Paarden veroorzaken paniek op de weg tussen Arnhem en Ede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:40

Wat vreselijk inderdaad, wat zullen die mensen geschrokken zijn!

Als ik in die groep gezeten zou hebben, zou ik mij er ook af hebben laten vallen zodra ik door zou hebben dat er geen redden meer aan is! Hoe erg ik het zou vinden om dat te moeten doen, ik wil niet dood. Paarden zijn oersterk en als ze echt op hol slaan kunnen ook Anky en edward daar niets mee. Het gaat om de kracht en paniek van het paard en heeft totaal niets meer met niveau te maken.

Daarom vind ik de onderstaande reactie ook bijzonder misselijk en betweterig, bah!

Abeltje77 schreef:
Allemaal eraf gevallen? Dan ben ik toch wel benieuwd naar het niveau....

FrannieTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:53

Marieke_K schreef:
Abeltje77 schreef:

En naar hoe achtelijk de paarden deden ;) Het is opeens een stuk kouder dan gisteren, beesten zijn fris, flinke bokkensprongen en een groep die elkaar opjut.. Lijkt me niet leuk.

dat dacht ik ook gelijk, hoe is dat niveau, maar wel eens dat we niet weten wat de paarden hebben gedaan.
maar ik vraag me wel af welk paard schrikt er van een overstekende ree?? zelfs mijn halfblinde schrikt daar nog niet eens van in het bos, waar je ze nooit ziet aankomen. op de hei zie je ze vaak al van een grote afstand..

en nog iets jezelf eraf laten vallen is ook levensgevaarlijk, ik had er wel geprobeert op te blijven zitten, dan had je nog kunnen proberen de rest te stoppen..

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:56

Een paard is en blijft een vluchtdier, je kan het zowel de paarden als de ruiters nier aanrekenen. En men moet zeker niet afgaan op het niveau van iemand want zoals al eerder vermeld zelfs een Anky kan een paard niet aan die op hol slaat. Het is al verschrikkelijk genoeg wat er gebeurd is dus laten we het leuk houden voor de ruiters die dit hebben meegemaakt. Ik wens iedereen heel veel sterkte met het verwerken hiervan.

Jannyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:03

Niks is enger dan een buitenrit maken...eraf vallen en dan ook nog eens je paard ervandoor zien gaan! :j
Geloof me... heb het eens meegemaakt en je bent dan zo blij dat er wat gebeurd met de beestjes!

Gelukkig is dit goed afgelopen!

;)

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:07

ik denk dat we allemaal pas weten hoe we reageren als we het meemaken!
Mijn paard is er ook eens flink vandoor gegaan en ik ben blijven zitten, toen kwam de rijksweg eraan en dacht ik: eraf of niet?
Ik heb het niet gedaan omdat ik dit geval voelde dat hij zou gaan minderen en dat klopte.
Maar in een groep als deze met 8 paniekerige paarden die elkaar ook nog flink opfokken.....ik weet het niet
wat ik wel weet is dat reacties als; wat is het niveau etc etc helemaal niet in me opkomen
dit is gewoon een extreme situatie geweest

jessica92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:18

FrannieTJE schreef:
dat dacht ik ook gelijk, hoe is dat niveau, maar wel eens dat we niet weten wat de paarden hebben gedaan.
maar ik vraag me wel af welk paard schrikt er van een overstekende ree?? zelfs mijn halfblinde schrikt daar nog niet eens van in het bos, waar je ze nooit ziet aankomen. op de hei zie je ze vaak al van een grote afstand..

en nog iets jezelf eraf laten vallen is ook levensgevaarlijk, ik had er wel geprobeert op te blijven zitten, dan had je nog kunnen proberen de rest te stoppen..

:n Je kent deze paarden niet, veel van de paarden op deze manege zijn nou niet bepaald het standaard slome-manege-knol type.
Vooral niet in zo'n groep waarin ze elkaar zitten gek te maken, als een schrikt, schrikken ze allemaal, hou dat maar eens tegen.

