Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ezumii schreef:Bonny schreef:wat een misselijk filmpje en wat een misselijke ''sport'' , ongelooflijk dat hier nog mensen naartoe gaanvind dit eigenlijk wel mishandeling, vooral die band om zijn buik, dit moet gewoon irriterend aanvoelen, stomme mensen die dit de way of life vinden
Mag ik vragen wat jij om de buik van je paard doet als je gaat rijden. Of rijd je zonder zadel?
Brainless schreef:Bonny schreef:natuurlijk mag je dat vragen... een singel, en geen band wat irriterend in de lies van een paard zit
Maar wel irriterend in de oksels?
KoudbloedKim schreef:Ik mag het eigenlijk helemaal niet zeggen, maar wat zou het eerlijk zijn als die berijder er ook iets blijvends aan over houdt.
Weer een paard dood.. en een week later zitten ze op een ander.
pluklief schreef:Wat jammer dat je niet mijn andere reactie leest.[naam] schreef:Ik mag het eigenlijk helemaal niet zeggen, maar wat zou het eerlijk zijn als die berijder er ook iets blijvends aan over houdt.
Weer een paard dood.. en een week later zitten ze op een ander.
Van jou had ik eerlijk gezegd niet zo'n kortzichtige mening verwacht.
Hoeveel paarden sterven er wel niet tijdens andere takken van de paardensport? Een paard kan net zo makkelijk iets breken bij een hindernis of in de cross of met een beetje pech zelfs in een weiland. ALs je naar het filmpje kijkt heeft het paard gewoon pech dat hij verkeerd terrecht komt, dat kan zelfs tijdens een uitglijder in de dressuurring gebeuren.
Ik denk dat de mensen die er zo op tegen zijn eerst eens moeten gaan kijken voor ze een mening vormen, en dan bedoel ik niet op youtube. Zoek op youtube maar eens op dressuur, krijg je ook allemaal filmpjes over rollkur.
Ik denk dat mensen ook niet beseffen dat goede rodeo stieren en paarden veel geld waard zijn. Daar zijn de mensen echt wel zuinig op en wordt ech wel goed voor gezorgd.
Het mag dan kortzinnig zijn, maar ik sta er wel achter.Citaat:Je hebt dit inderdaad in elke tak van de paardensport, maar het grote verschil is dat dit niet uit samenwerking tussen ruiter en paard voort komt.
Dit wordt een paard aan gedaan, op een brute manier.
Janne123x schreef:Zoek maar eens op internet : rodeo overal paarden met de oortjes omhoog ik ben er niet voor maar ook niet tegen die liesband vind ik maar niets maar de paarden lijken gezond en vrolijk zien er niet mager of dik uit gewoon primavan iedereen snap ik zijn mening wel maar dit blijft denk ik altijd een gevoelig onderwerp wel zielig niet zielig zo kun je nog wel even doorgaan
Janne123x schreef:Zoek maar eens op internet : rodeo overal paarden met de oortjes omhoog ik ben er niet voor maar ook niet tegen die liesband vind ik maar niets maar de paarden lijken gezond en vrolijk zien er niet mager of dik uit gewoon primavan iedereen snap ik zijn mening wel maar dit blijft denk ik altijd een gevoelig onderwerp wel zielig niet zielig zo kun je nog wel even doorgaan