Hunter Douglas Zan Tropez overleden aan zware koliekaanval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Hunter Douglas Zan Tropez overleden aan zware koliekaanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:52

En wachten jullie ook totdat het gras in het zaad staat of maaien jullie eerder. Dat maakt nl ook wel verschil of gras volgroeid is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:08

Oh wat erg .. Arm paard
Sneu voor Imke !! Ze heeft al steeds minder wedstrijd paarden

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:15

Jeetje wat erg zeg ;(

nutteloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:53

Gisteren werd er door eurodressage een persbericht naar buiten gebracht waarin stond dat de doodsoorzaak te vers hooi zou zijn geweest. Dit blijkt dus tot nog toe niet juist.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:15

petraaken schreef:
En wachten jullie ook totdat het gras in het zaad staat of maaien jullie eerder. Dat maakt nl ook wel verschil of gras volgroeid is of niet.

wij wachten tot t in zaad schiet, dan maaien we af, paar dagen drogen en pas na 6 weken verkopen we.

wat is het verschil?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:05

Als je gras dat al volledig in zaad staat dan pas af maait heeft dat volgens mij minder eiwitten dan jonger gras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:27

Iedereen weet eigenlijk wel hoe oud het hooi is, het is je eigen verantwoording als je gaat voeren op het moment dat het binnenkomt, maar laten we eerlijk zijn. Wie had er nog genoeg hooi over voor 6 weken nádat er gehooid was?

Bijna niemand toch meer na die lange koude winter????? Ik ben ook genoodzaakt verser hooi aan het voeren.

Maar ik ben wel bang voor de balen, want die moeten dacht ik altijd langer liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:27

petraaken schreef:
Als je gras dat al volledig in zaad staat dan pas af maait heeft dat volgens mij minder eiwitten dan jonger gras.

Volgens mij ligt het er ook aan of je een pas ingezaaid perceel maait of een perceel met oud gras, dus jaren oud.....

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:55

wat erg voor de fam Bartels. Wat een tegenslag hebben ze zeg. Bij ons op de manege krijgen ze volgens mij ook vers hooi. Gelukkig koop ik zelf mijn hooi en zorg ik wel steeds dat ik ruim voldoende heb om tot het einde vande zomer te gaan..