Gerd Heuschmann flink in opspraak door LDR-foto's op clinic

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XUlyssesX

Re: Gerd Heuschmann flink in opspraak door LDR-foto's op clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:11

Zo valt deze man wel erg door de mand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:11

Jeetje wat een commentaar allemaal, maar hoeveel van jullie hebben wel eens op een fries gezeten die niet wil luisteren naar been- en teugelhulpen, maar wel bereid is om zijn dikke eigenwijze frieze speknek erop te gooien of juist alle druk te ontwijken achter de teugel? En hoeveel van jullie hebben het voor elkaar gekregen om zo'n paard in 10 minuten wel licht met het neusje voor de loodlijn in de rondte te rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:15

Moet het dan in 10 minuten? Wat leren die toeschouwers? Dat je dus wel mag sleuren en trekken? Want al zou hij weten wat hij doet, doet zijn publiek dat ook? Vraag mij af wat het doel van deze clinic was.

Een paard dat niet nageeft is op vele andere zaken ook verreden en die leer je niet in 10 minuten nageven. Je kunt je afvragen of dit dier ooit wel correct geleerd heeft na te geven, dan is de huidige ruiter er niet aan toe met dit paard, of dan moet de huidige ruiter eerst zelf maar eens gaan kijken waar het fout gaat.

Mij maak je niet wijs dat dit paard nu ineens na die 10 minuten sleuren geleerd heeft na te geven en dat de ruiter er nu fijn op kan stappen en verder er op kan voort borduren.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:16

x_Marr schreef:
Katja, wat ik begrepen het uit die tekst is heel je correctie verloren als je het contact verliest.

Nessah: het is ook niet mijn manier maar als er LDR wordt gereden wordt er altijd gezegd: er zijn meerdere wegen naar Rome. Aangezien Cassidy zegt dat dit in de westernsport ook wel wordt gedaan is het dus iets wat vaker wordt gedaan en bestaat het dus, het is dus ook een pad naar Rome ;)
Paard loopt voor zover ik van de foto's kan zien maar 2 sec. met de kin op de borst, geen 30.

En dat is precies 2 seconde teveel.

Wanneer men gaat rijden op kracht ( of dit nou om 2 seconde gaat maakt niet uit) is men gewoon niet goed bezig. Dat is op geen enkele manier goed te praten.. Zoveel mensen rijden puur op kracht.
Maar wanneer je écht aan het paard rijden bent, zal je nooit kracht nodig hebben.. Dat gaat op gevoel. Maar dat gevoel ken je pas, als je op een goed afgericht paard gereden hebt. Maar elk paard begint zo, alleen worden er veel paarden ergens verpest.

Maar nee, op kracht rijden hoort niet, dat heeft gewoon niets met paardrijden te maken. Paard moet respect krijgen? Sorry hoor, dus je leert een paard respect krijgen door hem even in zijn bek te trekken? :n ( niet naar jou, maar naar het artikel)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:16

De vraag is of je dit in 10 minuten wilt oplossen Lovely.

x_Marr schreef:
Katja, wat ik begrepen het uit die tekst is heel je correctie verloren als je het contact verliest.
Dan moet je gewoon je teugel korter pakken dat kan echt zonder problemen.

Ik vind de foto's op zich niet schokkend behalve de vreselijke handhouding maar ik vind het we dat iemand die zoveel commentaar op anderen heeft twee keer moet nadenken voor hij zoiets in het openbaar doet.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:19

Als hij het achter gesloten deuren doet maakt het het er natuurlijk niet beter op...

Maar ja, hoge bomen vangen veel wind, dat is na het hele Anky, van Baalen, Kittel, Parelli, etc verhaal wel duidelijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:20

Russel, je kunt je afvragen of de ruiter aan het paard sleurt of het paard aan de ruiter? De laatste foto's laten toch zien dat hij wel iets bereikt heeft.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:20

Lovely schreef:
Jeetje wat een commentaar allemaal, maar hoeveel van jullie hebben wel eens op een fries gezeten die niet wil luisteren naar been- en teugelhulpen, maar wel bereid is om zijn dikke eigenwijze frieze speknek erop te gooien of juist alle druk te ontwijken achter de teugel? En hoeveel van jullie hebben het voor elkaar gekregen om zo'n paard in 10 minuten wel licht met het neusje voor de loodlijn in de rondte te rijden?

Waar haal je het vandaan dat zo'n paard in 10 minuten wel licht met het neusje voor de loodlijn in de rondte te rijden moet zijn?
Dat heeft niemand gezegd dat dat moet, hier maak je exact dezelfde fout die Heuschmann hier ook maakt: alle problemen tegelijk willen oplossen met een gevecht en daardoor totaal niets bereiken. Want als jij het resultaat op de laatste foto's goed vind, dan kijk je blijkbaar alleen naar de voorkant en niet naar de rug en de achterkant....

