Ik vind het triest wat er gebeurt is, maar vind niet dat dit te wijten is aan het feit dat er die dag gewerkt werd. Tenslotte zetten ze de paarden ook op andere dagen buiten terwijl ze al bijna een jaar lang daar van 's morgens vroeg tot 's avonds laat aan het werk zijn. Tenslotte staat deze manege paal aan een drukke dijk waarop dagelijks werkverkeer, waaronder ook zware vrachtwagens voorbij komen (en regelmatig te hard waardoor je de trillingen overal goed voelt. Weet daar helaas alles van, woon aan dezelfde dijk en ons huis schudt regelmatig door deze uitzonderlijke combinaties). Dus ook daar kunnen ze van schrikken als het moet. Toen er nog niet gebouwd werd was er vast ook regelmatig een landbouwmachine die onverwachts op de weide daar bezig waren. Dus ook dat was een risico geweest. Ik ben het ook totaal niet eens dat er op dat gebied gebouwd word, maar helaas is dat niet meer terug te draaien. Maar zelfs toen er nog geen plannen voor bebouwing was, was de ruimte daar al beperkt om niet al te groot te worden. Dus vind ik het nu ongepast om dit zo toe te wijzen aan te gemeente. Een paard kan tenslotte overal eens van schrikken en is de kans dat ze door het lint gaan groot of je nu afgelegen woont of niet. Helaas hebben deze mensen de pech dat ze daardoor het paard hebben moeten verliezen.
agieejj
Geplaatst: 17-05-10 15:52
Echt Verschrikkelijk . Ik rij zelf ook op de manege en Onyx was een schat van een paard wat Echt mooi Liep zonde van Onyx De manege is al zo lang bezig voor een andere plek . Het word NU echt tijd voor de verhuizing
jeetje zeg. Gadsies, het idee.. het had ook zomaar mijn paard kunnen zijn, die heeft er altijd maar een paar 100 meter vandaan gestaan. Doordat alles ging verbouwen ben ik ook verhuisd met haar. Peter, ik wens jou en je familie heel veel sterkte met het verlies van zo'n enorm kwalitatief paard.
Piepiekuiken
Geplaatst: 21-05-10 12:57
Jeetje hee! Wat erg! Echt verschrikkelijk!
Peter en de hele familie, ik wens jullie heeel veel sterkte met het verlies van dit geweldige paard!
Jeetje Tita, iets minder kan ook wel hoor... Al had hij een brede wei gehad, hij is door 3 stroomdraden gerend! En hij heeft een wei! Een heleboel sportpaarden staan elke dag op stal... Genoeg paarden die 24/7 op stal staan. Er dan maar 1 uurtje uit komen om een rondje in de bak te stappen... In de bak heb je na 6 galopsprongen ook de lengte gehad...
Ik vind het echt afschuwelijk dat dit gebeurd is! Ik wil alle mensen heel veel sterkte toewensen!
michellevd12
Geplaatst: 23-05-10 15:07
ik heb dat paard gekent en peter ken ik nog en hij is er helemaal kapot van iedereen (die onyx heeft gekent) maar een reactie snap ik niet der staat dat bij 4 galopsprongen is de wei al gestopt maar voor blinde paniek is geen wei groot genoeg
maare maaike volgens mij heb jij die TITA een mooie dis gegeven wante ik zie geen reacties meer van hem/haar
Onyx(L) aan pijn overleden kijkt uit de hemel naar beneden zal je missen wij allemaal lief paardje je bent daar vredig boven maar kijk gerust even omlaag naar je trouwe baas
er zijn geen woorden die dit uit kunnen leggen die dag dat het gebeurt was en een paar dagen er na was idereen in de rouw voor dat gelukkige en mooi paard dat zo'n eide heb gehad
Het is altijd afschuwelijk als een paard op deze manier aan zijn einde komt. Het is een ongeluk, niet meer en niet minder. Neemt niet weg dat het vreselijk is voor de mensen van wie dit paard is. Maar een boosdoener zoeken of een verhaal enorm dramatiseren heeft geen zin. Daar komt het paard niet mee terug.