Wonderbaarlijke genezing voor twee paarden uit Canada

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:31

Mmm eigenlijk vind ik het niet zo geweldig.. De bedoeling is natuurlijk super, maar die paarden waren denk ik beter af geweest met zo snel mogelijk een spuitje. Die pijn wil je ze toch niet aandoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:09

JessicaD88 schreef:
Mmm eigenlijk vind ik het niet zo geweldig.. De bedoeling is natuurlijk super, maar die paarden waren denk ik beter af geweest met zo snel mogelijk een spuitje. Die pijn wil je ze toch niet aandoen?

Dat ene paard is helemaal hersteld, staat foto in het artikel ook en met de ander gaat het ook prima, kan straks naar een nieuwe baas en ik geloof dat ze gewoon als rijpaard kan dienen en nog lekker van het leven genieten. Tja, ze waren dood beter af geweest.

Volgens mij kun je deze organisaties beter opdoeken, wat een monsters allemaal.
Het geld voor omringende kosten is speciaal voor dit doel opgehaald door schoolkinderen, de organisatie vond dat men niet zoveel geld uit het bestaande fonds kon spenderen aan 1 paard, het publiek wilde het graag en zijn daarom gaan inzamelen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:44

funnyhorses schreef:
Lotte1990 schreef:
Vind er dan niemand, dat een paard van 16 (ook niet de jongste meer) dat tien(!) dagen niet meer op kan staan al lang ingeslapen had moeten worden?

Maar je ziet hoe zo'n dier er toch weer bovenop kan komen!
Maar wat ik vreselijk vind is gezonde dieren afmaken omdat ze niet meer in het plaatje passen,das pas om te janken |(

Het ging hier in geen geval om een gezond dier!! Wat als ze er niet bovenop was gekomen? Hoe lang sleur je zo'n dier maar door in zo'n slechte conditie? Waar ligt de grens? Voor mij ligt die grens ver onder de tien dagen. Als een paard een week niet op kan staan dan is het voorbij. Helemaal als ook de dierenarts dat al voorstelt.

quartermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:52

ocharme zeg hoe kan dat nu gebeuren zo en gat :-(
kvind dit gewelldig dat mensen die 2 paarden hebben willen redden al die kosten
hoop dat diene persoon goed gestraft word

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 03:35

Esmeralda schreef:
voel me een soort van aangesproken en zal proberen uit te leggen hoe ik het bedoel. Al ben ik eigelijk niemand een antwoord schuldig :o

Wat ik dus probeer te schrijven:

Het is allemaal vrijwilligers werk, krijgen donaties ect
Prachtig allemaal, echt super.
Maar nu zijn deze 2 paarden gered, en zien er idd super uit, wie had dat ooit gedacht.
Maar wat nou, als zij weer dit soort ellende aantreffen, kan je dan weer rekenen op zoveel geld. Een arts die weer gratis een dure operatie doet.
Op zo,n moment denk ik dan, had die paarden een lijdensweg bespaard ( die hebben ze gehad, kan niet anders gezien de kwaal)Had humaan ze laten inslapen. Want voor het bedrag dat ze nu aan deze paarden kwijt waren, hadden ze nog zoveel andere paarden kunnen helpen. Ik denk namelijk niet dat mensen blijven doneren, niet zulke grote bedragen.
Begrijp je een beetje hoe ik het bedoel?

Fyfe said the foundation faced a dilemma. It felt it could not dip into its funds to that degree for one horse, when $C2500 could have helped so many others.

"We decided if the public wanted us to do it, it was meant to be."

Ja ik begrijp op zich wat je bedoeld. Maar ze geven ook aan dat ze hier aan gedacht hebben. En de mensen hebben gedoneerd voor deze paarden, om deze te redden!! Zou dan een beetje kort door de bocht zijn om met het geld wat voor Pearl is ingezameld te vergeven om andere paarden te redden. Ik begrijp op zich het standpunt wat je aangeeft. En ja Sugar is anders, die lag wel maar degene die bij haar sliep heeft blijkbaar iets gevoeld waardoor het spuitje haar bespaard is gebleven (wat een dierenarts overigens wel voorstelde).

@ SuSEQ, sorry had wel op Google gekeken maar niet verder gekeken dan mijn neus lang was en de verkeerde conclusies getrokken. Ik neem mijn woorden dan ook terug en geef toe dat ik een fout heb gemaakt!

