Anky: 'nieuw potentieel superpaard vinden niet realistisch'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:13

sporter schreef:
Ayasha schreef:
En laten we vooral niet vergeten dat het feit dat Parzival en Adelinde er gekomen zijn meer met kunnen rijden te maken had dan met geluk gezien Parzival geen schatje was.

Laten we de begeleiding niet vergeten.

Ze ging om de week naar Johan, maar betaalde dat gewoon uit eigen zak hoor :j Ze werkte toen immers al als onderwijzeres op het terra.. En naar Johan gaan om de week deed ze tot ze bij Sjef kwam.. Dus de basis heeft ze wel degelijk zelf met hulp van Johan gelegd..

Menig combinatie redt het niet met om de week priveles :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:17

sporter schreef:
Ayasha schreef:
En laten we vooral niet vergeten dat het feit dat Parzival en Adelinde er gekomen zijn meer met kunnen rijden te maken had dan met geluk gezien Parzival geen schatje was.

Die hebben we allemaal nodig toch?
En die betaalde ze inderdaad zelf met haar centjes van het onderwijs.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:19

sporter schreef:
Ayasha schreef:

De echte professionele begeleiding kwam later pas hoor.
Ze heeft dit helemaal zelf gedaan, met vallen en opstaan (letterlijk) en ze ging gewoon op concours met een autootje en een trailertje er achter, met een vriendin mee die het proefje las, net zoals jij en ik zeg maar.......en heeft zo zichzelf in de picture gereden (wat jij en ik dan weer niet lukt).
En toen kwam op een gegeven moment de professionele begeleiding op gang en de sponsors etc..
En idd, de helft van Parcival aangeschaft. En nu zit ze op landgoed Balkenschoten in Nijkerk en wordt daar een rijhal gebouwd, komen er meerdere paarden tot haar beschikking, zodat ze echt goed kan trainen.
En het mooie van Adelinde is dat ze met evenveel enthousiasme het beginnende ponyruitertje les geeft, als de zoekende B ruiter als de serieuze ZZ-Zwaar ruiter... Lekker no nonsense....

Michael1104

Re: Anky: 'nieuw potentieel superpaard vinden niet realistisch'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:23

zo bijzonder is het toch niet om ergens stalruiter te zijn? Tuurlijk moet je dan wel wat kunnen maar de kans dat je zelf wedstrijden mag rijden is 0,01.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:30

Michael1104 schreef:
zo bijzonder is het toch niet om ergens stalruiter te zijn? Tuurlijk moet je dan wel wat kunnen maar de kans dat je zelf wedstrijden mag rijden is 0,01.

Groter dan zonder paard lijkt me. ;) Zou voor sommige die ik hier op bokt zie beweren dat ze zoveel talent en zo weinig kansen hebben al een hele stap vooruit zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:33

Ayasha schreef:
sporter schreef:

Die hebben we allemaal nodig toch?
En die betaalde ze inderdaad zelf met haar centjes van het onderwijs.

Dus? Je hebt geld nodig, of je het nu zelf hebt verdient of een sponsor hebt. En menigeen die de paarden inwil, zal in de paarden niet zo heel veel verdienen dat het lukt om een goed paard aan te schaffen, zelf voor je onderdak te zorgen, een auto en een trailer en de lessen te bekostigen.
Heb je er ander werk bij, dan is het soms woekeren met de tijd, want naast een 40 urige werkweek, de nodige reistijd van en naar je werk, moet je ook nog de energie en puf overhebben om je paard dagelijks te trainen, moet je een accomodatie hebben waarin je dat kunt, en moeten ook daar de middelen zijn om te lessen en de wedstrijden af te gaan.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 18-08-10 11:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:34

Polly2, precies, zo is het gegaan en daarmee is het een goed voorbeeld dat je met de juiste instelling en doeltreffende offers een heel eind kan komen. Iedereen kan op deze manier GP worden, als je de juiste instelling hebt en een paard dat alles van je wil leren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:34

Cassidy: ik heb nergens gezegd dat je er niets voor moest doen he. Of wel soms?
Ga je dood van je handen uit de mouwen te steken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:37

Een mens heeft beperkte energie om te besteden. Ik zie genoeg mensen stinkend hard hun best doen in de sport, en het niet redden. En als je maar vaak genoeg op je gezicht gaat lukt het je op een gegeven moment ook niet meer om overeind te krabbelen en weer door te gaan.

