Ayasha schreef:Ik vind die foto ook een erg slecht voorbeeld. Je ziet geen beenzetting, als een paard er vandoor wil gaan parkeer ik hem ook met zijn kin op zijn borst indien mogelijk, liever 2 secondjes met de kin op de borst trekken dan dat ie er vandoor vliegt en zichzelf en alles rondom hem in gevaar brengt. Je weet niet wat er op dat moment gebeurt.
Wat gebeurt er dan in dit filmpje dat al jaren op you tube staat en wat waarschijnlijk het meest beroerde stukje paardrijden is dat ooit van Anky in omloop is gebracht?
Dat Anky geen held is, is bekend, en dat je dan wel eens even aan de kop van je paard gaat hangen als ie kijkerig wordt of schrikt, tja, dat is een normale menselijke reactie. Maar dit heeft daar niets mee te maken, en ik vind het niet vreemd dat zulk beeldmateriaal ertoe leidt dat Anky met rollkur in verband wordt gebracht. Ik zeg er overigens eerlijk bij dat ik de van Grunsvens ook wel eens een aantal dagen thuis heb zien trainen, maar lang geleden en dat het er toen veel vredelievender aan toe ging.
Het zijn geen bruten, het zijn paardenmensen met liefde voor hun dieren, maar ze zijn doorgeslagen in wat ze aan het doen zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=Uz9r9zqGKhE