Vijfduizend wilde brumbies mogelijk naar het slachthuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:02

evdpanne schreef:
Als ze op de lange termijn hadden nagedacht hadden ze al veel eerder begonnen met geboortebeperking, dan hadden er nu niet zoveel paarden geweest die plotseling afgeschoten moeten worden... Maar ja door de droogte hebben de koeien geen eten meer dus moeten de paarden plotseling geruimt worden.

idd. Zoiets zie je aankomen.
Afschieten vind ik beter dan op transport zetten en dan slachten. Echter moet het idd niet zo gaan als eerder vermeld.
Máár ik vind dat je na zo'n "oplossing" wel over moet gaan op geboorte-beperking om zulke maatregelen in de toekomst te voorkomen.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:11

superwoman schreef:
evdpanne schreef:
Als ze op de lange termijn hadden nagedacht hadden ze al veel eerder begonnen met geboortebeperking, dan hadden er nu niet zoveel paarden geweest die plotseling afgeschoten moeten worden... Maar ja door de droogte hebben de koeien geen eten meer dus moeten de paarden plotseling geruimt worden.

idd. Zoiets zie je aankomen.
Afschieten vind ik beter dan op transport zetten en dan slachten. Echter moet het idd niet zo gaan als eerder vermeld.
Máár ik vind dat je na zo'n "oplossing" wel over moet gaan op geboorte-beperking om zulke maatregelen in de toekomst te voorkomen.

Helemaal mee eens, afschieten (vanuit een heli) heb ik niet zo veel problemen mee, maar wilde paarden in vrachtwagens laden en dan naar het slachthuis?? ;( Ik wil niet weten hoe ze die in de vrachtwagens krijgen en wat een stress die beestjes dan hebben.. verdoving voor 5000 is waarschijnlijk te duur..

Miracle_

Re: Vijfduizend wilde brumbies mogelijk naar het slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:15

Hier kan ik me zo boos om maken he. Stelletje gekken. Ipv dat ze eerder begonnen waren met geboorte beperking dmv castratie of weet ik wat.... :? I don't get it... :n

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:19

Prachtige beesten, altijd al gevonden, het is dat het hier niet te koop is, anders had ik er wel vroeger eentje aangeschaft, voordat ik een jaarlingarabiertje had gekocht.

Wat een waanzin zeg, om ze te gaan vervoeren voor de slacht vele km verderop. Liever als het echt niet anders kan ter plekke laten afmaken, of castreren.

Maar waarom eigenlijk??? koeien en schapen horen er niet, dat zijn huisdieren/fok/vleesvee.

Deze paarden zijn wild en worden niet door de mens verzorgd of wat dan ook dus laat ze aub met rust, de natuur lost het vanzelf wel op.

Er komen steeds veel te veel mensen en dus moeten de dieren maar het veld gaan ruimen, belachelijk zeg, mens moet zich aanpassen en niet andersom (natuur/dieren). Ruimte zat daar in Australie.

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:33

Ik wil er wel een paar :-) wat een prachtige paarden!

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:36

dndnlover schreef:
ik wil nu echt een brumby :')

haha dat was mijn kinderdroom :))

maar even ontopic. kunnen ze die dieren idd niet verspreiden over andere gebieden en landen. desnoods een aantal slachten. ( en laten we dan zeggen met name hengsten, hoe meer hengsten hoe meer dekkingen.. maar nu ik dit hier zo typ.. hoe meer merrie's hoe meer veulens.. :') )
nougoed, maar zoveel slachten is werkelijk triest. zijn er eindelijk wilde paarden, moeten ze weer uitgeroeid worden.. :roll:

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:37

ik wil eer wel een stuk of 5000 overnemen :P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:39

Ragdollcat schreef:
Deze paarden zijn wild en worden niet door de mens verzorgd of wat dan ook dus laat ze aub met rust, de natuur lost het vanzelf wel op.

Dan wordt het de hongerdood ;(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:40

Zucht, ik zou willen dat ze zo'n oplossing hadden voor de paarden in de Oostvaardersplassen.
Wat is er verkeerd aan slachten? Dat is helemaal niet zo'n beroerde dood, bovendien hebben die dieren al een prachtleven achter de rug.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:44

wat idioot..
jammer hoor. Wilde paarden komen niet meer zoveel voor. En op de gebieden waar ze
echt in het wild leven zouden ze afgeslacht moeten worden. Erg jammer.
Ik hoop dat ze het idee er door krijgen ( castereren en anticonceptie i.p.v. slachten )

Daarnaast snap ik ook echt niet wat hen bezield om de dieren 6000 km landinwaarts te transporteren.
:(

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:51

kunnen ze niet castreren e.d.
veulens vangen tam maken?
exporteren naar china (die wilden toch een heel paardendorp???) ik doe een beetje mix&match af en toe hoor!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:56

vinurr schreef:
Kijk maar in het gebied rondom Tsjernoyl, daar leven ontzettend veel dieren:
"De aanwezigheid van de mens lijkt erger voor de natuur dan een ernstige kernramp" (Quest)

Klopt dat daar veel dieren leven maar er is ook gezegd dat de dieren te kort leven om te weten wat het precies met de gezondheid van de dieren doet. Op langere termijn dus...

