Tyfoon breekt beide benen tijdens Outdoor Helvoirt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:53

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een flink aantal off topic berichten verwijderd. Dit topic is niet bedoeld om te discusseren over de sport en ook niet om duidelijk te maken hoe vreselijk je deze sport vindt. Graag vanaf hier weer on topic.

Amarie

Re: Tyfoon breekt beide benen tijdens Outdoor Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:52

Ik weet niet of deze reactie mag, maar ik bij blij dat er ingegrepen is door ThePast03. Ik heb het gezien en het heeft een geweldige impact op me, ik heb moeite om het een plaats te geven (weet niet waarom).

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:03

Veel sterkte toegewenst gelukkig is de ruiter niet tot licht gewond raakt. Hoorde
het vandaag van onze hoefsmid die heeft het zien gebeuren. :n

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:26

Dank je ThePast03, nu wil ik hier best reageren.
Ik was zelf als groom aanwezig op het schitterende Outdoor Helvoirt. Ten tijde van het ongeval was mijn ruiter net vertrokken in de cross en kreeg bij hindernis 2 al de rode vlag. Daar heeft hij ruim 30 minuten stilgestaan. Via de telefoon kregen we het vreselijke nieuws te horen, wetende dat wij als eerste start weer verder het terrein in moesten.
Vreselijk moeilijk, heftig en zwaar. Normaal is het publiek aan het einde van de dag uitzinnig, nu was het muisstil toen we over het hoofdterrein gingen.
Ik typ dit bericht dan ook met een brok in mijn keel en heb er vannacht slecht van geslapen.
Zulke ellende wil je niet meemaken, nooit niet.

Ik wens Jasper, zijn team en alle betrokkenen heel veel sterkte toe met het verlies van dit geweldige sportpaard.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:29

Oh, heftig Yolien :oo

Als eerste starter na zo'n ongeval is echt beladen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:50

Ook van hier willen wij heel veel medeleven geven aan de familie de Kruijff.
Het gevoel van verdriet en onmacht dat dit teweeg brengt is niet te beschrijven. Dit is je grootste nachtmerrie.
We zijn allemaal zeer serieus met de sport bezig en bovenal met heel veel liefde naar onze paarden toe. Zij gaan boven alles en ik weet zeker dat Jasper liever zelf zijn been had gebroken dan Typhoon.
Ik denk dat er in weinig takken van de paardensport zo goed en zorgzaam met de paarden wordt om gegaaan dan in de onze.

ursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:32

Ik was samen met mijn vriendinnen hindernisjury op hindernis 29 a en b......het is niet te bevatten dat 1 hindernis later, slechts enkele luttele seconden, zo'n noodlottig ongeval heeft plaats gevonden. We waren er kapot van.....alles van dichtbij meegekregen. Wat een verdriet voor Jasper en zijn familie. Het ging bij ons door merg en been. Niets is zo erg dan je beste maatje op zo'n manier te moeten verliezen. Konden we de tijd maar, al was het maar een paar seconden, terug zetten voor Jasper en Tyfoon. Namens ons drieën wensen hem, zijn familie en alle mensen die nauw betrokken waren bij deze combinatie heel, heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van zo'n bijzonder paard......

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:02

Heel veel sterkte voor jasper en de famillie!!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:15

Ik ben blij dat ik niet bij die hindernis zat, ik kan me voorstellen dat het heel vreselijk moet zijn geweest :n.

@yolien, dat was Jan toch? Die zal ook wel een hele nare bijsmaak hebben gehad. De mensen die bij onze hindernis stonden hebben hem in ieder geval nog wel toegejuicht, maar die zal niet zo'n fijne rit gehad hebben.

Keuningkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:20

Ieuw! Wat vreseljk erg zeg !

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:23

Wat een vreselijk nieuws, iets wat je als ruiter nooit mee wil maken. Ik wil Jasper en zijn familie heel veel sterkte wensen.

Ook wil ik de posters van de bewuste hindernis heel veel sterkte wensen, ook deze mensen hebben een verschrikkelijk beeld op hun netvlies staan en zullen daar ook nog wel even aan herinnerd worden. Dit geldt ook voor het publiek wat het helaas heeft mogen aanschouwen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:34

Zojuist heb ik een flink aantal off topic berichten verwijderd. Dit topic is niet bedoeld om te discusseren over de sport en ook niet om duidelijk te maken hoe vreselijk je deze sport vindt. Graag vanaf hier weer on topic
[/quote]

vreemd dat de pro-eventingsport berichten wel blijven staan...dat is niet echt eerlijk.
Geen discussie tegen maar ook niet voor...neutraal.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:08

