Misschien een idee voor mijnheer een poepfiets kopen dan kan hij alle poep gaan scheppen in Nederland honden,vogel, vliegen en paarden en alle ander soortigepoep
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
linky schreef:Gaan al die fietsers dan ook hun plastik bekertjes, Mc.Donalds verpakkingen, flesjes, shag-pakjes, sigarettendoosjes, blikjes, sinasappelschillen enz. opruimen?
1 Bui en de poep is weg maar onze kleinkinderen zitten nog met al die plastik troep.................
laetitia schreef:Heb zelf ook altijd in de Randstad gereden, al ging er vanuit onze stal direct een bospad naar de hei en hoefden we alleen 1 weg over te steken.
Ik vind het gewoon echt behoorlijk asociaal om je stront niet op te ruimen.
Net als dat ik het asociaal vind dat mensen hun honden midden op straat of de stoep laten scheiten en het dan niet opruimen.
Het is letterlijk "Scheit aan hebben"
linky schreef:Gaan al die fietsers dan ook hun plastik bekertjes, Mc.Donalds verpakkingen, flesjes, shag-pakjes, sigarettendoosjes, blikjes, sinasappelschillen enz. opruimen?
1 Bui en de poep is weg maar onze kleinkinderen zitten nog met al die plastik troep.................
Hoe gevaarlijk is dat voor een paardenvoet?
Japke_Z schreef:Maar ik vind al die fietsers onderweg ook geen gezicht, kun je niet eens even rustig paardrijden. Ze kunnen toch net zo goed met de auto gaan? of anders thuis blijven. En bovendien zijn al die fietsers levensgevaarlijk, het is wachten op een ongeluk omdat je paard een keer per ongeluk er over struikelt ofzo.
Ach, als het wél komt opruimen is het óók niet goed. Zo reed ik laatst met een kennis door een woonwijk op de stoep (want de auto's rijden veel te hard), komen we langs een tuin waar wat mensen staan te kletsen, gaat haar Haf lekker voor de neus van die mensen staan poepen. Je schaamt je dood natuurlijk! Dus zij riep naar die mensen: 'Sorry, ik kom het zo opruimen, ik woon hier vlakbij!' En ze komt dan ook heus wel terug om het op te ruimen. Maar toch erg boze blikken van de mensen. Kan zij er wat aan doen dat haar paard daar gaat poepen, ze kwam het toch opruimen? ReneeMonty schreef:Ze kunnen beter ervoor zorgen dat andere mensen weten wat ze moeten doen of juis niet moeten doen als ze een ruiter tegenkomen op de weg. Ongeluk door ontwijken mesthoop... Denk toch eerder dat er een ongeluk gebeurd omdat een fietser niet weet dat je niet vlak langs een paard moet fietsen.
crazybeeotch schreef:Ik ben het met je eens, maar ik vind dit nogal appels met peren vergelijken eigenlijk.Helemaal mee eens je moet eens weten hoe vaak ik mijn hart wel niet vast hou als die mensen voor bij komen scheuren, vlak achter je gaan rijden, gaan schreeuwen naar je om te kijken wat je paard gaat doen, gaan toeteren met de auto maar ook met die rot vuvuzela's(ben blij dat dat over is) Ik vind dat pas onbeschoft/asociaal daar moeten ze eens wat aan gaan doen want dat veroorzaakt meer ongelukken dan een hoopje stront!
_San87_ schreef:Ik snap de frustratie van die meneer wel. Hoe moeilijk is het om even af te stappen en de drollen de berm in te schoppen? Of aan een begeleidende persoon te vragen dit te doen
Borg schreef:Midden op straat of fietspad vind ik ook niet echt sociaal.
Kleine moeite om even af te stappen en de boel in de berm te schoppen. Je laarzen kunnen wel een beetje mest hebben.

laetitia schreef:Vind de reacties hier behoorlijk vreemd. Waar is jullie fatsoen?
We leven allemaal samen en je leefomgeving een beetje leefbaarder maken kan zoveel irritaties schelen.
Een fietspad is bedoelt voor fietsers, niet voor ruiters. Als je dan toch gebruik maakt van het fietspad wees dan toch zo netjes om de poep van je paard aan de kant te schoppen.
Ruiters worden vaak gezien als arrogant en de vele negatieve reacties in dit topic bevestigen dit vooroordeel behoorlijk...
(Daarbij zijn er in de omgeving van Apeldoorn meer dan voldoende ruiterpaden van kilometers lang waar je dagen rond kan zwerven op de Veluwe.)
ver de weg waar het in dit stukje ook over gaat (wieselseweg) kunnen we kiezen tussen fietspad en de weg. (of het kleine stukje groen ertussen, wat niet erg onderhouden is en waar nogal gaten in zitten op sommige stukken..) de weg is een 60 km weg (tegenwoordig, eerder was het 80) veel mensen jagen daar nog steeds hard, dan kies ik echt wel voor het fietspad hoor als ik zo'n auto aan zie komen..(rij meestal wel op de weg) Als de mensen zich gewoon aan de snelheid houden dan kunnen ze ook niet echt slippen en dan botsen of wat dan ook... VErder vind ik het persoonlijk ook hoogst irritant dat ik als ik op de weg rij en een groep wielrenners/mountainbikers ook op de weg keihard bellend langs je heen komen scheuren.. die horen dan op het fietspad maar nee dat doe nze niet. Liefst met 3./4 man NAAST elkaar op de weg (ook als ik er met de auto rij gaan ze niet aan de kant.)

Ben dus wel van mening dat het best van 2 kanten mag komen, dus gewoon een zandpad of snipperpad naast het fietspad waar mogelijk en iedereen tevreden...
). En anders idd even afstappen en aan de kant schoppen.