Anky van Grunsven spant rechtszaak aan tegen journaliste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:45

Ayasha schreef:
Ik vind die foto ook een erg slecht voorbeeld. Je ziet geen beenzetting, als een paard er vandoor wil gaan parkeer ik hem ook met zijn kin op zijn borst indien mogelijk, liever 2 secondjes met de kin op de borst trekken dan dat ie er vandoor vliegt en zichzelf en alles rondom hem in gevaar brengt. Je weet niet wat er op dat moment gebeurt.

Wat gebeurt er dan in dit filmpje dat al jaren op you tube staat en wat waarschijnlijk het meest beroerde stukje paardrijden is dat ooit van Anky in omloop is gebracht?
Dat Anky geen held is, is bekend, en dat je dan wel eens even aan de kop van je paard gaat hangen als ie kijkerig wordt of schrikt, tja, dat is een normale menselijke reactie. Maar dit heeft daar niets mee te maken, en ik vind het niet vreemd dat zulk beeldmateriaal ertoe leidt dat Anky met rollkur in verband wordt gebracht. Ik zeg er overigens eerlijk bij dat ik de van Grunsvens ook wel eens een aantal dagen thuis heb zien trainen, maar lang geleden en dat het er toen veel vredelievender aan toe ging.
Het zijn geen bruten, het zijn paardenmensen met liefde voor hun dieren, maar ze zijn doorgeslagen in wat ze aan het doen zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=Uz9r9zqGKhE

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:50

Aha.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:55

Ach het is toch algemeen bekent dat dit de manier van sjef is om aan te geven dat hij het ergens niet mee eens is :+
Het is niet de eerste keer dat hij zo reageerd en zal waarschijnlijk ook niet de laatste zijn.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:55

De discussie loopt weer op tussen voor- en tegenstanders van resp. LDR en Rollkur. Zou graag uitleg krijgen waarom t juist zeer dieronvriendelijk is?

En is het: dieronvriendelijker als bv een paard in de krul mbv slofteugel in handen van een beginnende ruiter mét bijbehorend scherp bit?
En is t vergelijkbaar met: In de landelijke Z rubrieken waar ruiters blij zijn dat ze er eindelijk een stang in mogen hangen (echt waar heb een keer zo'n antwoord gehad op de vraag of dat niet moeilijk is om met een stang/trens hoofdstel te moeten rijden), met als gevolg dat ze alleen nog maar op de stang rijden en niet meer op t trensje, want t remt zo lekker...(lees meer controle... :+ ). Paard mond wagenwijd opendoet om de druk in zijn mond wat te verzachten. En dat ze vaak niet weten hoe de kinketting afgesteld dient te worden, met als gevolg dat deze zo strak zit, dat met de miniemste beweging van de handen t paard t al voelt?

Rollkur of in de toegestane versie LDR, moet natuurlijk wel op de juiste manier gebeuren. Trekken en zagen kan voorkomen (zeker als t door een onervaren ruiter gebeurt), maar wordt ook vaak hiervoor aangezien terwijl t paard gewoon even verder doorgevraagt wordt. Als je door vraagt aan t paard om naarbeneden te komen, maar je laat eerst een boog in de teugels komen en vervolgens er een ruk aan geeft, tja lijkt me idd ook niet fijn voor t paard, maar als je contact hebt en houdt maar geleidelijk aan meer druk geeft dan is dit niet pijnlijk voor t paard, als dat wel zo zou zijn dan zou t paard zijn mond open gaan doen en zich niet meer ontspannen, met als gevolg dat t paard niet meer zo rond over de rug kan gaan lopen, en er onderuit probeert te piepen.

Mja is soms heel moeilijk te zien of t paard er nu last van heeft of niet. Een paard met zijn hoofd in die lage houding is naar mijn mening niet per definitie zielig.