En op je eerste vraag kan ik geloof wel zeggen dat ik wel op zo'n Friezen gezeten heb, maar nooit gedacht heb dat ze "eigenwijs" waren of met opzet iets deden, maar altijd ervan uit gegaan dat ze iets verkeerds hebben aangeleerd door de RUITER en dat het dus aan mij is om hem te leren dat het ook anders kan. En dat doe je niet door vechten, maar door consequent en duidelijk je hulpen te geven. Een trekwedstrijd verlies je sowieso van ze, neem dat maar van mij aan.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:22

Lovely schreef:
Russel, je kunt je afvragen of de ruiter aan het paard sleurt of het paard aan de ruiter? De laatste foto's laten toch zien dat hij wel iets bereikt heeft.

Een paard kan pas "sleuren" als je hem iets geeft om aan te "sleuren".

Als dit de manier is waarop je iets wilt bereiken, dan gaat er iets niet goed volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:24

Katja schreef:

Dat hoeft van mij ook helemaal niet, maar kijk maar naar de tijdsaanduidingen bij de foto's. Het probleem is heus niet opgelost hiermee hoor, daar gaat wel wat langer tijd in zitten.

Horsefries, dit is een fries die duidelijk verreden is en een baas heeft die al van alles heeft geprobeerd, maar nog niet bereikt heeft dat dit paard netjes reageert op been- en teugelhulpen. Op de onderste foto's zie ik toch best een paar postieve aspecten.

Nessah, dat hij kan sleuren heeft dit paard van zijn eigen baas wel geleerd.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:26

pfff wat een brave hengst kan ik alleen maar zeggen...
En nu maar hopen dat er niet heel veel mensen met wat minder verstand dit thuis na gaan doen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:28

Nou ja, als je thuis een paard hebt dat achter je hand duikt en vervolgens gaat rennen, dan heb je niet echt meer keus uit charmante oplossingen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:29

Lovely schreef:
Katja schreef:

Dat hoeft van mij ook helemaal niet, maar kijk maar naar de tijdsaanduidingen bij de foto's. Het probleem is heus niet opgelost hiermee hoor, daar gaat wel wat langer tijd in zitten.

Horsefries, dit is een fries die duidelijk verreden is en een baas heeft die al van alles heeft geprobeerd, maar nog niet bereikt heeft dat dit paard netjes reageert op been- en teugelhulpen. Op de onderste foto's zie ik toch best een paar postieve aspecten.

Nessah, dat hij kan sleuren heeft dit paard van zijn eigen baas wel geleerd.

Ik vraag me af welk positief aspect jij ziet. Hij sleurt toevallig een moment niet aan dat paard waardoor zijn hoofd normaal ervoor staat, maar zijn achterbeen is compleet weg, zijn rug is weggedrukt en hij is niet door de hals. Wat heeft hij dan bereikt? Dat hij zelf is gestopt met trekken?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:29

Ik ben het wel met Lovely eens. Ga er maar aan staan, zo'n verreden stugge trek-Fries....
Zijn enige fout is dat hij er op is gaan zitten toen. Hij had ook niet moeten willen proberen dit in een clinic beter te krijgen want dat lukt je niet. Niet op een lieve rustige manier en niet op een trekmanier. Daar gaat wel wat scholings-correctie tijd inzitten hoor.

Feit is wel dat die Fries geen respect had voor teugel en beenhulpen en dat is ook te zien. Dit is duidelijk een fout geweest in de africhting door de eigen ruiter. Je kan nu wel die Gerd de schuld geven maar foto's kunnen enorm uit zijn verband worden gehaald. Het zijn momentopnames. Ik praat dit niet goed maar ik geloof best dat die man verstand van zaken heeft. Hij had dit alleen niet moeten doen 'en public'.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 05-08-10 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:30

Lovely schreef:
Nou ja, als je thuis een paard hebt dat achter je hand duikt en vervolgens gaat rennen, dan heb je niet echt meer keus uit charmante oplossingen.

