Ja, Nadat ik het filmpje heb gezien, ben ik er van overtuigd dat mee valt. zal ik hier even fotos plaatsen van mijn ponysdie ik heb gekochten de AID ook opgebeld is? en nooit wat aan gedaan is? die zijn echt 50 x zo erg...
V_lalala
Geplaatst: 18-05-10 20:58
vind idd niet dat alles er slecht uit ziet. tuurlijk er ston wat tussen wat dikker kon maar vind het heel overdreven
Ochje hebt altijd in een groep paarden die wat mager zijn,... Mijn NRPS die is ook altijd magerder...Omdat ie overal weggejaagd word...
beantsje
Geplaatst: 18-05-10 21:00
Met het verhaal maar van 1 kant, kan ik niet zoveel. ik zou graag de argumenten van de AID horen.
Aan de ene kant vind ik de paarden op het filmpje er niet beroerd uitzien maar deze paarden zijn niet weggehaald.
Je zou zeggen dat paarden oha niet zomaar worden weggehaald. Meestal zijn ze maar moeilijk in actie te krijgen. Maar ook hier in de buurt is het ook eens gebeurd dat AID dieren met veel tamtam en politie weghaalde en dat ze een paar dagen later diep door het stof moesten omdat het onterecht bleek....
oh_oh
Geplaatst: 18-05-10 21:01
In het filmpje lijkt het wel mee te vallen.
Hope2012
Geplaatst: 18-05-10 21:02
Echt waar er zijn zoveel dieren waarbij ze te laat reageren of helemaal niet .
Op het filmpje zie ik er hooguit 2 a 3 die wat te schraal zijn maar de rest ziet er niet slecht uit . Ok ze hebben geen vlechtjes in de manen en netjes geknipte snorharen en afgelakte hoefjes maar komop zeg aid beetje last van penny gedachten , echt ongeloofelijk dit .
Anoniem
Geplaatst: 18-05-10 21:05
hm ja op het filmpje vind ik ze wat mager, maarja dat kon ik maar bij 2 paarden goed zien. En wie weet waren dat welhele oude dames. Wachten op meer info
Stagediver
Geplaatst: 18-05-10 21:06
Sorry dat ik zo bot reageer hoor, Ik haat de AID.
1. Omdat ik zelf een zwaar verwaarloosde haflinger had gekocht,ze kon amper op der benen staan... AID kwam der bijna in beslag nemen omdat WIJ haar zogenaamd hadden verwaarloosd. gelukkig vriendin van mijn moeder (Heb ook haf) die wees haar ontiegelijk dikke haflinger aan... Robin stond afgezonderd totdat de dierenarts kwam met bloedonderzoek om ziekte uit te sluiten.. wemoestenpaar dagen wachten met bloedtappen omdat het bloed zo dik was van het uitdrogen.. ze had 40 procent overlevingskans..waar was dde aid toen het zo ver kwam???
Daarnaast heb ik 4 maanden geleden 2 shetjes gekocht...waarvan de AID op de hoogteis geweest.want heb zegebeld.. en diewillen geen informatie loslaten over ze..1 van de shetjes was zelfs drachtig van een HAFLINGER..gelukkig gezond geboren..Ikweet dat de AID niets heeft gedaan ik ken de eigenaar..
franka75
Geplaatst: 18-05-10 21:07
ik noem dit een storm in een glas water de meeste zien er niet slecht uit.
De AID maakt wel meer stomme fouten, helaas spreek ik uit eigen ervaring. Niet met paarden maar met vogels... Ik vind het filmpje ook erg meevallen. Ik zie ze ook liever wat dikker, maar om nu over verwaarlozing te spreken.....
KimL86
Geplaatst: 18-05-10 21:22
Ik vind ze er op een paar na ook helemaal niet slecht uit zien. Zo hebben wij 3 jonge hengsten op een wei staan bij een woonwijk. Daar is ook elke keer gezeik dat ze geen eten krijgen en dat ze verwaarloosd worden. Terwijl de eigenaar dagelijks eten naar ze brengt en in de winter staat er altijd een groot pak hooi in de wei. Ze zien er wat verwilderd uit, maar dat zie ik liever dan een paar jonge dieren op stal houden en dagelijks met ze bezig zijn. Maarja zo is het altijd iets. Als ze op die zelfde plek de hele dag op gesloten in een stal zouden staan dan is het ook gezeik.
