Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CCindy schreef:Tsjah, het is en blijft diefstal, maar ik vind het een goede actie.
ThePast03 schreef:CCindy schreef:Tsjah, het is en blijft diefstal, maar ik vind het een goede actie.
Dan hoop ik voor jou dat je niet ergens een konijn in zijn eentje heb zitten, een hond hebt die de hele dag alleen thuis moet blijven, je paard een aantal uur per dag buiten komt etc. etc.
Anders hebben anderen ook alle recht om jouw paard te stelen volgens jouw redenatie.
CCindy schreef:Ik heb geeneens een redenatie neergezet... alleen dat ik het een goede actie vind
En inderdaad, ik heb TWEE konijnen gehad die ook nog heel kort na elkaar zijn overleden, dus altijd samen geweest zijn en nu TWEE katten en een hond. Al zouden ze alleen zitten, dan kunnen honden en katten nog een fijn leven hebben en hoeven ze er niet zo aan toe te zijn als bij deze vrouw, naar mijn mening.
randalinpony schreef:Citaat:Eindelijk zijn onze paardjes verlost uit die hel!" reageerde buurtbewoonster Marlène Kiers.
Ik vind dit trouwens ook een opmerkelijke uitspraak... Is die Marlene Kiers ook niet degene die in een of ander filmpje Quirine de K bedreigt dat ze haar 'poten zal breken'?
ThePast03 schreef:Als jij het een goede actie vindt dat deze dieren gestolen worden moet je ook niet zeuren als iemand jouw dieren steelt omdat zij vinden dat ze niet goed genoeg verzorgd worden of geen gelukkig bestaan kunnen hebben op de manier waarop ze je houdt.
Jij vindt dat een hond een fijn leven kan hebben als hij elke dag de hele dag alleen zit, anderen denken daar heel anders over.
Om maar een voorbeeld te noemen.
Die andersdenkenden hebben dus alle recht zo'n hond te stelen, zou dan ook een goede actie moeten zijn.
CCindy schreef:ThePast03 schreef:Als jij het een goede actie vindt dat deze dieren gestolen worden moet je ook niet zeuren als iemand jouw dieren steelt omdat zij vinden dat ze niet goed genoeg verzorgd worden of geen gelukkig bestaan kunnen hebben op de manier waarop ze je houdt.
Jij vindt dat een hond een fijn leven kan hebben als hij elke dag de hele dag alleen zit, anderen denken daar heel anders over.
Die andersdenkenden hebben dus alle recht zo'n hond te stelen, zou dan ook een goede actie moeten zijn.
Je bent wel erg goed in het zomaar trekken van (foute) conclusies, niet?
Als hij geen andere hond om zich heen heeft, heeft hij niet per sé een verschrikkelijk leven. Zit hij de hele dag zónder levende dieren om zich heen in zijn uppie, ja oke dan wel. Maar dat zei ik niet
ThePast03 schreef:CCindy schreef:Ik heb geeneens een redenatie neergezet... alleen dat ik het een goede actie vind
En inderdaad, ik heb TWEE konijnen gehad die ook nog heel kort na elkaar zijn overleden, dus altijd samen geweest zijn en nu TWEE katten en een hond. Al zouden ze alleen zitten, dan kunnen honden en katten nog een fijn leven hebben en hoeven ze er niet zo aan toe te zijn als bij deze vrouw, naar mijn mening.
Als jij het een goede actie vindt dat deze dieren gestolen worden moet je ook niet zeuren als iemand jouw dieren steelt omdat zij vinden dat ze niet goed genoeg verzorgd worden of geen gelukkig bestaan kunnen hebben op de manier waarop ze je houdt.
CCindy schreef:Je bent wel erg goed in het zomaar trekken van (foute) conclusies, niet?
Als hij geen andere hond om zich heen heeft, heeft hij niet per sé een verschrikkelijk leven. Zit hij de hele dag zónder levende dieren om zich heen in zijn uppie, ja oke dan wel. Maar dat zei ik niet
_rosita_ schreef:Ik zag het net al staan in het andere topic.
Wat een achterlijke idioten. Echt, hier heb ik geen goed woord voor over! Net als voor de mensen die dit allemaal goed keuren en oké vinden. Hulde dat er dieren gestolen zijn![]()
De eigendommen én dieren van iemand anders stelen, ik vind het verschrikkelijk en absoluut niet goed te spreken, bah!
_rosita_ schreef:Geerke: paarden gaan dood door ondervoeding en geen water krijgen. Deze paarden stonden er niet perfect bij, tuurlijk niet, maar dood zouden zij écht niet gegaan zijn hoor...
Ik vind dit ook absoluut geen ander geval, ik vind het niet kunnen, absoluut niet!
Zou mooi worden... Paarden die 23-7 op stal staan van oktober tot mei ( en ja, dat gebeurd wel degelijk) vind ik nog vreselijker dan hoe deze paarden stonden. Dat zou mooi worden als het recht dan inm ijn handen zou liggen...dan zou ik menig stal leeg kunnen plukken en hulde aan mij! Want ik ben opgekomen voor zielige paardjes... kom toch zeg!
Cayenne schreef:Ik zie weinig goeds in dit soort acties.
Ten eerste weet zogenaamd niemand waar die dieren zijn. Wie zegt dat ze het nu wel goed hebben? Laat dat eerst maar eens bewezen worden. Wanneer je zo mans bent om het recht in eigen hand te nemen moet je er ook voor uit durven komen en kunnen laten zien dat die beesten nu goed staan. Niet de vermoorde onschuld spelen dus want nu weet nog niemand hoe het met ze gaat.
en dan ook nog eens de zadels en tuig stelen? Moesten die ook gered worden van mishandeling dan?Waarom moet er per se door de dieven op gereden worden?
Heel apart dit.. Ze stonden er niet knap bij nee, maar dit is wel erg overdreven en voor mijn gevoel is er eerder uit eigen belang gehandeld dan aan de dieren te denken.
Joanna74 schreef:Ik ben dr nog eens langs gelopen , maar wie komt erop voor de beestjes die daar nog zitten ?
Het is overduidelijk alleen om de paarden gegaan.
En ik moet toegeven dat het al een heel stuk droger is.
En tevens is men dan ook nog is in overtreding gegaan omdat de paarden zonder paspoort vervoerd zijn ?
Ach wie weet worden ze wel via bokt terug gevonden , zoveel mensen uit zoveel verschillende delen van het land.