Uitgemergelde merrie gedumpt in Amerikaans Los Angeles

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:13

Huertecilla schreef:
...en gaat nu afgezien van hier mauwen iemand iets doén binnen de iegen invloedssfeer of hebben jullie allemaal alleen maar paardgericht levende paarden in die omgeving?

Dit paard was drie weken terug ver weg en nu op internet. De paarden in je omgeving staan daar nú. Nee, je kan er inderdaad niet veel concreet aan doén, doch alleen hier over een paard buiten je invloedssfeer doet helemáál niets.
Oh ja, toch wel. Je eigen voelgoed strelen.

okee? :7

Tallie1979

Re: Uitgemergelde merrie gedumpt in Amerikaans Los Angeles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:18

Ik heb in die regio bij een paardenbedrijf gestaan waar alle paarden nogal schraal waren en de hele dag met zadel op hun rug in een paddock weg stonden te branden in de zon. Paarden in dat gebied zijn erg schraal, maar zo mager als deze heb ik er niet eerder gezien..

( heb overigens bij de aanblik van de paarden aldaar besloten helemaal niet te gaan rijden, vond de paarden er slecht uitzien )

Dit is wel schandalig! Een paard gewoon in een stad dumpen.. Ongelooflijk

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:21

Hier hebe je toch geen woorden voor! Echt verschikkelijk!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:25

Jeetje, arm beest.... :n

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:40

Jeetje hoe krijg je het voor elkaar om je paard zo uitgemergeld te krijgen?! Dit is echt iemand die er gewoon totaal geen moeite voor heeft gedaan om uberhaupt eens te kijken of er iets mis is met het beestje.
Hoop dat ze de dader te pakken krijgen en die dan is een donkere cel zetten met niets meer dan een goed paar schoenen en water. En dan eens in de maand een broodje. Eens kijken hoe hij/zij dat vind.
Het is fijn dat het beestje de laatste minuten van haar leven nog een beetje liefde heeft gehad en dat ze rustig is ingeslapen ipv dat ze misschien nog dagen of weken (?) ergens in een stalletje had moeten staan weg teren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:48

Maar waarom gelijk inslapen?? beestje had toch wel een kans verdiend,vind ik.Ik heb zelf ook zo'n uit gemergeld paardje gehad en die is er helemaal bovenop gekomen.Ik had dit dier zeker een kans gegeven.
Vind die hoeven ook behoorlijk lang/hoog.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:51

gohya schreef:
Maar waarom gelijk inslapen?? beestje had toch wel een kans verdiend,vind ik.Ik heb zelf ook zo'n uit gemergeld paardje gehad en die is er helemaal bovenop gekomen.Ik had dit dier zeker een kans gegeven.

Dat vroeg ik me ook af.....
Maar misschien was het beestje al wel te ver afgezwakt...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:52

gohya schreef:

Een paard wat zo mager is, lijdt al een stukje langer. Waarschijnlijk was het lichaam al begonnen zichzelf langzaam kapot te maken, spieren "op te vreten" etc. etc. Vermoedelijk functioneerden de organen niet eens meer optimaal....Ik denk niet dat dit diertje zomaar is ingeslapen, Amerikanen kicken normaal toch altijd zo op een happy end ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:53

justdiesel schreef:
gohya schreef:

Dat vroeg ik me ook af.....
Maar misschien was het beestje al wel te ver afgezwakt...

Uiteraard zal ze heel erg verzwakt zijn,maar ze at en dronk wel las ik.
En dat is een heel goed teken bij zo'n uitgemergeld dier.
Natuurlijk lijd het dier al langer,maar inslapen had altijd nog gekund.
Een dier geeft zelf vaak aan wanneer het genoeg is geweest.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:58

Wàt een onmensen bestaan er toch :<
Tis te hopen dat ze de 'eigenaar' of degene die dit gedaan heeft vinden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:18

gohya schreef:
Uiteraard zal ze heel erg verzwakt zijn,maar ze at en dronk wel las ik.
En dat is een heel goed teken bij zo'n uitgemergeld dier.
Natuurlijk lijd het dier al langer,maar inslapen had altijd nog gekund.
Een dier geeft zelf vaak aan wanneer het genoeg is geweest.

Als ik het goed las moest er wel enige hulp aan te pas komen zodat ze überhaupt kon drinken....

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:30

iK HOOP VAN HARTE DAT DE DADER SNEL WORDT OPGEPAKT EN EEN ZWARE STRAF KRIJGT!!!! ARM PAARD....RUST ZACHT.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:41

Jeetje, arm dier. Die ziet er wel heel ziekelijk mager uit :\
Vind het zo sneu voor die dieren. Ik ben eigenlijk wel benieuwd, als een paard zo uitgemergeld is. Zou hij met heel veel hulp van DA's er weer bovenop kunnen komen? Of gaat datniet?