VanHuisUit
Geplaatst: 18-05-10 21:25
Gaat de AID nu alle paarden die er zo uitzien ophalen? Kunnen ze half Nederland weghalen én vergeet vooral niet de zogenaamde natuurgebieden Dit slaat nergens op. Complete onzin.
Vala
Geplaatst: 18-05-10 21:27
Jeetje wat een achterlijk topic wordt dit weer, niemand weet het fijne ervan en de mensen die vinden dat er gespeculeerd wordt speculeren er zelf op los. Dan komt er ook nog een AID-hater voorbij en de een weet het nog beter dan de ander. En niemand was daadwerkelijk erbij. En degene die de paarden gezien heeft wordt dan weer beschuldigd van buurtroddel. Het moet niet gekker worden. Ik hoop alleen maar dat het goed gaat komen met die paarden.
mirgino
Geplaatst: 18-05-10 21:27
het is maar goed dat ze niet bij mij op stal kijken daar staan ze de hele winter in de zandpaddock zonder water en eten
dat krijgen ze na 2.5 uur buiten staan binnen en gaan daarna weer naar buiten buiten gooien ze het water om en drinken doen ze ook niet ze spelen wat met elkaar
wat een gedoe om niks zeg! maar wel de naam noemen en die vergeten de mensen niet meer!!! daaaag klanten.....,want waar rook is ,is vuur denken ze,daaaaaaaag goede naam!
In dezelfde regio heeft de AID eerder bij een andere fokker paarden weg laten halen.
De rechter heeft later uitgesproken dat het onterecht was, maar de paarden waren al verkocht richting België naar een dubieuze handelaar alwaar de paarden in donkere stallen stonden waar ze hun hoofden stootten.
Nee lekker bezig daar de AID.
Urielle
Geplaatst: 18-05-10 21:44
Vala schreef:
En degene die de paarden gezien heeft wordt dan weer beschuldigd van buurtroddel. Het moet niet gekker worden.
"Nogmaals dat is de info die ik heb van mensen die er in de buurt wonen." Niks zelf gezien dus, doodordinaire roddel. En het is hartstikke fijn dat mensen een oogje houden op de leeftoestand van dieren maar aangezien het regelmatig nog sielugh is volgens de buurt dat paarden op de wei in de regen staan, neem ik dat soort commentaren met een pot zout ipv een korrel. Onder invloed van de politiek zijn nl. ook diverse diereninstanties, media en andere derden behoorlijk aan het verpennyficeren.
FaberSmid
Geplaatst: 18-05-10 21:45
VanHuisUit schreef:
Gaat de AID nu alle paarden die er zo uitzien ophalen? Kunnen ze half Nederland weghalen én vergeet vooral niet de zogenaamde natuurgebieden Dit slaat nergens op. Complete onzin.
@Urielle, als ik de posts van @RamboBink lees heeft zij de paarden wel degelijk gezien.
JessicaD88
Geplaatst: 18-05-10 21:49
Mmm tja als ik het zo zie valt het wel mee.. Veel paarden zijn ook gewoon veel te dik, dit is nog niet eens zo mager vind ik. En ze staan in ieder geval buiten! Hoeveel paarden zouden niet heeltijd binnen staan en misschien ietsje dikker zijn. Nou dan weet ik wel wat ik liever zie!
Paarden zien er op het filmpje niet bijzonder slecht uit. Ik heb de dierenbescherming wel een bij een slechter uitziende pony gehaald en die vonden ze nog te goed om actie te ondernemen.
Ik denk dus dat er iets anders aan de hand is ander zou de aid deze maatregel niet kunnen en durven nemen.. Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat de paarden bijvoorbeeld onvoldoende water krijgen.
Nicjuh_
Geplaatst: 18-05-10 21:59
ondervoed... er tegenover zit een diervoeder bedrijf..
Ja, helaas kunnen paarden nog steeds niet zelf naar de winkel he!
Urielle
Geplaatst: 18-05-10 22:11
Vala schreef:
@Urielle, als ik de posts van @RamboBink lees heeft zij de paarden wel degelijk gezien.
En RamboBink heeft, met alle respect, het grootste deel van haar posts in dit topic, is pas kort lid hier en het bewijsmateriaal steunt haar beweringen niet.