Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:21

Ik kan het wel voor een groot deel met Kiwiko eens zijn.
Je hebt als eigenaar ook de verplichting naar je zieke paard toe om hem af te laten maken en hem niet de handel in te schoppen. En als je hem niet naar de slacht wil brengen geef je hem een spuitje.....

Als het een onhandelbaar, staatsgevaarlijk paard is moet je die ook af laten maken en niet willens en wetens een ander ermee in gevaar brengen.

Het zijn wel vaak de paarden in het goedkopere segment,bij sommige paarden is de keuring duurder dan het paard.......

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:21

Dat voor je voor weinig geld een toppaard kan kopen, moet je ook niet verwachten. Maar dat een paard is wat je verwacht dat je koopt is het minste wat je kan verwachten.
Wat er hier gebeurd is pure oplichting of het nou dom is van de kopers of niet.

Maar eerlijkheid duurt het langst en ik ben heel erg benieuwd naar de aflevering van zondag!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:22

Bovendien: mijn zoon heeft een keer een auto gekocht voor 800 euri's en hier 3 jaar zonder kosten mee kunnen rijden.... en er zijn voorbeelden van paarden die het prima doen en 1200 euri's gekost hebben....

Gewoon gekocht bij handelaars die het wèl zonder leugens kunnen....

KiWiKo

hoe ben je er zo zeker van dat de handelaar niet slechts de info geeft die de verkoper gegeven heeft??

het kern van het probleem blijft liggen bij de oorspronkelijke eigenaar van het paard...............

een handelaar in paarden is niks meer of m,inder dan een handelaar in auto's

Gulpje

Vind het feit dat mensen zelf dom genoeg zijn om in too good to be true paarden te trappen er niets aan afdoen dat de handelaar heel erg fout zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:26

Helmoni schreef:
bitje stom he, om een rechtszaak aan te gaan terwijl het tegenbewijs op band staat :')

op mijn antwoord in dit topic hier krijg ik net 2 pb's of ik meer van de zaak zou weten? "en dat dat wel blijkt uit je antwoord, volgens mij weet ik wel wie jij bent" :+ Sorry hoor, maar ik heb gewoon een antwoord gegeven, en ik ben net zo benieuwd voor zondag als iedereen wie het is! Gaat wel erg ver he, dat ze al mensen op bokt gaan verdenken door een simpel antwoord dat je er iets mee van doen hebt :+

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:27

In iedere sector heb je wel oplichters maar het gaat hier ook nog eens om levende beestendie worden ook de dupe van de situatie en dat vind ik absoluut niet kunnen dit geldt niet alleen voor de paarden sector maar ook voor die broodfokker in de honden of welk dier dan ook.

Mensen die voor zulke prijzen een paard/pony kopen hebben er vaak geen verstand van en ook de kennisen niet, ze zullen er zo instinken als je ze een redelijk uitziend paard voorzet, en voor zo'n prijs zullen ze er niet echt bij nadenken om het beest te laten keuren. Deze vrouw maakt daar heel mooi gebruik van dit kan echt niet.
Deze mensen denken naar een handelaar te gaan met het idee dat ze in goede handen zijn bij iemand die er verstand van heeft.
De eigenaren van die paarden kunnen ook een schop onder hun kont krijgen je zet je zieke paard niet weer in de verkoop zoiets doe je gewoon niet, als het paard werkelijk zo ziek is, is het je plicht om het dier af te laten spuiten.

slimmerik

KiWiKo schreef:
hoe ben je er zo zeker van dat de handelaar niet slechts de info geeft die de verkoper gegeven heeft??

het kern van het probleem blijft liggen bij de oorspronkelijke eigenaar van het paard...............

Zowel de handelaar in paarden als de handelaar in auto's hebben meer verstand van hun koopwaar dan verkoper en koper bij elkaar in de meeste gevallen.

Bovendien ken ik de handelaarster in dit geval van dit topic als iemand die er flink op los liegt en bedriegt. Dat zal Stegeman ook bewijzen zondag. Dus dit is wel degelijk een oplichtster. En maakt eigenlijk de naam van handelaar kapot. Want er zijn wel degelijk eerlijke handelaars.

Liezel1

Het kan meevallen en het kan tegenvallen als je zo een paard koopt.
Een paard wat afgekeurd is en never-nooit-niet door een keuring zou komen, kan het prima doen als recreatiepaard voor iemand die 2x per week door het bos heen hobbelt en het paard nooit onder druk zet/bij elkaar rijdt. Dan komen problemen vaak niet naar boven. Zo'n paard kan dan jaren mee..... Die mensen komen er nooit achter. Misschien voldoet het paard ook wel prima.... Het was immers afgekeurd voor de sport en naar de verzekering gegaan. Dat wil niet zeggen dat hij niet 2x per week voor hobbelpaard mag spelen.... Als baasje en paard daar beiden plezier in hebben, prima!

