Anky van Grunsven spant zaak aan tegen journaliste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:31

RolandHitze schreef:
Michael1104 schreef:
jammer dat ook deze weer op slot zal gaan omdat mensen weer gaan beginnen over mishandeling etc etc...

Precies.... Ik ga een topic openen met foto's van B ruiters! Ik kan van elke ruiter nog veel ergere foto's maken... ;) Dan komt het er op neer dat iedere ruiter z'n paard mishandeld!!! *D

Jaaa allemaal klanten van Anky :D

JOS__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:31

RolandHitze schreef:
Michael1104 schreef:
jammer dat ook deze weer op slot zal gaan omdat mensen weer gaan beginnen over mishandeling etc etc...

Precies.... Ik ga een topic openen met foto's van B ruiters! Ik kan van elke ruiter nog veel ergere foto's maken... ;) Dan komt het er op neer dat iedere ruiter z'n paard mishandeld!!! *D

whahaha!
Leuke reactie! *\o/*
Ben het echt helemaal met je eens!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:32

Mishandeling vind ik best ver gezocht moet ik zeggen.. Het is haar manier van trainen,ik ben er geen fan van, absoluut niet,maar ze is wel mooi meervoudig olympishc kampioen.

Als ik het goed begrijp ( corrigeer me gerust als ik het fout heb) Is die foto ongevraagt gebruikt om rolkur te benadrukken als het ware? Dan snap ik ergens wel dat Anky dat niet pikt..

@ hierboven; Dat is ook zo ja :Y)

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:33

RolandHitze schreef:
Michael1104 schreef:

Natuurlijk zijn die foto's er. Het verschil is alleen dat deze mensen onbewust onbekwaam zijn.
Bij Anky denk ik eerder aan bewust bekwaam.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:35

Ulissa schreef:
Natuurlijk zijn die foto's er. Het verschil is alleen dat deze mensen onbewust onbekwaam zijn.

Denk je dat?? Hmm, ga maar eens een dagje bij het losrijterrein op een regionale wedstrijd staan!
Geloof me, wat je dan ziet... daar wordt je niet blij van! 8-) Allemaal proffies!! :Y)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:36

Kan iemand mij misschien het nut in de training van die overdreven houding uitleggen? (of je nu rollkur of LDR noemt maakt mij niet uit.....1 pot nat imo)

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:37

Paintlinger schreef:
Kan iemand mij misschien het nut in de training van die overdreven houding uitleggen? (of je nu rollkur of LDR noemt maakt mij niet uit.....1 pot nat imo)

Ja, zo rijd je je paard lekker de vernieling in :j
Heeft geen nut dus!

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:38

RolandHitze schreef:
Michael1104 schreef:

maak je ook foto's van de rechtzaak Anky versus Astrid :+

JOS__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:39

Paintlinger schreef:

Hier is een clinic die anky toen gegeven heeft om te laten zien hoe ze haar paarden traint: het zijn 3 delen misschien moet je ze dan even zelf verder zoeken, maar wordt heel duidelijk uitgelegd!

Als hij klaar is met deel 1 gaat het filmpje vanzelf over in deel 2 en deel 3

http://www.youtube.com/watch?v=oOD_fhxG ... 1&index=20
Laatst bijgewerkt door JOS__ op 24-08-10 22:41, in het totaal 2 keer bewerkt

RolandHitze

vessuvius schreef:

Wellicht, hoop dat ik een uitnodiging krijg!! :+

Ulissa

RolandHitze schreef:
Ulissa schreef:

Denk je dat?? Hmm, ga maar eens een dagje bij het losrijterrein op een regionale wedstrijd staan!
Geloof me, wat je dan ziet... daar wordt je niet blij van! 8-) Allemaal proffies!! :Y)

doe ik ook regelmatig en schudt dan een keer met mijn hoofd. :+

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:40

Voor een paar jaar terug ben ik met de groep van de ponyclub naar een clinic van haar geweest.
Daarin was het afscheid van Bonfire en reed ze een stuk met Salinero. Ze gaf ook les aan 3 personen met paard (volgens mij alles gesponsord toen door rabobank, das verder niet belangrijk).

In ieder geval op een gegeven moment konden er dus vragen gesteld worden vanuit het publiek toen zij les gaf. Er kwam dus een vraag waarom de paarden op deze manier gereden werden (denk aan: het kin op de borst principe).
Daarop heeft ze toen een nogal onduidelijk antwoord gegeven, dat dit de manier van trainen was en ze zo kon hun grensen konden verleggen kwa vragen van het paard.. o.i.d.

Dat heeft me achteraf wel ontzettend aan het denken gezet. Ook toen ik opmerkte dat ze achter ons aan het losrijden was met Salinero en ook op deze manier hem reed.

Vindt het allemaal maar wat vreemd en zeker nu dit verhaal naar boven is gekomen.

