Edward: 'Alle wereldrecords in handen, maar het kan beter'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:09

Bovendien is de foto die jij het mooiste maakt tijdens een ere-ronde van een prijsuitreiking, daar knallen ze allemaal en hoeven ze rijtechnisch niet correct te zijn, ruiter hoeft ze niet te corrigeren. Jawel dat ie er niet vandoor schiet, maar of ienou een galopsprong maakt of niet dat maakt niemand wat uit!

Maar ik begrijp ook je punt wel, ben het er alleen niet helemaal mee eens ;-)

Bonita_Bon

Re: Edward: 'Alle wereldrecords in handen, maar het kan beter'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:10

Vudress, je was me net voor!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:15

Na Ankybashing krijgen we nu Edwardbashing.

Je mag best met commentaar komen maar doe het dan gegrond en kijk naar de ontwikkeling van een paard in zijn carrière. Met andere woorden: weet waar je over praat!

Het is wel heel simpel om Gribaldi af te branden of een slechte foto van Noerejev te vinden.

Ga in plaats van al die negatieve energie op internet te spuien eens kijken op concoursen, ook bij het losrijden en volg paarden in hun ontwikkeling. Pas dan mag je zeggen als een paard of ruiter je tegenvalt en dan alleen nog met gegronde argumenten. Dit is wel héél goedkoop!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:35

Het gaat er meer om dat de beste stuurlui aan wal staan die zelf ook niet de wijsheid in pacht blijken te hebben...

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:38

Gulpje schreef:
Het gaat er meer om dat de beste stuurlui aan wal staan die zelf ook niet de wijsheid in pacht blijken te hebben...

Dat klopt, alleen je mag wel een mening hebben over dat uithalen met dat been.
Ik vind Edward verder wel goed rijden en ik doe het hem niet na.
Is ook helemaal niet mijn ambitie, ik lap liever kneusjes op en ga daar mee aan de gang.
Dan maar een pony ruiter! :+

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:39

Zo jammer, dat bijna niemand ziet dat hij wel degelijk fouten maakt. Dat hij bij voorbaat al gewonnen heeft. Dat hij zowat een staande ovatie krijgt bij het binnenkomen van de ring. Dat hij hem in een wurggreep houdt. Het minimum aantal piaffe passen doet. Er totaal geen charme van uitgaat. Het zeker een goed paard is, maar niet het beste. Dat Imke een erg mooie proef reed, waar je wel kippevel bij krijgt. Open up your eye's...............

Ashley__

Ik ga er verder niks meer over zeggen, maar ik vind het erg jammer dat elkaars mening hier totaal niet geaccepteerd wordt. Dat is nou eenmaal het nadeel aan gokt ;)

Miska

Johanna59 schreef:
Zo jammer, dat bijna niemand ziet dat hij wel degelijk fouten maakt. Dat hij bij voorbaat al gewonnen heeft. Dat hij zowat een staande ovatie krijgt bij het binnenkomen van de ring. Dat hij hem in een wurggreep houdt. Het minimum aantal piaffe passen doet. Er totaal geen charme van uitgaat. Het zeker een goed paard is, maar niet het beste. Dat Imke een erg mooie proef reed, waar je wel kippevel bij krijgt. Open up your eye's...............

Hier kan ik me ook in vinden. :j

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:40

Johanna59 schreef:

_/-\o_

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:42

Johanna59 schreef:

Feit: hij heeft fouten gemaakt, en die zijn onderkend. Ook door de jury's. Maar zoals gezegd, bijv. het aangalopperen zat net in een grijze zone.
Smaak: daar staat de rest van jouw tekst bol van. Dat zijn geen feiten, dat is jouw gevoel. Dat kan, maar doe dan niet alsof het de ultieme waarheid is en niets anders :)

ps: het is open up your eyes.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:46

ik snal dat isabel jarlours is maar om zo te reafsgeren?

anky daar in tegen neemt het allemaal sportief op. Tuurlijk zal zei ook gebaald hebben dat het wat minder bij der gaat. Maar edward haalt wel receldrecorst maar hij moet nog maar eens zien of hijd net zo veel kan behalen als Anky. al gun ik het edwardf zeker :D

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:50

Ashley__ schreef:
Ik ga er verder niks meer over zeggen, maar ik vind het erg jammer dat elkaars mening hier totaal niet geaccepteerd wordt. Dat is nou eenmaal het nadeel aan gokt ;)

Waarom nou deze dooddoener? geen argumenten meer? Vind het namelijk een hele nette discussie. In discussies kan de toon van het gesprek wisselen, lijkt me geen punt. Niemand word hier grof of vals....

