Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 01:37

Ayasha schreef:
HT: tja dan moet je zorgen dat jij betere deelnemers kan sturen of niet zeuren en de mensen appreciëren die roeien met de riemen die ze hebben. :)

Francis: kan best. Maar geen bekendheid = geen sponsers. IMO een kans om te nemen. Dan maar effe het ego aan de kant zetten en over 5 jaar WEL sponsers hebben die goede ruiters kunnen ondersteunen. ;)

Er zijn betere deelnemers beschikbaar, ook met de middelen om te gaan. Het is sowieso onzin om te zeggen dat ik betere deelnemers moet sturen. Daar hebben we een bondscoach voor, maar onze bondscoach laat zich liever leiden door een publiciteits illusie, dan dat hij de hand rijkt naar een ruben van dorp. Het reining team heeft daar op dit moment gewoon niet zoveel aan. Winnen is op dit moment meer publiciteit dan dat het meerijden van Anky gaat zijn.

Ik denk dat het een illusie is om te denken dat de westernsport meer bekendheid gaat krijgen door een deelnemende Anky op de WEG. Het is fantastisch dat ze deze sport beoefend en ik waardeer het helemaal dat ze zich zo inzet voor de sport, maar ergens gaat er hier iets verkeerd. De halve minuut die de NOS zal besteden aan het feit dat Anky in de reining start op de WEG gaat echt geen zoden aan de dijk zetten. Eurosport die reining uitzend DAT zet zoden aan de dijk, maar daar hebben we Anky niet voor nodig. NL die de WEG wint terwijl NL mee kijkt op Eurosport DAT is promotie. Niet NL die de laagste scores in de WEG rijdt omdat we een gebrekkig team hebben gestuurd.

Ik zie de krantenkoppen. Nederland laatste op de WEG in reining ondanks deelname van onze dressuurkoningin.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 01:45

HumbleTalent schreef:
Ik zie de krantenkoppen. Nederland laatste op de WEG in reining ondanks deelname van onze dressuurkoningin.

'ondanks' of 'dankzij'...?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 01:53

quarterH schreef:
owja en bokt: hadden jullie nu echt geen slechtere foto kunnen vinden?
geen chaps, korte teugel, mond half open.... lekkere promotie

ach net zo fijn als de rest van de foto's van d'r ;)
(rollkur bijv)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 02:39

HumbleTalent schreef:
Ayasha schreef:
HT: tja dan moet je zorgen dat jij betere deelnemers kan sturen of niet zeuren en de mensen appreciëren die roeien met de riemen die ze hebben. :)

Francis: kan best. Maar geen bekendheid = geen sponsers. IMO een kans om te nemen. Dan maar effe het ego aan de kant zetten en over 5 jaar WEL sponsers hebben die goede ruiters kunnen ondersteunen. ;)

Er zijn betere deelnemers beschikbaar, ook met de middelen om te gaan. Het is sowieso onzin om te zeggen dat ik betere deelnemers moet sturen. Daar hebben we een bondscoach voor, maar onze bondscoach laat zich liever leiden door een publiciteits illusie, dan dat hij de hand rijkt naar een ruben van dorp. Het reining team heeft daar op dit moment gewoon niet zoveel aan. Winnen is op dit moment meer publiciteit dan dat het meerijden van Anky gaat zijn.

Ik denk dat het een illusie is om te denken dat de westernsport meer bekendheid gaat krijgen door een deelnemende Anky op de WEG. Het is fantastisch dat ze deze sport beoefend en ik waardeer het helemaal dat ze zich zo inzet voor de sport, maar ergens gaat er hier iets verkeerd. De halve minuut die de NOS zal besteden aan het feit dat Anky in de reining start op de WEG gaat echt geen zoden aan de dijk zetten. Eurosport die reining uitzend DAT zet zoden aan de dijk, maar daar hebben we Anky niet voor nodig. NL die de WEG wint terwijl NL mee kijkt op Eurosport DAT is promotie. Niet NL die de laagste scores in de WEG rijdt omdat we een gebrekkig team hebben gestuurd.

Misschien onderschat je nu wel de publiciteit die de deelname van Anky met zich mee zal brengen, en daarlangs de impact daarvan?

Ik ben een zogenaamde "dressuurprikker" met interesse voor de western-sport. Ik moet Anky en Sjef echt na geven, ze hebben de dressuursport zeker bekendheid gegeven, we kunnen daar over discussieren maar zonder Anky en Sjef was het niet op dat level gekomen denk ik zo.