En een aantal reacties struikelen over het feit dat ze Pearl zolang hebben laten lopen zonder iets aan de wond te doen. Dat staat er niet. Ze moest alleen geopereerd worden om de wond te dichten en dat kan niet als het paard dragend is. Paard was over de helft, en dat gat zat er al een tijdje, als het paard echt zoveel pijn had gehad, had het paard geen veulen meer gehad en het zelf wel afgeworpen of gestorven. Ik weet zeker dat de vrijwilligers het dragelijker voor haar hebben gemaakt en goede zorg hebben verleend door pijnstillers te geven en het te desinfecteren en dat soort dingen. Ze moeten toch wachten met opereren tot de wond schoon is, lijkt mij niet gezond om over infecterend weefsel gewoon een lap vlees te hangen alsof er niks aan de hand is, en daaronder leidt de infectie zijn eigen weg en richt alleen maar meer schade aan.
Een paard wat 4 maanden of langer in een tuig hangt omdat het iets gebroken heeft en alleen maar mag hangen in zijn box vind ik dan eigenlijk zieliger dan dit, ook al is het vreselijk. Hoop ook echt dat degenen die dit geflikt heeft goed wordt gestraft!!

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:42

Super wat die vrijwilligers gedaan hebben, en helemaal super dat ze er bovenop zijn gekomen.

luboka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:20

geweldig dat zulke mensen nog bestaan. dikke wardering!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:42

JessicaD88 schreef:

Ja mee eens, was ook mijn 1e gedachte toen ik het artikel las............

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:48

Esmeralda schreef:
Het is allemaal vrijwilligers werk, krijgen donaties ect
Prachtig allemaal, echt super.
Maar nu zijn deze 2 paarden gered, en zien er idd super uit, wie had dat ooit gedacht.
Maar wat nou, als zij weer dit soort ellende aantreffen, kan je dan weer rekenen op zoveel geld. Een arts die weer gratis een dure operatie doet.
Op zo,n moment denk ik dan, had die paarden een lijdensweg bespaard ( die hebben ze gehad, kan niet anders gezien de kwaal)Had humaan ze laten inslapen. Want voor het bedrag dat ze nu aan deze paarden kwijt waren, hadden ze nog zoveel andere paarden kunnen helpen. Ik denk namelijk niet dat mensen blijven doneren, niet zulke grote bedragen.
Begrijp je een beetje hoe ik het bedoel?

Dat kan, dat als ze de volgende keer weer twee paarden zo aantreffen dat mensen dan niet meer gaan doneren, dat er geen vriendelijke dierenarts is,... Maar moeten daarom deze twee paarden dood?
Nu is dat wel het geval geweest: veel geld bijeengekregen, een vriendelijke DA,... waarom dan niet?
En iedereen zegt dat ze voor dat bedrag heel veel 'andere paarden' hadden kunnen redden. Maar is dat wel zo? Alle paarden die daar terechtkomen zijn zwaar mishandeld of verwaarloosd of.... Al die 'andere paarden' redt je ook niet met 5 euro.
Als dierenopvangcentrum kan je idd nooit alle dieren in nood redden, hoe graag je dat ook zou willen. Als je dan de dieren die je wel kan redden toch laat afmaken wegens een hoger kostenplaatje, vind ik dat best wel krom.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:51

JessicaD88 schreef:

Als ze daarna jaren pijnvrij kunnen leven? Ja, dan wil ik ze die pijn voor even aandoen (al denk ik dat er ook wel pijnstillers aan te pas zullen zijn gekomen).

gipsyboy

Re: Wonderbaarlijke genezing voor twee paarden uit Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:46

ik vind het goed wat ze gedaan hebben.
ze hebben het beste voor met de beestjes, en waren super blij met de arts en donaties.

maar over dat ze beter ingeslapen konden worden?!
nou ik weet het niet hoor.
ten eerste heb ikzelf de paarden niet in het echt gezien,dus dan is het al moeilijk om te zeggen.

en dat het ene paard 10 dagen niet heeft op kunnen staan,
en dan volgens sommige bokkers beter af gemaakt kunnen worden.
het paard had geen botbreuken of vreselijke open wonden.
het was gewoon verzwakt en moest even goed bijkomen.

als je elk paard moet laten in slapen, als die langer dan 10 dagen pijn heeft.
was ik mijn eigen paard ook al kwijt geweest.
die heeft een grote wond op zijn schouder gehad, en tot aan het bot aan toe.
hij is er ook weer bovenop gekomen na een aantal MAANDEN.

muc

Re: Wonderbaarlijke genezing voor twee paarden uit Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:39

10 dagen pijn of 10 dagen niet op kunnen staan vindt ik nog wel een verschil. Als een paard niet meer wil of kan opstaan gaat er echt iets heel erg mis. Normaal gesproken functioneren de darmen etc. dan ook niet goed meer. Super voor het paard nu, dat hij het gered heeft. En idd moeilijk om voor ons te beslissen wat beter geweest zou zijn. Uiteindelijk hebben we het allemaal niet gezien. Toch, heb ik mijn twijfels of dit op het moment dat ze gevonden waren de beste oplossing was.