Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_Romi

Re: Paarden van Haagse "dierenbeul" Quirine de K. gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:27

Ik weet ook wel dat het straks weer herfst is en dat het dan misschien weer opnieuw begint.

Maar het gaat nu om dat het nu er prima bijstaat. En dat het hekwerk misschien oud is?? So what..
Zolang er geen scherpe punten aan zitten (en die zaten er niet toen wij er waren)

En ik wil haar acties niet goed praten, want zoveel moeite om een klein gedeelte te bestraten is het niet.
Maar diefstal gaat te ver en meteen weer met het vingertje naar haar wijzen ook

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:03

Ik heb alleen het eerste bericht gelezen, maar ik vind het dus raar dat ze de zadels hebben meegenomen. Dat maakt het in mijn ogen dus diefstal en geen reddingsoperatie. Dat kan dus eigenlijk gewoon niet!
Ik ben dus bang dat ze hiermee toch wat troefkaarten verspeeld hebben.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:57

Tja en hoe weet je nou zo zeker dat als je niet weet waar de paarden zijn en alle spullen ook mee genomen zijn dat de paarden niet door haar zelf zijn weg gehaald? En dat ze doet alsof ze gestolen zijn? Want tja..ze ligt enorm onder vuur en er is aangekondigd dat de mensen zelf recht zouden nemen. Dan denk ik is ze niet zelf de paarden weg gaan halen? En dat buurbewoners echt niets weten?

Niet goed te praten zoiets. Maar het recht in NL voor dieren is ver te zoeken. Dus er moet misschien duidelijke taal gesproken worden.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:01

..hopelijk zijn ze gestolen door iemand die idd het beste met de paardjes voor heeft...maar het kan net zo goed zijn dat het 'echte'paardendieven zijn en zien we ze straks op de franse markplaats voorbij komen, incl. zadel!...nee, dit kan niet.....kan me de reactie voorstellen van de buurtbewoners maar als ze het echt niet weten en ze denken nog even verder door, dan weten ze ook dat dit de oplossing niet is!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:20

Ik denk dat ze de paarden zelf heeft verplaats om zo de media te omzeilen ik denk dat ze het gezeik zat was en ja aangifte doen dan valt het niet zo op.
Als je zo met je paarden omgaat verdien je het niet ze te hebben dus is een ander er beter mee af dus wie weet is verkopen ook een optie.

Dit is geen zuivere koek en ik geloof er weinig van want wat heb je aan paarden zonder paspoort verkopen lukt niet.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:29

Tsjah, het is en blijft diefstal, maar ik vind het een goede actie.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:29

Foss schreef:
Dit is geen zuivere koek en ik geloof er weinig van want wat heb je aan paarden zonder paspoort verkopen lukt niet.

Als dit echte activisten waren die de paarden willen helpen, zullen ze ze hoogstwaarschijnlijk zelf wel houden of ze aan vrienden kwijt kunnen. Het zijn er maar 3.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:30

CCindy schreef:

Dan hoop ik voor jou dat je niet ergens een konijn in zijn eentje heb zitten, een hond hebt die de hele dag alleen thuis moet blijven, je paard een aantal uur per dag buiten komt etc. etc.
Anders hebben anderen ook alle recht om jouw paard te stelen volgens jouw redenatie.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:38

ThePast03 schreef:
CCindy schreef:

Dan hoop ik voor jou dat je niet ergens een konijn in zijn eentje heb zitten, een hond hebt die de hele dag alleen thuis moet blijven, je paard een aantal uur per dag buiten komt etc. etc.
Anders hebben anderen ook alle recht om jouw paard te stelen volgens jouw redenatie.

Ik heb geeneens een redenatie neergezet... alleen dat ik het een goede actie vind :')
En inderdaad, ik heb TWEE konijnen gehad die ook nog heel kort na elkaar zijn overleden, dus altijd samen geweest zijn en nu TWEE katten en een hond. Al zouden ze alleen zitten, dan kunnen honden en katten nog een fijn leven hebben en hoeven ze er niet zo aan toe te zijn als bij deze vrouw, naar mijn mening ;) .

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:44

CCindy schreef:
Ik heb geeneens een redenatie neergezet... alleen dat ik het een goede actie vind :')
En inderdaad, ik heb TWEE konijnen gehad die ook nog heel kort na elkaar zijn overleden, dus altijd samen geweest zijn en nu TWEE katten en een hond. Al zouden ze alleen zitten, dan kunnen honden en katten nog een fijn leven hebben en hoeven ze er niet zo aan toe te zijn als bij deze vrouw, naar mijn mening ;) .

