Zenyatta doet opnieuw het onmogelijke en wint *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:03

Zo mooi ... heb er gewoon kippenvel van

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:04

Ik zag het niet duidelijk hoor, vandaar mijn vraag. Alleen maar TOP als hij haar zonder zweep rijdt!
En wat een kont met spieren heeft die merrie. GEWELDIG, LEGENDARISCH!! Wat een paard.

Nikka

Re: Zenyatta doet opnieuw het onmogelijke en wint *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:06

Ben toch zo blij dat ik iet de enige ben die elke keer weer met tranen zit, wat een merrie!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:07

Super!! Wat een paard!! <3 Snap alleen niet helemaal waarom ze de trainingsmethode hebben aangepast? Het ging toch al uitmuntend? Kan alleen maar slechter uitpakken lijkt mij dan..?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:10

die voiceover, word helemaal gek! echt super...

Vind het echt een geweldig dier!!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:14

ik ken eignelijk niets van de rensport af. Maar dit is echt super mooi om naar te kijken. Wat een super dier. Het valt me vooral op met hoeveel plezier ze rent. Die oortjes vaak erop wat je bij de andere paarden niet ziet. Dit zal wel komen door de inspanning denk ik. Maar voor een leek als ik is het echt mooi om te zien dat dit paard met zoveel plezier rent.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:24

Ayasha schreef:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet eerlijk dat dat dier extra belast moet worden zodat het voor de anderen "eerlijker" is. Zenyatta is gewoon een ontzettend goed paard en daar kan ze zelf ook niets aan doen... IMO moet je het zo'n dier dan niet moeilijker gaan maken dan alle anderen. >;)

Prachtige merrie blijft het :+: Ik heb niks met rensport maar dit paard kijk ik altijd even.. :+: Ze doet het met zoveel overgave en plezier...

Dat vind ik nou ook.

maar ik neem aan dat ze dit doen omdat je in de rensport geen klasses hebt ofzo? maar dan nog, wordt het dier 'gestraft' omdat het zo goed is. toch wel raar.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:28

jeetje, ik ben echt sprakeloos. Kippenvel, prachtig.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:29

wat een prachtig paard,
om kippevel van te krijgen.
ik snap het gewoon niet die oortjes gaan naar voren ze gaat in de hoogste versnelling en loopt als of het niks voorsteld.
ze krijgt geen zweep slagen tewijl je duidelijk ziet hoe de jockey van het 2de paard herhaaldelijk zijn paard aan moedig met de zweep.
ik weet niet hoe hze het doet.
maar ze doet het prachtig.
+:)+ dit paard is in 1 woord geweldig +:)+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:42

Suzanne F. schreef:
Coloured schreef:
Heb het filmpje ook even bekeken: volgens mij zit de jockey haar wel flink te meppen op het laatst of is dat slechts aanmoedigen en met de zweep in de lucht slaan zonder het paard te raken zoals in de tekst staat?? :?

Heeft hij wel een zweep bij zich??

Heeft ie ook, alleen in de rensport mag je het paard maar 3x daadwerkelijk raken. Meer = DQ. Met de zweep wordt ook gestuurd. Bijv zwiepend langs het rechteroog als het paard teveel naar buiten neigt.

Schitterende filmpjes en dito paard :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:51

Wat een geweldige merrie is dit toch, helemaal top! Idd, she did it again!

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:56

Nezzie schreef:
Ook hier traantjes, wat is het toch met dat dier dat ze mensen zo raakt? Ik kijk wel vaker paardenrennen, maar daar zit ik toch echt minder emotioneel bij :D

Dat heb ik nou ook! :D

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:57

Nikka schreef:
Ben toch zo blij dat ik iet de enige ben die elke keer weer met tranen zit, wat een merrie!

Nee hoor :D

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:59

@ Extra gewicht;

Stel, ik ben een gokker. Ik wil met gokken vooral geld verdienen, in elk geval meer als m'n inleg. Als ze in de racerij geen 'handicaps' zouden zijn zouden de beste renpaarden altijd winnen en zouden gokkers altijd op die paarden wedden en zou je dus ook maar heel weining voor je ingelegde geld terugkrijgen. Het zou ook bloedsaai worden voor een gokker en ik zal ook bijna nooit een lekker meevallertje hebben.
Door het instellen van de handicap kan het zijn dat het te zwaar werd voor Zenyatta en dat ze het misschien net niet zou redden. Als gokker gok je daarom ook op 'outsiders', paarden die misschien de potentie hebben om op een goede dag te winnen. Die outsiders zouden geen schijn van kans hebben als er dus niet met handicaps geraced zou worden. Als je op deze manier op een outsider gokt kan de inleg zomaar 1 tegen 60 of 70 (dollar) kunnen zijn. Kijk das lekker gokken. Weet ik uit ervaring :D

Tuurlijk, het is prachtig om te zien hoe ze het weer flikt! Ik geniet er zeker van. Maar heel veel gokkers zitten te wachten op de race waarin zij weer meeloopt, met een nog zwaardere handicap, waarin ze gaan spelen op de outsiders, en dan gigantisch veel gaan cashen.

