Trailer van nieuwe paarden-bioscoopfilm "Secretariat" online

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:40

Sjuimpje schreef:
Dat er bijvoorbeeld een bruin, droog veulentje zogenaamd voor het eerst op staat.

_O-

Er zou eens een film moeten komen over een fokmerrie die wel 20 veulens krijgt, dat is pas echt een topprestatie!
:+

miss_lizje

Re: Trailer van nieuwe paarden-bioscoopfilm "Secretariat" online

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:43

Lijkt me toch wel de moeite waard om te kijken,
Ik hoop ook nogsteeds dat war horse ook nog ooit in de bios te zien is.

ROSIDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:31

ik krijg er nu al kippenvel van:P
hoopen dat de film snel uitkomt;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:41

Feit dat het een uitgemolken concept is, neemt het niet weg dat het weer een bijzonder verhaal is van een paard, dat zijn weerga niet kent... Uiteraard kennen we Seabiscuit, Dreamer, Phar Lap enz... Maar het verhaal vertellen van een paard wat voor zoveel mensen speciaal was, is nooit saai in mijn ogen..

Wat ik zo leuk vind, is dat we ons blijven verwonderen en dit niet toeschrijven op 'uitgemolken', want dan zou Avatar bijvoorbeeld, met haar uitgemolken verhaal.. ook niet zo'n groot succes zijn geworden!!

Ik denk niet dat ik deze in de bios ga zien, maar wel gewoon op dvd ga bekijken, met een lekker goed glas wijn, in mijn warmste pyama op de bank, lekker wegdromen ;) ...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:42

miss_lizje schreef:
Ik hoop ook nogsteeds dat war horse ook nog ooit in de bios te zien is.

Dat hoop ik ook!! :j Ik heb het boek gelezen, wil zooo graag de film zien!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:54

In Amerika kun je de "groten" in de rensport indelen naar de tijd waarin ze leefden: Man O'War beleefde zijn triomfen ver voor de 2e wereldoorlog en won al zijn (op 1 na dan, die hij verloor van "Upset", hoe toepasselijk kan een naam zijn :D ) races. De mensen die dat hebben meegemaakt zeggen dat zij nooit geen beter paard gezien hebben. Seabiscuit kende een korte periode van glorie maar sprak enorm tot de verbeelding omdat dat net in de crisistijd was en Amerika graag naar helden zoekt. Degenen die Secretariat zijn races hebben zien winnen zeggen hetzelfde. Al kan ik jullie allemaal aanraden op bv. Youtube de Belmont Stakes die Secretariat met, even uit mijn hoofd, meer dan 32 lengtes wist te winnen, te gaan kijken. Dat is zo indrukwekkend en daar krijg ik iedere keer de tranen van in mijn ogen. Onvoorstelbaar hoe hij uitloopt en uitloopt, de andere paarden loopt hij compleet zoek en de legendarische foto waarop zijn jockey Ron Turcotte omkijkt om te zien hoe groot zijn voorsprong nou eigenlijk is..tja, kippevel.
Die foto hangt ook bij mij in huis, schitterend genomen, je ziet alleen maar Secretariat en een paar stipjes in de verte, ongelofelijk.

Maar idd, Amerikanen zijn de koningen van het sentiment, wat maakt het uit, als ze dat legendarische moment maar in de film laten zien, hopelijk het origineel. Ik vind nog dat het erg lang geduurd heeft voordat er eindelijk een film over hem uitkwam,...nu Man O'War nog.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:27

Er zou toch ook een film zijn gemaakt over Ruffian? Ben benieuwd of er een verfilming komt van Humorist, zit zeer mooi verhaal achter.

