Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bomba schreef:Salinero heeft in zijn loopbaan al heel wat meer overwinningen behaald dan Totilas en is wat betreft ook een stuk stabieler dan Totilas, gezien Totilas nogal eens in paniek raakt van opspattend zand en staakt in de piaffe.Twee keer Olympisch kampioen, Wereldkampioen, drievoudig Wereldbekerwinnaar, tweevoudig Europees kampioen, drievoudig Nederlands kampioen en presteert internationaal nog steeds uiterst succesvol, en Salinero dan niet meer goed genoeg? Salinero heeft het nog steeds in zich, echter heeft hij enkel en alleen last van een blessure. Zoals ik al zei, op Salinero kan gebouwd worden. Hij heeft inmiddels vaak genoeg bewezen topprestaties te kunnen leveren op momenten dat het moet.
Anky zelf is slechts twee jaar ouder dan Edward Gal, maar heeft veel meer overwinningen op haar erelijst staan. Drievoudig Olympisch kampioen, drievoudig Wereldkampioen, negenvoudig Wereldbekerwinnaar, drievoudig Europees kampioen en maar liefst twintig keer Nederlands kampioen, en ook Anky staat nog altijd voor Nederland klaar. Ze heeft qua leeftijd in principe nog evenveel sportjaren te gaan als Edward en mag zich wat mij betreft nog steeds 's werelds beste amazone noemen.
Is een beetje respect voor Anky niet op z'n plaats? Gezien al haar prestaties en inzet die ze de afgelopen dertig jaar heeft geleverd, verdiend ze het dan om afgedankt te worden met de woorden; Anky en Salinero zijn niet meer goed genoeg, het wordt tijd voor een afscheid?
Wat mij betreft niet. Anky staat er nog altijd voor Nederland, laten wij er dan ook voor haar staan.