Ik ga er vanuit dat Anky zich in zal zetten voor het western zoals ze zich heeft ingezet voor de dressuur, dan zal ze zeker iets wegzetten en daarlangs dan nog haar naamsbekendheid, dat moet zeker iets kunnen opleveren voor de western-sport, op korte of langere termijn.

Ik denk dat de western-sport en Anky/Sjef er met zijn allen wijzer van kunnen worden.

Getup

Re: Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:02

Of er betere deelnemers zijn, kan ik me niet over uitlaten, omdat ik absoluut niet thuis ben in de western wereld, maar vind het wel heel gaaf dat ze gewoon in het team zit, had eerlijk gezegd niet gedacht dat ze al zo goed was....

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:21

Ik vind het wel gaaf voor haar. :D

yeah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:23

om uberhaubt gekwalificeerd te worden voor het team moet je wel cri's rijden en zowel michel als ruben hebben dat niet gedaan en met hun een heleboel ruiters niet.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:31

millennium schreef:
Ben benieuwd! Spannend hoor!

Alleen even een (misschien dom) vraagje; behoort Anky binnen de westernsport en dan de reining (sorrie, heb van deze tak niet zoveel verstand :o ) nou bij beste van Nederland? Want kan me voorstellen dat er naast Anky nog wel een aantal toppers zijn, welke niet deze roem hebben.
Kan me voorstellen dat ze wel bij de beste behoort, aangezien je anders niet in het team zit, maar horen de 'wedstrijd-westernruiters' nou veel veel van Anky binnen deze dicipline?

Dat vraag ik me dan ook af,

* gaat pagina 2, 3, 4 nog lezen :o *

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:37

yeah schreef:
om uberhaubt gekwalificeerd te worden voor het team moet je wel cri's rijden en zowel michel als ruben hebben dat niet gedaan en met hun een heleboel ruiters niet.

in dat geval snap ik niet dat mensen vinden dat deze ruiters in het team zouden moeten zitten en Anky niet...ze zijn miscshien beter, maar als iemand niet aan de kwalificatie's voldoet, kunnen ze gewoon niet in ene team opgesteld worden. Anders slaat het nergens om om te eisen dat mensen die cri's rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:41

Zonde...wat onwijs bálen dat Jurgen niet mee kan doen!!! En Anky als vervanger...tja...leuk voor haar, maar zó zonde voor de kwaliteit van t team!

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:52

Mensen mensen we hebben het hier wel over Anky van Grunsven hoor!
Tuurlijk gaat Anky haar uiterste best doen om te winnen dat zit in haar bloed!
Denken mensen nou echt dat de bondscoach haar mee zou nemen als ze werkelijk helemaal geen kans zou maken??
Dat geloof ik niet en tuurlijk het is een centenkwestie maar het is ook een super mooie promotie voor de westernsport!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:57

Yep...Anky ja, ze is een goede dressuurruiter, maar in de reining heeft ze echt nog niet het niveau om een kans te maken op de WEG. :n Is gewoon zonde! Hoe hard ze haar best ook doet.

Hopelijk wordt ik blij verrast... ;)

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 07:59

Nou we zetten Jurgen op Anky's paard, ondanks de trainingsachterstand enz zullen we veel beter eindigen!! }:) }>

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:01

Ik vind het wel heel goed voor de western sport dat ze meedoet. Ze zorgt wel voor aandacht voor het westernrijden, en dat vind ik positief!

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:21

aaaahhh jongens ik wordt zo moe van dat gehak op Anky!!!!!!! HOU TOCH EENS OP!!!!!!!!

Ik wordt totaal niet gehinderd door enige kennis van reining of elke andere tak van western, dus ik kan er technisch gezien niets over zeggen of het terecht is dat ze uitgezonden wordt. Maar volgens mij zou Anky (gezien haar mentaliteit als topsporter en prestatiedrang) nooit gaan als ze niet dacht dat ze een BIJDRAGE kon leveren aan het TEAMRESULTAAT en de bondscoach selecteert haar heus niet ALLEEN omdat ze Anky heet hoor!! Het is trouwens al zou oud als weet ik niet wat dat er meerdere factoren meespelen met selectie voor een nationaal team, dan uitsluitend de sportieve prestaties.

Ik wordt er gestoord van dat een groot gedeelte van Bokt Anky gebruikt als nationale boksbal, egaal om welk onderwerp het ook gaat!! Ik weet hoge bomen vangen veel wind, maar dit begint echt de spuigaten uit te lopen!!!!

Goooooooooo anky *\o/* , heel veel succes!!!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:23

Het zit je wel dwars he Kim?