Een ander verhaal wordt het als iemand zo een paard koopt, er meteen intensief mee gaat lessen en vervolgens loopt het paard kreupel (om maar iets te noemen). Dan komt het probleem héél snel aan het licht.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:28

Gulpje schreef:
Vind het feit dat mensen zelf dom genoeg zijn om in too good to be true paarden te trappen er niets aan afdoen dat de handelaar heel erg fout zit.

de handelaar is fout................ vooropgesteld, die moet het wel weten zegmaar..........

maar komop zeg............. wat wil je kopen voor een appelen een ei dan???

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:29

en die particulieren dan die anderen oplichten?
Een paard inruilen en vertellen dat er niets aan mankeerd?
Het zijn vaak de particulieren die hun paard door verkopen/inruilen, ipv enkeltje frikandel, want dat is zielig.

Je kan alleen bedonderd worden al je je laat bedonderen... zolang er kopers zijn zullen er ook verkopers zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:30

slimmerik schreef:
KiWiKo schreef:

Zowel de handelaar in paarden als de handelaar in auto's hebben meer verstand van hun koopwaar dan verkoper en koper bij elkaar in de meeste gevallen.

Bovendien ken ik de handelaarster in dit geval van dit topic als iemand die er flink op los liegt en bedriegt. Dat zal Stegeman ook bewijzen zondag. Dus dit is wel degelijk een oplichtster. En maakt eigenlijk de naam van handelaar kapot. Want er zijn wel degelijk eerlijke handelaars.

maar kan je het de handelaar kwalijk nemen als die handeld in zijn handel???

ennih, waarop is die handel gebaseerd............ de vraag is er, dat is duidelijk :) noemen we ook wel marktwerking jou vast niet onbekend :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:31

slimmerik schreef:
KiWiKo schreef:

rob77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:31

uitzenden die handel!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:35

KiWiKo schreef:
maar kan je het de handelaar kwalijk nemen als die handeld in zijn handel???

ennih, waarop is die handel gebaseerd............ de vraag is er, dat is duidelijk :) noemen we ook wel marktwerking jou vast niet onbekend :)

Geloof me, deze oplichtster voelt haarfijn aan wat voor een vlees ze in de kuip heeft. En maakt daar misbruik van.... en dat neem ik de oneerlijke handelaars zeker kwalijk. En daarom vind ik dat die loeihard aangepakt mogen worden.

Zelfde geldt dat ik van mening ben en blijf dat een inbreker niet mag jatten uit een onafgesloten of slecht beveiligd huis.... of een motorrijder die met 140 door een dorp raast en toevallig geen ongelukken maakt....het is een misdaad en blijft not done imo.

KiWiKo

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:36

ben het met je eens........ maar de markt bepaald het aanbod tovh?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:36

Het werkt hetzelfde als bij de auto-handel.
Een klant ruilt een auto in en koopt daarbij een andere auto bij die handelaar. Die ingeruilde auto echter, loopt vreselijk warm op het moment dat er lange ritten mee worden gemaakt.
De handelaar weet dat niet, want de klant vertelt het er niet bij. Een dag later komt er een andere klant en die heeft interesse voor de ingeruilde auto, die inmiddels deel uit maakt van de bedrijfsvoorraad. Er is echter drukte, dus de handelaar heeft niet de tijd gehad de auto na te kijken of heeft de auto niet voor een rit van meer dan 50km getest.
Nieuwe klanten maken een proefrit, rondje door het dorp, gaat allemaal prima. Klant koopt de auto en gebruikt hem voor woon-werk verkeer, ongeveer 10 km per dag. 5 heen, 5 terug.
4 weken later besluit het gezin op bezoek te gaan bij schoonmoeders, die 150 km verderop woont.
Zij rijden en auto loopt volledig warm.... ANWB erbij etc...... Die auto had dat mankement al, de handelaar wist er niets van en de kopers hebben de auto nooit dusdanig "onder druk gezet" dat het mankement naar boven kwam.....

Hetzelfde gebeurd bij paarden.....

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:37

Ik heb 3 paarden ver onder de 1000 euro gekocht.
Deze komen niet bij een handelaar vandaan,maar een zeer betrouwbare trainer waarvan ik weet dat mochten ze iets mankeren hij mij daarvan op de hoogte gesteld zou hebben.

Bij een handelaar is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Punt een staat een paard,als de zaken een beetje goed lopen,maar kort bij een handelaar en vertelt deze eigelijk hetzelfde verhaal als dat wat hij van de particuliere verkoper gehoort heeft.
Punt twee blijft het handel, als jij als leek met je pappa en mamma naar een paard komt kijken en je vindt hem lieffff dan weet zo'n handelaar precies wat hij moet zeggen zodat je ouders dat paard kopen.
Kiwi heeft hier gelijk in, handel blijft handel of het ou een paard is of een koelkast.
Dit is zeker triest voor de kopers,maar deze handelaar is er een van de velen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:38

Alleen een eerlijke handelaar neemt de auto/paard dan terug omdat hij/zij de verantwoording neemt voor zijn/haar slechte inkoop beleid Liezel....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:38

Liezel1 schreef:
KNIP

Hetzelfde gebeurd bij paarden.....

