HE2010: Paarden voor clinics Annemarie van der Toorn bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 01:24

PaysBas schreef:
Hoe kan het toch dat er niks op heel Bokt is te vinden over die Akribat?????????????

Hoezo moet er iets over te vinden zijn dan ??

PaysBas

Re: HE2010: Paarden voor clinics Annemarie van der Toorn bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 01:30

Hallo mede-nachtbraker:Omdat ik op deze combi heb gestemd vind ik het wel zo interessant.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 01:33

PaysBas schreef:
Hallo mede-nachtbraker:Omdat ik op deze combi heb gestemd vind ik het wel zo interessant.

Op die manier :)
Misschien als de eigenaar dit leest ze wat info geeft :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 01:56

Zou mooi wezen. Kunnen ze dr supporten!

Wat ze had verteld/gepost over dr paard vind ik dr echt een bikkel. 8x aangevallen worden door je paard lijkt me nou niet bepaald en feest!

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 07:54

minka schreef:
Rhoda is zondag aan de beurt, ze wordt alleen waarschijnlijk donderdag al opgehaald en wordt daar dan gestald tot zondag, is dat bij jullie ook zo?

Nee, ik ben vrijdags aan de beurt.
Rijdt vrijdagochtend vroeg die kant op, en ga aan het eind van de dag als ik het een keer zat ben weer naar huis.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:38

Balou_k schreef:
PaysBas schreef:
Hoe kan het toch dat er niks op heel Bokt is te vinden over die Akribat?????????????

Hoezo moet er iets over te vinden zijn dan ??

is idd een raar verhaal. Als je dan kijkt bij de bokker staat er dat

Laatst bezocht: 03 sep 2010 22:52
Totaal aantal posts: 0
[0.00 berichten per dag]
Zoek gebruiker's berichten
Forumgebruik
Profielviews: 38 (Sinds 1 juli 2008)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:03

Voor de "winnaars" gefeliciteerd!
Mijn keuze zit er ook tussen :D

Schangah, best raar ja. Diegene is waarschijnlijk alleen aangemeld voor HE of gebruikersnaam klopt niet.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:22

Dat maakt het wel een raar verhaal ja..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:52

Ik moet een vrijwaringsverklaring gaan ondertekenen, ga hier eens goed over nadenken. Komt er in feite op neer dat ook wanneer zij een fout maken ik aansprakelijk ben. :=

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:40

Beste Schanga,

Ik kan me voorstellen dat als je je paard nooit ergens hebt laten trainen dat je dit vreemd voorkomt. Het is al jaren bij ons normaal dat paardeneigenaren deze verklaring tekenen. En niet alleen bij ons. Heeft alles te maken met verzekering. Wij vragen namelijk in deze vrijwaring dat je zelf je paard verzekerd. Dit om mocht er iets gebeuren (gelukkig zelden, maar je weet maar nooit) jij geen schade loopt. Aangezien wij honderden paarden per jaar trainen is het bedrag als wij de paarden zelf moeten verzekeren zo hoog dat het voor eigenaren niet meer betaalbaar is. Gelukkig komt het nagenoeg nooit voor (anders was dat allang bekend op Bokt, of niet soms?) maar wij moeten wel alles goed afdekken. Maar wij gaan door naar het volgende paard op de lijst, geen probleem. Ondanks dat je nu niet mee wilt doen, blijft ons aanbod van kracht om je te komen helpen, als dank voor de inschrijving.

Wil iemand weten hoe de vrijwaring er uitziet voor cursus, deze staan altijd bij ons op de site, voor iedereen om te lezen.

Met groeten, Annemarie van der Toorn

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:56

Shanga, als ik jou was zou ik wel meedoen! Annemarie is een topper dus ik zou er gebruik van maken, hoe vaak krijg je zo'n kans???
Zoveel fouten zullen er niet gemaakt worden, er is een naam hoog te houden en een zekere berg professionalteit, dus gaan!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:24

Shanga zegt toch niet dat ze het nu niet gaat doen, of lees ik daar overheen?
Bij sommige stallen is het verplicht dat je WA verzekerd bent. Hier valt het paard onder als huisdier. Gaat dit ook om een WA verzekering? Ik neem aan dat je die al hebt.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:52

Ik ben er zaterdag met zena erbij op horse-event met trailerladen...

Dit omdat er een afmelding is, neem aan bovenstaande persoon die heeft afgemeld.
Zena is heel goed verzekerd dus dat komt goed.
moet nu alleen zelf even vervoer regelen voor as zaterdag om zena op te halen. Heb nl geen rijbewijs..

Als er eventueel iemand hier mee wilt as zaterdag die auto heeft die trailer mag trekken?
Er komen 2 vrijkaartjes mijn kant op...

