Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nansje schreef:Precies! Bij honden doen ze het ook, die mensen houden verschrikkelijk veel van hun dier, anders zouden ze het echt wel af laten maken als het echt te zielig was!
Lia_ schreef:Donderwolkje schreef:Maar hoeveel paarden worden in Afrika met hun voorbenen aan elkaar vast gebonden?
En hoeveel paarden staan in Nderland 23 uur per dag op stal?
Dus dat maakt dat dit gewoon ok is![]()
Zo kun je alles wel goed praten....
Donderwolkje schreef:"Don't jump in to conclusions" is het enige wat ik hier mee wil zeggen.
Lia_ schreef:Nansje schreef:Precies! Bij honden doen ze het ook, die mensen houden verschrikkelijk veel van hun dier, anders zouden ze het echt wel af laten maken als het echt te zielig was!
Het gewicht van een hond is zo'n 5% van dat van een paard...zwaartekracht is voor een paard en hond echter wel hetzelfde![]()
Daarnaast kan een hond veel makkelijker zitten, liggen en opgetild worden, bovendien is het geen prooidier...
vergelijk gaat dus absoluut niet op
JoyCiej007 schreef:Pagella; zoek maar op google en bokt dan zie je wat ik bedoel.
al wil ik wel even benadrukken dat die situatie wel ietsje anders ligt dan deze, maar dan nog, het gaat mij om hetzelfde principe.
Lia_ schreef:xEline schreef:mijn oom heb er een en die is er nu aan ''gewend'' zo ver je er aan kan wennen natuurlijk.
Jouw oom is een mens, die kan er over nadenken en krijgt dingen uitgelegd...
Een pony mist dat besef en is daarnaast ook nog eens een vluchtdier wat voor zijn overleving en handhaving in een kudde afhankelijk is van zijn vermogen tot vluchten/rennen.
Daarin wordt hij op dusdanige wijze belemmert dat hij automatisch niet meer "lekker in zijn vel" kan zitten, dit gaat gewoon tegen al zijn instincten in.
En dan hebben we het nog niet eens over de lichamelijke ongemakken....
Donderwolkje schreef:JoyCiej007 schreef:Pagella; zoek maar op google en bokt dan zie je wat ik bedoel.
al wil ik wel even benadrukken dat die situatie wel ietsje anders ligt dan deze, maar dan nog, het gaat mij om hetzelfde principe.
Even filmpje van Hart van Nederland gezien; echt bizar joh!
Maar wat ik uit het fimpje begrijp is dat dit dier een paardwaardig bestaan kan leven, zolang het niet bereden wordt.
Dikke prima toch?
xEline schreef:maar een paard dat niet lekker in zijn vel zit of stress heeft die gaat niet lekker staan grazen.
secricible schreef:@Nansje: Dus als het erger kan, dan moeten we dit maar toelaten? Wat een wereld krijgen we dan... Echt, je redenatie is heel erg vreemd. Waarom moet dit vergeleken worden met het geen bitgebruik e.d. Volgens mij is dat een hele andere discussie die heel ergens anders gevoerd moet worden, maar niet hier.
En ja, een paard kan geleerd hebben 90% van het gewicht op de achterhand te zetten, maar dat krijg je nu dus nooit meer voor elkaar, dat had je dan van tevoren moeten doen en aangezien niemand dit aan ziet komen..
Paard kan niet meer draven, niet meer galopperen, alleen maar voortstrompelen, en jij vindt dat zo'n dier moet blijven leven? En dan beweren dat je van paarden houdt?
Bovendien is een kuddeleven voor zo'n dier dus ook niet meer mogelijk, dier kan zich nauwelijks verweren, een bok geven naar een ander paard kan niet, lekker met de rest mee rennen kan hij ook niet meer, een keertje maaien met z'n benen kan niet, hele lichaamstaal is naar de knoppen door zo'n prothese.
(sorry Nansje, maar vind je opmerking echt beledigend, ik zou het beste willen voor zo'n dier, en dat is i.m.o. niet kostte wat kost een dier in leven houden. Wie ben jij dan om te zeggen dat ik niet van dieren houdt?)
@_Bitje_ wat uit de filmpjes op te maken is, is dat hij alleen een soort strompelende stap heeft, maar draven en galopperen is niet meer mogelijk.
ook niet goed begrepen!
Citaat:maar dit dier heeft het maar getroffen! Met 90% van de bokkers was ze allang dood! End ie beweren van dieren te houden!
Donderwolkje schreef:Een paard met veel pijn eet niet goed.
Mijn conclusie is dan dat de pijn mee valt, aangezien het dier er goed uit ziet en goed lijkt te eten.

Donderwolkje schreef:Ik kan het filmpje niet zien, dus heb geen bewegende beelden.
Ik vind het eerlijk gezegd wel een hele gave ontwikkeling.
Denk net als marjoleinft dat hier voor de toekomst wel mogelijkheden in zijn.
Over het lot van deze pony zal ik niet oordelen, aangezien ik de pony niet ken en niet weet of het dier nog wel of niet gelukkig is.
Ik ga er maar van uit dat deze eigenaren, die zoveel geld voor het dier over hebben, zelf deze inschatting wel kunnen maken.
Ik denk dan maar even vanuit de mens: Genoeg mensen die liggend of voor een groot deel verlamd door het leven gaan en toch nog plezier in het leven vinden...