Ayasha schreef:HT: tja dan moet je zorgen dat jij betere deelnemers kan sturen of niet zeuren en de mensen appreciëren die roeien met de riemen die ze hebben.
Francis: kan best. Maar geen bekendheid = geen sponsers. IMO een kans om te nemen. Dan maar effe het ego aan de kant zetten en over 5 jaar WEL sponsers hebben die goede ruiters kunnen ondersteunen.
Er zijn betere deelnemers beschikbaar, ook met de middelen om te gaan. Het is sowieso onzin om te zeggen dat ik betere deelnemers moet sturen. Daar hebben we een bondscoach voor, maar onze bondscoach laat zich liever leiden door een publiciteits illusie, dan dat hij de hand rijkt naar een ruben van dorp. Het reining team heeft daar op dit moment gewoon niet zoveel aan. Winnen is op dit moment meer publiciteit dan dat het meerijden van Anky gaat zijn.
Ik denk dat het een illusie is om te denken dat de westernsport meer bekendheid gaat krijgen door een deelnemende Anky op de WEG. Het is fantastisch dat ze deze sport beoefend en ik waardeer het helemaal dat ze zich zo inzet voor de sport, maar ergens gaat er hier iets verkeerd. De halve minuut die de NOS zal besteden aan het feit dat Anky in de reining start op de WEG gaat echt geen zoden aan de dijk zetten. Eurosport die reining uitzend DAT zet zoden aan de dijk, maar daar hebben we Anky niet voor nodig. NL die de WEG wint terwijl NL mee kijkt op Eurosport DAT is promotie. Niet NL die de laagste scores in de WEG rijdt omdat we een gebrekkig team hebben gestuurd.
Ik zie de krantenkoppen. Nederland laatste op de WEG in reining ondanks deelname van onze dressuurkoningin.