Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
x_Marr schreef:Katja, wat ik begrepen het uit die tekst is heel je correctie verloren als je het contact verliest.
Nessah: het is ook niet mijn manier maar als er LDR wordt gereden wordt er altijd gezegd: er zijn meerdere wegen naar Rome. Aangezien Cassidy zegt dat dit in de westernsport ook wel wordt gedaan is het dus iets wat vaker wordt gedaan en bestaat het dus, het is dus ook een pad naar Rome
Paard loopt voor zover ik van de foto's kan zien maar 2 sec. met de kin op de borst, geen 30.
x_Marr schreef:Dan moet je gewoon je teugel korter pakken dat kan echt zonder problemen.Katja, wat ik begrepen het uit die tekst is heel je correctie verloren als je het contact verliest.
Lovely schreef:Jeetje wat een commentaar allemaal, maar hoeveel van jullie hebben wel eens op een fries gezeten die niet wil luisteren naar been- en teugelhulpen, maar wel bereid is om zijn dikke eigenwijze frieze speknek erop te gooien of juist alle druk te ontwijken achter de teugel? En hoeveel van jullie hebben het voor elkaar gekregen om zo'n paard in 10 minuten wel licht met het neusje voor de loodlijn in de rondte te rijden?
Lovely schreef:Russel, je kunt je afvragen of de ruiter aan het paard sleurt of het paard aan de ruiter? De laatste foto's laten toch zien dat hij wel iets bereikt heeft.
Katja schreef:De vraag is of je dit in 10 minuten wilt oplossen Lovely.
Lovely schreef:Katja schreef:De vraag is of je dit in 10 minuten wilt oplossen Lovely.
Dat hoeft van mij ook helemaal niet, maar kijk maar naar de tijdsaanduidingen bij de foto's. Het probleem is heus niet opgelost hiermee hoor, daar gaat wel wat langer tijd in zitten.
Horsefries, dit is een fries die duidelijk verreden is en een baas heeft die al van alles heeft geprobeerd, maar nog niet bereikt heeft dat dit paard netjes reageert op been- en teugelhulpen. Op de onderste foto's zie ik toch best een paar postieve aspecten.
Nessah, dat hij kan sleuren heeft dit paard van zijn eigen baas wel geleerd.
Lovely schreef:Nou ja, als je thuis een paard hebt dat achter je hand duikt en vervolgens gaat rennen, dan heb je niet echt meer keus uit charmante oplossingen.
Suzanne F. schreef:Ik ben het wel met Lovely eens. Ga er maar aan staan, zo'n verreden stugge trek-Fries....
Zijn enige fout is dat hij er op is gaan zitten toen. Hij had ook niet moeten willen proberen dit in een clinic beter te krijgen want dat lukt je niet. Niet op een lieve rustige manier en niet op een trekmanier. Daar gaat wel wat scholings-correctie tijd inzitten hoor.
Feit is wel dat die Fries geen respect had voor teugel en beenhulpen en dat is ook te zien. Dit is duidelijk een fout geweest in de africhting door de eigen ruiter. Je kan nu wel die Gerd de schuld geven maar foto's kunnen enorm uit zijn verband worden gehaald. Het zijn momentopnames. Ik praat dit niet goed maar ik geloof best dat die man verstand van zaken heeft. Hij had dit alleen niet moeten doen 'en public'.
horseyfries schreef:Als je en public wilt laten zien hoe je dit oplost zijn er andere manieren dan het "voorbeeld" van trekken te geven. De wand is er ook nog.....
horseyfries schreef:Lovely schreef:Nou ja, als je thuis een paard hebt dat achter je hand duikt en vervolgens gaat rennen, dan heb je niet echt meer keus uit charmante oplossingen.
Ik meen te lezen dat het paard niet voor het been is, dat is toch niet hetzelfde als gaan rennen? Zie je ergens op die foto's een paard wat wegrent?
horseyfries schreef:Suzanne F. schreef:Ik ben het wel met Lovely eens. Ga er maar aan staan, zo'n verreden stugge trek-Fries....
Zijn enige fout is dat hij er op is gaan zitten toen. Hij had ook niet moeten willen proberen dit in een clinic beter te krijgen want dat lukt je niet. Niet op een lieve rustige manier en niet op een trekmanier. Daar gaat wel wat scholings-correctie tijd inzitten hoor.
Feit is wel dat die Fries geen respect had voor teugel en beenhulpen en dat is ook te zien. Dit is duidelijk een fout geweest in de africhting door de eigen ruiter. Je kan nu wel die Gerd de schuld geven maar foto's kunnen enorm uit zijn verband worden gehaald. Het zijn momentopnames. Ik praat dit niet goed maar ik geloof best dat die man verstand van zaken heeft. Hij had dit alleen niet moeten doen 'en public'.
Als je en public wilt laten zien hoe je dit oplost zijn er andere manieren dan het "voorbeeld" van trekken te geven. De wand is er ook nog.....
Nessah schreef:@Lovely: je zegt het zelf al.. Het paard is niet goed gereden door zijn eigenaar. Dus dat is iets, wat al langere tijd speelt. Je moet niet willen om door te plukken aan dat beest even verandering te laten zien tijdens een clinic. Want dat kán niet,dat is echt oneerlijk.
Als hij dan zo graag wil helpen,moeten ze meerdere lessen afspreken en het zo geleidelijk proberen te verbeteren.
Niet door een paar keer goed links en rechts te plukken in die mond en dan te zeggen: "Kijk wat een verbetering, zie je het?"
Voor zoiets moet je de tijd nemen, wel zo eerlijk voor het beest.
Wat ik hier op de foto's zie, is alles behalve eerlijk.