Ernstig ongeluk met paard en wagen op Terschelling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:01

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen. :(:) zo'n naar ongeluk.

amyz

Re: Ernstig ongeluk met paard en wagen op Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:03

Och wat naar dit zeg! Ieder zn voorkeur wbt materiaal, een ongeluk zit gewoon in een klein hoekje, of je nou per vliegtuig, per auto of met de huifkar reist.

Ook ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte en ik ben daarnaast heel blij dat de paarden dan in ieder geval nog gespaard zijn gebleven, das tenminste iets.

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:34

Het gaat met de koetsier redelijk goed,moet nog wel in het ziekenhuis blijven.Heeft nog een wond aan zijn boven been daar moet nog huid overheen van zijn andere been.De paard3en knappen erg op,willem draafde net alweer door het land toen ik kwam met zijn favoriete hap.Loopt niet meer stijf,ienskje is nog wel een beetje stijf in de achterbenen,maar knapt ook al weer wat op.Morgen willem even weer voor de 2 wieler en lekker even stappen en kijken hoe hij hierop reageert,maar ik denkdat het goed gaat.Het is een koele kikker.dus verwacht geen problemen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:16

Gelukkig maar dan.

Valt me nog mee dat er niet meer ernstig gewonden er zijn. Is toch een flinke vaart en doodeng zo'n stuk in een onbestuurbare wagen en
niet wetende waar je zult eindigen. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Mijn ouders zitten voor 2 weken op Terschelling en die konder er niet door onderweg naar het strand dus die hadden al gebeld hoe
het met de betrokkenen was.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:21

Wij waren op vakantie in Terschelling. Wij hebben deze groep mensen nog met paard en wagen het strand af zien gaan bij West aan Zee. Het viel op omdat ze allemaal netjes gekleed waren (en er was een andere groep die ging trouwen in West maar dat was deze groep niet).
Normaal zie je dat iedereen de wagen af moet als ze het strand af gaan de duin op (te zwaar voor de paarden). Maar deze groep bleef gewoon zitten...dat was dan ook de reden dat het ons opviel.
Wij zaten bij het strandpaviljoen in de ochtend voordat ze een ongeluk kregen.
Wij wisten verder van niets totdat we werden gebeld door het thuisfront of alles goed was. Die hadden het nieuws al gehoord en aangezien wij zaterdag een tocht wilden doen waren ze bang dat wij er ook bij zouden zitten.
Bij de receptie van het Golden Tulip werd verteld dat het WEL van Terpstra was.
Maakt verder ook niet uit, is al erg genoeg. Ik ben wel benieuwd hoe een rem kan afbreken. Verkeerd gebruikt, slijtage of een iets anders.
De zwaargewonden zijn naar Drachten, Sneek en Amsterdam overgevlogen hoorden we. De rem brak af en de koetsier schijnt nog geprobeerd te hebben om de paarden te stoppen en heeft daar beenbreuken bij opgelopen. Erg allemaal hoor. Ik hoop dat iedereen er bovenopkomt.
Ik ben benieuwd hoe de paarden het doen als ze weer aangespannen worden Arianne.
Het verhaal van Orka was leuker om te lezen om de kabeltv van Terschelling.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:23

tjee! heftig zeg! het zal je maar gebeuren...

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:22

Willem heeft er vanmiddag weer voorgelopen,en ging prima.Niets in de weg.Deze groep waar het over gaat,waren niet heel netjes gekleen,ze zaten in korte broek en tshirt,dus ik bedoel te zeggen,geen nette kleding,jullie toch een andere kar gezien,wij hadden er 2 paarden voor en hier boven staat dat jullie het over paard en wagen hebben.Geeft verder niet .

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:55

Het was een openkar zeg maar met zeil erover, er liepen 2 paarden voor de wagen. Naar schatting een man op 20 erop. Ik zag wat nettere mensen en niet een wagen vol met mensen en kinderen enzo.
Maar maakt niet uit maar vond het vreemd dat de mensen niet afstapten met naar boven gaan bij het strand vandaar dat het opviel.
Mooi dat het met de paarden goed gaat.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:40

Mytens schreef:
Wij waren op vakantie in Terschelling. Wij hebben deze groep mensen nog met paard en wagen het strand af zien gaan bij West aan Zee.

Wel bijzonder om er gelijk vanuit te gaat dat jullie deze kar hebben gezien omdat je toevallig een paard en wagen heb zien rijden...
Met dit mooie weer rijden er wel meer karren over het eiland..
En het ongeluk was kilometers verderop dan waar jij een kar hebt zien rijden..

Red_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:28

Daar heb je helemaal gelijk in wereld. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat het om dezelfde groep ging, ik ben ze ook tegengekomen en het lijkt me heel gek dat ze bij West aan Zee geweest zijn. Maargoed, dat doet er verder niet toe. Slecht geinformeerd hotel ook overigens.

Fijn dat Willem er vanmiddag weer zo mooi voor gelopen heeft! Mooi dat hij ook niet meer stijf is, komt vast helemaal goed met hem.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:03

wereld schreef:
[***] schreef:
Wij waren op vakantie in Terschelling. Wij hebben deze groep mensen nog met paard en wagen het strand af zien gaan bij West aan Zee.

Wel bijzonder om er gelijk vanuit te gaat dat jullie deze kar hebben gezien omdat je toevallig een paard en wagen heb zien rijden...
Met dit mooie weer rijden er wel meer karren over het eiland..
En het ongeluk was kilometers verderop dan waar jij een kar hebt zien rijden..

