reacties in het topic zijn dus dezelfde als de jouwe. Als jij goed had gelezen. :)

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:58

En laten we dan nog even het team van de VS als schril contrast naast "ons team" zetten:

Shawn Flarida met RC Fancy Step
Craig Schmersal met Boom Shernic
Tim Mc Quay met Hollywoodstinseltown
Tom Mc Cutcheon met Gunners Special Nite
8-)
Deze ruiters hebben samen $9,9 miljoen bij elkaar gereden, de paarden meer dan $1 miljoen 8-)

Ze kunnen voor Nederland net zo goed het 1e groepje ruiters sturen wat ergens rondrijdt, evt. een western optoming/ kleding erop. De kansen op een goede plek zullen hetzelfde blijven.
Ofwel, deze Nederlandse poging/ dit Nederlanse team is een compleet lachertje _O-
Laatst bijgewerkt door ElCid op 07-09-10 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:59

Haha! Dat sowieso Elcid!

hyppolyte

Berichten: 5912
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:39

Nee, dat zie je verkeerd, Anky's gonna save the day!!! Als zij meegaat dan brengt ze al die trofeeën mee naar huis, snap dat nou :j.

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:54

hyppolyte schreef:
Nee, dat zie je verkeerd, Anky's gonna save the day!!! Als zij meegaat dan brengt ze al die trofeeën mee naar huis, snap dat nou :j.

Hahahaha :D 8-) _O-

hyppolyte

Berichten: 5912
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:34

Ik heb ook westernlessen gehad, zal ik me ook opgeven voor de WEG??? Dan mag ik vast mee als reserve :))

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:02

Tja...vind hier maar eens een paard dat 1 miljoen bijelkaar gereden heeft...
(alhoewel we er wel eentje hebben die hard op weg is 1 miljoen te kosten met zijn ultieme lompigheid :') )
Btw hoeveel kun je eigenlijk punten op het hesitaten? Dan zou ik ook mee kunnen. Die van mij hebben stilstaan na een oefening tot een kunstvorm verheven. :P

Maar serieus. Las in de plaatselijke krant een interview met Fenna. Die is even realistisch over haar winkansen en is allang blij dát ze mee mag (en kan) en die ervaring opdoen. Denk wat winnen betreft de Nederlanders toch meer moeten denken aan het neerzetten van een nette score dan aan eerste worden, al gun ik het ze wel van harte!

CharleyT
Berichten: 4021
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:30

Chaos schreef:
Rapido, volgens mij is dat niet het geval en lees jij verkeerd. Het grote discussiepunt is meer: Waarom in hemelsnaam Anky? Dat had iedere mindere westernruiter kunnen zijn maar zij is gekozen.

Nou, doe eens gek en vraag de keuzecommisie en de bondscoach naar het hoe en waarom van deze keuze. Dan heb je antwoord op waarom die en die ruiter. Of je het daar dan mee eens bent is een tweede, maar je hebt wel antwoord op je vraag.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:33

.. :+

hyppolyte

Berichten: 5912
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:28

Ja, zullen we dat maar gewoon doen? _O-
Beste meneer de bondscoach, wij als complete western-leken vroegen ons af waarom u Anky meestuurt naar de WEG, want wij snappen het niet :+....

_O-, ik vind het wel een goeie :j _O_ :')