Sjuimpje schreef:Dat er bijvoorbeeld een bruin, droog veulentje zogenaamd voor het eerst op staat.
Er zou eens een film moeten komen over een fokmerrie die wel 20 veulens krijgt, dat is pas echt een topprestatie!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
...
) races. De mensen die dat hebben meegemaakt zeggen dat zij nooit geen beter paard gezien hebben. Seabiscuit kende een korte periode van glorie maar sprak enorm tot de verbeelding omdat dat net in de crisistijd was en Amerika graag naar helden zoekt. Degenen die Secretariat zijn races hebben zien winnen zeggen hetzelfde. Al kan ik jullie allemaal aanraden op bv. Youtube de Belmont Stakes die Secretariat met, even uit mijn hoofd, meer dan 32 lengtes wist te winnen, te gaan kijken. Dat is zo indrukwekkend en daar krijg ik iedere keer de tranen van in mijn ogen. Onvoorstelbaar hoe hij uitloopt en uitloopt, de andere paarden loopt hij compleet zoek en de legendarische foto waarop zijn jockey Ron Turcotte omkijkt om te zien hoe groot zijn voorsprong nou eigenlijk is..tja, kippevel.

.. Zo triest op het laatst, durfde haast niet te kijken toen ze haar been brak...
). Tosadog schreef:Al kan ik jullie allemaal aanraden op bv. Youtube de Belmont Stakes die Secretariat met, even uit mijn hoofd, meer dan 32 lengtes wist te winnen, te gaan kijken. Dat is zo indrukwekkend en daar krijg ik iedere keer de tranen van in mijn ogen. Onvoorstelbaar hoe hij uitloopt en uitloopt, de andere paarden loopt hij compleet zoek en de legendarische foto waarop zijn jockey Ron Turcotte omkijkt om te zien hoe groot zijn voorsprong nou eigenlijk is..tja, kippevel.
Die foto hangt ook bij mij in huis, schitterend genomen, je ziet alleen maar Secretariat en een paar stipjes in de verte, ongelofelijk.
.. EeCee schreef:Wat een heerlijk ge-emmer weer over een 'zoveelste renpaardfilm'.
Ik weet niet of de meeste hier alleen gefixeerd zijn op 'paard' ('gokje' van wel), maar in de trailer gaat het voornamelijk over een huisvrouw die vooral gaat opboksen tegen een rigide mannenwereld...
Ja, het is een Disney film, dus flink gedramatiseerd.
Ja, Amerikanen geilen op films uit zware tijden waarin alles weer goed komt.
Ja, zelfs ik als cynisch persoontje wil 'm graag zien!![]()
Oja, en Ja, ik wil Zenyatta ook op het witte doek. Kunnen ze nu alvast mee beginnen want ik wil de echte!
Cassidy schreef:Tosadog schreef:Klopt, Man O'War en Secretariat werden allebei "Big Red" genoemd. Achja, met zoveel jaren ertussen moest dat ook wel kunnen he?
En was de bijnaam van Red Rum niet ook "Big Red" ?
Zie ik hem hier voorbij komen!