Nee, hetzelfde 'kan' gebeuren bij paarden. Dan wist de handelaar van niets.
Maar ik ga er niet vanuit dat Alberto Stegeman een hele aflevering in elkaar knutselt gebaseerd op 'ongelukkige samenloop van omstandigheden'.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:39

@:slimmerik, ze maakt er gebruik van, (ik praat het absoluut niet goed) een paard verkopen boven de marktwaarde is geen misdrijf....
niet zelf een DA opzoeken voor een keuring is gewoon STOM...
denken dat je meer in een paard ziet dan de handelaar en dat je goud hebt gekregen en zand hebt gegeven, is naief en dom.

Liegen over de gezondheid, of bewust verzwijgen wat van belang is, dat is not done....

vergelijking met een overtreding of strafbaarfeit gaat niet op.... tenzij dus papieren vervalst zijn, dingen bewust verzwegen worden etc...

vaak zie je dan ook dat die kopers geen rechtsbijstand verzekering hebben, en dan nog geen advies willen aannemen van derden.... (dat is dan even mijn ervaring)
Laatst bijgewerkt door Alane op 11-05-10 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:42

hoho, laat ik even voorop stellen dat ik het NIET opneem voor de handelaar....
Maar zo'n ongelukkig geval kán voorkomen... Dan is het verder aan de handelaar hoe hij zoiets wil/kan oplossen.
Wat ik hiermee wil aantonen is: mensen geloven handelaren af en toe ook op hun mooie blauwe ogen. Kwestie van keuren of zélf goed kijken. Klein onderzoekje bij de olie/koelvloeistof etc had al kunnen aantonen dat die koppakking van de auto finaal doormidden was......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:43

slimmerik schreef:
Alleen een eerlijke handelaar neemt de auto/paard dan terug omdat hij/zij de verantwoording neemt voor zijn/haar slechte inkoop beleid Liezel....

en dan gaat die handelaar over de kop..............zo werkt het :)

ik ben het ermee eens dat een handelaar verantwoording moet nemen........... maar laten we dan beginnen aan de eeste SCHAKEL, en dat is toch echt de persoon die dat paard de handel ingooit!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:44

KiWiKo schreef:
Gulpje schreef:

de handelaar is fout................ vooropgesteld, die moet het wel weten zegmaar..........

maar komop zeg............. wat wil je kopen voor een appelen een ei dan???

Dat zeg ik toch ook? Mensen zijn hartstikke naief dat ze denken voor een appel en een ei een sportpaard te kunnen kopen. Maar dat maakt desbetreffende handelaar niet minder fout als ze moedwillig in slechte staat verkerende dieren verkopen, vooral niet als je op internet kan lezen waar ze allemaal al mee heeft weg kunnen komen. Maar misschien dat door zo'n uitzending mensen ietsje minder naief worden, ik hoop het....

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:44

Deze handelaar werkt met VALSE paspoorten,(keuringbewijzen) keuringspapieren van niet bestaande veeartsen die gekeurd zouden hebben en tevens in het complot zitten, emotionele verhalen, valse namen,valse verklaringen van handlangers en noem maar op.
Door instanties als bv KWPN wordt geen hulp geboden bij vragen over de dieren bij bv de aankoop, dus pas wanneer je het dier in bezit hebt en er blijkt stront aan de knikker,willen ze je helpen met info....TE LAAT dan meestal.
Geloof me ...deze vrouw en sympathieke ex bokker is tuig van de 1e orde.
Opmerkingen over keuren, geen leuk gezond paard kunnen kopen voor een schijntje etc etc. voegen niks toe aan het gedane feit en leed dat ze veroorzaakt.
En neem van mij aan dat het niet alleen om paarden die een schijntje kosten gaan!
Er is veel geld betaald ( Lees: 10.000den euro`s) voor paarden waarvan niets bleek waar te zijn ,wat op de valse papieren beloofd werd.
Ja...noem ons gedupeerden maar "naief", stom,goedgelovig en rancuneus !!!
Prijs je gelukkig met het feit dat jij slimmer bent dan wij....en hoop dat het je nooit overkomt!

Het feit blijft dat er moedwillig dierenleed plaatsvind!
Dat er mensen zijn die anderen, over de ruggen van weerloze dieren, financieel en emotioneel belazeren, om het gat in hun hand te proberen dichten.
Helaas hebben sommige oplichters geen handen.

Succes met de uitzending,
ik zit klaar met een potje bier en zak popcorn te genieten van , hoop ik de val en ondergang van een misselijkmakend en zielig stuk ellende....

Laat andere louche handelaren er een voorbeeld aan nemen, en stoppen met hun sjoemelarij!