Symbeami schreef:Dat spoelen dat doen ze in de volbloed fokkerij niet. Ze insemineren zelfs niet. Tenminste dat was een paar jaar terug nog zo, uitsluitend "natuurlijke" dekkingen.
Klopt! Omdat dat de enige manier is om zeker te zijn dat nakomelingen ook echt nakomelingen zijn.
LuffB schreef:Ik denk dat als ze haar eenmaal met pensioen hebben gestuurd er al snel achter komen dat dat voor Zenyatta niet de manier is. Ze geniet als ze rent, dat is voor iedereen te zien en als je haar stil zou zetten zou ze ongelukkig worden en wegkwijnen. Een paard met zoveel charisma moet je laten doen waar die gelukkig van wordt, ook al zitten daar risico's aan vast.
Maar wat dat betreft kan Zenyatta op het land als ze uit haar plaat gaat net zo goed een been breken.. of in een spijker stappen.. Risico's heb je altijd! Ik denk dat ze ook nog wel een 21ste race gaat lopen... (al zal er misschien wat tijd tussen gaan zitten)
Dat ligt er maar helemaal aan wat de verzekering zegt. Het is maar de vraag of ze dat paard verzekerd krijgen als ze haar nog wel laten lopen en dan bedoel ik dus berijden en laten galloperen, niet in wedstrijden of zo, gewoon training. Wat mij iig verteld is toen ik in "...." was ... (naam kwijt, iig een plaatsje in engeland waar het volledig om de paarden rennen draait, ben daar geweest en uitgebreide rondleiding gehad, op de trainingsvelden, de track en op een houderij voor gepensioneerde hengsten) werd in ieder geval verteld dat de hengsten die met pensioen gaan niks meer mogen doen dan wandelingetjes aan de hand en in de paddock. (die wel groot zijn, maar niet groot genoeg om echt volluit een sprint te trekken)