Als jij het een goede actie vindt dat deze dieren gestolen worden moet je ook niet zeuren als iemand jouw dieren steelt omdat zij vinden dat ze niet goed genoeg verzorgd worden of geen gelukkig bestaan kunnen hebben op de manier waarop ze je houdt.

Jij vindt dat een hond een fijn leven kan hebben als hij elke dag de hele dag alleen zit, anderen denken daar heel anders over.
Om maar een voorbeeld te noemen.
Die andersdenkenden hebben dus alle recht zo'n hond te stelen, zou dan ook een goede actie moeten zijn.

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:56

Nee, 'die Marlene Kiers' is niet degene die die uitspraken heeft gedaan. Dat was ik namelijk... soms schiet men, na jaren ellende, wel eens uit de slof. Zo ook bij mij (Jericho91)!
randalinpony schreef:
Citaat:
Eindelijk zijn onze paardjes verlost uit die hel!" reageerde buurtbewoonster Marlène Kiers.

Ik vind dit trouwens ook een opmerkelijke uitspraak... Is die Marlene Kiers ook niet degene die in een of ander filmpje Quirine de K bedreigt dat ze haar 'poten zal breken'?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:05

Foss; Paarden zonder paspoort verkopen lukt nog wel hoor helaas. Het systeem is zeker nog niet waterdicht. Rijdt de grens maar over naar een ander land en geen hond die er naar kraait of controleerd. Heel sneu maar een paardenpaspoort en chip is ver van waterdicht zijn af.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:19

Heel triest.

Wij leven in een rechtstaat en niemand staat boven de wet.

Als je het niet eens bent met de uitspraak van de rechter, moet je in beroep gaan. Als je het niet eens bent met de wet, moet je in Den Haag gaan lobbyen voor betere dierenwetten.

Ik vind het stiekem weghalen van andersmans paarden diefstal. En absoluut onaanvaardbaar.
}>

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:37

ThePast03 schreef:
Als jij het een goede actie vindt dat deze dieren gestolen worden moet je ook niet zeuren als iemand jouw dieren steelt omdat zij vinden dat ze niet goed genoeg verzorgd worden of geen gelukkig bestaan kunnen hebben op de manier waarop ze je houdt.

Jij vindt dat een hond een fijn leven kan hebben als hij elke dag de hele dag alleen zit, anderen denken daar heel anders over.
Die andersdenkenden hebben dus alle recht zo'n hond te stelen, zou dan ook een goede actie moeten zijn.

Je bent wel erg goed in het zomaar trekken van (foute) conclusies, niet?
Als hij geen andere hond om zich heen heeft, heeft hij niet per sé een verschrikkelijk leven. Zit hij de hele dag zónder levende dieren om zich heen in zijn uppie, ja oke dan wel. Maar dat zei ik niet :roll:

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:40

ik denk ook dat ze zelf de paarden verplaatst heeft..................

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:42

CCindy schreef:
ThePast03 schreef:

Als hij geen andere hond om zich heen heeft, heeft hij niet per sé een verschrikkelijk leven. Zit hij de hele dag zónder levende dieren om zich heen in zijn uppie, ja oke dan wel. Maar dat zei ik niet :roll:

he trecht in eigen hand nemen is ook in deze situatie niet wenselijk..............

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:10

ThePast03 schreef:
CCindy schreef:

nou ThePast03 andermans idee van goed of fout afkeuren is naar mijn idee niet nodig, wat ik even kwijt wou is dat ik het ook en goede actie vind. Ook vind ik dat ze de zadels hadden moeten laten liggen maar al met al wel en goede actie. In Nederland vind ik dat we nogal al een apart straffenstelsel hebben als het om dieren gaat, wat ik in Amerika zie (animal planet :o ) is het dat mensen daar aangepakt worden en er duidelijke regels zijn, hier in Nederland is het allemaal wat minder naar mijn idee. Ik hoop dat de paarden het beter hebben en dat de mensen die deze actie hebben uitgevoerd niet al te hard gestraft worden bij ontdekking.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:16

CCindy schreef:

Het gaat gewoon om het voorbeeld. Er zijn ook mensen die vinden dat een hond niet elke dag hele dagen alleen moet zijn ook al heeft hij andere dieren om zich heen. Die mensen zouden dus ook op het idee kunnen komen om honden die zo gehouden worden te stelen met het doel ze een beter leven te geven.

Je moet geen eigen rechter willen spelen. Ik kan absoluut niet begrijpen dat er mensen zijn die dit een goede actie vinden.
Misdaad is blijkbaar een goede actie als het bij mensen in hun (door de media en schreeuwende buurtbewoners aangepraate) straatje past.

