Rodeo in opspraak na overlijden rodeo paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:03

dit is idd niet tof.
Maar heeft iemand wel eens het boek van Monthy Roberts gelezen. (zijn levens verhaal)
Hij beschrijft hierin dat rodeo het "leukste" is (qua paarden sport ) wat je een paard kan bieden.
Het paard mag dan namelijk een bepaalde tijd helemaal uit zijn plaatje gaan zonder hierop gecorriceerd te worden. en dat vinden de meeste paardjes erg fijn.

Kijk ik weet ook niet of dat allemaal klopt enzo, maar toen ik dat boek las dacht ik wel
mss heeft ie wel gelijk.

gr

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:55

Ezumii schreef:
Bonny schreef:
wat een misselijk filmpje en wat een misselijke ''sport'' , ongelooflijk dat hier nog mensen naartoe gaan :( vind dit eigenlijk wel mishandeling, vooral die band om zijn buik, dit moet gewoon irriterend aanvoelen, stomme mensen die dit de way of life vinden %)

Mag ik vragen wat jij om de buik van je paard doet als je gaat rijden :+. Of rijd je zonder zadel?

natuurlijk mag je dat vragen... een singel, en geen band wat irriterend in de lies van een paard zit :r

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:09

Bonny schreef:
natuurlijk mag je dat vragen... een singel, en geen band wat irriterend in de lies van een paard zit :r

Maar wel irriterend in de oksels?

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:43

Brainless schreef:
Bonny schreef:

Maar wel irriterend in de oksels?

dus jij vind een singel het zelfde als zo'n riem in de lies?, vraag me af als deze paarden voor het bokken worden gefokt waarom ze dan ook nog een riem om hun lies moeten hebben

joyfordogs

Re: Rodeo in opspraak na overlijden rodeo paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:49

die band triggert ze om te gaan bokken, die band werkt bij veel paarden ook niet, het is de combinatie van paarden die makkelijk bokken omdat ze daarvoor gefokt zijn en idd die band.
Niet mijn manier van sport en hobby hoor, maar ik vind het ook niet nodig om er een drama van te maken.
Die band word duidelijk net voordat het paard word losgelaten, aangetrokken, dus nee, ik denk niet dat het echt fijn is voor een paard.
en ik vind een singel niet hetzelfde als een band om de lies, hoewel ik ook voldoende paarden heb zien bokken op een gewone singel met het zadelmak maken.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:30

Door al die onnozele onwaarheden, wordt rodeo tot een spinsel van de onwetende zogenaamde dierenliefhebber gemaakt.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:13

KoudbloedKim schreef:
Ik mag het eigenlijk helemaal niet zeggen, maar wat zou het eerlijk zijn als die berijder er ook iets blijvends aan over houdt.
Weer een paard dood.. en een week later zitten ze op een ander.

Van jou had ik eerlijk gezegd niet zo'n kortzichtige mening verwacht.

Hoeveel paarden sterven er wel niet tijdens andere takken van de paardensport? Een paard kan net zo makkelijk iets breken bij een hindernis of in de cross of met een beetje pech zelfs in een weiland. ALs je naar het filmpje kijkt heeft het paard gewoon pech dat hij verkeerd terrecht komt, dat kan zelfs tijdens een uitglijder in de dressuurring gebeuren.
Ik denk dat de mensen die er zo op tegen zijn eerst eens moeten gaan kijken voor ze een mening vormen, en dan bedoel ik niet op youtube. Zoek op youtube maar eens op dressuur, krijg je ook allemaal filmpjes over rollkur.

Ik denk dat mensen ook niet beseffen dat goede rodeo stieren en paarden veel geld waard zijn. Daar zijn de mensen echt wel zuinig op en wordt ech wel goed voor gezorgd.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:21

hehe , eindelijk nog een paar mensen die een beetje weten hoe het werkt daar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:13

pluklief schreef:
[naam] schreef:
Ik mag het eigenlijk helemaal niet zeggen, maar wat zou het eerlijk zijn als die berijder er ook iets blijvends aan over houdt.
Weer een paard dood.. en een week later zitten ze op een ander.

Van jou had ik eerlijk gezegd niet zo'n kortzichtige mening verwacht.

