Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

manic schreef:Lekker een ervaren paard kopen, zouden meer mensen moeten doen

Nu krijg ik vast en zeker half bokt over me heen...
Moniek schreef:ok ga nu heel bokt via pb''s en posts over me heen krijgen..
heb anky nu een aantal keer zien rijden,,en ik vind het om te huilen..juist van haar verwacht ik in iedergeval een betere manier van rijden,ik heb het niet over scores rijden maar rijden in het algemeen.
ze beweegt enorm achter het paard aan kortom ze in elke beweging van het paard te laat.
over de scores tja 70 is niks tegenover wat er van je verwacht word in kentucky,,ik vind het nederlands team zoals we het waarschijnlijk gaan krijgen om te janken.
ik wacht nog liever een jaar of 2 zodat er eens een frisse wind door het team heen gaat en het stokje word overgedragen aan jonger talent die heel wat meer in hun mars hebben

Voltigeur schreef:@ Moniek: Dat heeft ALLES met het verschil tussen reining en dressuur te maken.
Reining is anders rijden, anders zitten als dressuur met een engels zadel. "Spaanse" dressuur is nog anders als engelse dressuur (al leunt doma vaquera dichter aan bij reining als engelse dressuur).
Je zegt trouwens nog dat je het hebt over "paardrijden in het algemeen"...
Begrijp ik jouw nu verkeerd of bedoel je echt dat de houding van Anky zowel in reining als in engelse dressuur niet goed is?
œCitaat:als je goed kijkt in de reining proef van anky kan je zien dat ze achter haar paard aangaat zeg maar.
ze kan niet meekomen in zijn beweging en tempo.
dit heeft niks te maken met of je nu reining of dressuur rijd.
je ziet vaak bij dressuurruiters dat als ze niks meer in de hand hebben (zoals bij reining) hun houding uitelkaar valt.
juist in de dressuur word het evenwicht gedeeltelijk van de ruiter in de teugels gevonden. zodra dit contact (druk) weg valt is er nergens een goede houding te bekennen.
ik ben niet de enige die dit zegt,,