Zenyatta moeiteloos naar overwinning nummer 18 *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:08

Symbeami schreef:
Dat spoelen dat doen ze in de volbloed fokkerij niet. Ze insemineren zelfs niet. Tenminste dat was een paar jaar terug nog zo, uitsluitend "natuurlijke" dekkingen.

Klopt! Omdat dat de enige manier is om zeker te zijn dat nakomelingen ook echt nakomelingen zijn.

LuffB schreef:
Ik denk dat als ze haar eenmaal met pensioen hebben gestuurd er al snel achter komen dat dat voor Zenyatta niet de manier is. Ze geniet als ze rent, dat is voor iedereen te zien en als je haar stil zou zetten zou ze ongelukkig worden en wegkwijnen. Een paard met zoveel charisma moet je laten doen waar die gelukkig van wordt, ook al zitten daar risico's aan vast.

Maar wat dat betreft kan Zenyatta op het land als ze uit haar plaat gaat net zo goed een been breken.. of in een spijker stappen.. Risico's heb je altijd! Ik denk dat ze ook nog wel een 21ste race gaat lopen... (al zal er misschien wat tijd tussen gaan zitten)

Dat ligt er maar helemaal aan wat de verzekering zegt. Het is maar de vraag of ze dat paard verzekerd krijgen als ze haar nog wel laten lopen en dan bedoel ik dus berijden en laten galloperen, niet in wedstrijden of zo, gewoon training. Wat mij iig verteld is toen ik in "...." was ... (naam kwijt, iig een plaatsje in engeland waar het volledig om de paarden rennen draait, ben daar geweest en uitgebreide rondleiding gehad, op de trainingsvelden, de track en op een houderij voor gepensioneerde hengsten) werd in ieder geval verteld dat de hengsten die met pensioen gaan niks meer mogen doen dan wandelingetjes aan de hand en in de paddock. (die wel groot zijn, maar niet groot genoeg om echt volluit een sprint te trekken)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:15

Juut schreef:
JessicaD88 schreef:
Je hoeft dr niet aan te sporen, maar ik vind het sneu dat ze dr inhouden. Dat ze dr int begin inhouden snap ik, ze kan niet de hele race voorop en het is juist tactisch om dr pas bij de laatste bocht te laten gaan. Maar als je nog maar een klein stukje moet, en ze wil graag gaan, genieten en kijken, laat dr dan lekker rennen, en daan maakt het niet uit of je nou met een neuslengte of 6 paardlengstes wint, maar meer omdat Zenyatta meer plezier heeft met 6 paardlengstes verschil. Ben eerder bang dat ze op deze manier dr lol in het rennen verliest omdat ze zoals zij zeiden juist geniet van het vooruit sprinten en trots rondkijken.

Ik denk dat het doel is haar nog meer er op gebrand te krijgen vooruit te willen...en een stukje energie besparen. Gokje ;)

Of je leest niet goed, of je snapt niet wat ik bedoel; ik bedoel dat Zenyatta het juist leuk vind om voluit te gaan op het eind. Ze ontnemen haar zo juist plezier, lijkt me dat je dan eerder opbrandt dan wanneer je weet dat je op het eind van de race even lekker je ding mag doen.

jmac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:29

Zucht, wat een dozijn aan domme reacties weer hier. Jullie willen haar toch graag weer zien racen? Juist. Daarom wordt er niet het maximum van haar gevraagd als het niet noodzakelijk is. Je kan niet elke keer maar voluit gaan (wat sowieso zinloos is. Het gaat om het winnen, niet om hoeveel lengtes) en daarnaast is er een doel gesteld aan het begin van het seizoen en dat is de Breeders Cup Finale. Voor jullie is misschien elke race hetzelfde maar er zijn verschillende gradaties en je kan de race van gisteren bijvoorbeeld vergelijken met het winnen van een eredivisie wedstrijd waarbij de Breeders Cup de wereldbeker finale is. Kortom: Een wereldbeker finale is het ultieme doel waarbij alle wedstrijden daarvoor als een voorbereiding worden gezien voor de ultieme prijs in horseracing. DAT telt mee voor de historie, niet dit soort races tegen erg zwakke paarden uit de lagere divisies. Ze was niet voor niets 1/9 op het toteboard natuurlijk. Ze zal nu waarschijnlijk nog 1 prep-race krijgen waarna de Breeders cup (en eventuele winst) de perfecte afsluiting zal zijn van een perfecte carriere.

saskiakefie

Re: Zenyatta moeiteloos naar overwinning nummer 18 *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:38

@jmac: Niet iedereen weet zoveel over de rensport als jij :)

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:30

Z-E-N-Y-A-T-T-A!!!!! :D

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:19

<3

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:54

Zenyatta <3 Prachtbeest!

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 06:56

weer een super mooi voorbeeld dat het paard het onwijs leuk vind! van de startbox tot de eindpaal de oortjes dr op! Geweldig:D

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:59

Geweldig paard!! En prachtig met die oortjes naar voren!!

chantal1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:13

Een renpaard rent met de longen maar wint met z'n karakter!!!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:59

Wauw geweldig, wat een paard :+:

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:50

Ja hoor, hoe kon het ook anders ? :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:52

super paard:D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:00

Petje af. _/-\o_

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:32

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:42

Altijd even fantastisch... En zo heerlijk luchtig kijken erbij :D

Heb overigens ook ooit ergens opgepikt dat voluit laten gaan buiten al het andere ook een gezondheidsrisico heeft? Ik bedoel, vertel jij een volbloed maar is dat er ook nog zoiets is als té hard. Had toen iig begrepen dat paarden nog wel eens blessures op willen lopen als ze voluit gaan en das ook de bedoeling niet :P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:49

JessicaD88 schreef:
Juut schreef:

Ik denk dat het doel is haar nog meer er op gebrand te krijgen vooruit te willen...en een stukje energie besparen. Gokje ;)

Of je leest niet goed, of je snapt niet wat ik bedoel; ik bedoel dat Zenyatta het juist leuk vind om voluit te gaan op het eind. Ze ontnemen haar zo juist plezier, lijkt me dat je dan eerder opbrandt dan wanneer je weet dat je op het eind van de race even lekker je ding mag doen.

Ik denk dat je mn antwoord juist niet begreep ;) Anders gezegd; ik denk dat ze haar op deze manier nóg fanatieker proberen te krijgen, juist omdat ze het zo leuk vind ;)

Dat liedje; _/-\o_ :D