LHO schreef:Op een baby ga je ook niet 20kg bagage binden om hem vervolgens 15 km te laten kruipen, of wel? Dat doen we met ezels wel. Er zit wel wat verschil tussen mensen en dieren. Of rijd je regelmatig op een baby door de bak? Als je immers die vergelijking de ene kant op maakt...
Volgens mij begrijp jij het nog niet helemaal..
Het gaat hier helemaal niet om de buitenkant, om wat je er mee doet.. We hebben het hier over de binnenkant. Over het denkvermogen, verstand, hoeveel een kind/dier begrijpt. Het denkvermogen van een baby is veel lager dan dat van een volwassen zoogdier. Dus als je puur zonder gevoel erheen kijkt.. en je zegt dat een dier misbruikt mag worden omdat ie toch niets snapt en voelt.. dan zou diegene dat met een baby ook mogen doen, want die voelt het snapt het net zo goed niet.
En jouw verstand zegt dan: 'Nee, dat is fout, want een baby is een mens, mijn eigen diersoort, dus vind ik dat door een bepaald gevoel niet kunnen.' Maar er is gewoon geen enkele echte reden daarvoor. Alleen jouw gevoel.
Je moet je dan eens afvragen waarom jij baby's zoveel belangrijker vindt dan bv ezels, als je jouw eigen gevoel aan de kant zet en er rekening mee houdt dat ezels meer verstand hebben dan baby's.
Dan zul je er uiteindelijk achter komen dat het niet aan de diersoort ligt, maar aan de manier waarop een zieke geest met dat kind/dier om gaat. Daar zit het probleem. Iemand met vieze gedachten terwijl dat niet van beide kanten komt, die zichzelf blijkbaar niet kan bedwingen terwijl die weet dat het fout is.