Stacy Westfall opent de Wereldruiterspelen met show *clip*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:21

marsmars schreef:
Daar heb je dan misschien gelijk in dat het niet aan mij is om daarover te oordelen, kan het me alleen niet voorstellen :n. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat hier iemand bij zit die niet heeft zitten janken, maar dat wel heeft getypt.

Is het een probleem dat mensen hier emotioneel van worden en misschien moeten huilen? Ik brak toch echt even los bij het einde hoor. Het is duidelijk dat de meerderheid hier toch echt van dit optreden houd :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:22

peer2005 schreef:
Ik kan hier ook geen traan om laten. Vind het heel bijzonder, maar vanuit mijn oogpunt vind ik het paard nogal robot-achtig ogen, zoals erg veel westernpaarden overigens. Maar denk dat dat er maar net mee te maken hebt vanaf welke hoek je als ruiter zelf komt ;)

dat is omdat western paarden puur afwachten wat de ruiter van hun wil en niet eerder actie onder nemen zonder dat het hun gevraagd word
dit is een van de grond beginselen van de training van een western paard
het dier moet mee denken op eigen voeten lopen maar geheel luisteren naar de ruiter ;)

evita2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:23

Op en top emotie.

Dit is werkelijk waar een eenheid zijn met je paard. Twee zielen, één gedachte.

Van wat zij laat zien, kan ik alleen maar dromen....

Klasse.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:23

marsmars schreef:
Daar heb je dan misschien gelijk in dat het niet aan mij is om daarover te oordelen, kan het me alleen niet voorstellen :n. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat hier iemand bij zit die niet heeft zitten janken, maar dat wel heeft getypt.

Jemig zeg, wat doe jij cynisch... :(:) Je mag ook gewoon iets mooi vinden zonder altijd kritisch of "nuchter" te zijn.

Ik was echt geraakt door dit filmpje. De muziek, het eerbetoon aan haar vader, de lange, geduldige weg die iemand aflegt om zo ver te komen met een paard. Tja, noem mij sentimenteel... :') Liever dat dan altijd zoeken naar een kanttekening of alles dood relativeren.

Tuurlijk zijn andere dingen ook knap, is het "gewoon" training en kan in theorie (!) iedereen wel zoiets met zijn paard bereiken. Maar dat is nou eenmaal niet gebeurd, het is zij en dit paard die dit laten zien. Prachtig toch. :)

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:29

rommulus schreef:
dat is omdat western paarden puur afwachten wat de ruiter van hun wil en niet eerder actie onder nemen zonder dat het hun gevraagd word
dit is een van de grond beginselen van de training van een western paard
het dier moet mee denken op eigen voeten lopen maar geheel luisteren naar de ruiter ;)

Duidelijk geformuleerd. De westernpaarden zijn hier natuurlijk ook naar gefokt, wat dat betreft is het een 'natuurlijk beeld'. Maar zoals ik zeg ik kom vanuit een andere hoek (IJslands rijden, waar veel eigen initiatief van het paard juist gewaardeerd wordt). Toch heb ik absoluut respect voor deze samenwerking tussen mens en paard, mooi!

rommulus

Re: Stacy Westfall opent de Wereldruiterspelen met show *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:33

het is grotendeels ook gewoon de training ;)

het is idd vanuit een andere hoek moeilijk te begrijpen en krijg je er idd vaak rare ideeën bij
eigen initiatief word in de western sport ook gewaardeerd maar dan vanuit een ander punt, kijk bv maar naar de koeien onderdelen
die paarden weten beter waar die koe heen gaat dan de ruiter dus kan het paard veel sneller reageren dan de ruiter

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:36

marsmars schreef:

Je probeerd geen discussie aan te wakkeren maar je maakt er wel een issue van dat er misschien iemand tussenzit die heeft getypt dat hij/zij moest janken maar het niet in het echt deed............... juist ja.
Waar sommige mensen zich al niet mee bezig houden he!

