Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renske_ schreef:horseyfries schreef:Renske, ik hoop echt dat jouw paard uitgekozen wordt, je verdient het ook na al die pech die jij gehad hebt!
@Sjoerd: ik heb nog wel een paar leuke foto's in mijn profiel die je mag gebruiken
Bedankt Jenny! Dat doet me goed
M_anoonn schreef:Als ik dit allemaal zo lees heeft de mijne toch nog een beetje een apart probleem..![]()
Hij is bang voor sprays en voor water. Ik hoef met beide ook absoluut níét in de richting van zijn hoofd te komen, want dan springt hij een gat in het dak!
Ook als hij staat te drinken, en daarna ermee gaat spelen, en hij hoort ''plons'' dan staat hij aan de andere kant van zijn stal. Het afspuiten vind hij neit zo leuk. Maar dat gaat inmiddels een stuk beter. En het sprayen.. Zijn staart mag, al staat hij met bij elkaar geknepen billenen zijn manen, meot ik het eerst op mijn hand doen en dan erover heen strijken. Op de rest van zijn lichaam doet hij net alsof hij in elkaar geslagen word. Inclusief met gekreun.
Evelien4 schreef:Mijn paard heeft geen trailer probleem, niet bang voor water, rijden in de bak en in het land gaat ook goed, maar zodra we het erf af willen om even over de laan uit te stappen kom ik het woonhuis niet eens voorbij. dit gaat wel goed zodra er iemand voor loopt (of ik stap af en dan loopt ze ook braaf mee) of een paard voorop gaat..
Dit komt ook wel vaak voor als we op wedstrijd zijn en we naar de losrijring moeten lopen, dit is meestal een klein stukje over een af gezette weg.. maar zodra mijn vader er voor loopt dan loopt ze zo mee..
wat ze doet is: gewoon stoppen en achteruit lopen en proberen om te draaien, als ik haar recht probeer te houden en zachtjes been probeer te geven dan komt ze recht omhoog, als ik haar een tik wil geven met de zweep dan bokt ernaar (dit is in de bak niet zo) en met geen mogelijkheid krijg je haar er dan langs (ook niet als je dravend er langs gaat dan kan ze ook ineens stilstaan) maar zodra er dan iemand of een paard voorgaat is het over, nog wel soort van bang/wantrouwend wat het enge is...
verder is ze in de losrij ring (springen) en in de ring zelf, is dit opgelost, ze kijkt wel maar blijft wel lopen en soms schiet ze dan iets naar binnen..
ik weet niet of ze dit nu zoeken als een echt "probleem" paard....
marjoleinft schreef:Evelien4 schreef:Mijn paard heeft geen trailer probleem, niet bang voor water, rijden in de bak en in het land gaat ook goed, maar zodra we het erf af willen om even over de laan uit te stappen kom ik het woonhuis niet eens voorbij. dit gaat wel goed zodra er iemand voor loopt (of ik stap af en dan loopt ze ook braaf mee) of een paard voorop gaat..
Dit komt ook wel vaak voor als we op wedstrijd zijn en we naar de losrijring moeten lopen, dit is meestal een klein stukje over een af gezette weg.. maar zodra mijn vader er voor loopt dan loopt ze zo mee..
wat ze doet is: gewoon stoppen en achteruit lopen en proberen om te draaien, als ik haar recht probeer te houden en zachtjes been probeer te geven dan komt ze recht omhoog, als ik haar een tik wil geven met de zweep dan bokt ernaar (dit is in de bak niet zo) en met geen mogelijkheid krijg je haar er dan langs (ook niet als je dravend er langs gaat dan kan ze ook ineens stilstaan) maar zodra er dan iemand of een paard voorgaat is het over, nog wel soort van bang/wantrouwend wat het enge is...
verder is ze in de losrij ring (springen) en in de ring zelf, is dit opgelost, ze kijkt wel maar blijft wel lopen en soms schiet ze dan iets naar binnen..
ik weet niet of ze dit nu zoeken als een echt "probleem" paard....
ik kam met presies hetzelfde probleem.
ik heb de moed allang al op gegeven om alleen met haar naar buiten te gaan.
gelukkig ben ik dus niet de enigste met dit probleem.
krackertje schreef:JessAndHope schreef:Je bedoeld nog nooit NIET opgelost.... (foutje, verkeerd gelezen, laat maar!)
Jah duuh, ik snap dat het juiste gedaan moet worden, maar wát is dat juiste?
Daar moet je dus achter zien te komen en dat kan alleen door proberen proberen en proberen. En dan ook nog eens zien te voorkomen dat ze juist dieper in dr probleem wegzakt door al die mensen
Kijken naar het gedrag van het paard en simpel blijven redeneren, niet in problemen denken maar aan oplossingen, het klinkt simpel maar het is ook simpel.