Hoe fantastisch het ook is, het gaat gewoon om hard geld!

Rensport is dus een sport die dankzij gokkers kan blijven bestaan. Ze doen het niet voor de show ;)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:07

Jeetje, wat een paard! Kippenvel hier :)

misqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:10

wat een paard ....
altijd die oortjes naar boven en weg is ze :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:21

wat een race was opgebleve om deze merrie live t zien ze is werkelik legendarisch

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:28

There she goes again. +:)+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:29

EeCee schreef:
@ Extra gewicht;

Stel, ik ben een gokker. Ik wil met gokken vooral geld verdienen, in elk geval meer als m'n inleg. Als ze in de racerij geen 'handicaps' zouden zijn zouden de beste renpaarden altijd winnen en zouden gokkers altijd op die paarden wedden en zou je dus ook maar heel weining voor je ingelegde geld terugkrijgen. Het zou ook bloedsaai worden voor een gokker en ik zal ook bijna nooit een lekker meevallertje hebben.
Door het instellen van de handicap kan het zijn dat het te zwaar werd voor Zenyatta en dat ze het misschien net niet zou redden. Als gokker gok je daarom ook op 'outsiders', paarden die misschien de potentie hebben om op een goede dag te winnen. Die outsiders zouden geen schijn van kans hebben als er dus niet met handicaps geraced zou worden. Als je op deze manier op een outsider gokt kan de inleg zomaar 1 tegen 60 of 70 (dollar) kunnen zijn. Kijk das lekker gokken. Weet ik uit ervaring :D

Tuurlijk, het is prachtig om te zien hoe ze het weer flikt! Ik geniet er zeker van. Maar heel veel gokkers zitten te wachten op de race waarin zij weer meeloopt, met een nog zwaardere handicap, waarin ze gaan spelen op de outsiders, en dan gigantisch veel gaan cashen.

Hoe fantastisch het ook is, het gaat gewoon om hard geld!

Rensport is dus een sport die dankzij gokkers kan blijven bestaan. Ze doen het niet voor de show ;)

Ooohhhhh maar natuurlijk! Daar had ik nog niet eens over nagedacht, maar dit klinkt wel uberlogisch.

Blijft wel mijn vraag: waarom zijn al die jockey's dan zo klein en fijn? worden races ook zonder handicap gereden waardoor het gewicht van de jockey wel van belang is?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:47

Tja, hoe lichter je bent op hoe meer (verschillende)paarden je kunt rijden. Je kunt nu wel op een topper rijden die veel gewicht mee moet sjouwen... maar dat wil niet zeggen dat het volgende week nog zo is. Misschien rijd je dan wel op een jonkie dat nog maar net begint en dus heellicht mag lopen.

Als ik dit zie baal ik dat ik mijn paard nooit echt voluit kan laten gaan. Dat lijkt me nou zo heerlijk. Maar omdat je buiten te maken hebt met ongelijke bodem en andere mensen moet ik hem altijd inhouden. Is het mogelijk om ergens op een baan te rijden met je 'huis tuin en keukenpaard'?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:53

Ook weer uberlogisch ;) :D

Een paard rent het snelst zonder iemand op z,n rug, maar geen enkel paard zal de bedoeling snappen als ze met z'n achten of tienen los worden gelaten vanuit een startbox. Wat me wel de humor waard is! Sommige zullen een beetje rennen om daarna weer te stoppen en gezellig te gaan snuffen met elkaar, sommige zullen meteen de groene omheining onder handen nemen :D

Dan is het dus handiger om er zo'n licht mogelijke piloot/stuur op te zetten. In sommige landen gebruiken ze daar jonge kinderen voor maar die ontbreekt het vaak aan techniek en tactiek. Dus wil je iemand met ervaring, horse sense... Hoe lichter, hoe minder weerstand, hoe sneller een paard kan rennen. :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:54

Jaaaa maar dát snap ik wel, dat een paard sneller gaat hoe minder gewicht het op zijn rug heeft.

Maar ik snap de combi: lichte jockey maar wel extra gewicht aan handicap niet zo.

EDIT: maar dat heeft de bokker hierboven al netjes uitgelegd. ;)

Horseworse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:56

Geweldig filmpje!! Vooral de manier waarop de verslag het doet!! Geweldig

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:00

Inderdaad, ik zag het staan toen ik de mijne plaatste :D

...Toch wil ik het wel een keer zien. De paarden zonder jockey :+

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:04

Wauw wat een prachtige beelden. Wat een toppaard!! :j