Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:57

Wat een vreemde reacties in dit topic? Ken de hele stal niet, maar vind dat er nogal vreemd wordt gereageerd op een nieuwsbericht waar volgens mij niets raars in staat.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:59

breezy302 schreef:
Dat bedoel ik. De pensionklanten zorgen nu voor een slechte naam. Brand en asbest kan iedereen overkomen en de pensionhouder kon daar denk ik ook niets aan doen.

Ben in elk geval wel blij dat iedereen nog leeft en er alleen materiele schade is. Jullie zullen zo nu nog wel niet denken maar materiaal is te vervangen..

Marjo_Wystan: Ik wil wel langskomen hoor, wilde zelfs op deze stal gaan staan maar heb dat toen niet gedaan door andere redenen en wilde juist deze week even langsgaan om te vragen of dat nog mogelijk was...

Nogmaals: er is geen brand geweest!

En toch apart dat iedereen aangeeft dat nu de pensionklanten de slechte naam geven aan de stal, en niemand kan uitleggen waarom precies..

Maar kom gezellig langs, dan zul je zien dat het jammer is dat je nooit op deze stal bent gaan staan en dat er verder geen openheid van zaken te geven is ;)

(volgens mij val ik in herhaling :7 )

Heeft iemand nog de moeite om de filmpjes te bekijken...? Want dat is toch apart, dat je daar niets over hoort... daar wordt het hele verhaal namelijk verteld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:00

Mallow schreef:
De stal is gewoon open hor! Weet alleen niet of de stalbaas zoveel behoefte heeft aan mensen die alles al weten voor de stalbaas zelf ook maar iets op papier heeft :)

Ja maar waarom zeggen jullie dan kom maar langs en dan horen jullie het hele verhaal?

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:00

Charlie_P schreef:
Wat een vreemde reacties in dit topic? Ken de hele stal niet, maar vind dat er nogal vreemd wordt gereageerd op een nieuwsbericht waar volgens mij niets raars in staat.

Het zijn nieuwsberichten die niet kloppen ;) Dat is ook de reden dat wij met de hele stal hebben afgesproken dat de staleigenaar zelf het nieuws naar buiten brengt als die er is..

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:01

breezy302 schreef:
Mallow schreef:
De stal is gewoon open hor! Weet alleen niet of de stalbaas zoveel behoefte heeft aan mensen die alles al weten voor de stalbaas zelf ook maar iets op papier heeft :)

Ja maar waarom zeggen jullie dan kom maar langs en dan horen jullie het hele verhaal?

Het verhaal tot nu toe ;) Maar die is ook te vinden op YouTube :j

Wat er voor de rest gaat gebeuren, weet niemand, dus daar kunnen we ook niets over zeggen...

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:03

Dames van SMD.

Het is heel fijn dat jullie het zo voor de stal opnemen maar degene die dit toppic heeft gestart is ook uit op nieuws en hoopt dus ook op reacties van ons, hetgeen aardig gelukt is zo te lezen.

Ik stel voor dat degene die wil weten hoe het zit maar naar de stal komt voor nadere info.

Laat dit toppic gewoon voor wat het is en ga zeker niet meedoen aan het welles nietes spelletje.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:04

Marjo_Wystan schreef:
Charlie_P schreef:

Het zijn nieuwsberichten die niet kloppen ;) Dat is ook de reden dat wij met de hele stal hebben afgesproken dat de staleigenaar zelf het nieuws naar buiten brengt als die er is..

Ok. Maar dan nog vind ik dat het niet helemaal normaal wordt gebracht. Bij andere nieuwsberichten ga je toch ook niet helemaal achterhalen of de bron het wel helemaal precies goed heeft? Is toch logisch dat de ts daar vanuit gaat als het op tv en alles is?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 18:06

Ja Zeker heb ik de behoefte om de filmpjes te bekijken maar het punt is dat er elk moment gebeld kan worden omdat ik opgehaald word. Vandaar dat ik het ook vanavond wil doen als ik gewoon op mn gemakkie kan kijken. En waarom een AANTAL pensionklanten nu de stal onderuit trekken volgens mij is doodeenvoudig namelijk door jullie overdreven reacties, mensen trekken ook hun conclusie aan de hand van mensen die daar komen. Jullie reageren bijzonder heftig op iets wat helemaal niet zo dramatisch is als het gaat om de pensionstal zelf. Voor mensen die het daar niet kennen geeft dat het beeld dat er een bepaald "type" (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen) komt waar ze liever niet mee in aanraking komen. En daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat jullie asociaal zijn of zo maar in de ogen van mensen kan het wel zo overkomen.

En Mallow wat bedoel je met "kunnen we gelijk de stalbaas over dit topic vertellen"? Neem aan dat hij gewoon netjes zal reageren zoals een prof dat zal doen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:08

easygoing schreef:
En Mallow wat bedoel je met "kunnen we gelijk de stalbaas over dit topic vertellen"? Neem aan dat hij gewoon netjes zal reageren zoals een prof dat zal doen.

