dakota schreef:Laat die regels, op enkele simpele regels na (zoals geen paard alleen houden, minimum stalafmetingen) maar zitten. Ben bang dat ook mensen die hun paard goed huisvesten de dupe worden van regels opgesteld door mensen die er geen verstand van hebben. Voor elk paard verschilt het wat het beste is. In de groep staan met een stel trappende krengen lijkt me niet zo prettig (en ik wil ook niet dat iemand mij gaat verplichten dat mijn paard daar bij moet staan omdat ze enkel in groepen gehuisvest mogen). Sowieso is 24/7 weidegang ook niet zo goed, denk aan hoefbevangenheid, atypische myopathie, zomereczeem, bij slecht weer mok, rotstraal etc. Te lang in een zanderige paddock zonder eten ook niet goed, met eten wordt er geknoeid en is er kans op zandkoliek.....
Beste is volgens mij van alles een beetje: stal, land, paddock, beweging (rijden/longeren etc) gecombineerd het hele jaar door voor zover dat mogelijk is (land bv niet als het weer het niet toelaat)... dus natuurlijk niet 24/7 stal in winter en 24/7 land buiten.
eens, de simpele regels moeten er komen naar mijn mening, ook stands verbieden!!!!
verder zou iedereen gewoon goed voor zijn beesies (en niet die ven de AH) moeten zorgen, maar helaas, ook ik ken mensen die dieren nemen om er vervolgens nooit naar om te kijken.
dus zoiets als animalcops als ze in amerika hebben ben ik hier ook wel voor, was daar niet ergens een proef mee?????
daar zou de politiek zich wel wat harder voor mogen inzetten, zwaardere straffen voor dieren misbruikers, mishandelaren en verwaarlooseraren.
geen correct nederlands maar wel duidelijk lijkt me