Vierjarig Amerikaans meisje vertrapt door paard van moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:35

Ik vind het vooral kwalijk dat een paard wat niet bomproof is meegenomen wordt naar een evenement en daar tussen een grote groep mensen wordt geplaatst. Hij had even goed op een willekeurige toeschouwer kunnen springen.

Dat er een kind bovenop zit: tja er kan altijd wat gebeuren... Een kind uberhaupt op een paard zetten is niet minder gevaarlijk dan dit. Maar ik vind het voor de omstanders nog gevaarlijker: je kunt er beter bovenop zitten dan ernaast.

_Bitje_

Re: Vierjarig Amerikaans meisje vertrapt door paard van moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:46

bah verschrikkelijk!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:53

@Angelita
Zelfs het aller braafste, bomproof, 100% verkeersmakke paard kan een x schrikken.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:39

Gog wat vreselijk, ook ontzettend sneu voor dat paard, want zoals ik in dit artikel lees, is dit een beetje om ongelukken vragen.
Lijkt me vreselijk om dat mee te moeten maken of te zien..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:45

Brainless schreef:
@Angelita
Zelfs het aller braafste, bomproof, 100% verkeersmakke paard kan een x schrikken.

Ja uiteraard, maar ik had geen zin om die kanttekening erbij te maken aangezien we dat allemaal wel weten. (:

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:49

Afschuwelijk!!! Zowel voor het kindje als voor haar moeder en andere nabestaanden....

Maar kan het toch niet laten om me af te vragen waarom iemand tijdens zo'n druk evenement haar kind voor op een temperamentvol paard zet, hoor. Ik zou het niet in mijn hoofd halen mijn dochtertje in zo'n situatie op een paard te zetten
in elk geval. :n

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:06

Caesar schreef:
Hoe sneu het ook is, dit had in mijn ogen voorkomen kunnen worden als ik het artikel zo lees..

Hoop dat de moeder snel herstelt. Zoiets vergeef je jezelf nooit.

helemaal mee eens. wat dom als je in zo een drukte (wat best een stress situatie voor paarden kan zijn) een kind van 4 (leeftijd doet er niet toe) voor op je paard zet. Als ie wat doet ben je nergens. Vind het ontzettend onverantwoordelijk en jammer dat zo een paard meteen onderzocht wordt. Gelukkig is dat het wel rijbaar verklaart is maar het dier zal wel een stempel krijgen.

Erg sneu dit, inderdaad als moeder vergeef je jezelf dit nooit :n

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:26

Ik heb al zo vaak kinderen bij hun moeder voorop gezien, even uitstappen enz.. Een paard is een kudde en vluchtdier en dus onberekenbaar.

Wel heel sneu dat het zo af moet lopen voor dit gezin! Moet er toch niet aan denken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:26

LecyTinker schreef:
ben halverwege gestopt met het lezen van de berichten. Iedereeen heeft recht op zijn eigen mening, maar ik zie dus echt geen probleem in je dochter op je paard nemen bij je.
Ben al aanwezig geweest bij dit soort evenementen in zowel australie als amerika en het is een groot deel paardenvolk wat naar dat soort dingen gaat. Dus he zijn niet mensen die hun kinderen op een paardje zetten op een manege, dit zijn vaak doorgewinterde paardenkenners met doorgewinterde paarden.
Helaas komen dit soort ongevallen voor, of het nu op een evenement was als in hun prive bak. Helaas weten we allemaal dat omgang met paarden dodelijk kan zijn. Het is alleen iets dat we niet bij elke actie die we nemen, realiseren.
Dit klinkt in mijn oren meer als een freak ongeluk, iets waar niemand wat aan kon doen en wat net zo makklijk met een schrikkertje had kunnen aflopen.

`
Prima verwoord, blij wat ander geluid te horen. Er wordt wel eens vergeten dat er meer op de wereld is dan ''wat weten we alles altijd beter Nederland''. Wij kunnen wel van alles vinden, maar zo'n samenkomst als geschetst in het artikel zijn daar ingeburgerde evenementen. En het zal ook echt niet het eerste of laatste kind zijn dat eens voorop zit bij pa of ma.
Een heel naar en triest ongeluk.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:31

CharleyT schreef:
LecyTinker schreef:
ben halverwege gestopt met het lezen van de berichten. Iedereeen heeft recht op zijn eigen mening, maar ik zie dus echt geen probleem in je dochter op je paard nemen bij je.
Ben al aanwezig geweest bij dit soort evenementen in zowel australie als amerika en het is een groot deel paardenvolk wat naar dat soort dingen gaat. Dus he zijn niet mensen die hun kinderen op een paardje zetten op een manege, dit zijn vaak doorgewinterde paardenkenners met doorgewinterde paarden.
Helaas komen dit soort ongevallen voor, of het nu op een evenement was als in hun prive bak. Helaas weten we allemaal dat omgang met paarden dodelijk kan zijn. Het is alleen iets dat we niet bij elke actie die we nemen, realiseren.
Dit klinkt in mijn oren meer als een freak ongeluk, iets waar niemand wat aan kon doen en wat net zo makklijk met een schrikkertje had kunnen aflopen.

