Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

imd schreef:Het begint met één manege.. En op 't eind kunnen ze het hele land gaan bellen om te voorkomen dat iemand eventueel zou kunnen schrikken en daardoor z'n glas water om zou kunnen gooien.
Ja, het is lullig voor de mensen op de manege, maar nee, ze hoeven echt niet de manege persoonlijk te gaan berichten imo.
ze hoeven echt niet alles rond te bellen, maar een bericht in de krant zou al fijn zijn. die leest bijna iedereen toch wel Citaat:Maar voor een gesneuvelde militair had ik, na wel even boos te zijn geworden, wel een val en zere bips, over gehad.
Citaat:De beste man blijkt gesneuveld tijdens het hardlopen lees ik net
hyppolyte schreef:Ik heb 'm even opgezocht, ik ging er eigenlijk min of meer vanuit dat die vliegenier tijdens een uitzending is overleden. Het blijkt een hartaanval tijdens het hardlopen te zijn geweest. Ik wil absoluut niet insinueren dat de dood van die man niet vreselijk is en ik wil het verdriet van zijn familieleden ook echt niet bagatelliseren. Maar ik vind het wel een beetje apart dat ze dan zo'n missing man formatie doen, of is dat gebruikelijk voor iedere vliegenier die overlijdt? Kijk, dat er militaire eer wordt bewezen snap ik, maar op deze manier vind ik dat persoonlijk gepaster voor iemand die gesneuveld is dan in dit geval.
Neemt niet weg dat het een heel mooi gebaar is.
__Marloes schreef:imd schreef:Het begint met één manege.. En op 't eind kunnen ze het hele land gaan bellen om te voorkomen dat iemand eventueel zou kunnen schrikken en daardoor z'n glas water om zou kunnen gooien.
Ja, het is lullig voor de mensen op de manege, maar nee, ze hoeven echt niet de manege persoonlijk te gaan berichten imo.
Nee gewoon lekker in een regiokrant zetten, zelfs daar hadden ze niet de moeite voor gedaanze hoeven echt niet alles rond te bellen, maar een bericht in de krant zou al fijn zijn. die leest bijna iedereen toch wel
Citaat:De Luchtmacht is een team, en ieder teamlid daarvan heeft een hele belangrijke rol. En als vlieger heb je dan ook nog eens een vooraanstaande rol. Bovendien wil je niet weten hoe ontzettend veel talent, moeite, doorzettingsvermogen en moed het vereist om uberhaupt door die opleiding te komen, laat staan ook nog eens succesvol F-16 piloot die bij de Luchtmacht vliegt. Een missing man formatie is, naar mijn mening, juist 100% gepast. Maakt niet uit op wat voor manier, zij zijn hun teamlid kwijt die jarenlang heeft geinvesteerd, en die waarschijnlijk al die jaren meer bij de Luchtmacht was dan thuis.
Ik vind het 'n prachtig gebaar, bewijst maar weer hoe goed Defensie met z'n mensen is en hoe de team-spirit daar heerst.
.. Dat zo mijn reden zijn om toch een mediabericht eruit te gooien... ach hoe men het ook wend of keert, het is gebeurd, en dat is dan dat! Sita_ schreef:Heel vervelend dat er wat paarden geschrokken zijn en mensen daardoor gevallen zijn, maar ik vind het best wel overdreven om alles op de luchtmacht te steken..
Wij hebben hier dagelijks te maken met (laag/zeer laag) overvliegende straaljagers met bijbehorend oorverdovend lawaai, en je hoor ons en de paarden ook niet klagen.. Toen we hier net woonden schrokken ze een keer, maar daarna keken ze niet meer op of om..
Julia_14 schreef:@ Lowara & Urielle: Leuk dat jullie er in ieder geval nog om kunnen lachen
hyppolyte schreef:Dat is ook wel weer zo, maar dat geldt ook voor mensen die andere beroepen uitoefenen, een arts steekt ook jaaaaren aan tijd in de opleiding. De teamgeest is dan misschien minder bij artsen onderling, maar toch. Weet je ook of dat dus een standaard procedure is bij de luchtmacht als er iemand op een natuurlijke wijze overlijdt?