Anky niet naar Wereldkampioenschappen Kentucky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Anky niet naar Wereldkampioenschappen Kentucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:23

Word hier nu geinsinueerd dat Salinero niet meer goed genoeg is? :')

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:39

Janine1990 schreef:

snap jij het? :Z

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:41

Jasmijn76 schreef:
Janine1990 schreef:

Nee, niet echt... := Jij wel?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:41

manubres schreef:
Ik denk dat het afscheid van Anky steeds dichterbij komt.....

Dat denk ik dus nu ook!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:42

Toch stelt Janssen ook vast dat het leven van zijn pupil en levenspartner de afgelopen zes jaar ingrijpend is veranderd. "Anky rijdt iedere dag nog even fanatiek als, laten we zeggen, tien jaar geleden. Aan de andere kant wil ze voor onze beide kinderen ook een heel goede moeder zijn. Dan blijkt dat het kluizenaarsleven dat ze leidde om als topsporter topprestaties neer te zetten zich steeds moeilijker laat combineren met haar ambitie om ook het moederschap voor de volle honderd procent in te vullen. Anky wenst aan geen van beide rollen, die van moeder en die van topsporter, concessies te doen en als dan blijkt dat je de paarden door blessures niet optimaal kunt voorbereiden op een WK, dringt de logica van het zich terugtrekken voor het WK zich als vanzelf op", aldus Janssen.

petje af!..hopelijk zien we haar nog een keer knallen op salinero met een vette kur!...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:43

Janine1990 schreef:
Jasmijn76 schreef:

Nee, niet echt... := Jij wel?

ik niet!..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:44

Yolien schreef:
manubres schreef:
Ik denk dat het afscheid van Anky steeds dichterbij komt.....

Dat denk ik dus nu ook!

dan hoop ik echt dat er een machtig afscheid komt!!!..en waar die dan ook is, ik ben er bij!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:37

Salinero heeft in zijn loopbaan al heel wat meer overwinningen behaald dan Totilas en is wat betreft ook een stuk stabieler dan Totilas, gezien Totilas nogal eens in paniek raakt van opspattend zand en staakt in de piaffe. := Twee keer Olympisch kampioen, Wereldkampioen, drievoudig Wereldbekerwinnaar, tweevoudig Europees kampioen, drievoudig Nederlands kampioen en presteert internationaal nog steeds uiterst succesvol, en Salinero dan niet meer goed genoeg? Salinero heeft het nog steeds in zich, echter heeft hij enkel en alleen last van een blessure. Zoals ik al zei, op Salinero kan gebouwd worden. Hij heeft inmiddels vaak genoeg bewezen topprestaties te kunnen leveren op momenten dat het moet.

Anky zelf is slechts twee jaar ouder dan Edward Gal, maar heeft veel meer overwinningen op haar erelijst staan. Drievoudig Olympisch kampioen, drievoudig Wereldkampioen, negenvoudig Wereldbekerwinnaar, drievoudig Europees kampioen en maar liefst twintig keer Nederlands kampioen, en ook Anky staat nog altijd voor Nederland klaar. Ze heeft qua leeftijd in principe nog evenveel sportjaren te gaan als Edward en mag zich wat mij betreft nog steeds 's werelds beste amazone noemen.

Is een beetje respect voor Anky niet op z'n plaats? Gezien al haar prestaties en inzet die ze de afgelopen dertig jaar heeft geleverd, verdiend ze het dan om afgedankt te worden met de woorden; Anky en Salinero zijn niet meer goed genoeg, het wordt tijd voor een afscheid?

Wat mij betreft niet. Anky staat er nog altijd voor Nederland, laten wij er dan ook voor haar staan. :+

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:06

Bomba schreef:
Salinero heeft in zijn loopbaan al heel wat meer overwinningen behaald dan Totilas en is wat betreft ook een stuk stabieler dan Totilas, gezien Totilas nogal eens in paniek raakt van opspattend zand en staakt in de piaffe. := Twee keer Olympisch kampioen, Wereldkampioen, drievoudig Wereldbekerwinnaar, tweevoudig Europees kampioen, drievoudig Nederlands kampioen en presteert internationaal nog steeds uiterst succesvol, en Salinero dan niet meer goed genoeg? Salinero heeft het nog steeds in zich, echter heeft hij enkel en alleen last van een blessure. Zoals ik al zei, op Salinero kan gebouwd worden. Hij heeft inmiddels vaak genoeg bewezen topprestaties te kunnen leveren op momenten dat het moet.