Kwam je er maar met alleen maar hard werken. Helaas, zo werkt het niet....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:37

M_D_H schreef:
Ayasha schreef:
Zoals ik al zei, Nederland bied meer kansen wb Dressuur dan België. ;) Geloof me maar.

mischien...
maar dan moet je nog steeds het geld hebben gehad om eerst een paard te kope wat het minstens red tot de z...
enals je dat geld niet hebt... tjah, dan moet je gewoon heel heel eel heel heel veel geluk hebben, zoals die jongen van jou...
maar dat komt maar zelden voor, en ik denk dat dat minder met doorzettingsvermogen te make heeft alsmede met gewoon heel veel geluk ;)

Er zijn genoeg ruiters in nederland die op paarden van anderen begonnen zijn. Zoveel fokkers die graag hun paarden laten rijden door beginnende wedstrijdruiters , die netjes hun paard rijden en bereid zijn te leren, (omdat ze zelf te oud zijn, of te weinig tijd hebben om al die paarden te trainen, of omdat hun hart bij fokken ligt en niet bij rijden...) en zoveel ruiters die op die paarden van de B naar de M en Z zijn gereden zonder alle kosten en met wat mazzel dat het meeste geregeld en betaald wordt en ze ondersteund worden...

Een begin met manegelessen of lessen met een verzorgpony, en als je talent hebt, dat je netjes rijdt, netjes op het paard zit en een pony of paard netjes de baan rond stuurt op B niveau, dan zien de mensen dat, of ze horen het via via, en voor je het weet rol je ergens tussen en krijg je de kans om verder te komen met een "priv'epaard"...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:39

Cassidy schreef:
Een mens heeft beperkte energie om te besteden. Ik zie genoeg mensen stinkend hard hun best doen in de sport, en het niet redden. En als je maar vaak genoeg op je gezicht gaat lukt het je op een gegeven moment ook niet meer om overeind te krabbelen en weer door te gaan.

Als je de energie niet hebt om het te bereiken is de vraag of je die wel hebt om op dat niveau te presteren en dan lijkt het misschien toch wel mee te vallen met dat talent. :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:41

Lovely schreef:
Polly2, precies, zo is het gegaan en daarmee is het een goed voorbeeld dat je met de juiste instelling en doeltreffende offers een heel eind kan komen. Iedereen kan op deze manier GP worden, als je de juiste instelling hebt en een paard dat alles van je wil leren.

Ja dat en even een paard van 1 op duizenden tegen komen die zo'n rotzak is dat je hem aan de straatstenen niet kwijt raakt.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:42

Ayasha schreef:
Cassidy schreef:

Als je de energie niet hebt om het te bereiken is de vraag of je die wel hebt om op dat niveau te presteren en dan lijkt het misschien toch wel mee te vallen met dat talent. :)

Energie heeft natuurlijk helemaal niks met talent van doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:43

sporter schreef:
Lovely schreef:

Ja dat en even een paard van 1 op duizenden tegen komen die zo'n rotzak is dat je hem aan de straatstenen niet kwijt raakt.

_O- _O- rotzakken genoeg in de paardenwereld maar of ze ook talent hebben is een 2e natuurlijk :))

sporter: als iemand niet de fut heeft om te werken en te trainen enz heeft die ook niet de fut om dagen achter elkaar te presteren op het hoogste niveau zoals Edward Gal, Anky, Adelinde enz enz
Die hebben heus geen 9-5 jobke en dat weet jij net zo goed als ik ;) Dus heb je die energie niet, dan heb je niet alles in huis. Door kunnen gaan vind ik wel degelijk talent. Ik zie mensen dagen doen dat ik denk "jemig dat lukt mij nooit" en dat vind ik niet alleen bewonderenswaardig maar zeker een talent.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-08-10 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:43

Je maakt een denkfout Ayasha. Ik ken mensen met talent en gevoel, die helaas niet gezond zijn, en daardoor de energie niet op kunnen brengen om continu voluit te gaan...en nee, zij redden het niet. Maar ligt dat aan het gebrek aan doorzettingsvermogen, aan gebrek aan talent, of aan het feit dat ze niet gezond zijn?
En gezondheid, is dat in jouw ogen beperkt tot je lijf, of ook tot je hoofd?

Als je een sponsor hebt, en je volledig kunt concentreren op de sport en alleen op het rijden, is dat ook een verschil met degenen die de hele dag achter de kassa zit (verdien je ook niet genoeg mee om actief in de paarden mee te draaien als je het allemaal zelf moet bekostigen) en daarnaast nog voluit moet gaan in zijn of haar sport.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 18-08-10 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:44

@ayasha Daar heb je voor de volle 100% gelijk in. Maar het heeft geen klap met talent van doen.