Tja en t bericht is idd vaag en idd jammer dat weer moddergooien is geworden.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:56

russel schreef:
Ze zullen zelf eens met een mooie uitleg met beeldmateriaal moeten komen. Stap voor stap op verschillende van hun paarden.

Dat doen ze al jaren.

Sterker nog, daar is een educationcenter voor in het leven geroepen, heeft Anky haar complete stallen voor verbouwd en heeft ze jarenlang op alle concoursen clinics gegeven waarvan er diverse op YouTube staan.

randalinpony schreef:
Wat gebeurt er dan in dit filmpje dat al jaren op you tube staat en wat waarschijnlijk het meest beroerde stukje paardrijden is dat ooit van Anky in omloop is gebracht?

Ik snap niet dat er zo moeilijk wordt gedaan over dat stukje film. Ik wilde dat ik zo aan een paard kon zitten, hem zo goed optimaal kon bewerken en tegelijkertijd zelf ook nog zo los erom heen kon zitten en makkelijk onafhankelijk hulpen geven.

Het is trouwens een waardeloos persbericht en ik vraag mij af wie dit nu de wereld in heeft geholpen. Er zal nog wel meer gebeuren zo vlak voor de WEG.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:58

randalinpony schreef:
Ayasha schreef:
Ik vind die foto ook een erg slecht voorbeeld. Je ziet geen beenzetting, als een paard er vandoor wil gaan parkeer ik hem ook met zijn kin op zijn borst indien mogelijk, liever 2 secondjes met de kin op de borst trekken dan dat ie er vandoor vliegt en zichzelf en alles rondom hem in gevaar brengt. Je weet niet wat er op dat moment gebeurt.

Dat Anky geen held is, is bekend, en dat je dan wel eens even aan de kop van je paard gaat hangen als ie kijkerig wordt of schrikt, tja, dat is een normale menselijke reactie. Maar dit heeft daar niets mee te maken, en ik vind het niet vreemd dat zulk beeldmateriaal ertoe leidt dat Anky met rollkur in verband wordt gebracht. Ik zeg er overigens eerlijk bij dat ik de van Grunsvens ook wel eens een aantal dagen thuis heb zien trainen, maar lang geleden en dat het er toen veel vredelievender aan toe ging.
Het zijn geen bruten, het zijn paardenmensen met liefde voor hun dieren, maar ze zijn doorgeslagen in wat ze aan het doen zijn.

Dit filmpje is zoals je zegt jaren oud in iedergeval 3jaar. Als het allemaal nog steeds zo heft gaat snap ik niet dat mensen nog steeds aankomen met filmpjes van 3 jaar geleden dan moet er toch iets recenters te vinden zijn lijkt me.

Neemt niet weg dat dit filmpje geen voorbeeld is van fraai rijden.

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:03

[/quote]

Ik snap niet dat er zo moeilijk wordt gedaan over dat stukje film. Ik wilde dat ik zo aan een paard kon zitten, hem zo goed optimaal kon bewerken en tegelijkertijd zelf ook nog zo los erom heen kon zitten en makkelijk onafhankelijk hulpen geven.

Het is trouwens een waardeloos persbericht en ik vraag mij af wie dit nu de wereld in heeft geholpen. Er zal nog wel meer gebeuren zo vlak voor de WEG.[/quote]

:j *-:)

ik zie uit naar alle andere berichten
wedstrijd spanning en stress bij alle paarden mensjes,Oranje op WEG here we come

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:07

idd denk ook dat t vooral dat de reden is van bv de duitse verslaggevers om de nederlanders zenuwachtig te maken voor de WEG.
ze weten denk ik zelf ook wel dat ze geen kans maken tegen onze toppers.. :+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:07

Ik heb specifiek naar dit filmpje gezocht omdat ik weet dat dat op youtube staat. ;)
Om even aan te tonen dat ik goed begrijp dat mensen AvG in verband brengen met rollkur, het materiaal bestaat immers.