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:39

Mijn vriendin heeft afgelopen week haar paard naar een dressuurstal gebracht. Precies hetzelfde, moets ook een contract tekenen! Dat lijkt me toch ook gewoon logisch dat er een vrijwarnig is en dat je je paard verzekerd? jammer dat je nu niet meedoet. Annemarie is echt fantastisch!

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:44

Logisch dat de vrijwaring er is inderdaad.

Shangah heeft nog helemaal niet gezegd dat ze niet meer komt?
Alleen dat ze er nog even over na wil denken.

Ik zou het gewoon doen!
Dat er iets fout gaat, kan altijd gebeuren.
Maar er is daar wel een heleboel ervaring en kennis bij elkaar.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:10

Schangah heeft mij en Annemarie van der Toorn laten weten dat ze zich terugtrekt. Om die reden is Chance gevraagd 'in te vallen', en zal zij met Zena op zaterdag op Horse Event te zien zijn. Dit zijn de dagen en tijden van de deelnemers:

Citaat:
Vrijdag:
11:30-12:00 - Bitpiste - het probleem van Uriana van Mirrrriii
Zaterdag:
11.30-12:00 - Bitpiste - het probleem van AvignonZ van ArabicQueen
16:30-17:00 - NH Cirkels - Trailerladen met Zena van Chance
Zondag:
12:30-13:00 - NH Cirkels - het probleem van Akribat van Aelenderink
16:45-17:15 - Bitpiste - Trailerladen met Rhoda van Minka

Aelenderink heeft inderdaad nog geen berichten op Bokt geplaatst, anders dan bij bijvoorbeeld de veulenverkiezing hebben we ervoor gekozen om ook nieuwe gebruikers de kans te geven om mee te doen. En in de stemming is duidelijk geworden dat de meeste mensen vonden dat de hulp van Annemarie het beste bij haar en Akribat terecht kon komen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:25

annemariev schreef:
Beste Schanga,

Ik kan me voorstellen dat als je je paard nooit ergens hebt laten trainen dat je dit vreemd voorkomt. Het is al jaren bij ons normaal dat paardeneigenaren deze verklaring tekenen. En niet alleen bij ons. Heeft alles te maken met verzekering. Wij vragen namelijk in deze vrijwaring dat je zelf je paard verzekerd. Dit om mocht er iets gebeuren (gelukkig zelden, maar je weet maar nooit) jij geen schade loopt. Aangezien wij honderden paarden per jaar trainen is het bedrag als wij de paarden zelf moeten verzekeren zo hoog dat het voor eigenaren niet meer betaalbaar is. Gelukkig komt het nagenoeg nooit voor (anders was dat allang bekend op Bokt, of niet soms?) maar wij moeten wel alles goed afdekken. Maar wij gaan door naar het volgende paard op de lijst, geen probleem. Ondanks dat je nu niet mee wilt doen, blijft ons aanbod van kracht om je te komen helpen, als dank voor de inschrijving.

Wil iemand weten hoe de vrijwaring er uitziet voor cursus, deze staan altijd bij ons op de site, voor iedereen om te lezen.

Nog wat meer achtergrond informatie misschien dan. Mijn andere merrie heeft 3 maanden op een trainingsstal gestaan en werd zwaar kreupel bij mij afgeleverdl (verdacht van peesblessure, bleek later een zowel voor en achter kogelbandblessure en een kniebandblessure te zijn, waar ze nooit helemaal meer van hersteld is). Alle kosten waren voor mij de trainer kon niet verklaren hoe het gekomen was. Tja en weg was hij mij achterlatend met de ellende.
Hetzelfde met mijn dure zadel. De kussen zijn overvuld, zadel is waarschijnlijk niet meer te herstellen en wie draait er weer voor op.

Je zult begrijpen dat ik bij het lezen van de verklaring ik ging steigeren.

Ik vind het ontzettend jammer, had mij er heel erg op verheugd en had gehoopt dat door een goede ervaring ikzelf ook van mijn trailerlaadtrauma af zou komen.
Ik wil iedereen bedanken die op mij gestemd hebben, maar had ik de voorwaarden vantevoren gezien dan had ik niet meegedaan. Ik wens degene die wel gaan veel plezier en succes op HE.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:29

@Schangah, heel erg jammer dat je niet gaat. Ik had het je graag gegunt. :(:)

Heb even in je profiel gekeken. Je hebt echt een leuk paard. Lijkt veel op de mijne kwam aftekingen en kleur...