`
Prima verwoord, blij wat ander geluid te horen. Er wordt wel eens vergeten dat er meer op de wereld is dan ''wat weten we alles altijd beter Nederland''. Wij kunnen wel van alles vinden, maar zo'n samenkomst als geschetst in het artikel zijn daar ingeburgerde evenementen. En het zal ook echt niet het eerste of laatste kind zijn dat eens voorop zit bij pa of ma.
Een heel naar en triest ongeluk.

geen ene paardenkenner, nog zo goed, kan zeggen of het paard braaf of doorgewinterd genoeg is om er een kind op te zetten.
een paard is een paard. wat voor nivo die ook loopt, hij kan schrikken.

maar zoals je al zegt, iedereen heeft hierin zijn eigen mening.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:30

verschrikkelijk...
hoop dat die moeder wat verstandiger is geworden nu

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:58

Esmeralda schreef:
ik vraag me nu eerlijk af: hoeveel van jullie moeder zijn en hoeveel van jullie weleens hun kind voorop neemt??? Denk van alle moeders, dat de meeste dat doen. Waarom, simpel, je denkt je paard te kennen, bij jou gebeuren geen ongelukken denk je. En hoevaak gaat dit goed, heel vaak dus.

Houdt niet in, dat dit een verschrikkelijk ongeluk is.
Dit heeft moeders echt niet gedacht

ik ben zelf moeder.
en oke hij is pas 7 maanden.
maar mijn nichtje van 2 mag als me paard rustif is ook vaak zat voorop.
is altijd goed gegaan.
maar een paard kan schrikken en dan dus gaan stijgeren of wat dan ook.
dit is gewoon domme pech.
veel sterkte voor de ouders.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:33

Ja dom....

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:34

hanny_jelke schreef:
Esmeralda schreef:
ik vraag me nu eerlijk af: hoeveel van jullie moeder zijn en hoeveel van jullie weleens hun kind voorop neemt??? Denk van alle moeders, dat de meeste dat doen. Waarom, simpel, je denkt je paard te kennen, bij jou gebeuren geen ongelukken denk je. En hoevaak gaat dit goed, heel vaak dus.

ik ben zelf moeder.
en oke hij is pas 7 maanden.
maar mijn nichtje van 2 mag als me paard rustif is ook vaak zat voorop.
is altijd goed gegaan.
maar een paard kan schrikken en dan dus gaan stijgeren of wat dan ook.
dit is gewoon domme pech.
veel sterkte voor de ouders.

inderdaad, hij kan bokken of steigeren etc. en dat wil je toch niet op je geweten hebben, dat je nichtje valt en iets breekt b.v?
of hier in het geval overlijd

edit; typfouten

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:42

Jeetje wat een naar ongeluk zeg. Ik vind het persoonlijk ook niet echt een handige actie, dat je een kind voorop neemt is tot daaraantoe, maar zonder cap, nee :n. Maar het blijft een naar ongeluk en het had iedereen kunnen overkomen. Zelfs paarden die bomproef zijn kunnen ergens van schrikken. Denk ook niet dat het paard in kwestie regelmatig omhoog kwam en doorgaans gewoon braaf is, anders had die vrouw dat vast niet gedaan.

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:22

Ik vind het wat overdreven gezegd dat het stom is om je kind voorop te nemen. Ja het is wel gevaarlijk;
maar is het nog wel veilig om over straat te lopen? Daar kan toch ook een auto je aanrijden?
Of als je gewoon in de auto zit, kun je toch ook een ongeluk krijgen? Het is ook maar weer hoe je het bekijkt he.

Wel erg sneu dat dit gebeurd is natuurlijk. :(

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:18

UvantesV schreef:
Ik vind het wat overdreven gezegd dat het stom is om je kind voorop te nemen. Ja het is wel gevaarlijk;
maar is het nog wel veilig om over straat te lopen? Daar kan toch ook een auto je aanrijden?
Of als je gewoon in de auto zit, kun je toch ook een ongeluk krijgen? Het is ook maar weer hoe je het bekijkt he.

Wel erg sneu dat dit gebeurd is natuurlijk. :(

Het kan ook een volwassene zonder kind overkomen.
Maar super erg voor de moeder + vader en de rest van de nabestaanden. |(
Sterkte!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:43

Er zijn zoveel moeders die dat doen, een kindje voor zich nemen op een paard, ik zie het zo vaak gebeuren, waarom doen ze dat? denken ze dat het veilig is?.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:46

Ze denken niet dat het veilig is, ze denken er gewoon niet bij na.
Net zoals je je kind achterop de fiets zet, mee in de buggy neemt of laat spelen in de speeltuin.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:33

mistid schreef:
Esmeralda schreef:

+:)+ precies wat er in mij opkwam toen ik de berichten las.

Wat een vreselijk ongeluk, hopen dat de ouders hier ooit enigzins overheen komen en er niet te erg aan kapot gaan.

Ik ben ook moeder van een 7 jarige, maar ik heb mijn kind nooit voorop op mn paard gehad! Levensgevaarlijk!!!
Nee mijn kindje heeft een pony van eigen formaat (shet) en mag daar lekker op leren rijden.

We kunnen nu wel met zn allen zeggen van ja maar waarom doe je zoiets? Maar ik denk dat de moeder al genoeg beboet is......
Ik wens de moeder heel veel sterkte met het verlies.

nancnora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:08

wat erg!!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 06:19

Mijn nichtje mocht vroeger ook op mijn pony rijden, die eigenlijk toch wel groot was voor haar leeftijd en formaat. Dit gebeurde echter enkel thuis en ze had altijd een cap op. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.. Soms laat ik mijn vriend mijn paard naar de vrachtwagen rijden, op zich is dit dan ook gevaarlijk! (hij heeft enkel een paar manegelesjes achter de rug) Toch zie je dit vaak op wedstrijden en evenementen. We kunnen allemaal wel roepen hoe verantwoord het is, maar uiteindelijk wordt het hier ook vaak gedaan..

Elinedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:17

Domme domme mama!! Een kindje van 4.....heel slim.