Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Perrokai schreef:Volgens mij worden ze op speciale opvanglokaties ondergebracht.
Ik vind sommige paarden er echt wel behoorlijk slecht uit zien maar dat is getuige bovenstaand stukje niet de enige reden. Het niet aanvragen, krijgen of verlenen van vergunningen twee jaar lang en het verzuimen van het bouwen van een onderkomen zoals stal of iets twee jaar lang.
Tja er gebeurt een ongeluk, dat kan in principe en zoals zij het doen met die hekken is het risico erg groot dat er iets fout gaat. Maar als er dan iets gebeurt, reageer dan ook gelijk adequaat...dat dier heeft pijn, weet niet waar hij het zoek moet en men staat en kijkt er naar. Dat begrijp ik niet.......
De fokker roept echter wel zelf zijn mensen terug en zegt dat er gefilmd moet worden......snap ik wel maar toch hield je mij niet tegen in dit geval want hier kan ik niet naar kijken.......ook door flashbacks dus misschien te emotioneel.....
Falona schreef:Of het terecht is dat die paarden in beslag genomen zijn weet ik niet, ik ken de achtergrond niet dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Maar dat geeft de AID niet het recht die paarden op een dergelijke wijze te laden.
Maar dat filmpje waar het mis gaat met dat ene paard daar schrok ik toch wel van. Onvoorstelbaar op wat voor lompe manier die paarden ingeladen worden. Heb je die hekken goed bekeken? Her en der missen er spijlen, die punten die er dan uit steken zijn gewoon levensgevaarlijk. En bij deze hekken steken die punten ook aan de boven en onderkant uit. Je kan er donder op zeggen dat die jonge paarden in paniek raken als ze op een dergelijke manier worden ingeladen. Zo raar is het dus niet dat er één onder de voet gelopen wordt. En met die levensgevaarlijke hekken verbaasd het me ook niks dat er een een dergelijke wond oploopt.
Jose22 schreef:Hoe weten we eigenlijk zeker dat het enters en twenters zijn? We weten vrijwel niks, de enige 'feiten' en conclusies die we kunnen trekken, komen voort uit de filmpjes:
- De paarden staan op een ranzige ondergrond.
- De paarden zijn niet vetgemest, maar om nu te zeggen te dun, nee. Daarbij verschilt het duidelijk per paard.
- Er ligt hooi in de paddock.
- Er staat zo te zien water in de paddock.
- De paarden staan daar omdat de fokker weg moest van de gemeente en na 2 jaar nog altijd niet zijn vergunningen heeft.
- Waarom de AID tot deze actie is overgegaan, weet niemand. Ze stellen verwaarlozing als reden, maar dat is zeer discutabel.
- De AID beweert deskundige medewerkers te hebben, wat ze niet waar maken.
- Een paard raakt gewond tijdens het laden. Soms moet je inderdaad niet ingrijpen om zelf niet gewond te raken, maar 1) dit had voorkomen kunnen worden en 2) ze gaan gewoon een beetje staan kijken! Zelfs als het paard los is doet er niemand iets! WTF? Hoezo deskundig?
Er lijken hier meerdere zaken goed mis te gaan en dat lijkt allemaal terug te trekken naar een beslissing van de gemeente.
De AID zou voor de dieren op moeten komen.
Met deze actie maken ze het alleen nog maar erger.
Jose22 schreef:Hoe weten we eigenlijk zeker dat het enters en twenters zijn? We weten vrijwel niks, de enige 'feiten' en conclusies die we kunnen trekken, komen voort uit de filmpjes:
- De paarden zijn niet vetgemest, maar om nu te zeggen te dun, nee. Daarbij verschilt het duidelijk per paard.
- De paarden staan daar omdat de fokker weg moest van de gemeente en na 2 jaar nog altijd niet zijn vergunningen heeft.
- Waarom de AID tot deze actie is overgegaan, weet niemand. Ze stellen verwaarlozing als reden, maar dat is zeer discutabel.
- Een paard raakt gewond tijdens het laden. Soms moet je inderdaad niet ingrijpen om zelf niet gewond te raken, maar 1) dit had voorkomen kunnen worden en 2) ze gaan gewoon een beetje staan kijken! Zelfs als het paard los is doet er niemand iets! WTF? Hoezo deskundig?
Er lijken hier meerdere zaken goed mis te gaan en dat lijkt allemaal terug te trekken naar een beslissing van de gemeente.
timilon schreef:@ daantjuhh: lees het stuk van perrokai even door...
nu ik dit gelezen heb, krijg ik echt koude rillingen.
met deze informatie erbij word me steeds duidelijker hoe het allemaal in z'n werk is gegaan, en dat is werkelijk een grof schandaal!
nogmaals, we spreken hier over enters en twenters, paarden die volop in de groei zijn.
nu blijkt dat deze paarden geen schuilgelegenheid hadden, door toedoen van de gemeente!
de paarden zijn dus aan het groeien, verharen en moeten zich warm houden.
ik vind dat ze er in die omstandigheden echt niet slecht uit zien.
echter, we kunnen hier lang of kort discussieren of de paarden al dan niet te mager zijn, feit is dat zowel de gemeente ALS de AID enorm hebben gefaalt.
en dat de paardjes het straks een stuk beter krijgen???ik denk het niet, omdat ik denk dat de rechter de paarden terug geeft aan de fokker/opfokker mits de gemeente mee werkt.
ongelooflijke zaak dit, ik mag hopen dat er nog een flinke staart komt.