Hopelijk vinden ze de dader snel :(:)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:50

En maar te zwijgen van het dierenleed wat zo onder onze neus gebeurd!
Dat is een punt waar HC helemaal gelijk in heeft,omdat er nu een foto van een dier bij staat vinden we het allemaal (terecht!) zielig,maar wat gebeurt er met de dieren in ons land?Die ook zo miserabel erbij staan en kl*te behandeld worden?
Ja we kunnen iets doen,nml ingrijpen als we het zien gebeuren,niet bij alles is een wet nodig maar met gewoon logisch nadenken en handelen komen we ook al een heel eind! ;)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:50

Ik denk dat het beestje al veel te ver heen was om nog gered te worden. Als een dier er zo erg aan toe is, dan hebben vaak een deel van de organen het ook al begeven.
Misschien had het diertje nog gered kunnen worden, maar met welke gevolgen allemaal?
Het lichaam heeft dan zo'n klap gehad, dat er gewoon van alles beschadigd zal zijn, en het dier misschien nog wel van een hoop dingen last heeft.
Nee denk dat ze hier niet verkeerd aan hebben gedaan om een spuitje te geven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:57

citaat:Ik ben eigenlijk wel benieuwd, als een paard zo uitgemergeld is. Zou hij met heel veel hulp van DA's er weer bovenop kunnen komen? Of gaat dat niet?

Dat gaat zeker wel! deze is zonder D.A. er helemaal bovenop gekomen.
http://i37.tinypic.com/117bq51.jpg[/IMG]
http://i37.tinypic.com/2sah6c0.jpg

Ik had dit paardje echt willen helpen!helaas was dat in Amerika,iets te ver weg.
Laatst bijgewerkt door gohya op 16-08-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:58

funnyhorses schreef:
En maar te zwijgen van het dierenleed wat zo onder onze neus gebeurd!
Dat is een punt waar HC helemaal gelijk in heeft,omdat er nu een foto van een dier bij staat vinden we het allemaal (terecht!) zielig,maar wat gebeurt er met de dieren in ons land?Die ook zo miserabel erbij staan en kl*te behandeld worden?
Ja we kunnen iets doen,nml ingrijpen als we het zien gebeuren,niet bij alles is een wet nodig maar met gewoon logisch nadenken en handelen komen we ook al een heel eind! ;)

Onzin, HC loopt weer eens van de hoge toren te blazen, zonder reden. men mag best medelijden hebben met een paard, daar staat niet een maximum afstand in kilometers voorgeschreven of zo. Mensen geven hier alleen aan het sneu te vinden en ze hopen dat de dader gepakt wordt...Wat is er nou mis met deze reactie? Zo zou men ook reageren als het om een paard in Nederland was gegaan...Ik snap de reactie van HC helemaal niet en vind hem ook op een belachelijke manier aanvallend... :n

De uitspraak "niet bij alles is een wet nodig" vind ik bloedlink. Waar gaat het met Nederland heen wanneer iedereen voor eigen rechter gaat spelen?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:03

|(

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:07

gohya schreef:
citaat:Ik ben eigenlijk wel benieuwd, als een paard zo uitgemergeld is. Zou hij met heel veel hulp van DA's er weer bovenop kunnen komen? Of gaat dat niet?

Dat gaat zeker wel! deze is zonder D.A. er helemaal bovenop gekomen.
http://i37.tinypic.com/117bq51.jpg[/IMG]
http://i37.tinypic.com/2sah6c0.jpg

Ik had dit paardje echt willen helpen!helaas was dat in Amerika,iets te ver weg.

ja maar dit paard staat iig nog.
op het moment dat een paard ligt en zijn hoofd niet eens meer kan optillen om te drinken wordt het wel een wat ander verhaal.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:10

omg....arm paard.....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:20

Omg.... arm paard!!! Jeetje, wat een zieke mensen heb je toch in de wereld.... arm ding...

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:27

Verschrikkelijk.
Hier krijg ik gewoon pijn in m'n maag van ;(

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:40

Dit komt in de VS helaas veel meer voor dan iedereen denkt... door de economische omstandigheden proberen eigenaren daar dieren weg te geven, maar er is geen markt. En slachten mag niet meer, leve de hypocriete instelling van veel Amerikanen!
Dus worden de dieren op straat losgelaten.

In de VS is het ontslagrecht anders dan hier, ontslagen betekent daar ook echt alles kwijtraken. We kunnen hier heel hard roepen over dit paard, maar we weten niet wat er gaande is in de VS: daar zijn heel veel 'normale' hardwerkende mensen op voedselbanken aangewezen op het moment.

En nu gaat het weer redelijk, als de ecomie haar tweede crash gaat maken (wat wordt voorspeld) dan zullen er nog veel meer fotos gemaakt kunnen worden van dit soort taferelen.

Laat onverlet dat het lijden van dit dier afgrijselijk geweest moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:41

De site doet het bij niet??

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:45

Adil18 schreef:
De uitspraak "niet bij alles is een wet nodig" vind ik bloedlink. Waar gaat het met Nederland heen wanneer iedereen voor eigen rechter gaat spelen?

Waar is Nederland nu dan?
Ik lees steeds vaker gevallen verwaarlozing,dierenambulances die gewoonweg niet komen opdagen en paarden die lekker mogen wegrotten in een bescheten stal omdat de eigenaar te LUI is om ernaar om te kijken!
Maar de waarheid is: We staan erbij en kijken ernaar!
Als een stelletje schapen wachten we tot iemand de eerste stap zet,maar uiteindelijk durft niemand en degene die wél opkomt voor een beest krijgt het dan nog zwaar te verduren omdat dan ineens wel alles en iedereen wakker word!

Ja idd waar gaat dat heen met Nederland? :(