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:35

Ik ben dr nog eens langs gelopen , maar wie komt erop voor de beestjes die daar nog zitten ?

Het is overduidelijk alleen om de paarden gegaan.
En ik moet toegeven dat het al een heel stuk droger is.

En tevens is men dan ook nog is in overtreding gegaan omdat de paarden zonder paspoort vervoerd zijn ?

Ach wie weet worden ze wel via bokt terug gevonden , zoveel mensen uit zoveel verschillende delen van het land.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:36

_rosita_ schreef:
Ik zag het net al staan in het andere topic.
Wat een achterlijke idioten. Echt, hier heb ik geen goed woord voor over! Net als voor de mensen die dit allemaal goed keuren en oké vinden. Hulde dat er dieren gestolen zijn :7
De eigendommen én dieren van iemand anders stelen, ik vind het verschrikkelijk en absoluut niet goed te spreken, bah!

_rosita_ schreef:
Geerke: paarden gaan dood door ondervoeding en geen water krijgen. Deze paarden stonden er niet perfect bij, tuurlijk niet, maar dood zouden zij écht niet gegaan zijn hoor...
Ik vind dit ook absoluut geen ander geval, ik vind het niet kunnen, absoluut niet!
Zou mooi worden... Paarden die 23-7 op stal staan van oktober tot mei ( en ja, dat gebeurd wel degelijk) vind ik nog vreselijker dan hoe deze paarden stonden. Dat zou mooi worden als het recht dan inm ijn handen zou liggen...dan zou ik menig stal leeg kunnen plukken en hulde aan mij! Want ik ben opgekomen voor zielige paardjes... kom toch zeg!

Cayenne schreef:
Ik zie weinig goeds in dit soort acties.
Ten eerste weet zogenaamd niemand waar die dieren zijn. Wie zegt dat ze het nu wel goed hebben? Laat dat eerst maar eens bewezen worden. Wanneer je zo mans bent om het recht in eigen hand te nemen moet je er ook voor uit durven komen en kunnen laten zien dat die beesten nu goed staan. Niet de vermoorde onschuld spelen dus want nu weet nog niemand hoe het met ze gaat.
en dan ook nog eens de zadels en tuig stelen? Moesten die ook gered worden van mishandeling dan? :+ Waarom moet er per se door de dieven op gereden worden?
Heel apart dit.. Ze stonden er niet knap bij nee, maar dit is wel erg overdreven en voor mijn gevoel is er eerder uit eigen belang gehandeld dan aan de dieren te denken.

Ben het met _rosita_ en Cayenne eens, dit gaat gewoon simpelweg te ver ieder heeft zich aan de wet te behouden en mag niet zelf het recht in handen nemen. Wat heeft de optoming met de welzijn van die paarden te doen? Het is en blijft gewoon diefstal, hoe men het ook goed praat en schrijft ronduit schandalig.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:14

Ik denk dat ik wel een verklaring heb voor de gestolen zadels... Ik denk namelijk niet dat de paarden in een trailer meegenomen zijn, maar rijdend. En dat ze daar dus het tuig voor nodig hadden.

Voor de rest hoop ik alleen dat de paarden het nu beter hebben, hoe het verhaal ook is.

Gargoyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:30

Wat een onzin om te roepen dat mevr de K haar paarden zelf heeft weggehaald zeg! Had ze het maar gedaan..
Iedereen weet dat mevr en de verzorgers al maanden worden lastiggevallen door buurtbewoners die de media opzoeken en 'meneer' Henk Bres kwam zich er ook ff tegenaan bemoeien. Lekker van de daken schreeuwen dat ze de paarden weg gaan halen en nu ineens weten ze van niks. Als Henk Bres een vent was geweest had hij het toegegeven en dit zelfde geldt voor Marlene Kiers en de rest.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:45

Joanna74 schreef:
Ik ben dr nog eens langs gelopen , maar wie komt erop voor de beestjes die daar nog zitten ?

Het is overduidelijk alleen om de paarden gegaan.
En ik moet toegeven dat het al een heel stuk droger is.

En tevens is men dan ook nog is in overtreding gegaan omdat de paarden zonder paspoort vervoerd zijn ?

Ach wie weet worden ze wel via bokt terug gevonden , zoveel mensen uit zoveel verschillende delen van het land.

huh, dus als ik het goed begrijp staan de ponys of andere dieren er nog wel, wat is dat dan voor iets raars? of ben ik de enige die dat dan gek vind?

Gargoyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:57

Er zijn nog katten en kippen en die krijgen echt wel eten hoor!

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:07

Inmidels is het ook op tv west nieuws en op de site een filmpje te vinden.