Horse Event: Bokt-probleempaarden gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Horse Event: Bokt-probleempaarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:26

jeetje als ik dit lees zijn er een HOOP probleem paarden in Nederland! Die van mij heeft ook verschillende eigenaren gehad, problemen met een longeerzweep en die nam ook nogal eens de benen. Maar met logisch verstand, bewust zijn van je eigen houding en acties en een hoop geduld kun je vaak al veel op lossen.. ( behalve als het paard natuurlijk echt iets meegemaakt heeft :))

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:37

Renske_ schreef:
horseyfries schreef:
Renske, ik hoop echt dat jouw paard uitgekozen wordt, je verdient het ook na al die pech die jij gehad hebt!

@Sjoerd: ik heb nog wel een paar leuke foto's in mijn profiel die je mag gebruiken ;)

Bedankt Jenny! Dat doet me goed :)

ook ik hoop dat je wordt uitgekozen renske en zal zeker voor je stemmen indien nodig!
want mijn paard heeft precies het zelfde, top wedstrijd paard gweest L dressuur B springen L eventing, ongeluk gehad, rust gehad, rijden ging een tijd goed en opeens is het hek van de dam, als ik op stijg begint het toch al een idioot in het rond te stijgeren, en niet normaal maar meer rodeo.
na een paar keer uit gezeten te hebben ben ik er laatst keihard van afgeknalt, resultaat een maand lang een gekneusde schouder en het paard dat voor lief in de wei staat.
ik zou me graag willen opgeven voor dit helaas heb ik er waarschijnlijk geen vervoer naar toe, renske ik gun het je van harte want ik weet hoe frustrerend hoe moeilijk en vooral hoe pijn dit alles kan doen als je denkt je ultieme maatje en wedstrijd paard gevonden te hebben! :(:)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:51

Moderatoropmerking:
Bij dit artikel stond in eerste instantie een erg sprekende foto welke, wat beeld betreft, goed bij deze oproep past. Er was toestemming om de foto te gebruiken maar de context waarin dit gebeurd is (probleempaarden) was, achterafgezien, niet de meest geschikte. Op verzoek van de eigenaar van het paard op de foto is deze foto samen met de bijbehorende discussie verwijderd uit dit topic. Onze excuses voor deze vervelende gang van zaken.

Nu terug naar de echte probleempaarden...

M_anoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:20

Als ik dit allemaal zo lees heeft de mijne toch nog een beetje een apart probleem.. :+
Hij is bang voor sprays en voor water. Ik hoef met beide ook absoluut níét in de richting van zijn hoofd te komen, want dan springt hij een gat in het dak!
Ook als hij staat te drinken, en daarna ermee gaat spelen, en hij hoort ''plons'' dan staat hij aan de andere kant van zijn stal. Het afspuiten vind hij neit zo leuk. Maar dat gaat inmiddels een stuk beter. En het sprayen.. Zijn staart mag, al staat hij met bij elkaar geknepen billen }:0 en zijn manen, meot ik het eerst op mijn hand doen en dan erover heen strijken. Op de rest van zijn lichaam doet hij net alsof hij in elkaar geslagen word. Inclusief met gekreun.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:31

Ik denk dat ik mijn paard en pony ook ga opgeven.

Mijn pony is een 9- jarige ruin.
Hij is VERSCHRIKKELIJK bang van spuitbussen van bijvoorbeeld insectenspray/ glansmiddel.
Hij is zelfs zo bang dat hij (raar maar waar) boven op een strobaal van 1.30 meter springt uit schrik, terwijl hijzelf maar 1.27m meet!
Water was vroeger ook een groot probleem, maar dat begint wel aardig te verbeteren.
Ook was hij vroeger heel bang als je hem aan zijn achterhand aanraakte, hij drukte zijn rug heel fel omhoog.
Maar ook dit gaat de goede richting uit.
Hem aanraken met een zweepje als je langs hem staat lukt ook niet zonder dat hij wegspringt of wegdraait.
Rijden met een zweepje lukt dan weer wel.
Het is dan wel zo dat al hij weet dat je een zweep vast hebt dat hij dan al vanzelf vooruit gaat zonder je de zweep moet gebruiken.