DenK4ever

Re: Paarden veroorzaken paniek op de weg tussen Arnhem en Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:39

Elk paard kan schrikken van een overstekende ree!
Waar wij altijd buiten rijden komen we elke rit meerdere ree-en tegen... 9 van de 10 keer reageren de paarden er niet op, maar als er eentje onverwacht achter ons langs oversteekt dan schrikt toch ook het meest bomproofe paard hoor :j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:45

Sterker nog, mijn paard is bang voor herten. Verder ga ik met een boel mensen in dit topic mee; je kunt pas oordelen als je er zélf bij bent geweest....

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:47

Triest eigenlijk dat bij een dergelijk vreselijk bericht, er toch altijd bokkers zijn die de boel moeten bekritiseren. Zelfs exact kunnen vertellen hoe er gehandeld had moeten worden. Lekker makkelijk oordelen zo vanaf je veilige plekje achter je beeldschermpje.

Voor alle betrokkenen: heel veel sterkte, beterschap voor de slachtoffers, en intens triest voor het arme dier dat het niet heeft gehaald, sterkte met dit verlies!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:52

Jannyman schreef:
Gelukkig is dit goed afgelopen!

Een dood paard vind ik niet bepaald goed... |(

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:58

Wat een akelig verhaal zeg :\

Als je dan leest dat dit een manegegroep betreft die altijd op woensdagochtend een buitenrit maakt dan gaat het ook nog om ervaren ruiters en ervaren paarden :\

Zo zie je maar weer, hoe veel ervaring je ook hebt, als ze gaan dan gaan ze.

Sneu voor het paard :\ . Beterschap voor de ruiters :(:)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:35

Helaas heb ik zelf ook al wilde buitenritten meegemaakt. Vreselijk is dat, heeft me toch veel angst voor buitenritten en paardrijden in het algemeen opgeleverd. Ik ben toen wel blijven zitten, maar om allemaal paarden zonder ruiter langs je te zien komen en niet weten hoe de ruiters zijn gevallen... Ik hoop dat ik dat nooit meer hoef mee te maken.
Ik rij nog steeds en ook buiten, en ik hoop dat dit niet meer gebeurt!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:49

Pff woon er ook in de buurt, wat een rotzooi moet het zijn geweest op die weg toen al die paarden aan kwamen denderen! die paarden hebben een aardig eindje gerend!.

Gelukkig zijn er verder geen auto's op de paarden gebotst, lijkt met als automobilist ook tamelijk schokkend als er ineens een paar paarden op je af komen denderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:03

Wat afschuwelijk voor alle betrokkenen... En dan ook nog een paard wat het niet gered heeft en een ruiter met toch behoorlijke verwondingen in het ziekenhuis. Sterkte allemaal...

Ik ken deze manege toevallig. Daar wordt verantwoord gereden en de paarden zijn braaf en goed opgevoed, en hebben een goed kuddegevoel doordat ze hele dagen in grote groepen buiten staan. Die zullen echt in paniek geweest zijn, dat ze niet naar huis zijn gerend...

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:19

FrannieTJE schreef:

Gadver, wat een misselijkmakend berichtje heb jij geplaatst zeg FrannieTJE! Niet alle paarden zijn blijkbaar zo goed als jouw paard...
En ik kan me niet voorstellen dat ze niet geprobeerd hebben om te blijven zitten. Echt van zulke bokker met dit soort berichten walg ik!

Ik hoop dat iedereen weer de oude wordt en opknapt! Sneu voor het paard, dat hij zn leventje zo moet eindigen!

Jacqanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:39

eempiej schreef:
FrannieTJE schreef:

Gadver, wat een misselijkmakend berichtje heb jij geplaatst zeg FrannieTJE! Niet alle paarden zijn blijkbaar zo goed als jouw paard...
En ik kan me niet voorstellen dat ze niet geprobeerd hebben om te blijven zitten. Echt van zulke bokker met dit soort berichten walg ik!