Over t feit dat jullie vinden dat wij de stal een slechte naam geven door onze reacties.. misschien dat hij meteen kan vertellen wat hij van zn pensionklanten vind :)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:11

easygoing schreef:
Ja Zeker heb ik de behoefte om de filmpjes te bekijken maar het punt is dat er elk moment gebeld kan worden omdat ik opgehaald word. Vandaar dat ik het ook vanavond wil doen als ik gewoon op mn gemakkie kan kijken. En waarom een AANTAL pensionklanten nu de stal onderuit trekken volgens mij is doodeenvoudig namelijk door jullie overdreven reacties, mensen trekken ook hun conclusie aan de hand van mensen die daar komen. Jullie reageren bijzonder heftig op iets wat helemaal niet zo dramatisch is als het gaat om de pensionstal zelf. Voor mensen die het daar niet kennen geeft dat het beeld dat er een bepaald "type" (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen) komt waar ze liever niet mee in aanraking komen. En daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat jullie asociaal zijn of zo maar in de ogen van mensen kan het wel zo overkomen.

Ik denk dat ik liever ook niet met mensen in aanraking wil komen met zulke vooroordelen... dus ik hoop dat je gelijk hebt

whoopylover

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:17

Ik heb zojuist het gehele interview gezien. (ik kon het helaas alleen slecht horen, m'n pc kon niet harder)
Heb het korte (tv west) filmpje en het lange (youtube) filmpje beiden bekeken.

Ik hoop dat iedereen snel weer terug kan naar z'n oude ritme en doen. Ik weet dat de staleigenaar de afgelopen jaren erg z'n best doet om er echt wat moois van te maken (en dit lukt hem ook aardig!) Heel jammer van dit asbest gebeuren dan...

Sterkte met de situatie, iedereen!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:19

thanks woopy lover!
( geluid kan volgens mij harder als je het geluid van youtube zelf harder zet)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:20

Idd whoopylover: bedankt voor het echt lezen en luisteren, en dat je de tijd hebt genomen om beide filmpjes te bekijken :J

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:27

Ook ik heb net het filmpje op youtube gekeken,kon het helaas ook slecht verstaan.
Het is idd erg naar wat daar allemaal gaande is.
Staleigenaar kwam iig wel over als een sympathieke vent.
Dus ik hoop,voor iedereen daar,dat alles snel netjes afgehandeld wordt.

Sterkte iig voor iedereen die ermee te maken heeft.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:31

dankje pipi voor je reactie en ook het kijken van beide fimpjes.
het geluid is niet top inderdaad. maar je hoort en ziet wat het met iedereen doet.
wij hopen ook dat alles snel en netjes wordt afgehandeld...

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:31

Youtube stond al op z'n hardst en m'n laptop ook, alleen me externe boxen zou het voor mij hoorbaar zijn. Het grootste gedeelte heb ik wel kunnen 'horen', ik snapte in ieder geval de strekking van z'n verhaal. En ze hebben maar 1 regel gebruikt in het tv west verhaal....
De staleigenaar houdt een heel verhaal over dat hij het gerechtvaardigd vindt dat ze het afsluiten, maar dat hij het vreemd vind dat ze ALLES afsluiten, zelfs de gebieden ver weg van de bron. En de enige zin die tv west gebruikt is (ongeveer) "ik snap niet dat ze het hier af moeten sluiten"...
beetje een verkeerd beeld schetsen ja.

Ik snap dat de mensen van stal zo reageren :)

(Wanneer jullie al een binnenbak hadden gehad, stond ik daar ook namelijk ^_^ want met de gezelligheid is niets mis op!)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:07

leukm om te horen woopy. :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:50

Beste mensen,
Mijn hart ligt al heel lang bij paarden en mijn paard heeft op Stal Midden Delfland een plek om respectvol oud te worden en tot zijn eind te blijven. Dat is altijd mijn hoop en wens geweest.
Nu is er iets vreselijk mis gegaan bij de sloop van een oude schuur. Er is helaas gevaarlijk asbest vrijgekomen, dat zich over het terrein heeft verspreid. Dat heeft gevolgen voor alle mensen die met de stal en de woonhuizen op het erf te maken hebben. We zijn met zijn allen in een hachelijke situatie beland. Laten we daarover niet gaan speculeren. Ook de media zijn vaak speculatief, maar aan het item met het interview op TV West heeft de stalhouder zelf meegewerkt.
Laten we ons aan de FEITEN van deze droevige zaak houden. Houdt daarom de website van de gemeente Midden Delfland goed in de gaten. http://www.middendelfland.nl
Afgelopen zaterdag was er een bijeenkomst voor paardeneigenaren van de stal, de gemeente vertelde de bevindingen tot nu toe en een ieder was vrij om vragen te stellen. De bijeenkomst is mondjesmaat bezocht, onze sms-cirkel was niet goed op de hoogte gesteld.
Woensdagavond om 21.15 uur is er wederom een bijeenkomst, deze keer in de Dorpshoeve, waarin de uitkomsten van het onderzoek dat de gemeente heeft laten uitvoeren door Ecoloss, worden bekendgemaakt. Ook dan is er weer gelegenheid tot het verkrijgen van informatie over deze ingewikkelde zaak en ieder kan vragen stellen.
Laten we verstandig zijn: houdt zaken en personen gescheiden, stel je vragen over de situatie. Mijn ervaring is, dat er serieus wordt geluisterd en open wordt gesproken.
Komt allen naar deze bijeenkomst, het gaat over de toekomst van onze stal, het welzijn van onze paarden en, misschien nog belangrijker: de mensen die op het erf hun huis hebben en nu niet bij hun dierbare spulletjes kunnen. Misschien nooit meer.
Lieve groet, Jet
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-07-10 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Groot lettertype weer normaal lettertype gemaakt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:34

