Maar goed.
Volgens mij verwarren veel mensen deze konikpaarden met die van de Oostvaardersplassen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bizzybijtje schreef:Voor zover ik weet valt het mee.. Heb het zelf niet gezien maar uit een betrouwbare bron![]()
Maar goed, ik ben weg hier![]()
Valt toch niets mee te bereiken.
Voltigeur schreef:5. De discussie wat al dan niet als wildgebied kan worden benoemd is vrij moeilijk, zeker omdat bijna niemand van ons hier voldoende kennis heeft daaromtrent. Als ik nu de vraag stel hoeveel hectare een kudde paarden nodig heeft, dan zal daar bijna niemand een antwoord kunnen op geven (toch niet zonder misschien eerste effe gegoogled te hebben).
@ Sizzle: En de vergelijking met de paar hectare die jullie hebben om de 30 paarden te houden waarvan er omgerekend 3 zouden mogen sterven is al helemaal krom geredeneerd. Want als ik de vergelijking omkeer (wat ik ook mag doen, want jij bent met het vergelijken met jouw thuissituatie begonnen) dan zou jij omgerekend moeten beschikken over ca. 131,25 hectare. De Millingerwaard is 700 hectare groot en er grazen zo'n 160 paarden. Wat neerkomt op 4,375 hectare/paard.
Citaat:Met een oppervlakte van 700 hectare is het gebied groot genoeg...
Citaat:Tussen Millingen en Nijmegen lopen ongeveer 160 konikpaarden en 120 galloways. Ze bewegen zich in kleinere groepen in diverse natuurgebieden zoals de Millingerwaard.