Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eldango schreef:Bedoelde ermee:
Als ik een ggk hengst zie in een blad wil ik kun foktechnisch advies erbij hebben.
Daar wil ik niet iemand voor bellen of mailen. (niet dat ik dat niet wil maar wil dat zwart op wit hebben,wat iedereen kan zien)
Net alsof de medewerker ziet dat er bij een paard een G voor draf heeft staan mij precies kan vertellen waarom deze een G is en dat van alle hengsten.
Als dat zo is dan is het toch ook gewoon mogelijk dit te onderbouwen in het blad.
stel dat hij nou 10 x op een dag gebelt wordt..... die beste man is zelf ook hengstenhouder ... en heeft daarnaast ook een heel druk bestaan... Tuurlijk staat hij je netjes en vriendelijk te woord... hij heeft nu een functierol.. maar ik vraag me af of hij er werkelijk blij mee is ponyparadijs schreef:eldango schreef:Bedoelde ermee:
Als ik een ggk hengst zie in een blad wil ik kun foktechnisch advies erbij hebben.
Daar wil ik niet iemand voor bellen of mailen. (niet dat ik dat niet wil maar wil dat zwart op wit hebben,wat iedereen kan zien)
Net alsof de medewerker ziet dat er bij een paard een G voor draf heeft staan mij precies kan vertellen waarom deze een G is en dat van alle hengsten.
Als dat zo is dan is het toch ook gewoon mogelijk dit te onderbouwen in het blad.
Daar voor heb je de afstammelingsonderzoeken. En van de hengsten die deze hebben afgelegd kan je die gewoon op de site vinden volgens mij.
Dan pas kunnen ze zeggen of hij verbeterd op beweging of dat een hengst een luxere hoofd geeft!
(tenminste zo doe ik dat met de duitse hengsten wel. Ik lees het verslag van de hengstenkeuring, wat de bevindingen waren van de jury en in combi met afstammelingen en eigen bevindingen maak ik een keuze). ponyparadijs schreef:Ten eerste vraag ik me af hoeveel mensen de oude nummers bewaren.
Ten tweede vraag ik me af hoeveel mensen het dan nog terug weten te vinden.
Ten derde vraag ik ma af welke 'hobby'fokker dat allemaal in overweging neemt.
En ondanks dat denk ik dat je bij het NRPS genoeg informatie kan vergaren. Ook al voordat je maar iemand aan de lijn hebt gehad!
Rianneke schreef:Janine1990 schreef:Ik vind juist dat je het jezelf makkelijk maakt als je klakkeloos info oveneemt uit het nrps nieuws over een bepaalde hengstMensen die het zichzelf makkelijk maken en daarmee geen vraag aangeven naar nieuwe producten vanuit het NRPS?
Janine1990 schreef:Insinueer je hier nu mee dat het NRPS mogelijk wel kan liegen

Rianneke schreef:eldango schreef:Tijdens de keuring is een mooie gelegenheid om te informeren welke hengst hun zouden gebruiken. Ze zien dan de merrie plus mijn veulen. Zo kunnen ze me nog beter advies geven.
Ja maar hun kunnen daar niet uitgebreid over hengstenkeuzes gaan praten lijkt mij
eldango schreef:Tijdens het plaatsen hebben ze even tijd en dan geven ze vast wel aan over hoe of wat,vaak is er als de ring klaar is wel even tijd.![]()
Maar als ze daar geen tijd in willen steken dan kunnen ze net zo goed enkel papieren afgeven en alle keuringen en dergelijke afschaffen.Het is wel hun toekomst!
, is hier na enige jaren eigenlijk gehoor aangegeven ) in het hengstenboek staat dus wel een afstammelingenrapport. Dus dit vind ik zelf al een super vooruitgang. marjolein88 schreef:Gelukkig is het hengstenboek zelf al sinds enige jaren totaal vernieuwd en is nu voorzien van kleurenfoto's, afstammelingenrapporten en een duidelijke afstammingsbalk (op verzoek van bepaalde fokkers, is hier na enige jaren eigenlijk gehoor aangegeven ) in het hengstenboek staat dus wel een afstammelingenrapport. Dus dit vind ik zelf al een super vooruitgang.
bij de pony's is er geen indeling in dress/springen te maken, omdat er wordt gestreeft naar veelzijdige pony's. Bij de paarden weet ik er iets minder van.