En mijn paard (een 5 -jarige KWPN merrie) heeft een trailerprobleem.
Ze wil er niet op, en als ze voor de trailer staat en er niet op wil stampt ze zo hard dat de gaten in de grond staan.
Of er nu iemand achter haar staat of niet maakt haar dan niet uit.
Als ze dan weer uit de trailer komt en haar transportbescherming nog aan heeft en ik zet haar vast aan de muur stampt ze op alles dat voorbijkomt, soms met haar hoef in de lucht om echt iets/iemand proberen te raken, maar soms ook heel hard tegen de grond.
Zo hard dat ze vonken er letterlijk vanaf vliegen.
Bovendien is het ook nog niet zo een schatje op stal.
Ze bijt vreemde mensen als ze de staldeur nog maar open willen doen,
en draait haar achterhand naar je toe, maar stampen doet ze dan nog niet.
Ze legt ook haar oren in haar nek als je gewoon voorbij haar stal loopt.
Als ze een halster aanheeft is ze wel weer lief.
Zelfs ikzelf (eigenaar) kan haar vaak niet deftig aaien aan haar hooft/hals zonder dat ze haar oren in haar nek legt en met haar hoofd slaat (of probeert te bijten).

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:14

wat een probleem paarden zeg allemaal!
ik zit nog te twijfelen of ik die van mij op ga geven.
die van mij heeft ook een trailer probleem er in en er uit laden is geen probleem maar zodra je gaat rijden gaat ze tegen het tussenschot aan hangen.
en 2e probleem ik zou graag een bijrijder willen maar dat gaat gewoon niet.
als ik er op rijd is er helemaal niks aan de hand geen gebok of wat dan ook. gaat mijn vriendin er op die haar graag een paar dagen in de week wil rijden dan gaat ze lopen bokken en kloten wat het nou is ?? geen iedee.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:40

M_anoonn schreef:
Als ik dit allemaal zo lees heeft de mijne toch nog een beetje een apart probleem.. :+
Hij is bang voor sprays en voor water. Ik hoef met beide ook absoluut níét in de richting van zijn hoofd te komen, want dan springt hij een gat in het dak!
Ook als hij staat te drinken, en daarna ermee gaat spelen, en hij hoort ''plons'' dan staat hij aan de andere kant van zijn stal. Het afspuiten vind hij neit zo leuk. Maar dat gaat inmiddels een stuk beter. En het sprayen.. Zijn staart mag, al staat hij met bij elkaar geknepen billen }:0 en zijn manen, meot ik het eerst op mijn hand doen en dan erover heen strijken. Op de rest van zijn lichaam doet hij net alsof hij in elkaar geslagen word. Inclusief met gekreun.

Opzich denk ik dat elk paard dit wel heeft..
Al mijn paarden hebben een hekel aan de spray vliegen spray etc..
Gelukkig kan ik zel wel afspuiten met water

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:00

Mijn paard heeft geen trailer probleem, niet bang voor water, rijden in de bak en in het land gaat ook goed, maar zodra we het erf af willen om even over de laan uit te stappen kom ik het woonhuis niet eens voorbij. dit gaat wel goed zodra er iemand voor loopt (of ik stap af en dan loopt ze ook braaf mee) of een paard voorop gaat..
Dit komt ook wel vaak voor als we op wedstrijd zijn en we naar de losrijring moeten lopen, dit is meestal een klein stukje over een af gezette weg.. maar zodra mijn vader er voor loopt dan loopt ze zo mee..
wat ze doet is: gewoon stoppen en achteruit lopen en proberen om te draaien, als ik haar recht probeer te houden en zachtjes been probeer te geven dan komt ze recht omhoog, als ik haar een tik wil geven met de zweep dan bokt ernaar (dit is in de bak niet zo) en met geen mogelijkheid krijg je haar er dan langs (ook niet als je dravend er langs gaat dan kan ze ook ineens stilstaan) maar zodra er dan iemand of een paard voorgaat is het over, nog wel soort van bang/wantrouwend wat het enge is...
verder is ze in de losrij ring (springen) en in de ring zelf, is dit opgelost, ze kijkt wel maar blijft wel lopen en soms schiet ze dan iets naar binnen..
ik weet niet of ze dit nu zoeken als een echt "probleem" paard....

AmberWhatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:19

Ik heb ook een mailtje gestuurd met de beschrijving erin van mijn Merrie..
Maar nu vraag ik mezelf dus af wanneer je iets hoort ervan. Een bevestiging dat
je mailtje is gelezen maar dat je bijv. niet toegelaten bent ofzo ??
En maak je nu ook minder kans als je geen foto of filmpje bijvoegd ?

Hoezo wanhopig. Haha maar ik wil dit echt zo ontzettend graag en ook omdat
ik gewoon geen andere uitweg meer weet dan dit....

X

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:24

Citaat:
Bokt.nl zoekt samen met Annemarie de tien meest uitdagende problemen uit de inzendingen. Vervolgens kunnen alle gebruikers hun stem uitbrengen op het paard waar zij het liefst op Horse Event naar kijken.

AmberWhatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:27

Dus ik denk dat je dan minder kans maakt als je geen foto of filmpje plaatst ?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:05

Evelien4 schreef:
Mijn paard heeft geen trailer probleem, niet bang voor water, rijden in de bak en in het land gaat ook goed, maar zodra we het erf af willen om even over de laan uit te stappen kom ik het woonhuis niet eens voorbij. dit gaat wel goed zodra er iemand voor loopt (of ik stap af en dan loopt ze ook braaf mee) of een paard voorop gaat..
Dit komt ook wel vaak voor als we op wedstrijd zijn en we naar de losrijring moeten lopen, dit is meestal een klein stukje over een af gezette weg.. maar zodra mijn vader er voor loopt dan loopt ze zo mee..
wat ze doet is: gewoon stoppen en achteruit lopen en proberen om te draaien, als ik haar recht probeer te houden en zachtjes been probeer te geven dan komt ze recht omhoog, als ik haar een tik wil geven met de zweep dan bokt ernaar (dit is in de bak niet zo) en met geen mogelijkheid krijg je haar er dan langs (ook niet als je dravend er langs gaat dan kan ze ook ineens stilstaan) maar zodra er dan iemand of een paard voorgaat is het over, nog wel soort van bang/wantrouwend wat het enge is...
verder is ze in de losrij ring (springen) en in de ring zelf, is dit opgelost, ze kijkt wel maar blijft wel lopen en soms schiet ze dan iets naar binnen..

ik kam met presies hetzelfde probleem.
ik heb de moed allang al op gegeven om alleen met haar naar buiten te gaan.
gelukkig ben ik dus niet de enigste met dit probleem.

Chico_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:06

Ik heb mijn paard er ook voor opgegeven. Ik weet soms niet wat ik met hem aan moet, al gaat het stukken beter. Hij is echt wel lief en mijn maatje <3 . Nog geen jaar geleden moest ik samen met een stalgenoot en 2 hengstenkettingen me paard uit het paddock halen en dan nog moest je uitkijken dat hij het licht niet uit je ogen sloeg. Nu kan IK hem met een touw om zijn nek al meenemen. :D

Maar dit is niet het enige de volgende punten zijn ook een probleem: |(

- Ik kan met mijn paard niet buitenrijden omdat hij als de dood is voor koeien, hij is wel verkeersmak.
Zelfs aan de hand is hij niet te houden en wordt hij nerveus.
- Met rijden kan ik geen zweep in me handen vast houden, hier raakt hij helmaal van in de stres.
- Hij weet niet zo goed wat hij met andere paarden aan moet, het sociale is hem denk ik nooit aangeleerd. Hij staat daarom ook helaas alleen op een landje.
- Hij wordt gek in zijn hoofd als het te druk voor hem gaat worden. Hij weet dan niet wat hij met zichzelf aanmoet. Dit zowel onder het rijden als aan de hand.
- trailer laden is een probleem nadat ik met hem bij de dierenarts ben geweest.

