I.P.S Painted Black verkocht aan Spaanse Junioren amazone

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:29

Jeetje wat zonde dat hij niet onder een Nederlandse ruiter blijft, lijkt me ook een erg leuk paard voor een Lotje Schoots ofzo. Krijg bij zo'n Spaanse junioren amazone niet het idee dat het dier binnenkort nog een GP gaat lopen, maar dat kan ik natuurlijk ook helemaal verkeerd hebben.

luuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:29

hij wist PB leuk te showen ja, maar rijtechnisch sloeg het natuurlijk nergens op ;)

Liene

Re: I.P.S Painted Black verkocht aan Spaanse Junioren amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:32

Spijtig, maar wel leuk dat hij 'in' de sport blijft en kan blijven presteren! Zal wel een meisje zijn met ouders die heeeeel wat centjes hebben :D

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:35

Jammer zeg, alweer een Nederlandse topper die weggaat...

Denk indd wel dat Anky hiermee aangeeft dat dressuur bij haar niet meer de hoogste prioriteit heeft, en dat ze zich meer op western wil gaan richten.

Tenslotte deed PB het de afgelopen maanden juist weer goed en boekten ze vooruitgang.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:36

Sjuimpje schreef:
Zoals ik al zei is Idool wel het summum, ook Gere vind ik een mooi voorbeeld. En dan heb ik het nog niet over al die paarden die regelmatig een periode bij Anky op stal staan om verder afgericht te worden.

Ik vond het een beetje een opmerkelijke opmerking omdat Anky niet echt heel veel paarden verkoopt. Idool heeft maar heel kort met Daniëlle in de sport gelopen en Gere loopt ook al heel lang niet meer in de sport. Verder ken ik geen paarden die Anky heeft afgericht die nu met iemand anders heel succesvol zijn in de sport.

Ook zo opmerkelijk is dat men denkt dat Painted het onder Hans Peter beter doet dan onder Anky, een showrondje rijden op de hengstenkeuring is heel wat anders dan een Grand Prix doorkomen.

Maar wij blijven Hollandse tuigpaardenboeren die met klompen aan op de tribune uit hun dak gaan als er voorbenen langs oren knallen. Included me, ik vond het optreden van Painted in Den Bosch ook spectaculair maar het is niet te vergelijken met een Grand Prix. :)

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:36

Epona_ schreef:
Spijtig, maar wel leuk dat hij 'in' de sport blijft en kan blijven presteren! Zal wel een meisje zijn met ouders die heeeeel wat centjes hebben :D

ja dat is ook zo, de zusjes hebben altijd wel goede paarden gehad :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:37

luuk schreef:
hij wist PB leuk te showen ja, maar rijtechnisch sloeg het natuurlijk nergens op ;)

duh het was een show
de reden dat HP hem "beter" kan rijden dan Anky is omdat ze er altijd een beetje bang van gebleven is en hij absoluut niet.

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:38

@Vudress
Het zijn niet alleen de Hollandse tuigpaardenboeren, onze oosterburen kunnen ook behoorlijk uit hun dak gaan over een mooi voorbeen

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:38

RM94 schreef:
luuk schreef:

duh het was een show
de reden dat HP hem "beter" kan rijden dan Anky is omdat ze er altijd een beetje bang van gebleven is en hij absoluut niet.

haha, ik lach me krom om jouw posts. Grappig dat er dan een 18 jarig meisje op gaat rijden....

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:41

haha, ik lach me krom om jouw posts. Grappig dat er dan een 18 jarig meisje op gaat rijden....[/quote]

ben blij dat jij er om kan lachen??????????????? en waarom zou een 18 jarig meisje dat niet kunnen????? ik ken haar niet dus ik ga daar niet over oordelen

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:42

18 jarige meisjes durven ook wel eens meer dan volwassen vrouwen hoor.
Ik denk dat dat meer aan karakter dan aan leeftijd ligt. ;)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:43

Zo gek is dat niet. Anky heeft al weleens wat gebroken, 2 kleine kinderen thuis. Grote kans dat een meisje van 18 minder angst heeft. Denk dat Anky zelf toen ze 18 jaar was ook een stuk meer risico durfde te nemen dan nu. Anky is er altijd vrij eerlijk en open over dat ze weleens bang is en HP zit altijd lachend op die stuiterende jonge hengsten op de HK. Dus die aanname kan best kloppen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:43

Vudress schreef:
Sjuimpje schreef:
Zoals ik al zei is Idool wel het summum, ook Gere vind ik een mooi voorbeeld. En dan heb ik het nog niet over al die paarden die regelmatig een periode bij Anky op stal staan om verder afgericht te worden.

