Nartan van Jeannette Haazen verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:28

Anoeska schreef:
Mooi Penny-verhaal hoor. Hartverwarmend om te lezen, maar echt begrijpen doe ik het niet. Het zal Nartan worst wezen of hij wel of niet in Londen op de Olympische Spelen loopt. Al gaat ze de rest van z'n leven iedere dag met 'm de hei op. Dus om nou te zeggen dat het paard het allemaal zo verdient :? Het gaat natuurlijk om haar, zij wil graag dat Nartan op wereldniveau meedraait en heeft zelf de capaciteiten niet. Nou ja, dan zit er niets anders op dan voor een mooi bedrag verkopen. Logische keus, maar waarom een heel sprookje eromheen schrijven?

Als topsporter lijkt het me dat je enkel het hoogst haalbare nastreeft. Als die kansen niet geboden worden, moet je naar andere oplossingen zoeken. Wellicht komt Jeanette ooit wel in het team met een ander paard, of komt Nartan in het team van een ander land. Ik vind het een een heel begrijpelijkl beslissing. Een moeilijke beslissing, dat absoluut. Ik vond het een leuke combinatie.

Chantaliiejj

Re: Nartan van Jeanette Haazen verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:43

echt kippenvel lijkt me zwaar om zo een goed paard te verkopen ik zou het nooit kunnen hoor. maar misschien was het wel goed voor haar sterkte met je volgende paard

Gaia2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:11

Ik denk er ook zo over. Ze waren een combinatie die opviel, zij zo klein en haar paarden zo groot. Ze timmert ook al heel erg lang aan de weg in dressuurland. Ik vermoed eigenlijk dat ze een stapje terug gaat doen, dat verklaart ook waarom ze geen opvolger heeft staan.

Tavanta schreef:
FloortjeS schreef:
Gelijk heeft ze om Nartan te verkopen maar de echte reden is natuurlijk het geld. Het paard is inmiddels 15 jaar en op zijn hoogtepunt. Ik vind het dus heel begrijpelijk dat ze hem nu verkoopt. Een teamplaats zit er niet in voor deze combinatie. Maar er wordt hier ook wel wat geromantiseert gereageert. Nartan weet echt niet of dat hij een wedstrijd in Aken loopt of in het Olympisch stadion. Het is Jeanet zelf die het tof vind om haar paard op de olympiade te zien. Maar dat is de echte reden voor verkoop natuurlijk niet alhoewel het wel leuk geschreven staat. De reden is geld en niet meer en niet minder.
Ook ik zag ze graag op de wedstrijden verschijnen en vind het oprecht jammer dat hier een einde aan gekomen is.

Mijn gedachten, en hier geef ik haar ook gelijk in hoor!
Desondanks geloof ik best dat het zeer doet....

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:35

Een heel mooi bewogen geschreven verhaal. Feit blijft dat door diverse factoren voor HEN het hoogst haalbare er op dit moment niet inzit. En ja, als dan iemand langs komt, die zoveeeel geld biedt waarmee je andere wensen en dromen weer waar kunt maken, wat doe je dan.....

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:53

jammer, hopelijk komt er voor haar een mooie opvolger!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:45

Anoeska schreef:
Mooi Penny-verhaal hoor. Hartverwarmend om te lezen, maar echt begrijpen doe ik het niet. Het zal Nartan worst wezen of hij wel of niet in Londen op de Olympische Spelen loopt. Al gaat ze de rest van z'n leven iedere dag met 'm de hei op. Dus om nou te zeggen dat het paard het allemaal zo verdient :? Het gaat natuurlijk om haar, zij wil graag dat Nartan op wereldniveau meedraait en heeft zelf de capaciteiten niet. Nou ja, dan zit er niets anders op dan voor een mooi bedrag verkopen. Logische keus, maar waarom een heel sprookje eromheen schrijven?

Lekker zure opmerking over Jeanette zeg. Hoezo heeft Jeanette de kwaliteiten niet? Ze staat 23ste op de wereldranglijst van de FEI. Voor elk ander land dan Nederland of Duitsland betekent dat automatisch deelname aan Olympische spelen, EK's en WK's.

