Zes paarden zonder water in snikhete wei in Herselt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

misqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:10

Peterina schreef:
Ik zal de hengsteneigenaar op de hoogte brengen. Dit is man met hart voor dieren en zijn paarden staan op de eerste rij. Ik denk niet dat hij op de hoogte is want hem kennende zal hij niet eens zijn met deze zaken.

dat zou heel fijn zijn
hij kan ook bewijzen hoe de merrie's bij hem aankwamen
dan zal je ook nog verhalen horen hoor

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:33

misqueen schreef:
Adri schreef:
Beste mensen,

Ik heb één vraag, heeft zij ook een weide in Westmeerbeek aan de fabriek van ingeblikte groenten, daar hebben mensen verleden jaar paarden gekocht, graag hierop een antwoord.

ik weet dat het in een doodlopende straat is helemaal vanachter in de buurt van een fabriek

Dank je, daar zijn verleden jaar twee paarden gekocht door echte paardenvrienden. Zij vertelde dat de paarden naar het slachthuis gingen als zij ze niet kochten.
Een paardenvrouw (ook op bokt) vertelde mij dat zij niet heel verstandig was, kortom een simpel meisje. Had haar gewaarschuwd dat ik de zaak ging volgen, maar volgens haar waren het de laatste paarden die zij verkocht, zij ging stoppen met paarden, nu weet ik genoeg en weet ik ook hoe en wat.
Volgens die mensen toen, liep er nog een merrie (haar eigendom) en daar liep een hengst bij.
Ik werd gecontacteerd door verschillende personen na de inbeslagname, maar wist eigenlijk niet om wie het ging, natuurlijk nu wel.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:49

Het paard waar ik na ben gaan kijken Hete bleu moon
echt een super gaaf ding

maar ik wilde hun dus absoluut niet spekken
ik had gelijk al gezien wat voor een mensen dat waren (aan de huisdeur al) dat fatsig huis met alles vuilzakken eromheen geparkeerd (echt ranzig)

ook had ze nog een leuke bonte merrie lopen graatmager en vel overbeen
met een veulen aan de voet (best een grote merrie) hoe is het daar mee afgelopen dan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:04

onley schreef:
echt een super gaaf ding

ik had gelijk al gezien wat voor een mensen dat waren (aan de huisdeur al) dat fatsig huis met alles vuilzakken eromheen geparkeerd (echt ranzig)

met een veulen aan de voet (best een grote merrie) hoe is het daar mee afgelopen dan?

en jij hebt na het aanschouwen van dierenleed ook even de db gebelt en melding gemaakt?

alyel

Re: Zes paarden zonder water in snikhete wei in Herselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:33

Ik weet nu dus dat niet alle paarden in beslag genomen zijn.
Er is er zeker nog eentje, dat vanachter in haar tuin staat (ook veel te mager en verwaarloosd).

Nu vraag ik mij af of de politie hier geen controle op doet? Of dat ik dit misschien kan gaan melden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:35

natuurlijk moet je dit melden....iedere dag bellen,tot de politie doodziek van je wordt!
Weet je....ik kan niet al het dierenleed zien,maar als ik er weet van heb zet ik mijn tanden er in als een pitbull en laat niet meer los tot er iets gebeurt
(vaak ook met gevaar voor egen leven,bedreigingen enzo...)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:38

Oke, ga het zo dadelijk doen.

misqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:57

onley schreef:
echt een super gaaf ding

ja juist blue moon zo hete die merrie
kan je wel vertellen het is een mooie maar zotte merrie
in het beging was die lief maar erna viel die aan enzo(kan wel zijn door de honger)
ik weet niet wat ze er nu voor vraagde maar vroeger vraagde ze er 2000 euro voor
terwijl ze haar zelf gekocht heeft voor 1000(en toen was ze nog gereden en goed verzorgd)
die ander merrie weet ik niet
weet wel dat er al een paar paarden gestorven zijn bij haar , zelfs eentje dat doodviel vlak voor mijn ogen toen ik er eens langs ging)
maar door een samenspelleke met de da zou het paard zogezegd een hartinfacrt hebben gehad terwijl ze graat mager was

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:16

De vrouw in kwestie heeft mij zonet gecontacteerd.
Ze beseft dat ze heel fout is geweest.

Ik heb haar voorgesteld geen klacht te gaan indienen, maar haar weer op weg te helpen.. :-/

Ben benieuwd naar een reactie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:21

Gleyla schreef:
De vrouw in kwestie heeft mij zonet gecontacteerd.
Ze beseft dat ze heel fout is geweest.

Ik heb haar voorgesteld geen klacht te gaan indienen, maar haar weer op weg te helpen.. :-/

Ben benieuwd naar een reactie.

huh???
Iemand die zijn dieren al jaren niet verzorgt heeft in ene het licht gezien?
Ik begin hoe langer hoe bozer te worden...
Het regent hier reacties van mensen die op de hoogte waren van verwaarlozing van verschillende dieren....ik begrijp het niet meer sorry..

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:25

geerke, nu weet ze mij te vertellen dat zij op vakantie was in nederland en dat de persoon die voor drinken & eten zou zorgen voor de paarden, dit niet heeft gedaan.