Goed dat ik dat lees, was van de vorige bijeenkomst dus niet op de hoogte en niet aanwezig.
Ik zal er zijn met marlis:).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:47

Kijk Jetta, op zo'n antwoord zaten de meesten denk ik te wachten: duidelijkheid zonder verwijten.

Fij dat je de tijd hebt genomen dit even op te schrijven.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:09

Fijn dat er ook mensen zijn die wel eerst de filmpjes bekijken en niet gelijk gaan speculeren.. :j

@ breezy: Wat een rare post van jou zeg. Knap dat jij al aan een paar forum post kan zien wat voor mensen er op stal staan! :))
Ik heb op veeeel stallen gelopen, met verzorgpaardjes enzo. Maar zo'n sfeer als hier heb ik nog nooit meegemaakt. Het is hardstikke gezellig onderling!

Ik zou nooit over een stal oordelen qua mensen e.d., als ik er zelf nog nooit heb gestaan o.i.d.

Kinderachtig.. tsja, ik vind het kinderachtig om gelijk ergens van uit te gaan als er iets op internet staat. Iedereen weet dat niet alles waar is wat op internet wordt gezet, ook niet alle nieuwsberichten.

Ik vind het niet gek hoe sommige mensen hier reageren hoor, er wordt iets neer gezet wat niet 100% klopt, ze hebben al genoeg aan hun hoofd, en dan gaan er ook nog is mensen speculeren..

Tsja, iedereen zet wel is wat op een forum neer wat ze misschien anders bedoelen.
Op internet komt toch alles anders over dan in een persoonlijk gesprek bijvoorbeeld! :)

Anyway, je kan zeggen dat het alleen maar materieel is wat iedereen kwijt is. Tsja, blijkbaar heb je dan geld genoeg om alles weer opnieuw te kopen.. Maar helaas heeft niet iedereen dat.
Het komt er gewoon op neer dat iedereen maar uitzoekt hoe ze het op gaan lossen, en ik vind dat echt NIET kunnen!

Kom op zeg, er kan toch iemand ook zo'n pak aantrekken en alle spullen weg halen. Maar nee, 'overal' zit asbest in..? Alles is afgesloten in kasten, maargoed.

Helaas werkt t niet zo makkelijk :n

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 21:25

Oke ben thuis en ga zo na het eten even de filmpjes kijken.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:30

;( Jeetje Jet, wat een ellende allemaal.
Ik hoop dat er snel een goede oplossing wordt gevonden.
Tot die tijd wens ik jullie hele stal heel veel sterkte toe. Y;(
Voornamelijk ook John en Noes :(:)

BTW heb zelf ook op deze stal gestaan, en er was altijd een gezellige sfeer.
Als je dat niet weet, wees dan stil en speculeer niet. ;)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:43

easygoing schreef:
Oke ben thuis en ga zo na het eten even de filmpjes kijken.

Bedankt dat je de moeite neemt :j

Btw Jet; de gemeente was vrijdagavond natuurlijk ook langsgeweest, een groot deel van stal hebben die bijeenkomst al meegemaakt natuurlijk. Maar het was ook kort dag. (qua sms-cirkel en dan dat mensen ook nog moeten kunnen uiteraard) Overigens, was je bij het interview met TV west? want dan weet je dat er een hoop is uitgeknipt? (lees 9/10e)

Hoop dat deze bijeenkomst beter wordt bezocht idd.. maar dat gaat vast goed komen!

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:05

Lieve mensen in dit toppic,

Het raakt ons allen zeer diep wat ons is overkomen op onze stal en de dingen daarom heen. Wij doen er alles aan om zo adequaat mogelijk onze lieve mensen van stal te begeleiden en te steunen waar nodig. Vind het persoonlijk zeer kwetsent afgeschilderd te worden via een toppic op Bokt. Ik ben van mening dat die mensen die via een media toppics aanmaken beter eerst mij zouden kunnen benaderen voor een gesprek om te kijken wat er werkelijk aan de hand is alvorens dit allemaal te linken naar sites.

Een ieder is welkom op mijn stal om te zien hoe wij hier diep treurend met elkaar met alle beperkingen klaar staan voor elkaar. In deze moeilijke tijd kan ik alleen maar zeggen. De mensen maken STAL MIDDEN DELFLAND ook in deze tijd.

John van Trierum