Bloempjeh_ schreef:Ik laat mijn hond ook vaak los. Als ik een paard aan zie komen neem ik haar aan de lijn. Het is voor haar veel fijner om zich even volledig uit te leven, dan om een uur keurig aan de lijn te lopen. Ze luistert erg goed dus zie niet in waarom ik het niet zou doen. Ik laat haar altijd wel dicht bij mij blijven, voor het geval dat ik een ruiter of andere hond niet aan zie komen.
Als ik zelf buiten ga rijden ben ik wel altijd zo vriendelijk om een hond in stap te passeren. Laats had mijn paard ook schrik van een hond en deed ze flink lastig. Ik ben even van haar afgestapt en heb haar aan de hand meegenomen. Wat de eigenaars ook wel fijn vonden. Voor hen is het ook niet bepaald leuk om een dol paard op zich af te krijgen.
Respect voor elkaar moet natuurlijk van twee kanten komen.
dit is toch een heel nette manier? zo voorkom je ook onnodige woordenwisselingen en houdt je het netjes.
ik heb mijn hond vrijwel nooit aan de lijn, omdat ze heel betrouwbaar blijkt te zijn.
ze heeft overigens een grote fascinatie voor paarden, maar is er te bang voor om ze te naderen. waar ik echter ook goed voor oplet. als ik t toch niet vertrouw, met bijvoorbeeld een voor mij onbekend paard, dan houdt ik haar even vast, of maak contact met de ruiter.