Het nadeel aan gokt/bokt, is helemaal nutteloos. In het echte leven is dit ook mijn mening en onderbouw ik die op eenzelfde manier.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:52

Johanna59 schreef:

Jep, maar Imke heeft een paard wat veel minder kwaliteit heeft dan Totilas.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:57

Bonita_Bon schreef:
En daar zeg je iets belangrijks Miska, waardoor ik je nu volledig begrijp en je mij waarschijnlijk ook! "op dat moment komt het achterbeen niet mooi mee in verhouding"

Dat is ook waar ik ook de hele tijd op doel, maar ik zat 1st in dit topic. [EV-ITP] Edward Gal en Totilas @ kur CHIO Aachen 2010

Als je daar mijn reacties leest dan snap je ook beter waar ik op doel.
En aangezien er van daar een quote van mij hier neer gezet was, ging ik er hier verder op in alleen dan mis je een stukje. :P

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:00

bij mij ook niet, alleen vind ik dat er altijd wel altijd iets moet gezegd worden over gelijk wie, altijd is er wel een puntje van kritiek.
Zo was er destijd kritiek op het stappen van Bonfire, het druk doen, en de wissels van Salinero, nu de draf van Totilas, altijd is er wel iets, tuurlijk dat, het perfecte paard bestaat niet hoor, die heeft niemand staan.
Maar zij ( topruiters) staan er wel en doen het wel, en trainen er keihard voor.
En ik vind dat je altijd mag zoeken naar fouten bij een ander, als je eerst die van jezelf opgelost hebt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:01

Moderatoropmerking:
Het gaat behoorljk offtopic hier. Willen jullie het bij het onderwerp houden? Ik ga een aantal reacties verwijderen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:03

sympie schreef:
bij mij ook niet, alleen vind ik dat er altijd wel altijd iets moet gezegd worden over gelijk wie, altijd is er wel een puntje van kritiek.
Zo was er destijd kritiek op het stappen van Bonfire, het druk doen, en de wissels van Salinero, nu de draf van Totilas, altijd is er wel iets, tuurlijk dat, het perfecte paard bestaat niet hoor, die heeft niemand staan.
Maar zij ( topruiters) staan er wel en doen het wel, en trainen er keihard voor.
En ik vind dat je altijd mag zoeken naar fouten bij een ander, als je eerst die van jezelf opgelost hebt

Maar dat betekent toch niet dat je er geen mening over mag hebben?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:05

Meningen en erover discussieren is alleen maar goed en leerzaam lijkt me.Tuurlijk doen de dressuurruiters het op hier in NL! Ik doe het ze echt niet na en heb er een groot respect voor,maar om de sport fris en gezond te houden is het juist goed om erover te discussieren.En inderdaad ook iedere combinatie heeft z'n zwakke en sterke punten..juist goed en leerzaam om te zien hoe sommige ruiters de sterkte punten enorm weten te benutten en de wat zwakkere toch nog zodanig kunnen verbeteren.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:06

Tuurlijk wel, maar er is een verschil tussen en mening hebben en afkraken.
Vind het soms echt jammer dat er toch een paar mensen zijn die precies niet gelukkig zijn voor Edward, of voor gelijk wie. Hij zegt toch zelf in het intervieuw, "het kan beter"?
Mensen zijn vaak zo meteen negatief over alles, terwijl er gewoon ook wat meer naar de positieve zaken kunnen kijken.

Ik doe het hen echt niet na en zie mij nog niet in Aken binnenkomen met mijn paard om zo een proef neer te zetten, respect daarvoor.
maar we gaan idd off-topic....