Paintlinger

Amaretto27 schreef:
Paintlinger schreef:

Ja, zo rijd je je paard lekker de vernieling in :j
Heeft geen nut dus!

Das ook mijn idee, maar het zal in hun ogen vast ergens 'goed' voor zijn....anders doen ze het niet.

Pashon

Ulissa schreef:

dus als ik onbekwaam ben, mag ik zonder pardon mijn paard "mishandelen" fijn om te weten!
Die opmerking slaat natuurlijk kant noch wal.

de mensjes die lekker thuis hobbelen of op de wedstrijden zijn op hun manier allemaal toppers in de dop, dus onkunde mijn neus!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:41

RolandHitze schreef:
vessuvius schreef:

Wellicht, hoop dat ik een uitnodiging krijg!! :+

Welnee joh 8 september in Den Bosch.
Het is toch geen gesloten zitting?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:41

de discussie kan in imo hoog of laag gevoerd worden
maar wat zij op de foto's haar beet aandoet is niet pluis :n
ben daardoor ook absoluut ankyfan af sinds al fiks wat jaren!

het feit hoe ze er op reageerd zegt ook al genoeg.....

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:42

Pashon schreef:
Ulissa schreef:

dus als ik onbekwaam ben, mag ik zonder pardon mijn paard "mishandelen" fijn om te weten!
Die opmerking slaat natuurlijk kant noch wal.

de mensjes die lekker thuis hobbelen of op de wedstrijden zijn op hun manier allemaal toppers in de dop, dus onkunde mijn neus!

Nee dat mag jij niet bewust. Ik zeg dus ook onbewust onbekwaam.
Je moet wel goed lezen

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:43

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevar ... ticleview/)/components/actueel/rtlboulevard/2010/08_augustus/entertainment/ankie_van_grunsven.xml

Hier de link naar het stukje van RTL Boulevard en het gesprek met Sjef.

Wat ik alleen niet snap is dat er op clinics wordt gezegt door Anky dat ze niet de tijd bijhoudt hoe lang ze het LDR (of Rollkur...whatever) uitvoert maar gewoon zolang als het 'nodig' voelt en variatie in houding het allerbelangrijkste is en in het gesprek zegt Sjef "dat het systeem is uitgevonden in Duitsland en zij het hebben geperfectioneerd in de gymnastiek. Er zijn natuurlijk klassieke africhters die daar tegenstander van zijn en die zullen natuurlijk nooit ophouden met daar tegen te ageren maar men vergeet dat sport evolueert en dat er dus nieuwe systemen tevoorschijn worden getoverd en die dus paarden tot ongekende hoogtes kunnen brengen in hun sportieve activiteiten.
Iedereen ziet dat mensen die in die nieuwe methodes trainen allemaal de absolute wereldtop uitmaken op dit moment. Er is dus geen twijfel over mogelijk dat die nieuwe methode werkt en het is ook diervriendelijk want een paard laat zich niet dwingen om dingen met hem te doen, een paard doet alleen dingen voor je als hij er tevreden mee is en dat ie dat met plezier kan doen."

Humberto vraagt dan: "dus er zijn 2 methodes, de rollkur en die nieuwe methode, even voor de duidelijkheid voor de kijker, en jullie hangen dat ook niet aan, die rollkur?"
Sjef antwoord daarop: "Nee, vroeger noemden de tegenstanders dat zo, de rollkur of de hyperflexie, die naam heeft dus altijd in hun kring bestaan en op een gegeven moment heeft de werelbond gezet: jongens we gaan er een round-table-conference tegenaan gooien, waar ik ook bij present was, een trainers uit de hele wereld en wetenschappers en weet ik wat al, en die hebben die 2 methodes uit elkaar getrokken en gezegt: ok, mensen die agressief rijden, maakt niet uit uit welk trainingssysteem dat het is, dat is verboden. Nou dat is normaal, dat is al heel lang in onze wereld want je wil niet dat er ruw of verkeerd word omgegaan met onze paarden maar..."

en dan wordt hij onderbroken door Bridget die zegt "maar het gaat dus eigenlijk om die foto waarop die oude niet-diervriendelijke methode nog is te zien en gelijk het verband leggen met Anky en Salinero." Vanaf dan wordt er niet meer over het rijden gesproken maar alleen over de hetze die deze mevrouw al meer dan 10 jaar tegen Anky voert en of en waarom Sjef daar dan zo op heeft gereageerd e.d.