Ik vind dat de muziek in het filmpje zorgt voor de emoties en de rillingen, het geluid op mijn laptop doet het nl niet en zonder geluid is het gewoon een geinig filmpje over een zeer goed afgericht reiningpaardje en een lekker rijdende amazone! Keek het filmpje net op onze vaste computer en kreeg er kippenvel van (of dat echt zo is marsmars kan ik niet bewijzen, je zult me op mijn woord moeten geloven :-D) , het enige verschil: de muziek! ;-)

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:43

Tuurlijk maakt muziek en de toedracht ansich het emotioneel, maar ik kan het me alleen niet voorstellen dat iedereen nu massaal zit te huilen achter hun pc.
Het punt is alleen dat iedereen daarop reageert, ik mag toch ook zeggen wat ik ervan vind. Het is alleen hier op bokt zo dat wanneer je 'dwars' gaat liggen of ergens een andere mening over hebt dat je dan ineens een discussie aan het opwerpen bent of een rel wil veroorzaken.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:43

Ook ik vind het knap van de amazone in kwestie. Om te komen op de kwestie huilen/sentimenteel.. tja ieder zijn ding, ik wordt van heel andere dingen sentimenteel.

ook las ik nog iets over ECHT paardrijden en Anky en HP en de rest. Die vergelijking vind ik dan weer echt nonsens... Het is maar totaal afhankelijk van je doel met paardrijden en om dan te zeggen dat dit filmpje echt rijden is, betekent dat dan ook dat Anky (en de rest) niet kunnen rijden.. Dat vind ik nou onzin, want ook dat is kunst :)

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:49

Marsmars vindt ons allen irritante penny-westernmiepen! := Omdat wij haar wellicht wat tegengas geven en ons wel kunnen verbazen en geemotioneerd kunnen raken over een prachtig stukje rijkunst?? Hoe kortzichtig en overtuigd van alleen zijn kunnen en ideeén kan een mens zijn...... :P

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:53

bnb schreef:
Marsmars vindt ons allen irritante penny-westernmiepen! := Omdat wij haar wellicht wat tegengas geven en ons wel kunnen verbazen en geemotioneerd kunnen raken over een prachtig stukje rijkunst?? Hoe kortzichtig en overtuigd van alleen zijn kunnen en ideeén kan een mens zijn...... :P

Waarom moet eigenlijk iedereen zich verbazen over een prachtig stukje rijkunst? Waarom mag Marsmars niet gewoon haar mening geven, je hoeft het er toch niet mee eens te zijn? Ik zie ook liever een kur op muziek in de reguliere dressuur, ben ik dan ook kortzichtig?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:53

marsmars schreef:
Tuurlijk maakt muziek en de toedracht ansich het emotioneel, maar ik kan het me alleen niet voorstellen dat iedereen nu massaal zit te huilen achter hun pc.
Het punt is alleen dat iedereen daarop reageert, ik mag toch ook zeggen wat ik ervan vind. Het is alleen hier op bokt zo dat wanneer je 'dwars' gaat liggen of ergens een andere mening over hebt dat je dan ineens een discussie aan het opwerpen bent of een rel wil veroorzaken.

?????

marsmars schreef:

huh ...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:54

Natuurlijk niet, maar om nu iedereen meteen te benaderen van 'nou, ik denk dat niet iedereen huilt ook al zeggen ze dat' vind ik persoonlijk nogal kinderachtg :+

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:55

Nou sorry hoor, ik als dressuur/spring ruiter ga toch echt niet huilen als ik een springruiter over 1.80 zie gaan omdat dat dan een topprestatie is of omdat Edward wererldscores rijdt. Hoe mooi ik dat ook vind. Daarentegen zullen menigeen van jullie hier wel op tegen zijn en vinden dat het paard hiervoor niet is gemaakt.

RhealLover

Grappig, toen ik in het nieuwstopic van Anky geeft westernclinic, dit filmpje plaatste brande heel bokt me af omdat ik (en vele anderen) liever deze geweldige Amazone zie om de westernsport te promoten als Anky :+

Toen werd er gezegd dat het wel makkelijk was om een onbekende amazone die geen aandacht trekt neer te zetten en oordeel vanuit een filmpje. Ik zie liever een onbekende ruiter die correct rijdt als een bekende ruiter die maar wat aanklooit.

en ineens zie ik hier dezelfde mensen vol lof over Stacy praten terwijl er eerst niks anders als afgunst was (logisch ze overschaduwt Anky gewoon :Y) ) Rare mensen sommige bokkers :o

marsmars

rommulus schreef:
marsmars schreef:

?????

marsmars schreef:

huh ...