Nu komt 26 juni een vrouw die met paarden kan praten en hoop dat ik er wat aan heb.
En hoop natuurlijk dat ik word uitgekozen *D

Buiten alles om is het echt wel mijn maatje en kan lezen en schrijven met hem, weet alleen niet hoe ik de bovenstaande punten kan oplossen.

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:17

marjoleinft schreef:
Evelien4 schreef:

ik kam met presies hetzelfde probleem.
ik heb de moed allang al op gegeven om alleen met haar naar buiten te gaan.
gelukkig ben ik dus niet de enigste met dit probleem.

nouja, zodra die van mij achter een ander aan kan lopen is die harstikke braaf, wel beetje kijkerig, en zodra ze weet dat dit de weg weer naar huis is, dan kan ik gewoon achterste voren met los teugeltje er op zitten, dan is niks meer eng, maar dezelfde weg de andere kant op... ?? denk dat casper het spookje haar zit te plagen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:20

ze mag op de mijne gaan zitten................ maar nee, daar vind ik annemarie veel te aardig voor :D :D

ik ga even met de eigenaar overleggen, maar ik heb er wel een op het oog die chineze gebruiksaanwijzing heeft die in het arabisch geschreven is en dan door 30 vertaalmachines is heengehaald :) ........... wel een heel leuk projectje :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:33

......... maar die van jou was toch met de VUT vanwege fysieke problemen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:34

jawel........... maar een daggie HE kan hij best handelen hoor :D :D

hij kan daarna weer fijn het land op :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:36

Als jouw paard een project wordt, kom ik kijken! :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:38

hahahaha dat wil ik Annemarie niet aandoen :D :D

maar mocht zij dat willen............... dan wil ik daar best over nadenken :D :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:41

krackertje schreef:
JessAndHope schreef:
Je bedoeld nog nooit NIET opgelost.... (foutje, verkeerd gelezen, laat maar!)
Jah duuh, ik snap dat het juiste gedaan moet worden, maar wát is dat juiste?
Daar moet je dus achter zien te komen en dat kan alleen door proberen proberen en proberen. En dan ook nog eens zien te voorkomen dat ze juist dieper in dr probleem wegzakt door al die mensen

Kijken naar het gedrag van het paard en simpel blijven redeneren, niet in problemen denken maar aan oplossingen, het klinkt simpel maar het is ook simpel.

Als het zo simpel is... wat zou jouw oplossing zijn dan? :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:17

AmberWhatje schreef:
Dus ik denk dat je dan minder kans maakt als je geen foto of filmpje plaatst ?

Foto's en filmpjes maken sneller duidelijk wat het probleem is dan een verhaal. Ik denk dat duidelijk beeldmateriaal je kansen wel vergroot, zeker tijdens het stemmen.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:02

Ik denk wel bij een filmpje dat je dan snel commentaar krijgt dat je het of helemaal verkeerd doet of andere het beter weten..

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:37

Ik heb nooit gefilmd wat mn paard doet tijdens het trailerladen en ga het risico ook niet meer nemen...

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:42

Ik zit eigenlijk ook te twijfelen of ik mijn verzorgpaard niet opgeef.
ten eerste moet ik dit natuurlijk met de eigenaar overleggen.

ik heb wel een filmpje, moet hem alleen even uploaden vandaag of morgen. Dus kan hem hier iig even laten zien, en dan altijd verder kijken, toch?!

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:21

Ik had me al opgegeven. Maar kan ik evengoed nog filmpjes sturen?