Ja ik ga daar gelijk vanuit ja, duhhhhh maar ik ga hier verder niet op in.
Voor een penny is een paard een paard en een wagen een wagen toch? :Z
Daarbij maak je heel wat km's op het eiland hoor dus het kan ver uit elkaar liggen.
Weer ontopic, ik hoop dat alle mensen snel weer thuis zijn en geen blijvend letsel hebben opgelopen.
En dat de paarden zonder schrik weer voor de wagens kunnen.
De koetsier zal wel geschrokken zijn, ik hoop dat hij in de toekomst weer helemaal fit op de wagen kruipt.
Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak is waardoor dit kon gebeuren.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:43

WillemYntJee schreef:
Inmiddels liggen er nog 2 personen in t ziekenhuis, waarvan 1 behoorlijk ernstig (moet minimaal 4 weken blijven) en 1 die waarschijnlijk redelijk snel weer naar huis kan. (althans dat is de laatste informatie die ik heb, van een van de familieleden)
Dat nieuws hoorde ik ook. Maar weet niet of er nog twee of drie gewonden in het ziekenhuis liggen momenteel.

Vier gewonden werden met de traumahelikopter en met een Search and Rescue helikopter naar ziekenhuizen in Sneek en Leeuwarden gebracht. De ernstig gewonden zijn per traumahelikopter overgebracht naar het AMC in Amsterdam en het UMCG in Groningen. Ze verkeren niet in levensgevaar.

Dit stond vandaag trouwens in de Tubantia (regionale krant van Twente):

Een 31-jarige vrouw uit Almelo behoort tot de ernstig gewonde slachtoffers van het menongeluk zaterdag op Terschelling. De zwaargewonde vrouw is de moeder van het acht maanden oude baby’tje en haar vijfjarig broertje die beiden wonderwel ongedeerd bleven.
Het tweede ernstig gewonde slachtoffer is een vrouw uit Dedemsvaart en de derde zwaargewonde is de menner.
De zwaargewonde vrouw uit Almelo wordt woensdag geopereerd aan haar verwondingen. Haar bekken is van twee kanten gebroken. Een rugwervel is verschoven en een andere rugwervel is gebroken.

Bron

Een vriendin van mij kent de zwaargewonde vrouw en haar familieleden. De familieleden die het gezien hebben zijn volgens haar ook erg in schok. Ze krijgen slachtofferhulp.

Liisanneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:09

Arme suzanne. ):
Hoop dat het goed gaat met ze. <3

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:24

Met Suzanne gaat t goed ;) Volgens mij wel behoorlijk geschrokken, maar dat is logisch..

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:27

Ik zag het op televisie ja!
Heftig zeg :=
Kwam er ook achter, dat er een meisje die in mijn woonplaats woont, in zat.
Die mankeerde gelukkig helemaal niets *D

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:34

LadyGrace schreef:

:? ???

Jouw smiley kan ik niet plaatsen, vind je zo een ongeluk grappig???

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:35

wereld schreef:
LadyGrace schreef:

Jouw reactie kan ik ook niet plaatsen. Het lijkt mij overbodig om te vragen of iemand het grappig vindt.
Misschien gewoon verkeerde smiley gebruikt of met een andere betekenis als 'grappig'.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:37

Nee jouw reactie's in dit topic zijn lekker nuttig...
Je weet het telkens allemaal zo goed als buitenstaander.. :roll:

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:38

ze vraagt toch zegt toch gewoon dat ze die smilie niet kan plaatsen, en ze vraagt of ze zon ongeluk grappig vind? wat valt daar niet over te plaatsen?ik snap de reactie van wereld heel goed! want dat dacht ik ook!!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:39

wereld schreef:
LadyGrace schreef:

Ik zie de nagelbijt smiley, die is toch niet grappig?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:40

ik zie een lachende smiley

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:42

Ok, nou misschien is dat een foutje van bokt? nagelbijt smiley is daar wel meer op zijn plaats dus neem aan dat ze die bedoelde?

EDIT: als ik mijn muis erover haal staat er nagelbijten/gniffelen, dus misschien hangt het van je browser af oid?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:04

wereld schreef:
Nee jouw reactie's in dit topic zijn lekker nuttig...
Je weet het telkens allemaal zo goed als buitenstaander.. :roll:

En vertel jij dan eens als insider waar ze gereden hebben, wat er precies gebeurd is tot in detail en van wie deze huifkar dan was.
Want blijkbaar weet jij alles. Het belangrijkste vind ik is dat deze mensen opknappen en dat dit tot de bodem toe wordt uitgezocht (de oorzaak/schuld) zodat dit niet snel nog een keer kan gebeuren.
Laatst bijgewerkt door PieterBel op 29-06-10 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Red_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:06

Die smiley roept wel vaker verwarring op geloof ik, ik gebruik hem ook als lachende smiley, maar niet iedereen ziet hem zo.

Ik vind wel dat je steeds heftig op Wereld reageert Mytens, snap niet helemaal waarom dat nodig is. En je mag best reacties plaatsen, maar zeggen dat je de wagen gezien hebt terwijl er toch echt wel tig andere mensen op pad waren met een kar zaterdag, vond ik ook zeer apart.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:09

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om de discussie over een smiley te staken en weer terug on topic te gaan.