En ik kan me voorstellen dat AvG liever niet meer dit soort beeldmateriaal verspreid ziet worden gezien al het opwaaiende stof en dit soort momenten nu liever buiten de camera's houdt. Dat ze niet meer zo zouden rijden daar, geloof ik niet. Ze hebben immers nooit afstand van genomen van deze trainingen, maar verdedigen die juist.

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:09

Dit hele artikel doet me denken aan 2 kleine kleuters in de zandbak.
Jij hebt mijn zandkasteel kapot gemaakt dus sla ik jou, Jij slaat mij dus sla ik terug, Jij slaat mij dus ik schop jou.
Voor je het weet roepen ze allebei om hun mammie (in dit artikel is het de rechter) en geen van beide heeft natuurlijk iets fout gedaan.
Deze rechtzaak wordt gewoon weer verspilling van geld, zonde.
De pers roept altijd gelijk "vrijheid van de pers" terwijl ze best wel eens te ver gaan. Daar tegenover mag je van een bondscoach toch wel verwachten dat hij ermee om kan gaan op een volwassen manier. Jammer dat het zo moet en het meer eieren gooien wordt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:10

training bonfire? :o? in dat filmpje.....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:12

Bonfire incognito? :+
Volgens mij is het Joker maar ik weet het niet zeker.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:16

Ik vind het vreemd dat mensen geloven dat Anky dat zou doen.
dan zou bonfire nooit zo oud zijn :o

en ze is super beroemd,
dat zou ze vergooien als ze die slechte manier zou gebruiken.

en die journalist moest gewoon wat te melden hebben denk ik.
Zwaar nutteloos.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 14:16

randalinpony schreef:

Ook fout. Het is Idool ;)
Die was als reservepaard mee.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:17

Ik dacht al, volgens mij hebben ze Bonfire vermomd... :+

Ik begrijp uit het artikel dat de aangehaalde mail dus verstuurd is door Anky en Sjef? Dat neemt me niet meer voor ze in :=
Vanuit het oogpunt van persvrijheid vind ik overigens dat ze niets te zeggen hebben over de zaak, als Appels het wil publiceren moet ze dat vooral doen. En de foto in kwestie; dat ís toch een foto van vGrunsven op een van haar paarden? Je kunt toch moeilijk zeggen dat je niet in verband wil worden gebracht met foto's waar je zelf op staat... :+

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:19

Hanmar schreef:
Ik dacht al, volgens mij hebben ze Bonfire vermomd... :+

Ik begrijp uit het artikel dat de aangehaalde mail dus verstuurd is door Anky en Sjef? Dat neemt me niet meer voor ze in :=
Vanuit het oogpunt van persvrijheid vind ik overigens dat ze niets te zeggen hebben over de zaak, als Appels het wil publiceren moet ze dat vooral doen. En de foto in kwestie; dat ís toch een foto van vGrunsven op een van haar paarden? Je kunt toch moeilijk zeggen dat je niet in verband wil worden gebracht met foto's waar je zelf op staat... :+

Het is natuurlijk de vraag wat er allemaal van waar is.

TicoteamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:23

Het gaat om een foto die de journalist op de website van Eurodressage heeft geplaatst.
Die foto zou van een van de paarden van Anky zijn.
Anky claimt dat ze door een aantal mensen gebeld is over die foto.
Maar op die foto zie je alleen maar een snuit. Je moet dus van goede huizen komen om daar 1 van haar paarden in te herkennen.

Nu haalt ze dus veel meer over hoop, de vraag is of dat slim is als je er niet mee geconfronteerd wilt worden.
Iedereen weet dat Anky dit heeft uitgedacht en ook heeft gebruikt.
Nu staat ze daar dan dus WEER mee in de belangstelling. Terwijl ze dat juist niet wil?
Zou ze niet begrijpen dat als je tegen een journaliste van zo'n groot mediabedrijf een rechtszaak aan spant, je juist de kolen OP het vuur gooit??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:23

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het een doodnormaal filmpje van Anky daar met Idool. Zo rijden alle leerlingen van Anky. Ons hele nationaal team traint zo. En ze stellen de paarden regelmatig zo diep in, allemaal.
Ik snap de ophef niet. Ik zie geen ruk en plukwerk, geen vreselijk slecht paardrijden. Geen schoppen, trekken of weet ik het wat.

