Meer dan 350 aanvragen binnen voor dekking van Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:00

toot schreef:
ik weet dat hij dood is er is nog wel sperma beschikbaar,
wel duurder dan toen hij nog leefde maar goedkoper dan totilas.

Precies, en dat wordt ook steeds duurder want ooit raakt het ook op!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:06

eenitraM schreef:
toot schreef:
ik weet dat hij dood is er is nog wel sperma beschikbaar,
wel duurder dan toen hij nog leefde maar goedkoper dan totilas.

Precies, en dat wordt ook steeds duurder want ooit raakt het ook op!

Het bereikt de 5500 echt niet hoor... :+

SanderD

Re: Meer dan 350 aanvragen binnen voor dekking van Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:07

Misschien wordt Gribaldi's laatste kwakkie voor een recordbedrag geveild, er zou maar zo een potentiële Totilas in kunnen schuilen. :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:10

Tja het enorme verschil tussen Gribaldi en Totilas blijft toch wel het achterbeengebruik..
Maar zoveel Totilas nakomelingen in de fokkerij? er lopen nu al meer dan dat aantal Jazz en Krack nakomelingen dus in die zin is het nog vers bloed ook.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:11

Ach fokken blijft toch gokken.
En gelukkig maken alle fokkers zelf de keuze met Totilas te dekken.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:18

Ik vind het toch wel jammer dat er hier een aantal bokkers is die uitgaat van het feit dat het dan alleen maar kan tegenvallen, omdat de verwachtingen zo hoog liggen (ik citeer dus eigenlijk een aantal posts)
Het kan ook zomaar zeer goed uitpakken! Brentina (en veel andere merries) is een zeer getalenteerde merrie, komt uit een zeer mooie lijn en als er op die manier weer mooi bloed aan de fokkerij (wereldwijd) kan worden toegevoegd, dan kan ik alleen maar zeggen dat het doel om verbetering/bloedspreiding te fokken dan gehaald is.
En sommige dingen in het leven mogen van mij best lekker exclusief blijven. Heb je wat om over te dromen... :))

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:20

En stel dat het tegenvalt heb je in iig een miljoen verdient:D Ik geef de eigenaren groot gelijk, als je het kan uitbuiten waarom niet, tis ook wel leuk als een paard een keer wat opbrengt in plaats van handen vol geld te kosten toch.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:21

karijn schreef:
Ik vind het toch wel jammer dat er hier een aantal bokkers is die uitgaat van het feit dat het dan alleen maar kan tegenvallen, omdat de verwachtingen zo hoog liggen (ik citeer dus eigenlijk een aantal posts)
Het kan ook zomaar zeer goed uitpakken! Brentina (en veel andere merries) is een zeer getalenteerde merrie, komt uit een zeer mooie lijn en als er op die manier weer mooi bloed aan de fokkerij (wereldwijd) kan worden toegevoegd, dan kan ik alleen maar zeggen dat het doel om verbetering/bloedspreiding te fokken dan gehaald is.
En sommige dingen in het leven mogen van mij best lekker exclusief blijven. Heb je wat om over te dromen... :))

_/-\o_ amen!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:31

equitation schreef:
En stel dat het tegenvalt heb je in iig een miljoen verdient:D Ik geef de eigenaren groot gelijk, als je het kan uitbuiten waarom niet, tis ook wel leuk als een paard een keer wat opbrengt in plaats van handen vol geld te kosten toch.

Dit bedoel ik dus...

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:35

rodehaan5 schreef:
ik heb medelijden met die hengsten, nu zijn ze zo gewild, als ze wat ouder worden zijn er(heb ik helaas met eigen ogen gezien) weinig mensen die nog geinteresseerd zijn .Deze hengsten worden hierdoor veroordeeld tot eenzame opsluiting waarna ze zo gek als een deur worden en er nog maar 1 uitweg is: het slachthuis. |(

:=

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:01

karijn schreef:
equitation schreef:

Dit bedoel ik dus...

Ik zeg toch niet dat ik denk dat het tegenvalt (ik houd me daar verder niet mee bezig) ik zeg stel dat. Ik bedoel het verder helemaal niet negatief, en doe helemaal niet alsof het alleen maar kan tegenvallen. Niemand weet hoe die veulens gaan uitpakken. Dus doe maar rustig lichtgeraakt type. Als je allles negatief opvat kan ik mij voorstellen dat, dat het inderdaad jammer is voor jezelf.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:02

equitation schreef:

Ik denk dat dit paard ook heus geld opbrengt. Weet niet hoe het zit met de verdeling van het prijzengeld maar een wereldbekerwedstrijd winnen..
Dan ga je niet met lege handen naar huis.