Volgens mij zijn de berichten die er toe doen blijven staan, dat heeft niets te maken met voor of tegenstanders van de sport. Ik ben blij dat ik als toeschouwer hier mijn zegje kan doen over wat er gebeurd is en zit niet te wachten op allerlei negatieve reacties over de sport.
Ik hoop dat ondanks dat wat er gebeurd is de betrokkenen zich een beetje gesteund voelen door de meelevende reactie's zoals in dit topic.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:13

Iedereen leest wat ie wil lezen :n. De berichten die blijven staan zijn de reacties op het oorspronkelijke bericht met wat uitwijding.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:20

Ik was ook aanwezig bij Outdoor Helvoirt. Een schitterende cross, maar helaas met een grote zwarte rand. Heb zelf de val niet meer gezien, maar kan me precies voor de geest halen welke hindernis het was. Precies voor het deel waar veel mensen stonden te kijken. Hopelijk heeft de ruiter naast de lichamelijke schade (die mee viel) een niet te grote mentale klap gehad.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:27

Vreselijk zoiets, Sterkte voor alle betrokkenen...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:28

Wat maakt het nog uit hè? Wat de precieze oorzaak was. Hij komt er jammergenoeg niet mee terug. Het is ongelooflijk jammer dat met de eindstreep zo in zicht zo iets moet gebeuren. Ik dacht ook al, wat moeten de omstanders ook geschrokken zijn! Ik was van plan om mijn dochter van 7 ook deze tak van sport te laten zien, maar we waren het vergeten. Het is zo mooi om te zien hoe ze bijvoorbeeld een waterbak o.i.d. inspringen. Achteraf ben ik wel blij dat zij dit in elk geval niet gezien heeft.

Voor Jasper en allen voor wie Tyfoon dierbaar was: Gecondoleerd!! En voor alle mensen die het zagen gebeuren: Sterkte met de verwerking. Ik kan me voorstellen dat die hindernis nu met andere ogen gezien wordt.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:34

Verschrikkelijk. Zo'n beeld krijg je niet meer van je netvlies af lijkt me....
Hoop dat het arme dier niet al te veel pijn heeft hoeven lijden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:30

geerke schreef:
vreemd dat de pro-eventingsport berichten wel blijven staan...dat is niet echt eerlijk.
Geen discussie tegen maar ook niet voor...neutraal.

Voor een discussie tussen voor- en tegenstanders kan elders op Bokt gevoerd worden, dat is in dit topic niet de bedoeling en volkomen off topic.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:32

Ik riep op om iedereen in z'n waarde te laten, en discussie via PB te voeren, en wenste daarna iedereen sterkte, maar dat bericht is ook verwijderd...

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:53

Yolien schreef:
Dank je ThePast03, nu wil ik hier best reageren.
Ik was zelf als groom aanwezig op het schitterende Outdoor Helvoirt. Ten tijde van het ongeval was mijn ruiter net vertrokken in de cross en kreeg bij hindernis 2 al de rode vlag. Daar heeft hij ruim 30 minuten stilgestaan. Via de telefoon kregen we het vreselijke nieuws te horen, wetende dat wij als eerste start weer verder het terrein in moesten.

Hoi Yolien,

Ik had besloten hier niet te reageren, maar moet dit even rechtzetten. Deze ruiter is niet gestopt door toedoen van dit ongeluk. Deze ruiter is namelijk ongeveer een halve minuut voor het ongeval gebeurde stopgezet.
Verdere uitleg geef ik even per pb aangezien internet toch een openbaar medium is..
(om evt. speculaties tegen te gaan, er was niets mis met deze combinatie nog met de betreffende hindernis)

Verder liepen de rillingen over mijn lijf... Wat was dat een schok..

Jasper en familie en alle andere, enorm veel sterkte toegewenst..!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:54

Ben vrijdag per toeval op het terrein geweest en kon niets dan bewondering hebben voor sfeer, omgang, professionaliteit, alles. Prachtig evenement, en ik zag een faire cross (niet dat ik 't durf maar ik rij dan ook geen internationaal eventing, ik vind oefencross al héél stoer :P ). Zondag kon ik niet, maar een aantal collega's stond er pal voor toen het gebeurde en beamen allemaal unaniem wat al zoveel gezegd is. Een fantastisch evenement, met helaas een zeer nare nasmaak door een stom ongeluk waar niemand "echt" schuld aan heeft. Maar waar topsport wordt bedreven kunnen dingen fout gaat... Het komt alleen altijd zo breed uitgemeten in het nieuws, hoge bomen vangen wind, terwijl er vaak heel wat minder ophef wordt gemaakt over de hoeveelheid paarden die op andere manieren verongelukken.

Ik leef erg mee met de betrokkenen, je gunt het niemand die zo fair met z'n sport bezig is om z'n rijdier zo te verliezen, in welke tak van paardensport dan ook. Sterkte allemaal!