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:45

Eline schreef:
Vrijdag:
11:30-12:00 - Bitpiste - het probleem van Uriana van Mirrrriii
Zaterdag:
11.30-12:00 - Bitpiste - het probleem van AvignonZ van ArabicQueen
16:30-17:00 - NH Cirkels - Trailerladen met Zena van Chance
Zondag:
12:30-13:00 - NH Cirkels - het probleem van Akribat van Aelenderink
16:45-17:15 - Bitpiste - Trailerladen met Rhoda van Minka

In de brief die ik heb ontvangen is Rhoda zondag om half 1 aan de beurt, maakt verder voor mij niks uit als dit veranderd is hoor, maar wil het wel even weten zodat ik op tijd ben ;)

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:35

Ook ik trek me helaas terug... (heb eline en montyroberts team een mail gestuurdt)

Eigenlijk dezelfde reden als schangah.

Ik moet helaas zena terugtrekken. De Stal eigenaar en mijn verzekering (heb ik net gebeld ) is niet met het contract eens...

We hebben het contract goed doorgelezen en gaf al aan als zena daar iets gebeurdt of met 1 van de medewerkers dat de verzekering van mij niet uitbetaald. (verzekering bevestigdt dit) Dit omdat ik van de risico's weet en daarvoor getekendt heb...

Vind het wel ontzettend jammer maar wel heel begrijpelijk. Ik wil idd niet voor de risico's opdraaien, dat er dadelijk iets gebeurdt met nare gevolgen oa met de verzekering. En zena is ook niet gemakkelijkste...

Het spijt me ontzettend voor dit ongemak...

Ik hoop dat jullie snel iemand anders vinden.

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:53

Jammer dat je niet meedoet. Grappig dat iets wat we al jaren gebruiken (en alle professionele trainingsstallen met ons) nu opeens een probleem is. Wat betreft het niet uitbetalen van je vezekering, het kan zijn dat je andere voorwaarden hebt dan onze klanten tot nu toe. Dat kan natuurlijk altijd. We respecteren natuurlijk je mening.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:01

Het laadprobleem is blijkbaar toch niet zo groot om gebruik te maken van deze mogelijkheid?
Als ik toch zo'n groot probleem zou hebben dan zou ik dat toch wel heel graag opgelost willen hebben, nu kan ik nergens heen en als paard onverhoopt naar de kliniek moet kan ik dat ook niet.....

Ik snap dat die vrijwaring een struikelblok kan zijn maar gezien de ervaring van Annemarie en haar team zou ik het risico wel durven nemen als ik zo'n groot laadprobleem zou hebben. Je kunt ook blijven aanmodderen en eventueel anderen erbij halen om het probleem op te lossen maar ook daar kleven dezelfde risico's aan en die mensen hebben vaak niet de expertise die Annemarie wél heeft.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:13

Ik heb de vrijwaring gelezen en de vorige keer dat mijn pony de verlichting van de trailer kapot heeft getrapt heeft mijn wa-verzekering keurig betaald. Ik ga er vanuit dat Annemarie en haar team kundig genoeg is om mijn paard beter te doorzien dan wie ook. De druk is al een aantal keer flink hoor opgevoerd met een woest paard tot gevolg, maar zelfs toen is er niemand gewond geraakt, dus ik kan me niet voorstellen dat mensen met zoveel ervaring wel wat overkomt. En uiteraard moet je jezelf indekken voor het geval dat er iets gebeurd, maar vind het niet direct een reden om af te melden, daarvoor is het probleem te groot en de kans die ik nu krijg aangeboden te uniek :)

caroline020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:51

Ik heb de vrijwaringsverklaring ook eens bekeken zoals hij op Annemarie haar website staat. Wat ik hieruit begrijp is dat het enige wat niet door hen verzekerd wordt de schade aan jouw eigen paard is. Dit is natuurlijk logisch, want daarvoor moet je je paard zelf voor ziektekosten verzekeren, dat kunnen zij nooit voor jou doen. Dit heb je ook nodig in het dagelijks leven met je paard, dus als hij in de wei staat, op buitenrit gaat of whatsoever. Je kunt het natuurlijk niet doen, maar dan zijn de risico's op blessures of schade voor je eigen rekening, lijkt me niet meer dan logisch.
De schade die jouw paard aan anderen of aan objecten veroorzaakt wordt altijd gedekt door je eigen WA-verzekering, die heeft iedereen (lijkt mij), dus dat moet sowieso geen probleem zijn.
Edit: hiermee bedoel ik dus dat als jouw paard een gat schopt in je trailer op de terugreis, dan valt dit onder de dekking van je eigen WA. Op het moment dat jouw paard tijdens het evenement schade maakt aan hun trailer/hekken/medewerkers dan valt dit onder hun bedrijfs WA-verzekering. As simpel as that.

Wat mij betreft dus storm in een glas water....

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:48

Dus als ik het goed begrijp is diegene die op mijn paard gaan rijden wel verzekerd??