Losgeslagen trailer met vier pony's belandt in de sloot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Re: Losgeslagen trailer met vier pony's belandt in de sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:30

niet best en een wonder dat er geen doden zijn gevallen...

sterkte voor de mensen wie t betreft en hopelijk hebben eigenaren en hun ponies een voorspoedig herstel!

de dronken bestuurder moeten ze poging tot doodslag ten laste leggen...idioot!!!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:37

Janine1990 schreef:
De titel begint me steeds meer tegen te staan, zeker na het lezen van het verhaal van Cuubje. Dit is zo'n ongepaste titel, in mijn ogen haast disrespectvol... Er staat losgeslagen trailer, bij het lezen van de voorpagina zou je denken dat het een foutje van de bestuurder is geweest, dat die niet goed heeft gecontroleerd, en dat is wat veel reacties ook lijken te zeggen.
Onzin, dat is de reden niet geweest... Dus NR, please, pas deze titel aan...
Zelfs op 112friesland staat het netter.

GEHEEL mee eens.

Zet dan iets in een titel die de lading wel dekt, iets in de trant van: trailer losgeslagen na aanrijding. Of zoiets.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:47

Jeetje wat een nachtmerrie...

Hoop dat het met de pony op de kliniek ook goed komt.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:34

Wat een nachtmerrie om dit mee te maken. Veel sterkte voor het echtpaar, en voor de gene die dit allemaal hebben zien gebeuren.

Ik hoop ook dat het helemaal goed komt met de pony die nu in de kliniek staat. Hopelijk komt die er helemaal bovenop.

Wat betreft de dronken bestuurder, van mij hoeft hij zijn rijbewijs helemaal niet meer terug te krijgen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:44

gadver! het zal je maar overkomen.
Schrik je je echt helemaal kapot!
Hoop dat nog goed afloopt met die pony!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:42

Jakkes je moet er toch niet aan denken! Wat een idioot! Gelukkig hebben jullie ze nog optijd kunnen vangen! Ik hoop dat alles weer goed komt met de mensen en de pony's! Erg naar ongeval!

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:30

Hallo, Allemaal ik zie dat er al vele verhalen de ronde gaan over dit ongeluk. En niet alles is juist.
Wij waren in een grote groep onderweg naar de Centrale welsh merrie keuring te Kootwijk. Vlak voor de afslag leeuwarden op de a7, werden we ingehaald door een auto die waarschijnlijk de afslag probeerde tehalen, en die tussen de auto met trailer voor ons en daarvoor door wilde. Daarbij raakte hij de trailer links achter. De trailer is door de klap losgeraakt van de auto.
Het is voor mijn ogen gebeurd. De beelden staan op mijn netvlies. Dit wil je niet meemaken maar ook nooit zien gebeuren.
De pony's zijn op een wonderbaarlijke manier heel uit de trailer gekomen.
Het ging om 2 a welsh merrie's met veulens (vandaar vier pony's in een twee paards trailer.)
Gehoord dat het met de pony's goed gaat en dat ze morgen naar huis gaan.
De bijrijdster is weer thuis, maar haar man ligt nog in het ziekenhuis.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:06

Tjee, wat heftig. En inderdaad zoiets vergeet je niet snel. Maar wat ik nog erger vind is dat de man ook nog eens heerlijk gedronken had. En dan krijgt hij weer een milde straf..brengt andere in gevaar daardoor. Bah...

Heel veel sterkte voor de mensen die er bij betrokken waren. Hopelijk gaat het goed met allemaal. Want ook de mensen die het gezien hebben moeten denk ik even bij komen. En hopelijk maken de paarden het goed en vergeten die het ook weer snel.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:24

Wat een idioot, om er nog even snel tussen te willen glippen.
Zo'n kerel moeten ze zijn rijbewijs afnemen, en ook niet meer terug geven!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:28

blue_kim schreef:
Wat een idioot, om er nog even snel tussen te willen glippen.
Zo'n kerel moeten ze zijn rijbewijs afnemen, en ook niet meer terug geven!

Dat moeten ze doen bij iedereen die een ongeluk veroorzaakt.
Dan wordt het ook gelijk een stuk rustiger op de weg.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:51

ik wil het echtpaar heel veel sterkte wensen bij het genezen en het verwerken van dit verschrikkelijke ongeluk :(:)
verder ook alle betrokkenen die dit voor hun ogen hebben zien gebeuren ook heel veel sterkte :(:)

wat een enorme nachtmerrie |( en dat door een zuiplap -:(- -:(- -:(-

hopelijk houden de pony's er niks aan over

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:47

Wij reden ook in de collone mee als vierde trailer, mijn oudste dochter reed als derde met trailer. We zagen de auto voorbij komen en achter op de trailer van het echtpaar klappen!!Voor de bestuurder van de tweede trailer heb ik echt respect, hoe rustig hij zijn auto en trailer er tussen door stuurde!!Toen dacht ik aan mijn dochter in de auto en trailer mijn hart stond even stil!!Ook kon zij de combi rustig aan de kant krijgen! Het echtpaar had alles super voor elkaar prima auto, nette trailer!niets op aan te merken!!

Ik ben ontzettend blij dat we allemaal hebben kunnen helpen, mijn jongste dochter heeft het echtpaar geholpen uit de auto te komen!Mijn oudste dochter heeft geholpen met de ponies. ik ben trots op mijn meiden!!!Ik heb met de vrouw gebeld en zij bedankte ons enorm!Het is een gebeurtenis die ik hopelijk nooit weer mee maak, de terugweg uit Kootwijk was ook niet makkelijk!!Op een gegeven moment was er weer een collone van trailers nu was ik de voorste!!We zijn heel gauw een parkeerplaats op gegaan en daar hebben we nog een poos staan praten over het ongeluk!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:52

Respect Marjan! Hoop dat jullie de beelden niet teveel meer voor jullie zien, lijkt me vreselijk.

Kan melden dat vanavond als het goed is de pony's weer fijn thuis zijn gebracht. Was op stal bij de personen die ze uiteindelijk nog hebben opgevangen. De pony's maken het naar omstandigheden goed en kunnen hopelijk lekker opknappen in hun vertrouwde omgeving.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:22

Fijn om te lezen dat het toch de goede kant op gaat met het echtpaar en de pony's..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:52

Jeetje, lees dit nu pas! Heb de tranen in mijn ogen van de beschrijvingen van de betrokkenen. Wat moeten die geschrokken zijn... Gelukkig lees ik ook dat het de goede kant op gaat met het echtpaar en de pony's!

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:46

jeetjemina wat een heftig verhaal!
woon zelf in tjalleberd, het is bij de afslag waar wij er altijd afgaan naar huis.

ik wens het echtpaar sterkte en hoop dat die gek niet weer de weg op mag! lees dat de pony's opknappen, hoop dat ze er niet teveel trauma aan overhouden.

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:00

Ik weet dat het weer redelijk goed gaat met het echtpaar en gelukkig ook met de ponies, we gaan ze binnenkort opzoeken. Dan kunnen we het met eigen ogen zien.