En de eigenaren genieten volop van alles wat ze nu meemaken met dit paard. Lijkt mij veel meer waard!!

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:06

wonderboy schreef:
equitation schreef:

Ik denk dat dit paard ook heus geld opbrengt. Weet niet hoe het zit met de verdeling van het prijzengeld maar een wereldbekerwedstrijd winnen..
Dan ga je niet met lege handen naar huis.

En de eigenaren genieten volop van alles wat ze nu meemaken met dit paard. Lijkt mij veel meer waard!!

Nee maar de kosten om een paard te trainen, uit te brengen, gezond te houden, de accomodatie er omheen worden echt niet gedekt door dat prijzengeld hoor. Één keer flink verkeerd uit de vrachtwagen stappen en het is gebeurd. En ja wat je meemaakt is waarschijnlijk veel gaver maar natuurlijk hebben ze ook zakelijke belangen. Het is heus niet alleen geluk waardoor die mensen in het bezit van Totilas zijn gekomen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:28

Janine1990 schreef:
Kan je het net zo goed meteen in die vulkaan gooien... :Y)

He zeg...vind je niet dat dat ding niet al genoeg rookt?...

350 aanvragen...moet zeggen dat ik dat nog vind meevallen.

Hoeveel had Spielberg er een paar jaar geleden wel niet...
...en die had op dat moment nog helemaal niets klaargespeelt(op sportief vlak dan he)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:34

ik vind 350 ook nog wel meevallen, maar goed we zullen zien of er allemaal ezels uitkomen of pracht veulentjes.

de keuze voor totilas ipv gribaldi snap ik nog niet helemaal...

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:06

Yell schreef:
rodehaan5 schreef:
ik heb medelijden met die hengsten, nu zijn ze zo gewild, als ze wat ouder worden zijn er(heb ik helaas met eigen ogen gezien) weinig mensen die nog geinteresseerd zijn .Deze hengsten worden hierdoor veroordeeld tot eenzame opsluiting waarna ze zo gek als een deur worden en er nog maar 1 uitweg is: het slachthuis. |(

Haha.. noem eens een voorbeeld van zo'n hengst.
Volgens mij liggen Jazz & Gribaldi ook nog niet in de supermarkt :D

Of Nimmerdor.. Nee sterk verhaal dit.

Gribaldi kan zomaar in de vriezer liggen ergens hoor :Y)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:08

Ben ook HEEEEEEEL benieuwd naar de veulens. Een goed paard hoeft nog niet bij voorbaat een goede fokhengst te zijn...
Al krijgt hij nu alleen de beste merries aangeboden.

Maarrrr...moet eerlijk toegeven dat Ik Edward twee jaar geleden al gemaild heb of Totilas ter dekking kwam.
En toen was er sprake NA de Olympische Spelen, maar daar zijn ze toch van terug gekomen.
Maar mijn merrie zal niet door de selectie komen...en het dekgeld is me ook te gek.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:55

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:39

haha mijn smid zei laatst ,laat je merrie door totilas dekken dan krijgt je veulen korting,dus ik hoezo? nou zegt ie dan kan ie zijn benen hopelijk net zo hoog optillen als zijn pa en heb ik t makkelijker [moeders is nogal lomp] *D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:36

Equation: ik begrijp wat je bedoelt hoor! Daar gaat het mij niet om. Ik wilde alleen maar aangeven dat er door velen direct wordt gepost met een negatieve stelling op de topic op iets dat ook juist positief kan uitpakken.
Verder ben ik absoluut geen lichtgeraakt type. No sweat.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:35

Ik ben echt heel erg benieuwd wat voor veulentjes daar uit gaan komen :D Ik ga niet met de negatieve horde mee, ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen :j

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:13

leuk voor totilas en de eigenaar dat er al aardig wat aanvragen binnen zijn.

En om even mee te gaan in het verhaal "stel het valt toch tegen", is dat niet bij elke dekking de gok als je gaat fokken?? totilas of de pony van de buren??
Als er weer een groep jonge hengsten worden goed gekeurd bij een voorjaar/najaar onderzoek is het toch ook altijd maar een gok van voor veulens hun geven? En hun hebben vaak nog helemaal niets gepresteerd....
En ja, daar zitten ook mooie maar ook wel eens mindere veulen bij, tsja....dat is fokken....toch? maar ook weer de charme en spanning van het spel.