Anky zelf is slechts twee jaar ouder dan Edward Gal, maar heeft veel meer overwinningen op haar erelijst staan. Drievoudig Olympisch kampioen, drievoudig Wereldkampioen, negenvoudig Wereldbekerwinnaar, drievoudig Europees kampioen en maar liefst twintig keer Nederlands kampioen, en ook Anky staat nog altijd voor Nederland klaar. Ze heeft qua leeftijd in principe nog evenveel sportjaren te gaan als Edward en mag zich wat mij betreft nog steeds 's werelds beste amazone noemen.

Is een beetje respect voor Anky niet op z'n plaats? Gezien al haar prestaties en inzet die ze de afgelopen dertig jaar heeft geleverd, verdiend ze het dan om afgedankt te worden met de woorden; Anky en Salinero zijn niet meer goed genoeg, het wordt tijd voor een afscheid?

Wat mij betreft niet. Anky staat er nog altijd voor Nederland, laten wij er dan ook voor haar staan. :+

amen!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:06

Even terug komend op mijn vorige uitspattingen: RESPECT alom voor Anky, zoals hierboven beschreven is zij de koningin van de dressuur en het zal zeker duren voor een ander dat heeft overschreden. Maar ik, als zeer fanatieke sporter, vind het jammer dat ze niet gaat als ze niet in de top 10/top 5 kan eindigen. Je weet pas wat het echte kamioensgevoel is, als je ook onderaan hebt gestaan. Maar wellicht heeft ze dat ooit al, toen ik nog een klein mensje was, en heb ik dat nooit mee gemaakt. Ik denk dat mijn reactie puur gebasseerd is op het feit dat ik het jammer vind dat de groten der aarden (zeg maar der Nederland) het niet kunnen opnemen tegen elkaar. Maar als PB ook niet goed in zijn vel zit, dan begrijp ik het waarom ze niet gaat.
Hopelijk komt ze volgend jaar helemaal terug en zal er een geweldige strijd los barsten tussen Edward, Sander, Adelinde, Imke en Anky (en andere toppers niet te vergeten..) We zullen het zien.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:21

Een echt kampioensgevoel als je ook onderaan hebt gestaan? Volgens mij heeft ze met Bonfire en daarvoor met Prisco toch een lange weg afgelegd ;-). Ik kan me echt voorstellen dat je met zo'n staat van dienst echt wel past om daar naar toe te gaan als je op voorhand al weet dat je geen kans maakt om op het niveau te rijden dat je gewend bent. En ik denk ook dat, áls ze wel zou zijn gegaan en dus niet in de top 3 was geëindigd, er een boel commentaar zou komen. Kan haar beslissing helemaal begrijpen, alhoewel ik het wel jammer vind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:24

Denken we er bovendien ook aan dat het niet een reisje naar het volgende dorp is, maar een reisje naar het volgende continent? (over zee)... Dan kan ik me voorstellen dat als je weet dat je niet bij de 1e vijf eindigt, je past.
Het is niet alleen de wedstrijd, maar ook nog eens die hele reis heen en terug die nog behoorlijk zwaar is voor de paarden lijkt me.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:23

Dat is jammer, maar ik begrijp haar beslissing wel. Beter zo dan je paard forceren!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:35

Die reis naar Kentucky zal de minste rol hebben gespeeld in haar beslissing. De paarden hebben al genoeg gereisd om daar de minste hinder van te ondervinden. Nee hoor, het is haar sportmentaliteit en haar bezorgdheid richting de gezondheid van de paarden die haar hebben doen besluiten om zich niet op te geven voor de selectiewedstrijden.
Dat ze daarmee zegt dat ze dan anderen een grotere kans geeft om zich te kwalificeren, is larie. Die moeten gewoon nog steeds rijden voor wat ze waard zijn, ongeacht of Anky nu wel of niet meedoet.