Ik meen te lezen dat het paard niet voor het been is, dat is toch niet hetzelfde als gaan rennen? Zie je ergens op die foto's een paard wat wegrent?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:30

@Lovely: je zegt het zelf al.. Het paard is niet goed gereden door zijn eigenaar. Dus dat is iets, wat al langere tijd speelt. Je moet niet willen om door te plukken aan dat beest even verandering te laten zien tijdens een clinic. Want dat kán niet,dat is echt oneerlijk.
Als hij dan zo graag wil helpen,moeten ze meerdere lessen afspreken en het zo geleidelijk proberen te verbeteren.
Niet door een paar keer goed links en rechts te plukken in die mond en dan te zeggen: "Kijk wat een verbetering, zie je het?"
Voor zoiets moet je de tijd nemen, wel zo eerlijk voor het beest.
Wat ik hier op de foto's zie, is alles behalve eerlijk.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:31

Suzanne F. schreef:
Ik ben het wel met Lovely eens. Ga er maar aan staan, zo'n verreden stugge trek-Fries....
Zijn enige fout is dat hij er op is gaan zitten toen. Hij had ook niet moeten willen proberen dit in een clinic beter te krijgen want dat lukt je niet. Niet op een lieve rustige manier en niet op een trekmanier. Daar gaat wel wat scholings-correctie tijd inzitten hoor.

Feit is wel dat die Fries geen respect had voor teugel en beenhulpen en dat is ook te zien. Dit is duidelijk een fout geweest in de africhting door de eigen ruiter. Je kan nu wel die Gerd de schuld geven maar foto's kunnen enorm uit zijn verband worden gehaald. Het zijn momentopnames. Ik praat dit niet goed maar ik geloof best dat die man verstand van zaken heeft. Hij had dit alleen niet moeten doen 'en public'.

Als je en public wilt laten zien hoe je dit oplost zijn er andere manieren dan het "voorbeeld" van trekken te geven. De wand is er ook nog.....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:35

horseyfries schreef:
Als je en public wilt laten zien hoe je dit oplost zijn er andere manieren dan het "voorbeeld" van trekken te geven. De wand is er ook nog.....

Nee hij had dit nooit moeten doen en public. Sommige dingen moet je niet en public willen vertonen.
Dit doe je thuis en neem je weken/maanden de tijd voor.

Air

horseyfries schreef:
Lovely schreef:

Ik meen te lezen dat het paard niet voor het been is, dat is toch niet hetzelfde als gaan rennen? Zie je ergens op die foto's een paard wat wegrent?

Waarom reageer je als je blijkbaar de openingspost nieteens gelezen hebt?

Paard reageert niet op teugelhulpen of beenhulpen.

Air

horseyfries schreef:
Suzanne F. schreef:

Die gebruikt hij ook ;)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:36

Als ik de eigenaar van dat paard was had ik hem persoonlijk van mijn paard geschopt! Als je eerst zo fel tegen LDR rijden bent, en nu zo rijd? Dit is geen LDR, dit is gewoon getrek en gesjor.

Verschrikkelijk... Dat zo'n paard niet wil luisteren is best op te lossen, maar dat kan meestal niet binnen 10 minuten en is ook best anders op te lossen...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:37

Nessah schreef:
@Lovely: je zegt het zelf al.. Het paard is niet goed gereden door zijn eigenaar. Dus dat is iets, wat al langere tijd speelt. Je moet niet willen om door te plukken aan dat beest even verandering te laten zien tijdens een clinic. Want dat kán niet,dat is echt oneerlijk.
Als hij dan zo graag wil helpen,moeten ze meerdere lessen afspreken en het zo geleidelijk proberen te verbeteren.
Niet door een paar keer goed links en rechts te plukken in die mond en dan te zeggen: "Kijk wat een verbetering, zie je het?"
Voor zoiets moet je de tijd nemen, wel zo eerlijk voor het beest.
Wat ik hier op de foto's zie, is alles behalve eerlijk.

Dit is hij niet aan het doen.

Dat bedoel ik met suggestieve openingspost......... hij is het paard niet nageeflijk aan het maken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:40

Mijn reactie was op Lovely,omdat zij vindt dat er verbetering is te zien. Daar kan ik mij niet bij aansluiten.

Dat het paard geen reactie geeft bij beenhulpen, dat is een probleem dat misschien wel maanden ( jaren?) geleden al begonnen is.. Maar door de verkeerde hulpen erger is gemaakt.
Dat los je niet op, door in een clinic erop te gaan zitten en dit soort fratsen uit te halen. Zoiets heeft tijd nodig om dat weer goed te krijgen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:46

manic schreef:
Als hij het achter gesloten deuren doet maakt het het er natuurlijk niet beter op...
Ik denk bij het zien van deze beelden dat het er achter gesloten deuren misschien wel heftiger aan toe gaat :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:48

HF, ik zie kleine kansjes bij een paard met heel veel problemen. Want laten we niet vergeten dat dit geen gewoon normaal functionerend correct afgericht paard betreft.

Suzanne F. precies, zo zie ik het dus ook. Bovendien denk ik dat als je dit in film ziet, het een heel andere indruk geeft dan deze uitgekozen plaatjes.