wel goed dat ze er voortaan meer opgaan letten en ze bezig zijn om de sport paard vriendelijk te maken daarom een duim voor de FEI

Nogmaals wil ik dus zeggen dat ik het er NIET mee eens is met wat die doet
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ashleytjuhh schreef:De beste man zal vast wel weten wat die doet denk ikanders zal die niet zo hoog in de sport komen.
WildWings schreef:Ashleytjuhh schreef:De beste man zal vast wel weten wat die doet denk ikanders zal die niet zo hoog in de sport komen.
Denk je dat topsport met dieren altijd inhoudt dat het welzijn van het dier voorop staat, dan?
En denk je niet dat je altijd zelf logisch moet blijven nadenken ipv blind achter mensen aan te lopen die 'wel weten wat ze doen omdat ze goed presteren'??
Want een dier meerdere keren achtereen straffen voor iets wat al daarvoor gebeurd is, is volledig zinloos.. daar hoef je niet goed voor te presteren om je dat te kunnen bedenken.
Petulan schreef:Niet goed te keuren inderdaad, maar is dit niet schering en inslag in de rensport?
Susyb schreef:Petulan schreef:Niet goed te keuren inderdaad, maar is dit niet schering en inslag in de rensport?
wat een kut opmerking. bij de draf en rensport heb je in (in ieder geval in nederland) een maximaal aantal slagen die je mag doen.. anders krijg je boete..
daar komt bij dat dat wel even wat anders is en er niet zomaar op los rammen is hoor
samwise schreef:Beetje hypocryt van de FEI om de parcoursen optisch en technisch steeds moeilijker te maken maar wel ruiters gaan straffen die daarbij problemen ondervinden, niet alle paarden springen uit zichzelf een sloot van 4 meter breed en zal soms overtuigd moeten worden, op concours of thuis in de training. Ok ook ik vind dat deze ruiter wel wat overdrijft maar maak die sloot dan de helft minder breed of laat hem eruit, genoeg andere manieren te verzinnen om tot een faire maar zware proef te komen
annelieke1 schreef:Zeker een flinke boete en schorsen, bij 1 tik had ie het waarschijnlijk ook wel geweten. (Ik ben echt niet tegen de zweep hoor, rij er zelf ook regelmatig mee) Wat ik overigens niet zo goed snap....
Bij jockeywedstrijdens zie je de jockey's vaak ook richting finisch, dat ze de laatste 100 meter zich rotslaan op zo'n paard!! Dat mag dan weer wel???