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:28

yep!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:29

Hoe leuk ik het ook voor Anky vindt het verbaast me wel dat iemand als Ruben van Dorp niet beschikbaar is voor deze plek. Ik denk ook dat de kritiek die hier op Anky gegeven wordt niet helemaal terecht is de vraag zou voor mijn gevoel moeten zijn waarom een aantal echt goede mensen zich niet hebben gekwalificeerd.

caro29 schreef:
Er is toch ook iemand die in zowel de dressuur als in de eventing start op de WEG? Wel supergaaf voor haar!

Wie is dit dan?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:36

En toch heeft ze ergens wel gelijk. Anky heeft de dressuursport in Nederland naar niveau gebracht dat ze nu hebben. Met Tineke was het al populairder maar Anky heeft het echt getilt naar het niveau van nu. Vroeger kwamen de nederlanders er niet aan te pas ondanks Tineke die haar uitertste best deed. Dit is net zoiets als Sven Nys die nu mountainbike wedstrijden in de zomer rijdt. Vroeger hoorde je ook zo goed als niets hierover in het nieuws maar sinds hij mountainbike wedstrijden rijdt hebben ze meer aandacht voor die sport in de media dankzij hem. Zeker op de grote wedstrijden.

Als je de kwalificatiewedstrijden moet rijden om in het team te geraken en je doet ze niet mee ja dan moet je er bij neerleggen dat je niet mag gaan. Dan kan de bondscoach niet anders dan de beste ruiters kiezen die aan die wedstrijden hebben deelgenomen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:40

Soms moet je een beetje reclame maken met een bekende naam. Lever ze een hoop aandacht op voor de sport. En dat is toch wat ze ook willen, aandacht voor westernsport. Nou op deze manier kunnen ze dat makelijk krijgen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:41

Ik ben het helemaal met kim en petraaken eens. Typisch geval van de beste stuurlui staan aan wal (of hebben geen boot :P ) ;) .
Altijd dat gezever over Anky. Wees gewoon blij voor haar dat ze mee mag. De bondscoach heeft haar reserve gemaakt, jammer voor Jurgen, fijn voor Anky dat ze mee mag. Ze zal echt haar uiterste best doen, net zoals ze bij dressuur doet. En het is toch top dat deze tak van sport nu meer in het licht komt?

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:43

ja echt jammer van tabasco. in veldhoven kreeg hij last van die blesure. ik kan er alleen echt niet over uit dat ze dan anky daarvoor in de plaats zetten. (omdat ze bekend is? omdat ze een goed paard heeft?) er zijn zoveel ruiters die meer ervaring hebben en veel meer slagingskans op zo'n show. waarom een anky die tot nu toe gemiddeld onder de 70 rijdt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:45

Superleuk voor Anky.. zij stond als reserve, Jurgen kan niet, dus zij gaat mee, zo werkt t :j

Het is echt wel een fijn gevoel voor haar dat ze zo gesteund wordt door haar medelanders, dat geeft echt support :roll:

Die andere ruiters die ook zouden kunnen (wie dan?) gaan niet, willen niet, kunnen niet, whatever...

Wat zijn de eerdere resultaten geweest van Nederland bij dit soort teamwedstrijden eigenlijk, weet iemand dat?

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:58

Ik zal aankomende zaterdag wel even beoordelen hoe het niveau van Anky is. Ze komt hier nl. een reiningdemonstratie geven :+ Nee hoor, ik heb geen ballen verstand van de westernsport. Maar ik denk dat het juist heel goed is voor deze tak dat ze meedoet. Er zal ongetwijfeld veel aandacht voor zijn en dat lijkt mij alleen maar goed. En ook ik denk dat ze haar stinkende best gaat doen! Dus ik zeg ook go Anky!

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:01

Cayenne schreef:
tamoreliefje schreef:
Geweldig, moet echt spannend voor haar zijn.
Zou ze geen stukje geschiedenis schrijven hiermee?

Wanneer er iemand van het dressuurteam uitvalt *klopt heel hard op hout*, dan is ze de eerste amazone die in 2 disciplines uitkomt en schrijft ze inderdaad geschiedenis.

En dan zijn er nog mensen die beweren dat Anky slecht voor haar paarden is. Als je slecht voor je paarden bent kom je niet zo ver, dan komt er een moment dat je paarden denken, ik doe het niet meer voor jou. Dat lijkt mij in de dressuur en in het western rijden niet het geval anders had ze niet dit soort resultaten.

Heel gaaf, GO ANKY!