Waar jij hebt over hebt is een talent voor hard werken. Ook leuk maar heeft niks met paardrij talent te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:46

Cassidy: als je lichaam niet mee wil heb je, helaas door onmacht, niet alles in huis. :) Die zouden er ook niet komen met miljoenen. ;)

sporter: :? Het maakt toch allemaal deel uit van wat je nodig hebt om er te komen? Heb je het niet is je pakketje niet compleet en dan moet je het niet op het geld steken.
Paardrijden op dit niveau en hard werken gaat samen dus imo horen die talenten ook samen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:48

Nee Ayasha, als jij naast een normale baan ook nog eens actief moet trainen, of je kunt de energie die je hebt alleen maar besteden aan trainen, maakt dat een wereld van verschil (komen we weer uit bij het geld)
Om goed te worden in de sport, moet je een aantal uren in het zadel doorbrengen, en als je een goede sponsor hebt, en daar niet naast hoeft te werken, blijven er gewoon meer uren in een dag over om in dat zadel te zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:52

Cassidy: en soms moet je effe harder werken om tot dat punt te komen. Kan je dat niet so be it... Maar ga dan niet zeuren over geld of dat anderen verwend zijn (want nogmaals: daar begon deze discussie over)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:59

Jij riep dat het een gebrek aan doorzettingsvermogen en talent is als mensen het niet redden om hoger in de sport te komen. En dat is gewoon niet zo...geld speelt zeer zeker een rol. En niemand ziet of je uiteindelijk wat harder hebt moeten werken om bij die top te komen hoor. Ik ken mensen die achteraf spijt hebben dat ze er alles voor hebben gedaan om bij die top te komen en daar te blijven. Die vriendschappen en huwelijken kapot zien gaan door die drang naar de topsport. En dat zijn mensen in de paarden, en daarbuiten. Maar degenen die in de paarden zaten, hebben de paarden compleet vaarwel gezegd, hebben een burn-out door de paarden. Concentreren zich nu op baan, familie, huis en andere beesten.
En dan vraag ik me - net als zij - af: is het dat allemaal waard geweest? Wil je echt je passie voor paarden zo vernielen of vernield zien worden?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:01

Ayasha schreef:
Cassidy: als je lichaam niet mee wil heb je, helaas door onmacht, niet alles in huis. :) Die zouden er ook niet komen met miljoenen. ;)

sporter: :? Het maakt toch allemaal deel uit van wat je nodig hebt om er te komen? Heb je het niet is je pakketje niet compleet en dan moet je het niet op het geld steken.
Paardrijden op dit niveau en hard werken gaat samen dus imo horen die talenten ook samen..

Euhm ik zeg toch niet dat dat niet allemaal bij elkaar hoort? Ik zeg dat hard kunnen werken geen klap met goed paardrijden te maken heeft :S

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:02

sporter schreef:
Lovely schreef:

Tja...zo'n paard heb ik ook. Ook een Jazz toevallig...
Maar verder dan het dier hanteerbaar krijgen in de basissport en daar doortrainen tot de Z is mij niet gelukt (ben nog geen Z maar dat is het realistische einddoel)
En dat ligt niet aan het geld of mijn doorzettingsvermogen (want lessen kan ik wel betalen, een auto en een trailer heb ik ook en ik ben er naast mijn werk elke dag mee bezig en ik heb ook heel wat te stellen gehad met het paard voordat het een beetje normaal liep).
Conclusie: mij ontbreekt het aan talent.... (ik denk namelijk dat het paard met een ruiter als Adelinde wel veel verder was geweest nu)
Zo simpel is het.... Niet de X-factor....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:02

Wat heeft DAT er nu mee te maken dat mensen het te roze kleurig gezien hebben? :?
Ik riep dat je er zonder geld ook kan komen... Heb nooit beweerd dat het geen rol speelt. :?

sporter: maar wel met op top niveau te komen. :-) En daar ging het over bji het eerste bericht.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:04

Ayasha schreef:
Wat heeft DAT er nu mee te maken dat mensen het te roze kleurig gezien hebben? :?
Ik riep dat je er zonder geld ook kan komen... Heb nooit beweerd dat het geen rol speelt. :?

sporter: maar wel met op top niveau te komen. :-) En daar ging het over bji het eerste bericht.

Ja zo lust ik er nog wel een paar je draait het weer lekker door elkaar.

Dan heeft geld er net zo goed mee te maken en hoort dat bij het totaal pakket

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:05

Quote eens waar ik zeg dat het er niets mee te maken heeft sporter?
Ik heb enkel gezegd dat je er zonder geld ook kan komen als je echt zoveel talent hebt. Nergens heb ik beweerd dat geld geen rol speelt.