Wat ik vind, is dat Sjef zichzelf af en toe tegenspreekt: Eerst strijkt hij alle eer op bij wijze van spreken over die methode die al tientallen jaren zou bestaan en hij en anky alleen maar geperfectioneerd zouden hebben en zegt dus dat de huidige wereldtop en de hoge scores van tegenwoordig te danken zijn aan het rijden volgens die methode en dus die houding maar daarbij zegt hij dus dat die naam Rollkur alleen is verzonnen door de tegenstanders en dat zij totaal niet zo rijden. :? En variatie zou het allerbelangrijkste zijn want een paard alleen maar in wedstrijdhouding rijden is ook net zo slecht als continue zo diep (dat is waar) maar zij rijden naar mijn weten nogal heeeeel veel zo diep, zo veel variatie zie ik eerlijk gezegt niet altijd in die houdingen.
Verder zegt hij dat een paard zo'n houding niet zo aannemen als hij zich daar geen plezier in zou hebben, nou je kan me veel wijs maken maar zeggen dat een paard zich niet laat dwingen en geen dingen voor je doet als hij dat niet zelf wil is natuurlijk grote onzin. :O

Iedereen weet dat een paard niet het type dier is (meestal dan) dat tegen de baas ingaat als hij iets moet doet wat niet fijn is, met een flink scherp bit, sterke hand en een paar sporen en zweep en desnoods wat hulpteugels zoals een slof, krijg je het paard heus wel in een desgewenste houding. Mij ga je niet vertellen dat de paarden die op de landelijke concoursen weer eens met de kin op de borst lopen, consequent achter de loodlijn worden gereden en met regelmaat in protest gaan en er dan 'even goed doorgepakt/aangepakt worden', zo lopen omdat ze het plezierig vinden.

Als je een paard hebt wat er steeds net niet doorheen is en je vraagt (let op: vraagt, dus niet ff doortrekken) een keertje door, tja dan komt hij een keer achter de loodlijn, kan gebeuren, no big deal. Maar de filmpjes van anky die ik op youtube heb gezien, nou dat vind ik echt niet grappig meer...dat vind ik niet 'gymnastiseren', 'een keertje doorvragen omdat hij niet los wil laten' of zoiets...dat is gewoon not-done. En als de topruiters dus hun punten halen omdat ze hun paarden zo rijden en de paarden daardoor dus zo goed gaan lopen, dan vraag ik me af of we nog wel op de goeie weg zijn wat betreft de proeven die we willen zien op wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 24-08-10 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:44

Ulissa schreef:

Jaa, en dat doen sommige paarden ook, en als ik dan net een foto maak, kan dat een verschrikkelijke foto opleveren!! *D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:44

ook al doe ik het onbewust onbekwaam dan nog praat je het in dat geval wel goed, als je het afkeurd oke ieder zijn ding maar sta wel op je strepen.

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:48

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:50

Pashon schreef:
ook al doe ik het onbewust onbekwaam dan nog praat je het in dat geval wel goed, als je het afkeurd oke ieder zijn ding maar sta wel op je strepen.

Het zal vast niet zolang duren als ik menigmaal bij de top gezien heb.

Ik weet in de basis lopen ook valse krengen rond.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:51

dingen roepen is veel makkelijk dan een filmpje te kijken van een half uur...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:52

RolandHitze schreef:
Ulissa schreef:

Jaa, en dat doen sommige paarden ook, en als ik dan net een foto maak, kan dat een verschrikkelijke foto opleveren!! *D

Tsja dat kan gebeuren.
Het is dan aan jou of je deze foto plaatst. Jij kent het verhaal.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 24-08-10 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:53

Ulissa schreef:
Die foto is op meerdere plaatsen op het Net te vinden en al heel lang.
Vul maar in op Google FEI Hyperflexion
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 59&bih=597

De FEI gebruikte deze foto als voorbeeld hoe het niet meer mocht.
Ik snap niet dat Anky hier nu over gaat vallen want ze roept nu
alle negatieve publiciteit weer over haar af.

Geef het beestje een andere naam en ze *denkt* er weer mee weg te komen.
Het publiek blijft niet stom.

Eigenlijk snap ik wel waarom ze het niet wil dat haar paard zo herkenbaar bij het artikel staat. Zij wordt er nu op aangekeken terwijl er genoeg andere ruiters waren die het ook deden. Het is dan wel een oude foto maar dan hadden ze ook de foto van Power And Paint kunnen pakken die door coby van baalen en Angela Krooswijk zelfs aan de longe werd getraind met zijn neus op de borst (deze foto staat ook op de site waar Ulissa de link van geeft). Ook al zeiden ze toen die tijd in een artikel dat zo longeren geen zin heeft en het maar een minuut heeft geduurd. Dan vraag ik me toch af als het geen zin heeft waarom je het dan wel een minuut doet :? Tevens zijn er veel meer bekende ruiters te vinden die op die manier hebben getraint. Waarom moet perse die foto van solinero geplaatst worden en niet van iemand anders? Iedereen praat er nu alleen maar over of anky van grunsven nou haar paarden mishandeld of niet. Als er een andere foto van iemand anders op had gestaan waarbij die persoon herkent zou worden zou die persoon ook naar de rechter stappen omdat mensen dan negatief naar die persoon zou kijken.