Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Ik vind het eigenlijk helemaal niet eerlijk dat dat dier extra belast moet worden zodat het voor de anderen "eerlijker" is. Zenyatta is gewoon een ontzettend goed paard en daar kan ze zelf ook niets aan doen... IMO moet je het zo'n dier dan niet moeilijker gaan maken dan alle anderen.
Prachtige merrie blijft hetIk heb niks met rensport maar dit paard kijk ik altijd even..
Ze doet het met zoveel overgave en plezier...
Suzanne F. schreef:Coloured schreef:Heb het filmpje ook even bekeken: volgens mij zit de jockey haar wel flink te meppen op het laatst of is dat slechts aanmoedigen en met de zweep in de lucht slaan zonder het paard te raken zoals in de tekst staat??
Heeft hij wel een zweep bij zich??
EeCee schreef:@ Extra gewicht;
Stel, ik ben een gokker. Ik wil met gokken vooral geld verdienen, in elk geval meer als m'n inleg. Als ze in de racerij geen 'handicaps' zouden zijn zouden de beste renpaarden altijd winnen en zouden gokkers altijd op die paarden wedden en zou je dus ook maar heel weining voor je ingelegde geld terugkrijgen. Het zou ook bloedsaai worden voor een gokker en ik zal ook bijna nooit een lekker meevallertje hebben.
Door het instellen van de handicap kan het zijn dat het te zwaar werd voor Zenyatta en dat ze het misschien net niet zou redden. Als gokker gok je daarom ook op 'outsiders', paarden die misschien de potentie hebben om op een goede dag te winnen. Die outsiders zouden geen schijn van kans hebben als er dus niet met handicaps geraced zou worden. Als je op deze manier op een outsider gokt kan de inleg zomaar 1 tegen 60 of 70 (dollar) kunnen zijn. Kijk das lekker gokken. Weet ik uit ervaring![]()
Tuurlijk, het is prachtig om te zien hoe ze het weer flikt! Ik geniet er zeker van. Maar heel veel gokkers zitten te wachten op de race waarin zij weer meeloopt, met een nog zwaardere handicap, waarin ze gaan spelen op de outsiders, en dan gigantisch veel gaan cashen.
Hoe fantastisch het ook is, het gaat gewoon om hard geld!
Rensport is dus een sport die dankzij gokkers kan blijven bestaan. Ze doen het niet voor de show