Heel begrijpelijk besluit, afgezien van haar eigen resultaten in de ring is het toch een knap stuk africhting waar ze trots op kan zijn! Als ze hem nu goed kan verkopen is dat gewoon een stuk waardering voor alle training die zij erin gestopt heeft. Ik zag ze samen graag rijden en als ze in Duitsland reden kregen ze ook altijd veel bijval (maar ja die mensen daar op de tribune snappen er vast niks van voor de echte kenners moeten we op Bokt wezen }> ).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:25

Anoeska schreef:

Ik ben het niet vaak met je eens maar in dit geval ga ik geheel met je mee. :) Heeft niets met zuur zijn te maken. Ze heeft gelijk, Nartan brengt nu nog op en inderdaad, met de Nederlandse top gaat ze niet snel op de WEG oid staan hoewel het paard de capaciteiten misschien wel heeft dus waarom dan niet tegen een leuk bod verkopen aan iemand? Ze zou gek zijn als ze het niet deed maar het hele onzin verhaal er rond is me ook wat veel. Als het echt daar om ging had ze net zo goed, zoals ik al zei, voor een ander land kunnen gaan starten met een minder brede top, ze woont toch al in België kan ze net zo goed gaan starten voor België. Ik denk trouwens wel dat Jeanette capaciteiten zat heeft.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-05-10 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:42

Anoeska schreef:

Dat is echt onzin. Je gaat nu wel héél kort door de bocht.

Ze heeft gerust de capaciteiten, anders had ze het niet zo ver geschopt, en ook zeker icm dit paard, maar het niveau ligt in NL zo ongelooflijk hoog en we hebben momenteel de beste paarden van de WERELD, dat een fractie minder ervaren/goede combinatie geen schijn van kans maakt in de Nederlandse internationale topsport. Terwijl ik er van overtuigd ben dat Jeanette en Nartan samen ontzettend goed zouden kunnen presteren, maar de kans niet krijgen om in het team te komen. Ze valt steeds net buiten de boot achter de huidige top 5 (en dat is ook heel wat als je ziet wat de NL'se concurrentie is!!).

Zo zul je Nartan wellicht nog terug zien in WK/OS en vangt Jeanette er nog een mooi bedrag voor nu Nartan in de piek van z'n leven en africhting is. Niet meer dan logisch toch???

______

Buiten dat, jammer dat Nartan verkocht is, maar absoluut begrijpelijk. Vond het een sympathieke en verfrissende combinatie om te zien!!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:23

uiteindelijk draait het om geld, zo is het toch bij iedere verkoop?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:05

Is nog steeds die fout in de naam van JeaNNette niet aangepast? :o?

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:39

[ Nartan krijgt nu de kans om voor een ander land wel in het team te komen.[/quote]

Om dan vervolgens onder alle Nederlanders te eindigen! Het klinkt goed dat het uit liefde voor Nartan gebeurt maar het gaat natuurlijk gewoon om het geld. Neemt niet weg dat het best pijn zal doen!!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:09

Jeetje moeilijke beslissing! Vooral omdat ze niks 'goeds' achter de hand heeft. Maar toch super dat ze Nartan deze kans geeft :)

ThUnDeRtIeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:34

Veel respect voor Jeannette. De tranen springen in me ogen hij zal het vast goed krijgen maar die beslissing echt moeilijk. Veel succes

Oosterhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:41

Citaat:
Mooi Penny-verhaal hoor. Hartverwarmend om te lezen, maar echt begrijpen doe ik het niet. Het zal Nartan worst wezen of hij wel of niet in Londen op de Olympische Spelen loopt. Al gaat ze de rest van z'n leven iedere dag met 'm de hei op. Dus om nou te zeggen dat het paard het allemaal zo verdient Het gaat natuurlijk om haar, zij wil graag dat Nartan op wereldniveau meedraait en heeft zelf de capaciteiten niet. Nou ja, dan zit er niets anders op dan voor een mooi bedrag verkopen. Logische keus, maar waarom een heel sprookje eromheen schrijven?