Ik denk maar zo dat er wel ergere filmpjes te vinden zijn dan dit. Ik vind hier niks ergs aan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:25

Cayenne schreef:
randalinpony schreef:

Ook fout. Het is Idool ;)
Die was als reservepaard mee.

Daar gaat mijn koelkast. :')
Maar Cayenne mag door voor de magnetron! =:)

Nou Suzanne F, ik vind dat er op sommige momenten nogal aan de mond gehangen wordt hoor. Geen ruk en plukwerk maar ik vind persoonlijk dat ie nogal bij de kop gehouden wordt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:27

randalinpony schreef:
Nou Suzanne F, ik vind dat er op sommige momenten nogal aan de mond gehangen wordt hoor. Geen ruk en plukwerk maar ik vind persoonlijk dat ie nogal bij de kop gehouden wordt.

Pff als je hier al een probleem van maakt... zoals ik al zei; er zijn vast veel ergere filmpjes te vinden hoor.

Enne Joker was donkerbruin, geen vos.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:29

Suzanne F. schreef:
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het een doodnormaal filmpje van Anky daar met Idool. Zo rijden alle leerlingen van Anky. Ons hele nationaal team traint zo. En ze stellen de paarden regelmatig zo diep in, allemaal.
Ik snap de ophef niet. Ik zie geen ruk en plukwerk, geen vreselijk slecht paardrijden. Geen schoppen, trekken of weet ik het wat.

Ik denk maar zo dat er wel ergere filmpjes te vinden zijn dan dit. Ik vind hier niks ergs aan.

inderdaad, ik heb het filmpje al een aantal keren voorbij zien komen, maar dit vind ik zeker geen extreem filmpje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:51

moes schreef:
Thomas schreef:
Ik snap trouwens ook niet dat ze wil dat die foto's er af moeten? Ze is toch altijd zo voor haar manier van rijden ????

Haar foto's worden in verband gebracht met Rollkur en mw v Grunsven past alleen maar LDR toe hoor! :+ ;)

En wees nou eerlijk, foto's van je eigen rijden zien kunnen zeer confronterend zijn, dat weten we allemaal! _O-

_O- _O- Het gaat er om (?) dat ze niet negatief in verband gebracht willen worden met LDR, rollkur, hun eigen systeem en wie weet ook het eigen rijden :?. Dat is op zich geen nieuws en lelijke emails van Sjef ook niet bepaald :).

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:55

Suzanne F. schreef:
randalinpony schreef:

Pff als je hier al een probleem van maakt... zoals ik al zei; er zijn vast veel ergere filmpjes te vinden hoor.

Enne Joker was donkerbruin, geen vos.

Tuurlijk zijn er veel ergere filmpjes te vinden, maar hopelijk niet van de beste amazone ter wereld. ;)

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:55

Vudress schreef:
Het is trouwens een waardeloos persbericht en ik vraag mij af wie dit nu de wereld in heeft geholpen.

Weda & Wensing advocaten.
Advocaat Weda behandelt de zaak, en je kunt vast wel raden wiens raadsman hij is in deze kwestie :)
Waardeloos is het zeker inderdaad. Sowieso verdacht dat ze niet willen zeggen waar het AvG nu precies om gaat.

http://www.perssupport.nl/publishingweb ... ageIndex=1

Vudress

Re: Anky van Grunsven spant rechtszaak aan tegen journaliste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:58

Je mag van een advocatenkantoor toch wel verwachten dat ze een sterker persbericht de wereld insturen. :?