Ik hoop dat iedereen weer de oude wordt en opknapt! Sneu voor het paard, dat hij zn leventje zo moet eindigen!

daar ben ik het met je eens! kom op zeg als je paard er van door gaat wat heb jij dan nog te vertellen?
en je laat jezelf er natuurlijk niet afvallen. en hoe gek heeft het paard gedaan?
dat weten we niet dus waarom er een oordeel over scheppen? mischien hebben ze ook wel geprobeert te stoppen!
alleen lukt het niet omdat, als je paarden kent weet je hoe sterks ze kunnen zijn ;)

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:53

kim_bjorn schreef:
Wat vreselijk inderdaad, wat zullen die mensen geschrokken zijn!

Als ik in die groep gezeten zou hebben, zou ik mij er ook af hebben laten vallen zodra ik door zou hebben dat er geen redden meer aan is! Hoe erg ik het zou vinden om dat te moeten doen, ik wil niet dood. Paarden zijn oersterk en als ze echt op hol slaan kunnen ook Anky en edward daar niets mee. Het gaat om de kracht en paniek van het paard en heeft totaal niets meer met niveau te maken.

Daarom vind ik de onderstaande reactie ook bijzonder misselijk en betweterig, bah!

Abeltje77 schreef:

Zeker mee eens!!!
Ja ja ladies, vanaf je pc is het allemaal heeeel makkelijk blijkbaar :) Gewoon op je paard blijven zitten en die andere 7 paarden tot stilstand brengen. Dat is toch heel makkelijk?? ;) Zo zouden FrannieTJE en Abeltje het vast gedaan hebben. Wij zijn gewoon een stel onervaren sukkels die dat niet kunnen ;)

Jacqanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:56

Abeltje77 schreef:
[/quote]

Zeker mee eens!!!
Ja ja ladies, vanaf je pc is het allemaal heeeel makkelijk blijkbaar :) Gewoon op je paard blijven zitten en die andere 7 paarden tot stilstand brengen. Dat is toch heel makkelijk?? ;) Zo zouden FrannieTJE en Abeltje het vast gedaan hebben. Wij zijn gewoon een stel onervaren sukkels die dat niet kunnen ;)[/quote]

haha helemaal gelijk.
zij zullen het wel beter weten :o
zij houden een paard van hoeveel kilo wel even tegen?¿?¿

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:03

Laten we hier nou geen reltopic van maken...ieder zijn eigen mening..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:31

Gewoon een heel vervelend ongeval!! Kan altijd wat gebeuren. Veel sterkte nog voor Paula en de rest!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:38

BarbaLala schreef:
Laten we hier nou geen reltopic van maken...ieder zijn eigen mening..

Inderdaad.... we weten het zo onderhand wel....

Liggen beide gewonden nog steeds in het ziekenhuis?

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:40

M3lisss schreef:
mee eens.. als ze echt goed schrikken en aan de kletter gaan vind ik het niet zo raar dat je er dan af valt.

nou ik kan je zeggen dat als ik er nog op zit als een paard aan de kletter gaat en de rem defect is dat ik mezelf dan wel eraf laat vallen!!

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:51

Hoe dan ook wat de leeftijd is of wat voor niveau ze rijden dat doet er allemaal niet toe.
Wij rijden op een paard en dat is een dier,wat het is een kudde dier.
Dus als er 1 gaat en ook echt serieus er vandoor gaat hou je de rest ook niet echt in toom.
Dieren kunnen heel lief en makkelijk zijn maar door prikkels van buitenaf kan er plotseling een hele andere situatie ontstaan.
Het is zelfs zo als je er zelf opstapt met een andere humeur dat je hele andere resultaten zal zien.

Conclusie we rijden niet op een robot.

Ik vind het heel erg want begrijp dat ze 1 paard hebben laten inslapen.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:53

sterkte met de nabestaande van het ingeslapen paard...

Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:07

Wat verschrikkelijk!
Sterkte allemaal! :(:)

dit is dicht bij mij in de buurt.