Ik vraag me af waarom die paarden weg/dood moeten?
Hebben ze geen natuurlijke vijanden daar?

En kunnen ze niet een heel stel weer ergens anders uitzetten dan? Kost natuurlijk te veel :roll:

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:59

anneliesdj schreef:
Zucht, ik zou willen dat ze zo'n oplossing hadden voor de paarden in de Oostvaardersplassen.
Wat is er verkeerd aan slachten? Dat is helemaal niet zo'n beroerde dood, bovendien hebben die dieren al een prachtleven achter de rug.

Voor mij is het "het transsport" wat er verkeerd aan is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:06

anneliesdj schreef:

het slachten is niet het probleem (mits het niet hetzelfde gaat als in mexico), maar een wild paard 6000km vervoeren in iets wat hem niet bekend is.
Schiet ze dan dood indd...

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:13

griebels schreef:
anneliesdj schreef:

het slachten is niet het probleem (mits het niet hetzelfde gaat als in mexico), maar een wild paard 6000km vervoeren in iets wat hem niet bekend is.
Schiet ze dan dood indd...

mee eens inderdaad, hoewel het zonde zou zijn van het bijzondere ras

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:17

Alleen in dat gebied 2000 maar er leven tig duizend wilde paarden in Australie hoor http://www.savethebrumbies.org/

Als er zo'n groot overschot is, zal er wat moeten gebeuren volgens mij. 6000 km vervoeren is te gek voor woorden. Richt dan een noodslachthuis op zou ik zeggen.

Is zonde maar ze kunnen beter dood zijn als de handel in en zo de paardenprijzen drukken tot een waarde dat jan en alleman zich een paard aan gaat schaffen met alle gevolgen van dien.

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:22

Iedereen even op de site de petitie tekenen! Daarmee kunnen we misschien nog helpen :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:35

Pfff dat ze er zo lee om willen gaan zeg!
Gelukkig dat er toch mensen op hun achterpoten gingen staan, zo'n wilde paarden zijn uniek, zeker met die bloedlijnen en toch maar even alles afschieten omdat ze ongedierte zouden zijn?
Er zijn idd veel betere alternatieven!!

lonnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:42

LynnDenise schreef:
Cheetahfan schreef:
Wat ontzettend zonde, mocht het wel gebeuren :n

Je neemt me de woorden uit de mond, zonde van deze prachtbeesten.

Echt ben het helemaal met jullie eens, is echt zonde gewoon!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:58

Jiviejik schreef:
Iedereen even op de site de petitie tekenen! Daarmee kunnen we misschien nog helpen :)

Heb ik iets gemist? :+

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:58

Weer een goed voorbeeld van hoe de mens de natuur naar de knoppen helpt.

Altijd als de mens er zich mee gaat bemoeien gaat het fout, de natuurlijke vijanden van de dieren worden eerst opgeruimd en zo wordt laag voor laag afgepeld.

De natuur regelde alles zelf, toen de mens zich er nog niet mee bemoeide.

Who´s next?

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:59

:n

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:01

No_No schreef:
Dorien1 schreef:
6000 km transport om wilde paarden te slachten... waar zijn we mee bezig?
zo zielig....

Dit is nou precies wat ik hier niet goed aan vind!
Die paarden hebben dan echt niet een snelle stressloze dood :n Dat er wat gedaan moet worden begrijp ik volkomen maar er is vast wel een andere oplossing.
Ook geboorte beperking lijkt mij niet verkeerd!

Hier wil ik me helemaal bij aansluiten.
Het is gruwelijk wat er dan gebeurd voor die paarden..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:19

griebels schreef:
vinurr schreef:
Kijk maar in het gebied rondom Tsjernoyl, daar leven ontzettend veel dieren:
"De aanwezigheid van de mens lijkt erger voor de natuur dan een ernstige kernramp" (Quest)

Klopt dat daar veel dieren leven maar er is ook gezegd dat de dieren te kort leven om te weten wat het precies met de gezondheid van de dieren doet. Op langere termijn dus...

Ik vraag me af waarom die paarden weg/dood moeten?
Hebben ze geen natuurlijke vijanden daar?

En kunnen ze niet een heel stel weer ergens anders uitzetten dan? Kost natuurlijk te veel :roll:

Mischien is het handig om even het topic door te lezen dan word je al heel snel wat wijzer.. de paarden moeten weg i.v.m. overlast.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:27

tsss... Waarom denken mensen toch altijd dat ze alle rechten hebben op deze wereld!!
Als de dieren hun in de weg staan... ach dan roeien we ze toch gewoon uit.. :n
Zo, dat moesten alle dieren eens denken..
Dan was de mensheid snel uitgestorven!!