Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_Marr schreef:Het gaat hier toch niet om zijn muziek?
Het gaat hier om de techniek, hoe de muziek in elkaar is gezet en of de muziek bij de proef past.
Wat je smaak is heeft hier niks mee te maken.

Ayasha schreef:x_Marr schreef:Het gaat hier toch niet om zijn muziek?
Het gaat hier om de techniek, hoe de muziek in elkaar is gezet en of de muziek bij de proef past.
Of het bij de proef past heeft dus wel degelijk met smaak te maken.
En hoe ie in elkaar steekt eigenlijk ook want voor mij is het bv prima
Ik vind het jammer dat Wibi die erg sympathiek over kwam nu de arrogantie heeft om iemands kür tot op de grond af te breken, ongeacht of het "gewoon een voorbeeld"' is of niet.
En waarom zou er in godsnaam een vakman voor het muziekstuk moeten zijn? Het gaat om de proef en dressuur, niet om een muzikaal hoogstandje. Het zijn toch geen muzikanten.
Ayasha schreef:x_Marr schreef:Het gaat hier toch niet om zijn muziek?
Of het bij de proef past heeft dus wel degelijk met smaak te maken.
En hoe ie in elkaar steekt eigenlijk ook want voor mij is het bv prima
Ik vind het jammer dat Wibi die erg sympathiek over kwam nu de arrogantie heeft om iemands kür tot op de grond af te breken, ongeacht of het "gewoon een voorbeeld"' is of niet.
En waarom zou er in godsnaam een vakman voor het muziekstuk moeten zijn? Het gaat om de proef en dressuur, niet om een muzikaal hoogstandje. Het zijn toch geen muzikanten.
thysvisscher schreef:sjaantje schreef:Lekker belangrijk wat Joost en Wibi van de muziek vinden.. Het gaat erom dat het publiek het kan waarderen. Met zulke mensen in de jury, zou het betekenen dat iemand met een minder mooi gemaakte (en waarschijnlijk minder dure) kür geen medaille kan winnen.
Het gaat erom dat op de wereldruiterspelen (een soort wk...) de top wordt nagestreeft en het ultieme wordt benaderd. Als je dan amateuristische muziek hebt, mag je daar wat mij betreft juist wel op afgestraft worden. Het gaat er om dat de beste wint, in het geval van de kur OP MUZIEK heeft de muziek daar ook een, niet onbelangrijk, aandeel in de totale presentatie en prestatie.
Als de muziek niet vakkundig wordt beoordeeld, kan de organisatie beter 3FM op de achtergrond laten meelopen....
Om nog heel ff jouw citaat aan te halen: dat zou ook inhouden dat mensen met een minder goed (duur) paard geen medaille kunnen winnen in deze rubriek, met bijv. hun haflinger, is dus eigenlijk ook heel onterecht?
x_Marr schreef:Het hangt niet van je smaak af of de overgangen niet goed zijn, het loopt niet gelijk met het paard. Heeft niks te maken met smaak, maar met de techniek.
Dat je er dan niks mis mee vindt maakt niet uit, de slechte overgangen blijven.
Er wordt hier toch geen kür tot de grond afgebroken? Er wordt kritisch naar gekeken en er wordt commentaar op geleverd, vanuit mensen die er kennis van hebben. Is gewoon hun mening die ze mogen geven en waarnaar waarschijnlijk ook gevraagd is die te geven als ik de beginpost lees.
Zou wat zijn als commentaar leveren direct afkraken is.
Citaat:Waarom overdrijven? Muzikaal hoogstandje is niet nodig, muziek die op de proef aansluit wel.
Zoals ik al zei wil ik toch wel een kür zien waar het rijden met de muziek in harmonie is, heeft dus ook voordelen zoals Wibi heeft uitgelegd.
Naar mijn mening hoort dat gewoon bij een kür.
Maakt dan niet uit dat de muziek erbij vroeger was om meer mensen te trekken, vroeger was de dressuur er ook alleen voor het paard, dat is nu ook al niet meer zo.
De liedjes die gebruikt zijn gaat het niet om, dat is inderdaad een kwestie van smaak maar ook met deze liedjes kan een betere kür in elkaar gezet worden.
Lusitana schreef:Ja absoluut, je moet streven naar een vloeiend geheel, dat rijdt ook prettiger, maar dat wil niet zeggen dat het persee allemaal maar speciaal gecomponeerd moet worden of dat er minpunten zouden moeten gerekend voor een slechtere overgang van muziek!
De muziek is ondergeschikt aan de dressuur.
Als de muziek een te belangrijke rol gaat spelen, kun je net zo goed naar een show als Appasionata gaan ofzo, dan hoef je dat niet in competitie verband te gaan doen, want dan leg je het toch af tegen de mensen die de beste componisten erachter hebben staan. Dan heeft het niets meer met dressuurcompetitie te maken.