FEI dressuurcomité roept ruiters op om een cap te dragen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:47

Oakland1990 schreef:
@Urielle: zo'n onzin vind ik dat niet, als kind keek ik op naar Anky, Edward, Imke etc, als zij een cap droegen zou ik veel eerder overtuigd zijn om er eentje te dragen. Ik zou het van hen ook eerder aanvaard hebben als ze me vertelde er een op te zetten dan mijn ouders.

Het is imo toch echt niet het probleem van een topruiter of jij een cap op zet of niet, maar die van kind en ouders zelf. Ik zal wel een ouderwetse doos zijn :o maar imo heb je zolang je bij je ouders onder dak woont gewoon te luisteren. Als ons Gioy van mij een cap op moet en ik kom erachter dat ze die stiekem afzet ofzo, dan komt ze der pony niet meer op, zo simpel is dat hier. Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om te luisteren naar smoesjes over topruiters. 'Mama zegt dat het moet' is hier genoeg reden om iets te doen ;) Niet luisteren? Pony in de verkoop!

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:50

Urielle ben het met je eens een ouder heeft zelf ook verantwoording. als ik het goed heb gebeuren de meeste ongelukken dan ook tehuis en op de buiten ritten en niet zo zeer op wedstrijden. dus is het een beetje onzin om nu een hoedje teverbieden op wedstrijden. als je zo hoog rijdt vind ik dat het er gewoon bij hoort en je kunt kiezen niks is verplicht dus gewoon hoedje op als je hoog rijdt als het kan.
maar zorg dat iedereen tehuis maar eens met cap rijd want dat gebeurt niet. lekker is dat om nu af tegeven op een hoedje.
vind dit dus zeer overtrokken.laat ze met springen maar een bodyprotector om doen. scheelt ook weer. :+

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:15

@Lente77: Ik blijf bij mijn mening dat het een kwestie van aanstelleritis is als je zeurt over hoofdpijn van het dragen van een cap. Enig idee hoeveel hoofdpijn je krijgt als je met je schedel tegen een muur valt als je gelanceerd wordt van je paard? ;) Bedoel ik....
Mensen die zeuren zijn uitvluchten zoekers. Of kiezen het verkeerde model cap en zouden zich beter moeten laten informeren in een ruitersportwinkel. Er zijn -tig modellen te koop, zelfs met verstelbare draaiknoppen op de achterzijde, die het mogelijk maken je cap aan de vorm van je hoofd aan te passen.

Er is overal wel een uitvlucht voor te zoeken. En nee, jij kan er niets aan doen dat ik hersenletsel hebt, hoor je mij ook nergens zeggen. Je kunt alleen voorkomen dat je het zelf ook krijgt, door een cap te dragen zodat je, als je ooit met je hoofd hard ergens tegenaan valt, niet hetzelfde overkomt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:34

Barmat schreef:
@Lente77: Ik blijf bij mijn mening dat het een kwestie van aanstelleritis is als je zeurt over hoofdpijn van het dragen van een cap. Enig idee hoeveel hoofdpijn je krijgt als je met je schedel tegen een muur valt als je gelanceerd wordt van je paard? ;) Bedoel ik....

Barmat, met alle respect verder maar ik vind dit op mijn beurt een vervelende bagatelliserende reactie.
Ik rij trouwens braaf met cap, op alle paarden, maar ik ben wel een van de ruiters die knallende koppijn krijgt ervan. Ik heb een heel ovaal hoofd blijkbaar en alle gangbare caps tot dusver zijn veel te rond ontworpen voor mijn hoofd, dus de voor- en achterzijde knellen en de zijkanten zitten te los. Als je een paard rijdt per dag al vervelend, maar als je een halve werkdag met zo'n ding op loopt word je er helemaal ellendig van. Ik los het op door hem tussendoor veel af te zetten zodat de hoofdpijn weg kan zakken maar zo'n ding met een afgekoelde zweterige voering op- en afzetten voelt ook niet echt smakelijk. :o De afweging of je dat eenmalige risico loopt op hoofdletsel of elke dag met barstende koppijn rondloopt, lijkt me een keuze voor ieder voor zich. Ik wil jouw ongeval zeker niet bagatelliseren maar ik vind het wel heel vervelend dat je andermans narigheid wel als aanstelleritis terzijde wuift, want elke dag met hoofdpijn rondlopen is ook geen pretje.