Hoeveel paarden sterven er wel niet tijdens andere takken van de paardensport? Een paard kan net zo makkelijk iets breken bij een hindernis of in de cross of met een beetje pech zelfs in een weiland. ALs je naar het filmpje kijkt heeft het paard gewoon pech dat hij verkeerd terrecht komt, dat kan zelfs tijdens een uitglijder in de dressuurring gebeuren.
Ik denk dat de mensen die er zo op tegen zijn eerst eens moeten gaan kijken voor ze een mening vormen, en dan bedoel ik niet op youtube. Zoek op youtube maar eens op dressuur, krijg je ook allemaal filmpjes over rollkur.

Ik denk dat mensen ook niet beseffen dat goede rodeo stieren en paarden veel geld waard zijn. Daar zijn de mensen echt wel zuinig op en wordt ech wel goed voor gezorgd.
Wat jammer dat je niet mijn andere reactie leest.
Citaat:
Je hebt dit inderdaad in elke tak van de paardensport, maar het grote verschil is dat dit niet uit samenwerking tussen ruiter en paard voort komt.
Dit wordt een paard aan gedaan, op een brute manier.
Het mag dan kortzinnig zijn, maar ik sta er wel achter.
Ik zeg ook niet dat ik wil dat die man dood gaat, maar het zou toch wel eerlijk zijn tegenover het paard als deze man ook iets aan het ongeluk over houdt..

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:00

Hoe kan men rodeo veroordelen, als men er niks van af weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:36

Waarom denk jij dat men er niks van af weet?

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:31

ik wil ff duidelijk maken dat ik geen voorstander ben van Rodeo.
Maar ik vind het onzin om het erger te maken dan het is, ik ben 2 dagen naar een Rodeo geweest, ik heb diverse mensen gesproken die er vaker heengaan en die meer ins en outs weten.
Voor mijn lol hoeft het niet, een paard een liesband omdoen en zorgen dat hij dan snoeihard gaat bokken (wat idd ook gefokt is, deze paarden bokken makkelijker dan de gemiddelde andere paarden!). Maar het is niet zo dat deze "sport" alleen maar slecht is, ik wil het niet erger maken dan nodig is.
Ik denk dat binnen de andere sporten, zoals dressuur, springen en western, paarden meer kans op blessures lopen dan bij de rodeo.
Dit ongeluk is echt een ongeluk!! dit had ook in een wei kunnen gebeuren, die paarden lopen echt weinig blessures op en worden echt goed verzorgd.
Ik heb ze achter de schermen gezien, ze werden verder correct behandeld en zagen er prima uit.
maak het niet erger dan het is!!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:26

KoudbloedKim schreef:
Waarom denk jij dat men er niks van af weet?

Door de onnozele onwetende onjuistheden die men hier schrijft.

Janne123x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:41

Zoek maar eens op internet : rodeo overal paarden met de oortjes omhoog ik ben er niet voor maar ook niet tegen die liesband vind ik maar niets maar de paarden lijken gezond en vrolijk zien er niet mager of dik uit gewoon prima :j van iedereen snap ik zijn mening wel maar dit blijft denk ik altijd een gevoelig onderwerp wel zielig niet zielig zo kun je nog wel even doorgaan

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:42

Janne123x schreef:
Zoek maar eens op internet : rodeo overal paarden met de oortjes omhoog ik ben er niet voor maar ook niet tegen die liesband vind ik maar niets maar de paarden lijken gezond en vrolijk zien er niet mager of dik uit gewoon prima :j van iedereen snap ik zijn mening wel maar dit blijft denk ik altijd een gevoelig onderwerp wel zielig niet zielig zo kun je nog wel even doorgaan

Dit is een topic uit 2010 :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:46

Janne123x schreef:

Misschien moet je even ergens anders aan je nuttige berichten proberen te komen.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:52

Ik kende SHARK al en ik ben het helemaal met ze eens.
Verbieden die handel, Amerikaanse cultuur kan op andere manieren worden vertoond dan toekijken naar het lijden van dieren.

O ik zie nu pas dat het om een heel oud topic gaat, excuus.
Laatst bijgewerkt door _Tristan op 03-10-17 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:54

@Janne123

Oortjes omhoog, maar het bokken doen ze zeker uit plezier?
SHARK laat duidelijk zien in filmpjes van normale rodeo's dat er ook stroomschokken worden gebruikt om die paarden zo uit hun dak te laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:00

Oud topic, laat maar

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:46

Gezien dit een topic van 7 jaar oud is en het nieuwe bericht niet echt wat toevoegt, plaats ik hier een slotje.