Big Jake vanaf nu officieel het grootste paard ter wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:13

mabellean schreef:
Wat een joekel. Valt me wel op dat hij geen staart heeft. Mag dat , couperen in Amerika? Wel typisch amerikaans daar willen ze alles groter en beter. Als het maar niet tenkoste gaat van het ras. Maakt wel indruk zo`n groot paard.

Hij komt uit Belgie dus hij zal daar wel gecoupeerd zijn.

Zadelboer schreef:
filmpje ff goed bekeken, vooral bij het opmeten. volgens mij zit zijn schoft 15 cm lager :D ze meten op de hals >;)
blijft natuurlijk wel een knots van een paard

Ja het is wel erg hoog. Misschien zitten de wervels bij dit paard wel heeeel ver uit elkaar omdat hij zo groot is en zit daarom die derde knobbel zo hoog :D

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:15

Wat een reus :wow:

kimberleyhof

Re: Big Jake vanaf nu officieel het grootste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:09

mijn god.. van t ene uiterste naar het andere.. al vind ik dit er een stuk gezonder uit zien dan die ieniemienies :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:16

Ik dacht dat ik laatst een andere naam las als grootste?????

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:55

Couperen mag in amerika. veel koeien worden ook gecoupeerd.
Vorig jaar in Amerika geweest ook op een boerderij waar ze dit ras fokte. En inderdaad waren ze ook allemaal rond de twee meter schoft hoogte. Dat is vrij indrukwekkend om naast te staan. Om te zien zijn het inderdaad net mega haflingers. Daar schoren ze ook wel al het haar eraf. manen, benen. Omdat ze er volop mee werken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:35

ik vond het meetpunt ook wat dubieus, daar is mijn merrie ook wat centimeters groter dan de werkelijke schoft.... nah ja, die mensen zullen wel weten wat ze doen niet? :)

Asmaryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:41

paarden652 schreef:
Grobegni schreef:
In de VS worden Vlaamse paarden Belgians genoemd. Het Belgisch/Nederlands trekpaard is daar een drafthorse. Trekpaard en Vlaams paard zijn twee compleet verschillende rassen :)

Dank u :D
Vrijdag was ik mee naar een show over speciale rassen, en de staleigenares was daar met haar Vlaamse merrie, zegt er iemand: Hé, ma, zo een grote haflinger!

Ja hoor }:0 :Y)

nou ik ken inderdaad een vlaams paard, en ik dacht eerst ook wat een grote haflinger :o?
Maar ik weet dat ze in het Engels het hebben over Draft horses...maar vergeet neit dat er genoeg mensen zijn die het hebben
over belgium drafts, en dan heb je precies zo'n knolle beestje zoals Big Jake, dus blijf ik er bij dat het een belgisch trekpaard is en dat ik vind dat dit niet op een Vlaams paard lijkt, en ook niet op een Belgisch trekpaard. In Amerika zijn ze gewoon een heel andere manier opgegaan met de fok, dat is gewoon een feit en kun je niet ontkennen.
En dus, koppig als ik ben, blijf ik erbij dat ze het in het filmpje hebben over een Belgium horse en dus over een belg. O:)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:07

Marie_X_X schreef:
Maar ik weet dat ze in het Engels het hebben over Draft horses...maar vergeet neit dat er genoeg mensen zijn die het hebben
over belgium drafts, en dan heb je precies zo'n knolle beestje zoals Big Jake, dus blijf ik er bij dat het een belgisch trekpaard is en dat ik vind dat dit niet op een Vlaams paard lijkt, en ook niet op een Belgisch trekpaard. In Amerika zijn ze gewoon een heel andere manier opgegaan met de fok, dat is gewoon een feit en kun je niet ontkennen.
En dus, koppig als ik ben, blijf ik erbij dat ze het in het filmpje hebben over een Belgium horse en dus over een belg. O:)

Doe maar gerust koppig verder, maar je bent verkeerd. Lees dit er maar eens op na.

Wat ze in nl "een belg" noemen is eigenlijk een Belgisch (of Brabants) Trekpaard en dat zijn de veelkleurige paarden die je o.a. bij de KVTH terugvindt. Wat ze in de VS en in Canada "een belgian" noemen, is wel degelijk een Vlaams Paard en heeft een heel ander type dan het brabants trekpaard. Vlaamse paarden zijn bijna zonder uitzondering vos met bleke manen.

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:54

SuSEQ schreef:
Marie_X_X schreef:

Doe maar gerust koppig verder, maar je bent verkeerd. Lees dit er maar eens op na.

Wat ze in nl "een belg" noemen is eigenlijk een Belgisch (of Brabants) Trekpaard en dat zijn de veelkleurige paarden die je o.a. bij de KVTH terugvindt. Wat ze in de VS en in Canada "een belgian" noemen, is wel degelijk een Vlaams Paard en heeft een heel ander type dan het brabants trekpaard. Vlaamse paarden zijn bijna zonder uitzondering vos met bleke manen.

Dank u, ik wist niet dat ze in Nederland al zo gekend waren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:15

Iemand enig idee? De nieuwsredactie wellicht? Afgaande op stokmaten zou Noddy inderdaad groter moeten zijn dan Remington (2,05 vs 2,04, vs 2,11 voor Big Jake)

[***] schreef:
Huh, nu is Big Jake de grootste en Remington nummer 2, wat is er dan met Noddy gebeurd die laatst al op VN stond als grootste paard?
[VN] Noddy is officieel het grootste paard ter wereld

Die joekels volgen elkaar wel héél snel op bij het Guinness Book of Records...