Het blijven indrukwekkende verhalen, nu aan de regisseur om dat dusdanig te verwerken dat het echt interesse opwekt bij kijkers en dat deze geboeid (en ontroerd) blijven van begin tot end ;)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:46

Van Ruffian volgens mij nog niet, over haar is wel een boek geschreven.
Humorist, ja, al ben ik bang dat dat zo lang geleden is dat waarschijnlijk nog maar weinigen zijn hele verhaal kunnen reconstrueren voor een film.
Er zijn meerdere paarden uit de jaren '20 wiens naam zo even niet bij me opkomen maar ook opmerkelijke prestaties hebben neergezt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:48

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:36

waanzinnig, hadden ze al veel eerder moeten doen!!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 08:16

Ik dacht dat Man O' War de bijnaam Big Red had! :?
Maar ja, er waren natuurlijk meer van die grote rooie paardebeesten. :D

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:25

Klopt, Man O'War en Secretariat werden allebei "Big Red" genoemd. Achja, met zoveel jaren ertussen moest dat ook wel kunnen he? :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:14

Ruffian is ook prachtig, heb ik op internet bekeken inderdaad :) .. Zo triest op het laatst, durfde haast niet te kijken toen ze haar been brak...

Hoefbevangenheid wordt Secretriat fataal, evenals Barbaro (ook een wauwpaard :D ).
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 01-05-10 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:17

Tosadog schreef:
Al kan ik jullie allemaal aanraden op bv. Youtube de Belmont Stakes die Secretariat met, even uit mijn hoofd, meer dan 32 lengtes wist te winnen, te gaan kijken. Dat is zo indrukwekkend en daar krijg ik iedere keer de tranen van in mijn ogen. Onvoorstelbaar hoe hij uitloopt en uitloopt, de andere paarden loopt hij compleet zoek en de legendarische foto waarop zijn jockey Ron Turcotte omkijkt om te zien hoe groot zijn voorsprong nou eigenlijk is..tja, kippevel.
Die foto hangt ook bij mij in huis, schitterend genomen, je ziet alleen maar Secretariat en een paar stipjes in de verte, ongelofelijk.

Lijkt me een hele bijzondere foto Tosadog :) ..
Ik ga even op Youtube het filmpje opzoeken.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:29

Afbeelding

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:25

leuk! alleen vind ik het om eerlijk te zijn jammer dat bijna alle films over paarden over de renpaarden gaan, zou het ook wel leuk vinden als er eens een originelere film over paarden werd gemaakt.....

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:31

EeCee schreef:
:D Wat een heerlijk ge-emmer weer over een 'zoveelste renpaardfilm'.

Ik weet niet of de meeste hier alleen gefixeerd zijn op 'paard' ('gokje' van wel ;) ), maar in de trailer gaat het voornamelijk over een huisvrouw die vooral gaat opboksen tegen een rigide mannenwereld...

Ja, het is een Disney film, dus flink gedramatiseerd.
Ja, Amerikanen geilen op films uit zware tijden waarin alles weer goed komt.
Ja, zelfs ik als cynisch persoontje wil 'm graag zien! 8-)

Oja, en Ja, ik wil Zenyatta ook op het witte doek. Kunnen ze nu alvast mee beginnen want ik wil de echte! :D

EeCee said it all +:)+

Lijkt mij een toffe film, juist omdat de focus bij het gegeven 'huisvrouw is eigenaar van briljant renpaard' ligt :j

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:11

@Wolin,otte: Aaaah daar is ie! Uiteraard moet je op Youtube het geluid goed hard zetten als ie het laatste rechte stuk opkomt, die golf van gejuich die naar beneden rolt..kippevel.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:22

Hier vanuit een andere hoek:

Afbeelding

Vraag me af of ooit nog een paard met zo'n overmacht gewonnen heeft na hem, en dit beeld vertekent nog, in het echt zie je dat ie een enorme voorsprong heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:30

Tosadog schreef:
Klopt, Man O'War en Secretariat werden allebei "Big Red" genoemd. Achja, met zoveel jaren ertussen moest dat ook wel kunnen he? :D

En was de bijnaam van Red Rum niet ook "Big Red" ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 17:41

Nee, de bijnaam van Red Rum was "Rummy".

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:23

Cassidy schreef:
Tosadog schreef:

En was de bijnaam van Red Rum niet ook "Big Red" ?

Zit ik net de berichten te lezen en dacht even aan Red Rum, waar ik een poster vroeger van op stal had hangen waar elke pony van over de rooie ging. :D Zie ik hem hier voorbij komen! :D

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:42

wanneer komt de volgende film met zenyatta? :D

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:58

die film wil ik zien hij lijkt me echt super moooi! <3

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:18

Ik wil um ook graag zien! :D