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:19

Elisa2 schreef:
Isabell heeft ook een hele goede nieuwe opvolger staan die meer beweging heeft dan Warum Nicht en Satchmo,ik denk dat ze daarmee beter in de buurt van Totilas kan komen.Maar ergens heeft ze wel een punt..zij reed super netjes haar kur,rijtechnisch heel knap in orde maar haar paard valt in het niet bij de kwaliteit van Totilas..dus wint dan de beste ruiter of het beste paard?
Edward is heerlijk nuchter,maar eerlijk gezegd loop ik niet warm voor een uitgestrekte draf van Totilas waarbij voornamelijk de voorbenen gestrekt worden.Daar mis ik toch een stukje van achter naar voren rijden bij,maar zijn piaffe en passage vind ik wel echt geweldig.

Als beide ruiters even goed rijden wint de gene met het beste paard. Lijkt mij vrij logisch. Verder denk ik niet dat Isabel mag klagen. Hoe vaak heeft ze zelf niet met een stakent paard in de ring gezeten waarbij ze toch nog hoge punten kreeg.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:22

Tuurlijk kan het beter. Iets meer de hals op lengte zou mijn voorkeur hebben. Misschien dat de uitgestrekte draf dan ook wat meer eruit kan komen en dat Totilas iets makkelijk in en uit de piaffe kan komen. Je houdt toch altijd iets te wensen. Nieuwe paarden komen eraan met weer andere hoogtepunten, dus Edward zal door moeten oefenen. Stilstand is achteruitgang. Trouwens, de galop van Satchmo is toch altijd een lachertje geweest. Dat is toch een hobbelgalop met een tik erin en de piaffe om te huilen? Dus ze zal teleurgesteld zijn over haar punten, maar misschien heeft ze altijd wel te hoge punten gehad en op haar drafappuyementen en uitgestrekte draf die fantastisch zijn red je het niet alleen. Zet de galop van Totilas en die van Satchmo naast elkaar en dat scheelt toch meteen 2 punten per onderdeel? :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:23

Johanna59 schreef:

Iedereen ziet dat er fouten gemaakt worden. Volgens mij is er ook niemand die zegt dat dat niet zo is.

Dat er geen charme van uitgaat is jou mening. En ik denk dat de meeste mensen het niet met je eens zijn. Ik iig niet :o

En Imke's proef vergelijken met die van Gal? }:0 Ik vind het bij Imke nooit een erg fijn beeld geven maar dat is mijn mening.

Dus ja de vraag is wie er zijn/haar ogen moet openen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:24

sympie schreef:
Tuurlijk wel, maar er is een verschil tussen en mening hebben en afkraken.
Vind het soms echt jammer dat er toch een paar mensen zijn die precies niet gelukkig zijn voor Edward, of voor gelijk wie. Hij zegt toch zelf in het intervieuw, "het kan beter"?
Mensen zijn vaak zo meteen negatief over alles, terwijl er gewoon ook wat meer naar de positieve zaken kunnen kijken.

Ik doe het hen echt niet na en zie mij nog niet in Aken binnenkomen met mijn paard om zo een proef neer te zetten, respect daarvoor.
maar we gaan idd off-topic....

Ja, in wezen wel, alleen als je beter wilt worden zul je ook naar de dingen moeten kijken die verbeterd kunnen worden, want anders heeft het ook geen zin. :P
Ik ben voor mezelf ook altijd erg kritisch.
Komt heel ontevreden over, maar het zet je wel in beweging.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:37

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:39

Toch een beetje sneu als het om de kwaliteit van het paard gaat? Dat is immers waar Edward op Totilas op worden beoordeeld.

Zoals Anky internationaal succesvol heeft gepresteerd met onder andere Bonfire, Cocktail, Partout, Idool, Krack C, Salinero en Painted Black, zie ik Edward nog niet doen. Bij Anky ging het niet om de kwaliteit van het paard, maar de kwaliteit van haar rijden maakte van deze paarden internationale toptalenten. Dat noem ik pas kwaliteit en rijkunst.