Men moet wel durven, zelf de capaciteiten niet hebben? Jeannette heeft 10 paarden naar Grand Prix gebracht, benieuwd hoeveel deze schrijfster er naar dit niveau gebracht heeft. Tsjonge!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:51

Oosterhof schreef:
Citaat:
Mooi Penny-verhaal hoor. Hartverwarmend om te lezen, maar echt begrijpen doe ik het niet. Het zal Nartan worst wezen of hij wel of niet in Londen op de Olympische Spelen loopt. Al gaat ze de rest van z'n leven iedere dag met 'm de hei op. Dus om nou te zeggen dat het paard het allemaal zo verdient Het gaat natuurlijk om haar, zij wil graag dat Nartan op wereldniveau meedraait en heeft zelf de capaciteiten niet. Nou ja, dan zit er niets anders op dan voor een mooi bedrag verkopen. Logische keus, maar waarom een heel sprookje eromheen schrijven?

Men moet wel durven, zelf de capaciteiten niet hebben? Jeannette heeft 10 paarden naar Grand Prix gebracht, benieuwd hoeveel deze schrijfster er naar dit niveau gebracht heeft. Tsjonge!

Juist!!!! las het ook al met onstelde verbazing. Kan hier wel een hoop woorden aan vuil maken, maar houd het maar op het spreekwoord : "de beste stuurlui staan aan wal!"
Mega respect voor Jeannette en Chris. Het zijn buiten super sportmensen ook hele toffe lieve gevoelige mensen. Zoals Jeannette het schrijft, zo voelt ze het ook.
Dit was een zéér zware beslissing. Chapeau!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:27

Oosterhof schreef:
Citaat:

Uuuuhhh lezen is ook een vak.

Niemand zegt toch dat Jeanette slecht rijdt? Ze heeft alleen de capaciteit niet om met Nartan nog heel veel hoger te komen. Is dat een schande ofzo? Dacht het niet.

Michael1104

Re: Nartan van Jeannette Haazen verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:34

nartan kan misschien niet beter lopen dan dit, goed lezen is idd een vak.

Oosterhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:38

Citaat:
Citaat:

Uuuuhhh lezen is ook een vak.

Niemand zegt toch dat Jeanette slecht rijdt? Ze heeft alleen de capaciteit niet om met Nartan nog heel veel hoger te komen. Is dat een schande ofzo? Dacht het niet.

Goed lezen is inderdaad moeilijk. Waar het op neerkomt, ik zal iets duidelijker zijn, wie bent u om te oordelen of Jeannette de capaciteiten niet heeft?
Heeft u zelf al iets gelijkaardig verwezenlijkt? Of betere prestaties? Of train je de combinatie?
Dan heb je recht van spreken, indien niet, zwijg over dingen die je niet zeker weet.
Hopelijk was ik zo duidelijk genoeg.
Met vriendelijke groeten,
Phillip

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:44

@ Oosterhof: Ik denk dat het niet zo bot bedoeld was als dat het er nu staat, ik denk dat er bedoeld wordt dat het in NL momenteel onmogelijk is om in het team te komen omdat er zoveel concurrentie is.

Oosterhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:10

Dan gaat het niet over capaciteit maar over mogelijkheid, iets totaal anders.
Lezen is dan misschien een vak, schrijven ook! :D :D

Zodiaklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:25

|( Waarom?? Echt heel erg jammer!! Jullie waren zo top team.. Maar je hebt vast nog veel meer paarden staan om uit te brengen. Dus er bestaat vast altijd wel 2e Nartan!!! :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:25

Mindfields schreef:
@ Oosterhof: Ik denk dat het niet zo bot bedoeld was als dat het er nu staat, ik denk dat er bedoeld wordt dat het in NL momenteel onmogelijk is om in het team te komen omdat er zoveel concurrentie is.

Nouja, als je de capaciteiten hebt zou je er toch wel tussen komen?

Kijk naar een Adelinde met Parcival. Die komt er wel tussen. Waarom? Ze hebben als combi schijnbaar de capaciteit.

Vala

Re: Nartan van Jeannette Haazen verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:43

Ik denk dat capaciteit niet het enige is wat men nodig heeft om in het team te komen hier in Nederland.