Ik vond het een beetje een opmerkelijke opmerking omdat Anky niet echt heel veel paarden verkoopt. Idool heeft maar heel kort met Daniëlle in de sport gelopen en Gere loopt ook al heel lang niet meer in de sport. Verder ken ik geen paarden die Anky heeft afgericht die nu met iemand anders heel succesvol zijn in de sport.

Ook zo opmerkelijk is dat men denkt dat Painted het onder Hans Peter beter doet dan onder Anky, een showrondje rijden op de hengstenkeuring is heel wat anders dan een Grand Prix doorkomen.

Maar wij blijven Hollandse tuigpaardenboeren die met klompen aan op de tribune uit hun dak gaan als er voorbenen langs oren knallen. Included me, ik vond het optreden van Painted in Den Bosch ook spectaculair maar het is niet te vergelijken met een Grand Prix. :)

Precies en laten we niet vergeten dat het brigit met Crack ook niet makkelijk af ging al had die er natuurlijk geen begeleiding van anky bij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:45

sporter schreef:
Precies en laten we niet vergeten dat het brigit met Crack ook niet makkelijk af ging al had die er natuurlijk geen begeleiding van anky bij.

Oh ja das waar. Hoe zou het daarmee gaan? Is die nog wel eens gestart??

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:47

erg jammer dat mensen direct weer hun conclussie gaan trekken.

Het is vast uit financieel oogpunt gedaan, dit is een win win situatie Anky mag hem voorlopig nog even gebruiken en ze vangen er ook een paar leuke centen voor.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:49

Suzanne F. schreef:
sporter schreef:

Oh ja das waar. Hoe zou het daarmee gaan? Is die nog wel eens gestart??

wat ik weet is dat ze een keer in de chio cup hem heeft gestart in harmelen, maar dat ging niet zo goed :n
verder heb ik er niks meer van gehoord.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:50

Fleurtje100 schreef:
Zo gek is dat niet. Anky heeft al weleens wat gebroken, 2 kleine kinderen thuis. Grote kans dat een meisje van 18 minder angst heeft. Denk dat Anky zelf toen ze 18 jaar was ook een stuk meer risico durfde te nemen dan nu. Anky is er altijd vrij eerlijk en open over dat ze weleens bang is en HP zit altijd lachend op die stuiterende jonge hengsten op de HK. Dus die aanname kan best kloppen.

ben het met je eens is ook helemaal niet gek en met 2 kindjes thuis heeft ze terecht andere prioriteiten.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:55

Het is wel leuk dat Painted voor Spanje gaat rijden maar veel dressuurruiters hier klagen over de zusjes want het enige wat ze hebben is de Spaanse Nationaliteit en trainen en wonen niet in Spanje en de "echte spaanse " jeugd krijgt weinig kans vooral finacieel kunnen ze het niet redden en de Spaanse federatie is niet echt een support.

Voor Anky super , paard blijft bij haar staan en ze kan lekker met dit meisje trainen.

Lijkt mij ook wel dat er een goede prijs voor deze hengst is betaald zelfde soort verhaal als Okidoki , Redford is toen ook naar Spanje gegaan maar hier niet echt meer veel van gehoord.

Jammer dat Painted niet naar Spanje komt dan hadden meer mensen hier een clinic met haar kunnen volgen :D
Laatst bijgewerkt door jus op 16-08-10 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:56

sporter schreef:

Vergeet Junior en Democraat niet :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:03

wow, dit is wel nieuws...ook ik had gedacht, dat Anky nog wel tot Londen ging met PB..aangezien ze altijd heeft gezegd wbt Salinero: tot t WK en niet verder.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:05

Dacht ik ook Getup, toch wel onverwachts dit, maargoed ze zullen er ongetwijfeld met zijn allen goed overna gedacht hebben, bovendien was anky geen of niet alleen eigenaar natuurlijk... :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:18

Fijn dat je als ruiter gewoon kunt gaan shoppen om te kijken welk paard je bevalt, volgens mij ontbrak een grand-prix paard ook nog in de verzameling, ze heeft wel een aantal toppaarden waarvan ze sommigen door anderen laat rijden maar met PB kan ze meteen op het hoogste niveau meedoen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:18

nee, maar ze konden 'm ook niet zomaar even zonder inspraak van Anky verkopen, lijkt me.
En hij dekt volgens mij ook best wat ( baseer ik op eigen gevoel, niet op harde feiten).

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:30

zie nu op horses.nl dat ze er zelf ook van baalt...

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:30