Last van gebrek aan woorden?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:57

marsmars schreef:
Nou sorry hoor, ik als dressuur/spring ruiter ga toch echt niet huilen als ik een springruiter over 1.80 zie gaan omdat dat dan een topprestatie is of omdat Edward wererldscores rijdt. Hoe mooi ik dat ook vind. Daarentegen zullen menigeen van jullie hier wel op tegen zijn en vinden dat het paard hiervoor niet is gemaakt.

Ben je VERPLICHT te huilen dan? :+ Nee toch? Zoals er al werd gezegd, de één vind dit heel mooi en de ander weer iets anders. Niets mis mee toch? Mensen mogen hier toch wel een paar tranen bij laten vallen? Pffffff...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:57

ja spontaan ineens

je spreek jezelf tegen .....

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:00

RhealLover schreef:
Grappig, toen ik in het nieuwstopic van Anky geeft westernclinic, dit filmpje plaatste brande heel bokt me af omdat ik (en vele anderen) liever deze geweldige Amazone zie om de westernsport te promoten als Anky :+

Toen werd er gezegd dat het wel makkelijk was om een onbekende amazone die geen aandacht trekt neer te zetten en oordeel vanuit een filmpje. Ik zie liever een onbekende ruiter die correct rijdt als een bekende ruiter die maar wat aanklooit.

en ineens zie ik hier dezelfde mensen vol lof over Stacy praten terwijl er eerst niks anders als afgunst was (logisch ze overschaduwt Anky gewoon :Y) ) Rare mensen sommige bokkers :o

Dus iemand die druk doende is de sport te leren kennen en zich te ontwikkelen (althans daar ga ik vanuit), heet tegenwoordig iemand die maar wat aanklooit?

Maar goed verder vind ik je post wel heel veelzeggend :j Typisch bokt!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:01

Wat een gezeik weer in dit topic zeg..

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:04

Ik blijf Stacy gewoon goed vinden, en het filmpje is ook prachtig.
Ga verder niet te diep in op de geplaatste reacties en meningsverschillen, vind dat iedereen hier zijn eigen oordeel over mag hebben en die hier mag plaatsen, daar is het topic toch voor? Ik zit er ook niet bij te huilen, maar blijf het toch mooi vinden, met of zonder muziek erbij ;).
Stop de discussie nu gewoon en accepteer elkaars mening en visie.

Over de sporen; die zijn verplicht op westernwedstrijden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:08

Tja, wij allemaal doen het haar niet na!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:12

Het is zeker knap dat Stacy dit zo kan rijden met een paard in een overvolle arena.
Het is fantastisch dat iedereen zo enthousiast hierop reageert.

Het is heel bijzonder dat iedereen hierover helemaal lyrisch is maar iemand anders die zijn paard met 2 jaar oud ingereden heeft wordt volledig door iedereen afgebrand. Zouden jullie hier dan ook niet moeten roepen:"Foei Stacy je moet geen 2 jarige inrijden"?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:13

Wat een gezeik weer om niks :')
Die vrouw laat gewoon een 'kant/deel' van de sport zien en wie zijn wij dan om daarover te oordelen? Geweldig.. :')
Op en top Bokt.. Way to go meiden! :j

Ik vind het ontzettend mooi om te zien, zover zijn ik en m'n (nieuwe) paardje nog lang niet.. Daar blijf ik nu al niet meer opzitten met spinnen mét zadel, moet je nagaan zónder zadel :roll: :+

HT, nu ga je een nieuwe/oude discussie wakker maken.. Laat die mensen die het niet leuk vinden, dan vinden ze het toch lekker niet leuk! :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:14

rapido schreef:
Tja, wij allemaal doen het haar niet na!

En precies dit is de reden dat sommige mensen nodig hun mond moeten houden.