Die verwaarlozing was uiteraard al langer aan de gang.

misqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:28

als buitenstaander kan je niet veel doen hoor
en wie zegt dat we geen klacht hebben ingediend
net als al die gedupeerde kopers van al die jaren ?..
er is al eens een deel van de paarden in beslag genomen maar ze komen terug(sommige toch)...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:29

dat dit zo dicht bij huis gebeurd...

ik passeer ook elke dag een weide waar 2 pony's opstaan, de ene heeft geen staart of manen meer, volledig weggeschuurt en staat zich constant te schuren aan de afspanning en de andere is compleet uitgemergeld, water staat er er zelden in de tonnen en er is geen schuilplaats.
De DB was verwittigd, maar zijn afgewimpeld met het verhaal dat het een stokoude pony betreft en eentje dat ze "gered" hebben...
de kinderen rijden er nog wel op *zucht*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:30

aangeven dat mens....niet geloven wat ze zegt...dat soort lui hebben altijd legio smoezen klaarliggen om hun gedrag te verdoezelen of goed te praten.
Mensen die dieren verwaarlozen gaan niet in ene voor hun dieren zorgen....dat zit niet in ze en komt er ook niet in!

Gewoon een verbod op het houden van paarden,zo simpel is het.
Maar dan moet er wel controle plaatsvinden!

PB eens naar PVD zij werkt voor de DB in belgie en weet wel de juiste weg te bewandelen.

misqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:35

kunnen we met heel bokt niet een petitie starten??
zodat ze een verbod krijgt op het houden van paarden??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 11:36

Nee, petities zijn op bokt helaas niet toegestaan :)
Sowieso denk ik niet dat het veel zal uithalen, hoe goed je het ook zult bedoelen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:38

misqueen schreef:
kunnen we met heel bokt niet een petitie starten??
zodat ze een verbod krijgt op het houden van paarden??

het probleem is de controle,al zou ze een verbod krijgen...het is voor haar vrij simpel om weer een nieuw paard aan te schaffen en die ergens in een schuur te zetten waar niemand het ziet.

Ik kan er nog niet bij hoe iemand een halster kan laten ingroeien bij een veulen!
Dan moet je wel heel lang niet naar je dieren kijken...

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:44

petitparis, over het "zoel's hof", daar staat een tinker en een pony (gevlekt)

Vaak zette ze die pony vast heel de dag, op een smal stukje (daarnaast is een goot) zonder water, in de blakke zon.

In herselt heb je ook twee bruine paarden (welsh cob achtig). Die zijn niet mager ofzo, maar ook volledig kapot geschuurd...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:49

dat heb ik idd ook al gezien, vriendin had het er nog over. Maar als je daar de DB voor belt lachen ze je uit, want 's morgens krijgen die beesten toch hooi en ze hebben toch een stalletje 8)7

die twee bruine kan ik niet zeggen dat ik die al gezien heb...

maar mag van m'n vriend niet meer naar de DB bellen, want had al bijna ruzie met onze achterbuur omwille van shetlanders met te lange hoeven, geen extra voer tijdens de strenge vorst (weide was zo goed als kaal) en ezels die constant uitbaken en bij ons kwamen eten dus :x

mirreloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:50

Arme pony's

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:54

Oei wij wonen er niet ver vandaan en mijn vriend is vaak werken in die buurt. Zal hem eens vragen of hij zijn ogen wil open houden.

Zo iemand moeten ze alles afnemen en een verbod op houden van alle dieren geven!

mirreloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:00

Krissie0 schreef:
Oei wij wonen er niet ver vandaan en mijn vriend is vaak werken in die buurt. Zal hem eens vragen of hij zijn ogen wil open houden.

Zo iemand moeten ze alles afnemen en een verbod op houden van alle dieren geven!

Moet je idd even vragen.. T is zoooo zielig

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:08

Jeetje mijn paarden staan ook in Westmeerbeek/Ramsel maar verder weet ik daar niet veel paarden staan. Alleen een stuk achter mijn weitje staan ook wel paarden maar heb ze nog nooit heel goed bekeken (kom daar niet dikwijls). Die staan naast die fietsroute. Zijn die ook van haar? Heb wel al gezien dat de meeste paarden een afgeschuurde staart hebben, dat er nooit gras staat (wel wat hooi soms) en ook dikwijls merries met veulens.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:11

geerke schreef:
onley schreef:
echt een super gaaf ding

en jij hebt na het aanschouwen van dierenleed ook even de db gebelt en melding gemaakt?

neej
omdat ze er toch niks aan doen
omdat op dat moment hoe ik er was, was wel water op de wei aanwezig en ook gras
en tja als zij zegt aan DB dat de veulens (die aan de voet liepen) de merrie's leegmelken
gaan ze toch weer weg dus ;)

en ik ga er niet dagelijks voor bellen omdat ik er verder geen zicht op had (was voor mij een uur rijden)
ik heb wel betere dingen te doen.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:20

.
Laatst bijgewerkt door wishmelucky op 07-02-22 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt